Rubio Benito, Natalia Maria natalia.rubio@uam.es
Actividades
- Artículos 67
- Libros 1
- Capítulos de libro 36
- Congresos 33
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 21
- Tesis dirigidas 8
- Patentes o licencias de software 0
Unpacking smart destination dimensions: insights into tourist recommendation, revisit intentions, and destination preference
- Cerda-Mansilla, Elena
- Rubio, Natalia
- Campo, Sara
CURRENT ISSUES IN TOURISM (p. 1-7) - 3/6/2025
10.1080/13683500.2025.2512398 Ver en origen
- ISSN 13683500
User Experience Dimensions in Digital Peer-to-Peer Platforms: A Grounded Theory Study of Airbnb Online Experiences
- Cerda-Mansilla, Elena
- Lozano-Blasco, Raquel
- Rubio, Natalia
Administrative Sciences - 30/4/2025
10.3390/admsci15050169 Ver en origen
- ISSN 20763387
We match! Building online brand engagement behaviours through emotional and rational processes
- Ballester, Estefania
- Ruiz, Carla
- Rubio, Natalia
- Veloutsou, Cleopatra
Journal of Retailing and Consumer Services (p. e104146) - 1/1/2025
10.1016/j.jretconser.2024.104146 Ver en origen
- ISSN 09696989
A inteligencia artificial como eje integrador de la investigación, la formación y la transferencia del CIEDI
- Villaseñor Román, Nieves
- Rubio Benito, Natalia
(p. 7 - ) - 1/1/2025
- ISSN 11399325
- iMarina
Smart destinations: A holistic view from researchers and managers to tourists and locals
- Cerda-Mansilla, Elena
- Tussyadiah, Iis
- Campo, Sara
- Rubio, Natalia
Tourism Management Perspectives (p. e101223) - 1/3/2024
10.1016/j.tmp.2024.101223 Ver en origen
- ISSN 22119736
How Chatbot Language Shapes Consumer Perceptions: The Role of Concreteness and Shared Competence
- Jimenez-Barreto, Jano
- Rubio, Natalia
- Molinillo, Sebastian
Journal Of Interactive Marketing (p. 380-399) - 2/7/2023
10.1177/10949968231177618 Ver en origen
- ISSN 10949968
Females’ customer engagement with eco-friendly restaurants in Instagram: the role of past visits
- Ballester, Estefania
- Ruiz-Mafe, Carla
- Rubio, Natalia
International Journal Of Contemporary Hospitality Management (p. 2267-2288) - 11/5/2023
10.1108/ijchm-02-2022-0178 Ver en origen
- ISSN 09596119
"Ask Google Assistant Where to Travel" Tourists' Interactive Experiences With Smart Speakers: An Assemblage Theory Approach
- Jimenez-Barreto, Jano
- Rubio, Natalia
- Mura, Paolo
- Sthapit, Erose
- Campo, Sara
Journal Of Travel Research (p. 472875221094073-752) - 1/4/2023
10.1177/00472875221094073 Ver en origen
- ISSN 00472875
Impact of process and outcome quality on intention for continued use of voice assistants
- Saavedra Montejo, Álvaro
- Chocarro Eguaras, Raquel
- Cortiñas Ugalde, Mónica
- Rubio Benito, Natalia
Spanish Journal Of Marketing - Esic (p. 402-419) - 1/1/2023
10.1108/sjme-12-2022-0251 Ver en origen
- ISSN 24449695
Emojis and Users’ Brand Engagement in Instagram. The Case of Eco-Friendly Restaurants
- Ballester, Estefania
- Rubio, Natalia
- Ruiz, Carla
Journal Of Tourism And Services (p. 64-88) - 1/1/2023
10.29036/jots.v14i27.514 Ver en origen
- ISSN 18045650
Marketing, mercado y demanda: Compuesto por Principios de Marketing 12e de Philip Kotler y Gary Armstrong
- Kotler, Philip
- Armstrong, Gary
- Fernández Nogales, Angel
- Rubio Benito, Natalia
(p. - ) - 1/1/2013
- ISBN 9781782734512
- iMarina
Has COVID-19 altered consumers’ green brand image of hotels?
