Gonzalez Peño, Alba alba.gonzalez.peno@upm.es
Actividades
- Artículos 19
- Libros 0
- Capítulos de libro 0
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
The effects of a self-determination theory based training program on teaching styles adapted to inclusive Physical Education. Does previous contact with students with intellectual disabilities matter?
- Ocete, Carmen
- Gonzalez-Peno, Alba
- Gutierrez-Suarez, Andrea
- Franco, Evelia
Espiral-Cuadernos Del Profesorado (p. 1-14) - 1/3/2025
10.25115/ecp.v18i37.10242 Ver en origen
- ISSN 19887701
Predicting students' engagement through (de)motivating teaching styles: A multi-perspective pilot approach
- Coteron, Javier
- Gonzalez-Peno, Alba
- Martin-Hoz, Laura
- Franco, Evelia
Journal Of Educational Research (p. 243-256) - 6/2/2025
10.1080/00220671.2025.2464010 Ver en origen
- ISSN 00220671
Students’ psychological needs’ frustration in Physical Education and intention to be physically active from a person-centred approach; [Frustración de las necesidades psicológicas en Educación Física e intención de ser físicamente activo desde un enfoque centrado en la persona]
- González-Peño A
- Franco E
- Ocete C
- Coterón J
Psychology, Society & Education (p. 11-20) - 1/1/2025
10.21071/pse.v17i1.17378 Ver en origen
- ISSN 1989709X
Students' psychological needs' frustration in Physical Education and intention to be physically active from a person-centred approach
- Gonzalez-Peno, Alba
- Franco, Evelia
- Ocete, Carmen
- Coteron, Javier
Psychology, Society & Education (p. 11-20) - 1/1/2025
10.21071/psye.v17i1.17378 Ver en origen
- ISSN 1989709X
COMMUNICATIVE SELF-CONFIDENCE AND MOTIVATION: AN EDUCATIONAL EXPERIENCE OF LINGUISTIC IMMERSION AND LEISURE IN NATURE
- Fuentesal-Garcia, Julio
- Gonzalez-Peno, Alba
- Garcia-Hernandez, Anna
- Franco, Evelia
Journal On Efficiency And Responsibility In Education And Science (p. 48-57) - 1/1/2025
https://doi.org/10.7160/eriesj.2025.180106 Ver en origen
- ISSN 23362375
Teachers' perceptions of the teaching situation in Physical Education in secondary education: a qualitative study
- Rueda, Marina
- Gonzalez-Peno, Alba
- Franco, Evelia
- Coteron, Javier
Retos. Nuevas Tendencias En Educación Física, Deporte Y Recreación (p. 912-922) - 1/1/2024
10.47197/retos.v51.99207 Ver en origen
- ISSN 15791726
PERCEIVED TEACHERS' BEHAVIOURS AND STUDENTS' ENGAGEMENT IN PHYSICAL EDUCATION
- Franco, Evelia
- Gonzalez-Peno, Alba
- Coteron, Javier
Journal Of Sport And Health Research (p. 21-30) - 1/1/2024
10.58727/jshr.103519 Ver en origen
- ISSN 19896239
Amotivation in physical education teachers: an approach from their perceived pressures and vocation
- Coteron, Javier
- Gonzalez-Peno, Alba
- Franco, Evelia
Educacion Xx1 (p. 185-207) - 1/1/2024
10.5944/educxx1.36488 Ver en origen
- ISSN 1139613X
Challenge-based learning approach to teach sports: Exploring perceptions of teaching styles and motivational experiences among student teachers
- Franco, E
- González-Peño, A
- Trucharte, P
- Martínez-Majolero, V
Journal Of Hospitality Leisure Sport & Tourism Education - 1/6/2023
10.1016/j.jhlste.2023.100432 Ver en origen
- ISSN 14738376
The Impact of a Challenge-Based Learning Experience in Physical Education on Students’ Motivation and Engagement
- Simon-Chico, L
- Gonzalez-Peno, A
- Hernandez-Cuadrado, E
- Franco, E
Ejihpe: European Journal Of Investigation In Health, Psychology And Education (p. 684-700) - 1/4/2023
10.3390/ejihpe13040052 Ver en origen
- ISSN 21748144
Este/a investigador/a no tiene libros.
Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.
Protocolo de estudio de las interacciones en clase de educación física basado en la inteligencia artificial: nuevas alternativas para avanzar en la comprensión de este contexto
- GONZALEZ PEÑO, ALBA (Autor o Coautor)
9/11/2023
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID

