Rubio Benito, Natalia Maria natalia.rubio@uam.es

Actividades

Unpacking smart destination dimensions: insights into tourist recommendation, revisit intentions, and destination preference

  • Cerda-Mansilla, Elena
  • Rubio, Natalia
  • Campo, Sara

CURRENT ISSUES IN TOURISM (p. 1-7) - 3/6/2025

10.1080/13683500.2025.2512398 Ver en origen

  • ISSN 13683500

User Experience Dimensions in Digital Peer-to-Peer Platforms: A Grounded Theory Study of Airbnb Online Experiences

  • Cerda-Mansilla, Elena
  • Lozano-Blasco, Raquel
  • Rubio, Natalia

Administrative Sciences - 30/4/2025

10.3390/admsci15050169 Ver en origen

  • ISSN 20763387

We match! Building online brand engagement behaviours through emotional and rational processes

  • Ballester, Estefania
  • Ruiz, Carla
  • Rubio, Natalia
  • Veloutsou, Cleopatra

Journal of Retailing and Consumer Services (p. e104146) - 1/1/2025

10.1016/j.jretconser.2024.104146 Ver en origen

  • ISSN 09696989

A inteligencia artificial como eje integrador de la investigación, la formación y la transferencia del CIEDI

  • Villaseñor Román, Nieves
  • Rubio Benito, Natalia

(p. 7 - ) - 1/1/2025

  • ISSN 11399325
  • iMarina

Smart destinations: A holistic view from researchers and managers to tourists and locals

  • Cerda-Mansilla, Elena
  • Tussyadiah, Iis
  • Campo, Sara
  • Rubio, Natalia

Tourism Management Perspectives (p. e101223) - 1/3/2024

10.1016/j.tmp.2024.101223 Ver en origen

  • ISSN 22119736

How Chatbot Language Shapes Consumer Perceptions: The Role of Concreteness and Shared Competence

  • Jimenez-Barreto, Jano
  • Rubio, Natalia
  • Molinillo, Sebastian

Journal Of Interactive Marketing (p. 380-399) - 2/7/2023

10.1177/10949968231177618 Ver en origen

  • ISSN 10949968

Females’ customer engagement with eco-friendly restaurants in Instagram: the role of past visits

  • Ballester, Estefania
  • Ruiz-Mafe, Carla
  • Rubio, Natalia

International Journal Of Contemporary Hospitality Management (p. 2267-2288) - 11/5/2023

10.1108/ijchm-02-2022-0178 Ver en origen

  • ISSN 09596119

"Ask Google Assistant Where to Travel" Tourists' Interactive Experiences With Smart Speakers: An Assemblage Theory Approach

  • Jimenez-Barreto, Jano
  • Rubio, Natalia
  • Mura, Paolo
  • Sthapit, Erose
  • Campo, Sara

Journal Of Travel Research (p. 472875221094073-752) - 1/4/2023

10.1177/00472875221094073 Ver en origen

  • ISSN 00472875

Impact of process and outcome quality on intention for continued use of voice assistants

  • Saavedra Montejo, Álvaro
  • Chocarro Eguaras, Raquel
  • Cortiñas Ugalde, Mónica
  • Rubio Benito, Natalia

Spanish Journal Of Marketing - Esic (p. 402-419) - 1/1/2023

10.1108/sjme-12-2022-0251 Ver en origen

  • ISSN 24449695

Emojis and Users’ Brand Engagement in Instagram. The Case of Eco-Friendly Restaurants

  • Ballester, Estefania
  • Rubio, Natalia
  • Ruiz, Carla

Journal Of Tourism And Services (p. 64-88) - 1/1/2023

10.29036/jots.v14i27.514 Ver en origen

  • ISSN 18045650

Marketing, mercado y demanda: Compuesto por Principios de Marketing 12e de Philip Kotler y Gary Armstrong

  • Kotler, Philip
  • Armstrong, Gary
  • Fernández Nogales, Angel
  • Rubio Benito, Natalia

(p. - ) - 1/1/2013

  • ISBN 9781782734512
  • iMarina

Has COVID-19 altered consumers’ green brand image of hotels?

