Martín Barroso, Estefanía estefania.martin@urjc.es

Actividades

Sensory Navigation System for Indoor Localization and Orientation of Users with Cognitive Disabilities in Daily Tasks and Emergency Situations

  • Garcia-Catala, Maria Teresa
  • Martin-Barroso, Estefania
  • Rodriguez-Sanchez, Maria Cristina
  • Delgado-alvaro, Marcos
  • Novak, Robert

Sensors - 1/11/2024

10.3390/s24227154

  • ISSN 14248220
  • iMarina

A Bebras Computational Thinking (ABC-Thinking) program for primary school: Evaluation using the competent computational thinking test

  • Zapata-Cáceres M
  • Marcelino P
  • El-Hamamsy L
  • Martín-Barroso E

Education And Information Technologies (p. 14969-14998) - 17/1/2024

10.1007/s10639-023-12441-w Ver en origen

  • ISSN 13602357

An analytics approach to health and healthcare in citizen science communications on Twitter

  • Martínez-Martínez, F
  • Roldán-Alvarez, D
  • Martín, E
  • Hoppe, HU

Digit Health - 1/1/2023

10.1177/20552076221145349 Ver en origen

  • ISSN 20552076

The competent Computational Thinking Test: Development and Validation of an Unplugged Computational Thinking Test for Upper Primary School

  • El-Hamamsy, L
  • Zapata-Cáceres, M
  • Barroso, EM
  • Mondada, F
  • Zufferey, JD
  • Bruno, B

Journal Of Educational Computing Research (p. 1818-1866) - 19/5/2022

10.1177/07356331221081753 Ver en origen

  • ISSN 15414140

Survey of indoor location technologies and wayfinding systems for users with cognitive disabilities in emergencies

  • García-Catalá, MT
  • Rodríguez-Sánchez, MC
  • Martín-Barroso, E

Behaviour & Information Technology (p. 879-903) - 12/3/2022

10.1080/0144929x.2020.1849404 Ver en origen

  • ISSN 0144929X

Comparing the psychometric properties of two primary school Computational Thinking (CT) assessments for grades 3 and 4: The Beginners' CT test (BCTt) and the competent CT test (cCTt)

  • El-Hamamsy, L
  • Zapata-Cáceres, M
  • Marcelino, P
  • Bruno, B
  • Zufferey, JD
  • Martín-Barroso, E
  • Román-González, M
... Ver más Contraer

Frontiers in Psychology - 12/12/2022

Editor: Frontiers Media S.A.

10.3389/fpsyg.2022.1082659 Ver en origen

  • ISSN 16641078
  • ISSN/ISBN 1664-1078

Collaborative Video-Based Learning Using Tablet Computers to Teach Job Skills to Students with Intellectual Disabilities

  • Roldán-Alvarez, D
  • Martín, E
  • Haya, PA

Education Sciences - 1/8/2021

10.3390/educsci11080437 Ver en origen

  • ISSN 22277102

Collaborative Game-Based Environment and Assessment Tool for Learning Computational Thinking in Primary School: A Case Study

  • Zapata-Cáceres, M
  • Martín-Barroso, E
  • Román-González, M

Ieee Transactions On Learning Technologies (p. 576-589) - 1/10/2021

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/tlt.2021.3111108 Ver en origen

  • ISSN 19391382
  • ISSN/ISBN 1939-1382

Applying Game Learning Analytics to a Voluntary Video Game: Intrinsic Motivation, Persistence, and Rewards in Learning to Program at an Early Age

  • Zapata-Cáceres, M
  • Martín-Barroso, E

Ieee Access (p. 123588-123602) - 1/1/2021

10.1109/access.2021.3110475 Ver en origen

  • ISSN 21693536

Understanding Discussions of Citizen Science Around Sustainable Development Goals in Twitter

  • Roldán-álvarez, D
  • Martínez-Martínez, F
  • Martín, E
  • Haya, PA

Ieee Access (p. 144106-144120) - 1/1/2021

10.1109/access.2021.3122086 Ver en origen

  • ISSN 21693536

User modeling and adaptation for daily routines: Providing assistance to people with special needs