- Estefania Ballester
- Carla Ruíz Mafé
- Natalia Rubio
(p. 75-111) - 10/4/2025
The influence of culture on sentiments expressed in online reviews of eco-friendly hotels: The case study of Amsterdam
- Chirica EB
- Ruiz-Mafé C
- Rubio N
Philosophy of Artificial Intelligence and Its Place in Society (p. 115-141) - 16/10/2023
Analysis of the perceived image of green hotels using big data
- Ballester, Estefania
- Rubio Benito, Natalia
- Ruiz Mafé, Carla
Narrativas Emergentes Para La Comunicación Digital (p. 779-803) - 1/1/2022
- iMarina
Engagement in a Third-Party-Managed Virtual Community and Its Effect on Customer Identification
- Natalia Rubio
- Nieves Villaseñor
- María Jesús Yagüe Guillén
Predicting Trends And Building Strategies For Consumer Engagement In Retail Environments (p. 44-61) - 30/11/2019
El sentido de coherencia omnicanal: un análisis desde la perspectiva de la experiencia del consumidor
- Jiménez Barreto, Jano
- Rubio Benito, Natalia
- Campo Martínez, Sara
Omnichannel Marketing: Las Nuevas Reglas De La Distribución Y El Consumo En Un Mundo Omnicanal (p. 117-141) - 1/1/2019
- iMarina
Analysis of Antecedents that Contribute to Try New Products in Retail Commerce
- Natalia Rubio
- Nieves Villaseñor Román
- María Jesús Yagüe Guillén
Advancing Insights On Brand Management (p. 119-139) - 8/11/2018
Does the Commercial Format Influence the Effect that Store Brands’ Equity Has on Loyalty to the Retailer?
- Natalia Rubio
- Nieves Villaseñor
- Mª Jesús Yagüe
Advances In National Brand And Private Label Marketing. Fifth International Conference (p. 125-133) - 1/1/2018
- iMarina
El valor de los recursos intangibles para las empresas españolas: el capital directivo
- Rubio Benito, Natalia
- Villaseñor Román, Nieves
- Yagüe Guillén, María Jesús
Innovación Y Competitividad: Desafíos De La Industria Española (p. 143-179) - 1/1/2018
- iMarina
Brand equity of store brands and its effect on customer value: Spanish consumer goods retail sector
- Rubio N
- Villaseñor N
- Yague M
Handbook Of Research On Strategic Retailing Of Private Label Products In A Recovering Economy (p. 154-181) - 20/6/2016
Creación de intangibles: Las marcas colectivas
- Rubio Benito, Natalia
- Villaseñor Román, Nieves
Una Nueva Política Industrial Para España / Coord. Por María Elisa Alvarez López; Rafael Myro Sánchez (Dir.) (p. 115-130) - 1/1/2016
- iMarina
Brand Meaning Components in Visual Brand-Generated Content: An Abstract
- E Ballester
- C Ruiz Mafé
- N Rubio
- C Veloutsou
2025 Ams Annual Conference, Montreal, Canada, 21-23 May 2025 - 1/7/2025
- iMarina
I Want to Engage my Audience! the Role of Micro-Influencer Characteristics and Parasocial Relationships on Follower’s Engagement Behavior: An Abstract
- E Ballester
- C Ruiz-Mafe
- N Rubio
- C Veloutsou
Amswmc25: 2024 Academy Of Marketing Science World Marketing Congress, Bel Ombre, Mauritius, 25-29 June 2024 - 31/12/2024
- iMarina
Assessing how emotional and social communication shapes chatbot perceived competencies
- A Saavedra
- M Cortinas
- N Rubio
- SMC Loureiro
Airsi (p. 60-64) - 31/12/2024
- iMarina
Omnichannel Sense of Coherence in Consumer-Brand Encounters
- Jimenez-Barreto, Jano
- Lurie, Nicholas
- Rubio, Natalia
- Campo, Sara
ADVANCES IN CONSUMER RESEARCH, VOL L, ACR 2022 (p. 232-232) - 1/1/2022
- ISSN 00989258
- iMarina
Tourism Consumption through Smart Devices: Bridging Tourist-Smart Object Assemblage and the Non-Representational Theory
- Jiménez-Barreto, Jano
- Rubio, Natalia
- Mura, Paolo and Campo, Sara
Travel And Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally - 9/7/2021
- iMarina
Does the Commercial Format Influence the Effect that Store Brands’ Equity Has on Loyalty to the Retailer?
- Rubio, Natalia
- Villasenor, Nieves
- Yague, Ma Jesus
Springer Proceedings In Business And Economics (p. 125-133) - 1/1/2018
10.1007/978-3-319-92084-9_14 Ver en origen
- ISSN 21987246
Modelo de experiencia en la comunidad virtual desde la perspectiva de la cocreación
- Natalia Rubio
- Nieves Villaseñor
- María Jesús Yagüe
Xxix Congreso De Marketing Aemark (2017) (p. 899-904) - 1/1/2017
- iMarina
In Store Customer Experience: a First Approximation in the Construction of a Scale
- Juan Bustamante
- Natalia Rubio
Latin American Advances In Consumer Research (p. 76-80) - 1/1/2017
- iMarina
La experiencia de marca online del destino: aplicación de un modelo sensorial-cognitivo-conativo
- Jano Jiménez Barreto
- Natalia Rubio Benito
- Sara Campo Martínez
Xxix Congreso De Marketing Aemark (2017) (p. 1306-1311) - 1/1/2017
- iMarina
The Influence of Store Brands Equity on Value Cocreation Within the Retail Environment: The Moderating Effect of the Propensity to Buy Store Brands
- Rubio, Natalia
- Villasenor, Nieves
- Jesus Yaguee, Maria
Advances In National Brand And Private Label Marketing (p. 67-74) - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-39946-1_8 Ver en origen
- iMarina
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Customer value management through AI Digital Marketing Assistants
- Schmitz, Anne (Investigador/a)
- Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
- Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
- Quiñones Garcia, Myriam (Investigador/a)
- Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
- JIMENEZ BARRETO, JANO (Investigador/a)
- RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
- VELOSO HUERTAS, MONICA (Investigador/a)
- CERDA MANSILLA, ELENA (Investigador/a)
- Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-09-2024 - 31-08-2027
- iMarina
LA INTERACCIÓN CON LOS ASISTENTES VIRTUALES: DETERMINANTES DE SU ADOPCIÓN Y USO EN EL PROCESO DE COMPRA
- JIMENEZ BARRETO, JANO (Investigador/a)
- Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
- RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
- CERDA MANSILLA, ELENA (Investigador/a)
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-12-2022 - 30-11-2024
Tipo: Nacional
Importe financiado: 47035,00 Euros.
- iMarina
Customer Journey Design: Touchpoint Automation Through Artificial Intelligence
- Correia Loureiro, Sandra Maria (Investigador/a)
- RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador principal (IP))
- CERDA MANSILLA, ELENA (Miembro del equipo de trabajo)
- JIMENEZ BARRETO, JANO (Investigador/a)
- Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
- Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
- Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
- Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
- Quiñones Garcia, Myriam (Investigador/a)
- Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
- Lurie, Nicholas Hubbard (Investigador/a)
- Sthapit, Erose (Investigador/a)
- van der Lans, Ralf (Investigador/a)
Ejecución: 01-10-2021 - 31-08-2024
Tipo: Nacional
Importe financiado: 22940,00 Euros.
- iMarina
La experiencia de compra multicanal en la construcción del valor del cliente
- JIMENEZ BARRETO, JANO (Miembro del equipo de trabajo)
- RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Miembro del equipo de trabajo)
- Schmitz, Anne (Investigador/a)
- Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
- Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
- Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
- Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
- Yagüe Guillén, M.J. (Investigador principal (IP))
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-01-2016 - 31-12-2018
Tipo: Internacional
Importe financiado: 52756,00 Euros.
- iMarina
Ayudas a la Investigación en Economía sobre varios temas
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
Ejecución: 14-12-2013 - 14-12-2013
Tipo: Nacional
Importe financiado: 34000,00 Euros.