  • Estefania Ballester
  • Carla Ruíz Mafé
  • Natalia Rubio

(p. 75-111) - 10/4/2025

10.4337/9781035300136.00011 Ver en origen

The influence of culture on sentiments expressed in online reviews of eco-friendly hotels: The case study of Amsterdam

  • Chirica EB
  • Ruiz-Mafé C
  • Rubio N

Philosophy of Artificial Intelligence and Its Place in Society (p. 115-141) - 16/10/2023

10.4018/978-1-6684-9591-9.ch007 Ver en origen

Analysis of the perceived image of green hotels using big data

  • Ballester, Estefania
  • Rubio Benito, Natalia
  • Ruiz Mafé, Carla

Narrativas Emergentes Para La Comunicación Digital (p. 779-803) - 1/1/2022

  • iMarina

Engagement in a Third-Party-Managed Virtual Community and Its Effect on Customer Identification

  • Natalia Rubio
  • Nieves Villaseñor
  • María Jesús Yagüe Guillén

Predicting Trends And Building Strategies For Consumer Engagement In Retail Environments (p. 44-61) - 30/11/2019

10.4018/978-1-5225-7856-7.ch003 Ver en origen

El sentido de coherencia omnicanal: un análisis desde la perspectiva de la experiencia del consumidor

  • Jiménez Barreto, Jano
  • Rubio Benito, Natalia
  • Campo Martínez, Sara

Omnichannel Marketing: Las Nuevas Reglas De La Distribución Y El Consumo En Un Mundo Omnicanal (p. 117-141) - 1/1/2019

  • iMarina

Analysis of Antecedents that Contribute to Try New Products in Retail Commerce

  • Natalia Rubio
  • Nieves Villaseñor Román
  • María Jesús Yagüe Guillén

Advancing Insights On Brand Management (p. 119-139) - 8/11/2018

10.5772/intechopen.69878 Ver en origen

Does the Commercial Format Influence the Effect that Store Brands’ Equity Has on Loyalty to the Retailer?

  • Natalia Rubio
  • Nieves Villaseñor
  • Mª Jesús Yagüe

Advances In National Brand And Private Label Marketing. Fifth International Conference (p. 125-133) - 1/1/2018

  • iMarina

El valor de los recursos intangibles para las empresas españolas: el capital directivo

  • Rubio Benito, Natalia
  • Villaseñor Román, Nieves
  • Yagüe Guillén, María Jesús

Innovación Y Competitividad: Desafíos De La Industria Española (p. 143-179) - 1/1/2018

  • iMarina

Brand equity of store brands and its effect on customer value: Spanish consumer goods retail sector

  • Rubio N
  • Villaseñor N
  • Yague M

Handbook Of Research On Strategic Retailing Of Private Label Products In A Recovering Economy (p. 154-181) - 20/6/2016

10.4018/978-1-5225-0220-3.ch007 Ver en origen

Creación de intangibles: Las marcas colectivas

  • Rubio Benito, Natalia
  • Villaseñor Román, Nieves

Una Nueva Política Industrial Para España / Coord. Por María Elisa Alvarez López; Rafael Myro Sánchez (Dir.) (p. 115-130) - 1/1/2016

  • iMarina

Brand Meaning Components in Visual Brand-Generated Content: An Abstract

  • E Ballester
  • C Ruiz Mafé
  • N Rubio
  • C Veloutsou

2025 Ams Annual Conference, Montreal, Canada, 21-23 May 2025 - 1/7/2025

  • iMarina

I Want to Engage my Audience! the Role of Micro-Influencer Characteristics and Parasocial Relationships on Follower’s Engagement Behavior: An Abstract

  • E Ballester
  • C Ruiz-Mafe
  • N Rubio
  • C Veloutsou

Amswmc25: 2024 Academy Of Marketing Science World Marketing Congress, Bel Ombre, Mauritius, 25-29 June 2024 - 31/12/2024

  • iMarina

Assessing how emotional and social communication shapes chatbot perceived competencies

  • A Saavedra
  • M Cortinas
  • N Rubio
  • SMC Loureiro

Airsi (p. 60-64) - 31/12/2024

  • iMarina

Omnichannel Sense of Coherence in Consumer-Brand Encounters

  • Jimenez-Barreto, Jano
  • Lurie, Nicholas
  • Rubio, Natalia
  • Campo, Sara

ADVANCES IN CONSUMER RESEARCH, VOL L, ACR 2022 (p. 232-232) - 1/1/2022

  • ISSN 00989258
  • iMarina

Tourism Consumption through Smart Devices: Bridging Tourist-Smart Object Assemblage and the Non-Representational Theory

  • Jiménez-Barreto, Jano
  • Rubio, Natalia
  • Mura, Paolo and Campo, Sara

Travel And Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally - 9/7/2021

  • iMarina

Does the Commercial Format Influence the Effect that Store Brands’ Equity Has on Loyalty to the Retailer?

  • Rubio, Natalia
  • Villasenor, Nieves
  • Yague, Ma Jesus

Springer Proceedings In Business And Economics (p. 125-133) - 1/1/2018

10.1007/978-3-319-92084-9_14 Ver en origen

  • ISSN 21987246

Modelo de experiencia en la comunidad virtual desde la perspectiva de la cocreación

  • Natalia Rubio
  • Nieves Villaseñor
  • María Jesús Yagüe

Xxix Congreso De Marketing Aemark (2017) (p. 899-904) - 1/1/2017

  • iMarina

In Store Customer Experience: a First Approximation in the Construction of a Scale

  • Juan Bustamante
  • Natalia Rubio

Latin American Advances In Consumer Research (p. 76-80) - 1/1/2017

  • iMarina

La experiencia de marca online del destino: aplicación de un modelo sensorial-cognitivo-conativo

  • Jano Jiménez Barreto
  • Natalia Rubio Benito
  • Sara Campo Martínez

Xxix Congreso De Marketing Aemark (2017) (p. 1306-1311) - 1/1/2017

  • iMarina

The Influence of Store Brands Equity on Value Cocreation Within the Retail Environment: The Moderating Effect of the Propensity to Buy Store Brands

  • Rubio, Natalia
  • Villasenor, Nieves
  • Jesus Yaguee, Maria

Advances In National Brand And Private Label Marketing (p. 67-74) - 1/1/2016

10.1007/978-3-319-39946-1_8 Ver en origen

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Customer value management through AI Digital Marketing Assistants

  • Schmitz, Anne (Investigador/a)
  • Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
  • Quiñones Garcia, Myriam (Investigador/a)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
  • JIMENEZ BARRETO, JANO (Investigador/a)
  • RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
  • VELOSO HUERTAS, MONICA (Investigador/a)
  • CERDA MANSILLA, ELENA (Investigador/a)
  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-09-2024 - 31-08-2027

  • iMarina

LA INTERACCIÓN CON LOS ASISTENTES VIRTUALES: DETERMINANTES DE SU ADOPCIÓN Y USO EN EL PROCESO DE COMPRA

  • JIMENEZ BARRETO, JANO (Investigador/a)
  • Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
  • RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
  • CERDA MANSILLA, ELENA (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-12-2022 - 30-11-2024

Tipo: Nacional

Importe financiado: 47035,00 Euros.

  • iMarina

Customer Journey Design: Touchpoint Automation Through Artificial Intelligence

  • Correia Loureiro, Sandra Maria (Investigador/a)
  • RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador principal (IP))
  • CERDA MANSILLA, ELENA (Miembro del equipo de trabajo)
  • JIMENEZ BARRETO, JANO (Investigador/a)
  • Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
  • Quiñones Garcia, Myriam (Investigador/a)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
  • Lurie, Nicholas Hubbard (Investigador/a)
  • Sthapit, Erose (Investigador/a)
  • van der Lans, Ralf (Investigador/a)
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-10-2021 - 31-08-2024

Tipo: Nacional

Importe financiado: 22940,00 Euros.

  • iMarina

La experiencia de compra multicanal en la construcción del valor del cliente

  • JIMENEZ BARRETO, JANO (Miembro del equipo de trabajo)
  • RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Miembro del equipo de trabajo)
  • Schmitz, Anne (Investigador/a)
  • Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Yagüe Guillén, M.J. (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2016 - 31-12-2018

Tipo: Internacional

Importe financiado: 52756,00 Euros.

  • iMarina

Ayudas a la Investigación en Economía sobre varios temas

  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))

Ejecución: 14-12-2013 - 14-12-2013

Tipo: Nacional

Importe financiado: 34000,00 Euros.

  • iMarina

El marketing de relaciones la creación de valor en el marco de la lógica dominante de los servicios

  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Dolores Alvarez Basterra (Investigador/a)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
  • Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
  • Fernandez Nogales, Angel Pedro (Investigador/a)
  • Jimenez Moreno, Laura (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
  • Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2013 - 31-12-2015

Tipo: Nacional

Importe financiado: 46800,00 Euros.