  • Martín E
  • Haya PA
  • Carro RM

(p. 1-247) - 1/1/2015

10.1007/978-1-4471-4778-7 Ver en origen

Pedagogía audiovisual: monográfico de experiencias docentes multimedia

  • Estefanía Martín
  • José Hernández Ortega

1/1/2014

  • ISBN 9788469709146
  • iMarina

Proyecto Indigo!: Grupo de investigación en tecnologías educativas y de asistencia a personas con diversidad funcional intelectual

  • Xavier Alamán Roldán
  • Rosa María Carro Salas
  • Ruth Cobos Pérez
  • Javier Gómez Escribano
  • Fco Antonio Jurado Morón
  • Germán Montoro Manrique
  • Jaime Moreno
  • Álvaro Ortigosa
  • Pilar Rodríguez
  • Estefanía Martín
  • Francisco Miguel Gea Megías
  • Dulce María Romero Ayuso
  • José Luis Cuesta Gómez
  • Raquel de la Fuente Anuncibay
  • Gerardo Herrera Corral
... Ver más Contraer

Actas Del Xxi Congreso Internacional De Interacción Persona-Ordenador: Interacción 20/21 (p. 121-122) - 1/1/2021

Editor: UMA Editorial

  • ISSN/ISBN 978-84-1335-113-1

Adaptation technologies to support daily living for all

  • Martín E
  • Haya PA
  • Carro RM

User Modeling and Adaptation for Daily Routines: Providing Assistance to People with Special Needs (p. 1-20) - 1/1/2015

10.1007/978-1-4471-4778-7_1 Ver en origen

Creación de videos en redes sociales educativas

  • Estefanía Martín
  • Miguel A Gutiérrez Moreno
  • Pablo Llinás Arnaiz
  • Pablo A Haya
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jaime Urquiza Fuentes
  • Jorge Castellanos
... Ver más Contraer

Proyectos De Innovación Docente Y Experiencias Educativas Con Tic (p. 17-28) - 1/1/2015

  • iMarina

¡Estudiantes creativos! Creación de vídeos educativos en redes sociales educativas

  • Estefanía Martín
  • Manuel Gértrudix Barrio
  • Jaime Urquiza Fuentes
  • Pablo A Haya
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jorge Castellanos

Pedagogía Audiovisual: Monográfico De Experiencias Docentes Multimedia (p. 53-65) - 1/1/2014

  • iMarina

Contextos significativos para la integración del vídeo como estrategia didáctica en el aula

  • José Hernández Ortega
  • Estefanía Martín

Pedagogía Audiovisual: Monográfico De Experiencias Docentes Multimedia (p. 1-14) - 1/1/2014

  • iMarina

Aprendizaje activo en ingeniería de telecomunicaciónes: Un caso de estudio

  • Estefanía Martín
  • Carlos A Lázaro Carrascosa
  • Isidoro Hernán Losada

Actas Del Iv Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2010 (p. 257-269) - 1/1/2011

  • iMarina

Uso de los Modelos de Markov para Recomendación de Actividades en la Hipermedia Adaptativa

  • Estefanía Martín

Actas Del Iii Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2009 (p. 189-201) - 1/1/2011

  • iMarina

Personalized Education

  • Carro, Rosa M.
  • Martin, Estefania;

PERSONALIZATION OF INTERACTIVE MULTIMEDIA SERVICES: A RESEARCH AND DEVELOPMENT PERSPECTIVE (p. 183-199) - 1/1/2009

  • iMarina

CoMoLE: a context-based adaptive hypermedia system for m-learning

  • Estefanía Martín
  • Rosa María Carro Salas
  • Pilar Rodríguez

VIII Simposio Nacional de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en la Educación (SINTICE 07) at Congreso Español de Informática (CEDI 2007) (p. 79-86) - 1/1/2007

  • iMarina

Sistema de Enseñanza On-line con Test Adaptativos para Autoescuelas

  • Estefanía Martín
  • Rubén Mena

Actas Del I Simposio Nacional De Tecnologías De La Información Y De Las Comunicaciones En La Educación (p. 219-226) - 1/1/2005

