Martín Barroso, Estefanía estefania.martin@urjc.es
Actividades
- Artículos 28
- Libros 2
- Capítulos de libro 10
- Congresos 27
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 3
- Patentes o licencias de software 0
Sensory Navigation System for Indoor Localization and Orientation of Users with Cognitive Disabilities in Daily Tasks and Emergency Situations
- Garcia-Catala, Maria Teresa
- Martin-Barroso, Estefania
- Rodriguez-Sanchez, Maria Cristina
- Delgado-alvaro, Marcos
- Novak, Robert
Sensors - 1/11/2024
- ISSN 14248220
- iMarina
A Bebras Computational Thinking (ABC-Thinking) program for primary school: Evaluation using the competent computational thinking test
- Zapata-Cáceres M
- Marcelino P
- El-Hamamsy L
- Martín-Barroso E
Education And Information Technologies (p. 14969-14998) - 17/1/2024
10.1007/s10639-023-12441-w Ver en origen
- ISSN 13602357
An analytics approach to health and healthcare in citizen science communications on Twitter
- Martínez-Martínez, F
- Roldán-Alvarez, D
- Martín, E
- Hoppe, HU
Digit Health - 1/1/2023
10.1177/20552076221145349 Ver en origen
- ISSN 20552076
The competent Computational Thinking Test: Development and Validation of an Unplugged Computational Thinking Test for Upper Primary School
- El-Hamamsy, L
- Zapata-Cáceres, M
- Barroso, EM
- Mondada, F
- Zufferey, JD
- Bruno, B
Journal Of Educational Computing Research (p. 1818-1866) - 19/5/2022
10.1177/07356331221081753 Ver en origen
- ISSN 15414140
Survey of indoor location technologies and wayfinding systems for users with cognitive disabilities in emergencies
- García-Catalá, MT
- Rodríguez-Sánchez, MC
- Martín-Barroso, E
Behaviour & Information Technology (p. 879-903) - 12/3/2022
10.1080/0144929x.2020.1849404 Ver en origen
- ISSN 0144929X
Comparing the psychometric properties of two primary school Computational Thinking (CT) assessments for grades 3 and 4: The Beginners' CT test (BCTt) and the competent CT test (cCTt)
- El-Hamamsy, L
- Zapata-Cáceres, M
- Marcelino, P
- Bruno, B
- Zufferey, JD
- Martín-Barroso, E
- Román-González, M
Frontiers in Psychology - 12/12/2022
Editor: Frontiers Media S.A.
10.3389/fpsyg.2022.1082659 Ver en origen
- ISSN 16641078
- ISSN/ISBN 1664-1078
Collaborative Video-Based Learning Using Tablet Computers to Teach Job Skills to Students with Intellectual Disabilities
- Roldán-Alvarez, D
- Martín, E
- Haya, PA
Education Sciences - 1/8/2021
10.3390/educsci11080437 Ver en origen
- ISSN 22277102
Collaborative Game-Based Environment and Assessment Tool for Learning Computational Thinking in Primary School: A Case Study
- Zapata-Cáceres, M
- Martín-Barroso, E
- Román-González, M
Ieee Transactions On Learning Technologies (p. 576-589) - 1/10/2021
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/tlt.2021.3111108 Ver en origen
- ISSN 19391382
- ISSN/ISBN 1939-1382