  • iMarina

La marca y su historia: valor económico, empresarial y social

  • Mendez Alonso, Juan Jose (Investigador/a)
  • Saiz Gonzalez, Jose Patricio (Investigador/a)
  • Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Cayon Garcia, Francisco (Investigador/a)
  • Garcia Osma, Beatriz (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
  • Jimenez Moreno, Laura (Investigador/a)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
  • Okazaki, Shintaro (Investigador/a)
  • Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
  • Castro Balaguer, Rafael Jorge (Investigador/a)
  • Galaso Reca, Pablo (Investigador/a)
  • Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
  • Fernandez de Pinedo Echevarria, Nadia (Investigador/a)
  • Myriam Montañez Nuñez (Investigador/a)
  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Dones Tacero, Milagros (Investigador/a)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
  • Felis Rota, Marta (Investigador/a)
  • Alonso Benito, Luis Enrique (Investigador/a)
... Ver más Contraer

Ejecución: 05-01-2012 - 30-04-2014

  • iMarina

Desafios y oportunidades para el comercio electrónico mediante internet móvil

  • Okazaki Ono, Shintaro (Investigador/a)
  • Maria Luisa Andreu Simo (Investigador/a)
  • Silvia Sanz Blas (Investigador/a)
  • Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
  • Morikazu Hirose (Investigador/a)
  • Maria Luis Andreu Simo (Investigador/a)
  • Maria de los Angeles Navarro Bailon (Investigador/a)
  • Jose Alberto Castañeda Garcia (Investigador/a)
  • Alonso Rivas, Javier (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Heikki Karjaluoto (Investigador/a)
  • Francisco Jose Molina Castillo (Investigador/a)
  • Mendez Perez, Felipe Antonio (Investigador/a)
  • Okazaki, Shintaro (Investigador/a)
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2012 - 31-12-2014

  • iMarina

El capital cliente en mercados minoristas de gran consumo

  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2012 - 01-01-2014

  • iMarina

Incorporación de la lógica dominante de los servicios (LDS) a la modelización del capital cliente (cc) en mercados minoristas de bienes de consumo. Influencia del capital de marca (cm), el capital valor (cv) y el capital relacional (cr) (participación en

  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))

Ejecución: 15-12-2011 - 15-12-2013

  • iMarina

The interaction with virtual assistants as applications of the Artificial Intelligence: from the utilitarian to emotional dimension

  • Rubio Benito, Natalia Maria (Director) Doctorando: Álvaro Saavedra Montejo

1/1/2024

  • iMarina

Desarrollo e integración de un enfoque holístico de los destinos inteligentes: Una aplicación a Madrid

  • Rubio Benito, Natalia Maria (Director)
  • Campo Martinez, Sara (Director) Doctorando: CERDA MANSILLA, ELENA

1/1/2023

  • iMarina

Experiencias de consumo, autenticidad y el sentido de coherencia en la relación con las marcas: enfoque multisectorial desde la perspectiva de la multicanalidad y la omnicanalidad

  • JIMENEZ BARRETO, JANO (Autor o Coautor)
  • Campo Martinez, Sara (Director)
  • Rubio Benito, Natalia (Codirector) Doctorando: Jiménez Barreto, Jano

13/1/2020

  • iMarina

Aproximación a los factores determinantes del churn desde un enfoque de marketing relacional innovador: el punto de vista de los proveedores y clientes de servicios

  • Diaz Martin, Ana Maria (Director)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Director) Doctorando: Andrade, Fernánda María de Jesús

23/6/2014

  • iMarina

La experiencia del consumidor en el establecimiento: Medición y efectos económicos-relacionales para el minorista

  • Juan Carlos Bustamante Urbina

1/1/2014

  • iMarina

Aproximación al modelo de valor del cliente en el sector minorista de gran consumo

  • Villaseñor Roman, María Nieves (Autor o Coautor)
  • Rubio Benito, Natalia (Director)
  • Yagüe Guillén, Maria Jesús (Director) Doctorando: Villaseñor Román, Nieves

15/11/2013

  • iMarina

Adopción de la enseñanza on-line en la educación superior brasileña una extensión de la teoría descompuesta del comportamiento planificado

  • Rubio Benito, Natalia Maria (Autor o Coautor)
  • Okazaki, Shintaro (Director)
  • Luiz Miguel Renda dos Santos (Director) Doctorando: Renda dos Santos, Luiz Miguel

10/2/2012

  • iMarina

Las marcas de la distribución desarrollo de un marco de análisis desde la perspectiva de la oferta y de un modelo explicativo de su demanda

  • Rubio Benito, Natalia Maria (Autor o Coautor)
  • Yagüe Guillén, Maria Jesús (Director) Doctorando: Rubio Benito, Natalia

1/1/2004

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 24/11/25 22:56