  • iMarina

Citizen Science and Open Learning: A Twitter perspective

  • Roldán-Alvarez, D
  • Martínez-Martínez, F
  • Martín, E

Ieee 21st International Conference On Advanced Learning Technologies (Icalt 2021) (p. 6-8) - 1/1/2021

10.1109/icalt52272.2021.00009 Ver en origen

  • ISSN 21613761

Computational Thinking Test for Beginners: Design and Content Validation

  • Zapata-Cáceres, M
  • Martín-Barroso, E
  • Román-González, M

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1905-1914) - 1/1/2020

Editor: IEEE Computer Society

10.1109/educon45650.2020.9125368 Ver en origen

  • ISSN 21659567
  • ISSN/ISBN 2165-9567

BlueThinking, a programming tool for the development of executive functions at childhood

  • Lozano-Osorio, I
  • Roldán-Alvarez, D
  • Bacelo, A
  • Martín, E

ACM International Conference Proceeding Series - 1/1/2019

10.1145/3335595.3335640 Ver en origen

Learning Experiences Using Tablets with Children and People with Autism Spectrum Disorder

  • Roldán-Alvarez, D
  • Márquez-Fernández, A
  • Martín, E
  • Guzmán, C

Lecture Notes In Computer Science (p. 640-643) - 1/1/2016

10.1007/978-3-319-45153-4_81 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Mobile Devices as Assistive Technologies for ASD: Experiences in the Classroom

  • Roldán-Alvarez, D
  • Gomez, J
  • Márquez-Fernández, A
  • Martín, E
  • Montoro, G

Lecture Notes In Computer Science (p. 187-197) - 1/1/2016

10.1007/978-3-319-40355-7_18 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Combining traditional methodologies and social networks to teach job related skills to students with special needs

  • Roldan-Alvarez, D
  • de Miguel, S
  • Martin, E

2016 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMPUTERS IN EDUCATION (SIIE) - 1/1/2016

10.1109/siie.2016.7751821 Ver en origen

DEDOS-Player: Educational Activities for Touch Devices

  • Roldán-Alvarez, D
  • Martín, E
  • Martín, OM
  • Haya, PA

Lecture Notes In Computer Science (p. 525-528) - 1/1/2016

10.1007/978-3-319-45153-4_55 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Engaging students in creative learning tasks with social networks and video-based learning

  • Urquiza-Fuentes, Jaime
  • Hernan-Losada, Isidoro
  • Martin, Estefania

Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie - 1/1/2015

10.1109/fie.2014.7044210 Ver en origen

  • ISSN 15394565

Authoring tools supporting novice teachers identifying student problems

  • Llinás P
  • Martín E
  • Hernán-Losada I
  • Gutiérrez MA
  • Clough G
  • Adams A

Lecture Notes In Computer Science (p. 592-595) - 1/1/2015

10.1007/978-3-319-24258-3_66 Ver en origen

  • ISSN 03029743

ClipIt: Supporting Social Reflective Learning through Student-Made Educational Videos

  • Llinas, Pablo
  • Gutierrez, Miguel A
  • Martin, Estefania
  • Castellanos, Jorge
  • Hernan, Isidoro
  • Urquiza, Jaime

Lecture Notes In Computer Science (p. 502-505) - 1/1/2014

10.1007/978-3-319-11200-8_51 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Establishing a pipeline for social network analysis in Citizen Science: Integration into a data visualization platform for interactive and integrative analysis of discourse

  • Roldán Álvarez, David (Director)
  • Martín Barroso, Estefanía (Codirector) Doctorando: FERNANDO MARTINEZ MARTINEZ

16/2/2024

  • iMarina

ENSEÑANZA, EVALUACIÓN Y ANÁLISIS DE HABILIDADES DE PENSAMIENTO COMPUTACIONAL EN ETAPAS TEMPRANAS

  • Martín Barroso, Estefanía (Tutor) Doctorando: MARIA ZAPATA CACERES

26/4/2022

  • iMarina

Leveraging natural interaction and direct manipulation as catalyzers of digital evolution in education

  • Roldán Álvarez, David (Titulado/a)
  • Estefanía Martín (Director)
  • Manuel García-Herranz Olmo (Director) Doctorando: David Roldán Álvarez

1/1/2017

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 13/02/25 17:07