Applying Game Learning Analytics to a Voluntary Video Game: Intrinsic Motivation, Persistence, and Rewards in Learning to Program at an Early Age
- Zapata-Cáceres, M
- Martín-Barroso, E
Ieee Access (p. 123588-123602) - 1/1/2021
10.1109/access.2021.3110475 Ver en origen
- ISSN 21693536
Understanding Discussions of Citizen Science Around Sustainable Development Goals in Twitter
- Roldán-álvarez, D
- Martínez-Martínez, F
- Martín, E
- Haya, PA
Ieee Access (p. 144106-144120) - 1/1/2021
10.1109/access.2021.3122086 Ver en origen
- ISSN 21693536
User modeling and adaptation for daily routines: Providing assistance to people with special needs
- Martín E
- Haya PA
- Carro RM
(p. 1-247) - 1/1/2015
Proyecto Indigo!: Grupo de investigación en tecnologías educativas y de asistencia a personas con diversidad funcional intelectual
- Xavier Alamán Roldán
- Rosa María Carro Salas
- Ruth Cobos Pérez
- Javier Gómez Escribano
- Fco Antonio Jurado Morón
- Germán Montoro Manrique
- Jaime Moreno
- Álvaro Ortigosa
- Pilar Rodríguez
- Estefanía Martín
- Francisco Miguel Gea Megías
- Dulce María Romero Ayuso
- José Luis Cuesta Gómez
- Raquel de la Fuente Anuncibay
- Gerardo Herrera Corral
Actas Del Xxi Congreso Internacional De Interacción Persona-Ordenador: Interacción 20/21 (p. 121-122) - 1/1/2021
Editor: UMA Editorial
- ISSN/ISBN 978-84-1335-113-1
- Dialnet
- iMarina
Adaptation technologies to support daily living for all
- Martín E
- Haya PA
- Carro RM
User Modeling and Adaptation for Daily Routines: Providing Assistance to People with Special Needs (p. 1-20) - 1/1/2015
Creación de videos en redes sociales educativas
- Estefanía Martín
- Miguel A Gutiérrez Moreno
- Pablo Llinás Arnaiz
- Pablo A Haya
- Isidoro Hernán Losada
- Jaime Urquiza Fuentes
- Jorge Castellanos
Proyectos De Innovación Docente Y Experiencias Educativas Con Tic (p. 17-28) - 1/1/2015
- iMarina
¡Estudiantes creativos! Creación de vídeos educativos en redes sociales educativas
- Estefanía Martín
- Manuel Gértrudix Barrio
- Jaime Urquiza Fuentes
- Pablo A Haya
- Isidoro Hernán Losada
- Jorge Castellanos
Pedagogía Audiovisual: Monográfico De Experiencias Docentes Multimedia (p. 53-65) - 1/1/2014
- iMarina
Contextos significativos para la integración del vídeo como estrategia didáctica en el aula
- José Hernández Ortega
- Estefanía Martín
Pedagogía Audiovisual: Monográfico De Experiencias Docentes Multimedia (p. 1-14) - 1/1/2014
- iMarina
Aprendizaje activo en ingeniería de telecomunicaciónes: Un caso de estudio
- Estefanía Martín
- Carlos A Lázaro Carrascosa
- Isidoro Hernán Losada
Actas Del Iv Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2010 (p. 257-269) - 1/1/2011
- iMarina
Uso de los Modelos de Markov para Recomendación de Actividades en la Hipermedia Adaptativa
- Estefanía Martín
Actas Del Iii Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2009 (p. 189-201) - 1/1/2011
- iMarina
Personalized Education
- Carro, Rosa M.
- Martin, Estefania;
PERSONALIZATION OF INTERACTIVE MULTIMEDIA SERVICES: A RESEARCH AND DEVELOPMENT PERSPECTIVE (p. 183-199) - 1/1/2009
- iMarina
CoMoLE: a context-based adaptive hypermedia system for m-learning
- Estefanía Martín
- Rosa María Carro Salas
- Pilar Rodríguez
VIII Simposio Nacional de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en la Educación (SINTICE 07) at Congreso Español de Informática (CEDI 2007) (p. 79-86) - 1/1/2007
- iMarina
Sistema de Enseñanza On-line con Test Adaptativos para Autoescuelas
- Estefanía Martín
- Rubén Mena
Actas Del I Simposio Nacional De Tecnologías De La Información Y De Las Comunicaciones En La Educación (p. 219-226) - 1/1/2005
- iMarina
Citizen Science and Open Learning: A Twitter perspective
- Roldán-Alvarez, D
- Martínez-Martínez, F
- Martín, E
Ieee 21st International Conference On Advanced Learning Technologies (Icalt 2021) (p. 6-8) - 1/1/2021
10.1109/icalt52272.2021.00009 Ver en origen
- ISSN 21613761
Computational Thinking Test for Beginners: Design and Content Validation
- Zapata-Cáceres, M
- Martín-Barroso, E
- Román-González, M
Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1905-1914) - 1/1/2020
Editor: IEEE Computer Society
10.1109/educon45650.2020.9125368 Ver en origen
- ISSN 21659567
- ISSN/ISBN 2165-9567
BlueThinking, a programming tool for the development of executive functions at childhood
- Lozano-Osorio, I
- Roldán-Alvarez, D
- Bacelo, A
- Martín, E
ACM International Conference Proceeding Series - 1/1/2019
Learning Experiences Using Tablets with Children and People with Autism Spectrum Disorder
- Roldán-Alvarez, D
- Márquez-Fernández, A
- Martín, E
- Guzmán, C
Lecture Notes In Computer Science (p. 640-643) - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-45153-4_81 Ver en origen
- ISSN 03029743
Mobile Devices as Assistive Technologies for ASD: Experiences in the Classroom
- Roldán-Alvarez, D
- Gomez, J
- Márquez-Fernández, A
- Martín, E
- Montoro, G
Lecture Notes In Computer Science (p. 187-197) - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-40355-7_18 Ver en origen
- ISSN 03029743
Combining traditional methodologies and social networks to teach job related skills to students with special needs
- Roldan-Alvarez, D
- de Miguel, S
- Martin, E
2016 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMPUTERS IN EDUCATION (SIIE) - 1/1/2016
DEDOS-Player: Educational Activities for Touch Devices
- Roldán-Alvarez, D
- Martín, E
- Martín, OM
- Haya, PA
Lecture Notes In Computer Science (p. 525-528) - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-45153-4_55 Ver en origen
- ISSN 03029743
Engaging students in creative learning tasks with social networks and video-based learning
- Urquiza-Fuentes, Jaime
- Hernan-Losada, Isidoro
- Martin, Estefania
Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie - 1/1/2015
10.1109/fie.2014.7044210 Ver en origen
- ISSN 15394565
- iMarina
- iMarina
Authoring tools supporting novice teachers identifying student problems
- Llinás P
- Martín E
- Hernán-Losada I
- Gutiérrez MA
- Clough G
- Adams A
Lecture Notes In Computer Science (p. 592-595) - 1/1/2015
10.1007/978-3-319-24258-3_66 Ver en origen
- ISSN 03029743
ClipIt: Supporting Social Reflective Learning through Student-Made Educational Videos
- Llinas, Pablo
- Gutierrez, Miguel A
- Martin, Estefania
- Castellanos, Jorge
- Hernan, Isidoro
- Urquiza, Jaime
Lecture Notes In Computer Science (p. 502-505) - 1/1/2014
10.1007/978-3-319-11200-8_51 Ver en origen
- ISSN 03029743
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Establishing a pipeline for social network analysis in Citizen Science: Integration into a data visualization platform for interactive and integrative analysis of discourse
- Roldán Álvarez, David (Director)
- Martín Barroso, Estefanía (Codirector) Doctorando: FERNANDO MARTINEZ MARTINEZ
16/2/2024
- iMarina
ENSEÑANZA, EVALUACIÓN Y ANÁLISIS DE HABILIDADES DE PENSAMIENTO COMPUTACIONAL EN ETAPAS TEMPRANAS
- Martín Barroso, Estefanía (Tutor) Doctorando: MARIA ZAPATA CACERES
26/4/2022
- iMarina
Leveraging natural interaction and direct manipulation as catalyzers of digital evolution in education
- Roldán Álvarez, David (Titulado/a)
- Estefanía Martín (Director)
- Manuel García-Herranz Olmo (Director) Doctorando: David Roldán Álvarez
1/1/2017
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Grupo de investigación de alto rendimiento en desarrollo de software de la Universidad Rey Juan Carlos / Research group on Software Development at Universidad Rey Juan Carlos
Rol: Colaborador
-
Laboratorio de Tecnologías de la Información en la Educación de la Universidad Rey Juan Carlos
Rol: Investigador
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id