- iMarina
El marketing de relaciones la creación de valor en el marco de la lógica dominante de los servicios
- Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
- Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
- Dolores Alvarez Basterra (Investigador/a)
- Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
- Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
- Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
- Fernandez Nogales, Angel Pedro (Investigador/a)
- Jimenez Moreno, Laura (Investigador/a)
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
- Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
- Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-01-2013 - 31-12-2015
Tipo: Nacional
Importe financiado: 46800,00 Euros.
- iMarina
La marca y su historia: valor económico, empresarial y social
- Mendez Alonso, Juan Jose (Investigador/a)
- Saiz Gonzalez, Jose Patricio (Investigador/a)
- Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
- Cayon Garcia, Francisco (Investigador/a)
- Garcia Osma, Beatriz (Investigador/a)
- Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
- Jimenez Moreno, Laura (Investigador/a)
- Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
- Okazaki, Shintaro (Investigador/a)
- Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
- Castro Balaguer, Rafael Jorge (Investigador/a)
- Galaso Reca, Pablo (Investigador/a)
- Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
- Fernandez de Pinedo Echevarria, Nadia (Investigador/a)
- Myriam Montañez Nuñez (Investigador/a)
- Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
- Dones Tacero, Milagros (Investigador/a)
- Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
- Felis Rota, Marta (Investigador/a)
- Alonso Benito, Luis Enrique (Investigador/a)
Ejecución: 05-01-2012 - 30-04-2014
- iMarina
Desafios y oportunidades para el comercio electrónico mediante internet móvil
- Okazaki Ono, Shintaro (Investigador/a)
- Maria Luisa Andreu Simo (Investigador/a)
- Silvia Sanz Blas (Investigador/a)
- Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
- Morikazu Hirose (Investigador/a)
- Maria Luis Andreu Simo (Investigador/a)
- Maria de los Angeles Navarro Bailon (Investigador/a)
- Jose Alberto Castañeda Garcia (Investigador/a)
- Alonso Rivas, Javier (Investigador/a)
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
- Heikki Karjaluoto (Investigador/a)
- Francisco Jose Molina Castillo (Investigador/a)
- Mendez Perez, Felipe Antonio (Investigador/a)
- Okazaki, Shintaro (Investigador/a)
Ejecución: 01-01-2012 - 31-12-2014
- iMarina
El capital cliente en mercados minoristas de gran consumo
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
Ejecución: 01-01-2012 - 01-01-2014
- iMarina
Incorporación de la lógica dominante de los servicios (LDS) a la modelización del capital cliente (cc) en mercados minoristas de bienes de consumo. Influencia del capital de marca (cm), el capital valor (cv) y el capital relacional (cr) (participación en
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
Ejecución: 15-12-2011 - 15-12-2013
- iMarina
The interaction with virtual assistants as applications of the Artificial Intelligence: from the utilitarian to emotional dimension
- Rubio Benito, Natalia Maria (Director) Doctorando: Álvaro Saavedra Montejo
1/1/2024
- iMarina
Desarrollo e integración de un enfoque holístico de los destinos inteligentes: Una aplicación a Madrid
- Rubio Benito, Natalia Maria (Director)
- Campo Martinez, Sara (Director) Doctorando: CERDA MANSILLA, ELENA
1/1/2023
- iMarina
Experiencias de consumo, autenticidad y el sentido de coherencia en la relación con las marcas: enfoque multisectorial desde la perspectiva de la multicanalidad y la omnicanalidad
- JIMENEZ BARRETO, JANO (Autor o Coautor)
- Campo Martinez, Sara (Director)
- Rubio Benito, Natalia (Codirector) Doctorando: Jiménez Barreto, Jano
13/1/2020
- iMarina
Aproximación a los factores determinantes del churn desde un enfoque de marketing relacional innovador: el punto de vista de los proveedores y clientes de servicios
- Diaz Martin, Ana Maria (Director)
- Yagüe Guillen, M Jesus (Director) Doctorando: Andrade, Fernánda María de Jesús
23/6/2014
- iMarina
La experiencia del consumidor en el establecimiento: Medición y efectos económicos-relacionales para el minorista
- Juan Carlos Bustamante Urbina
1/1/2014
- iMarina
Aproximación al modelo de valor del cliente en el sector minorista de gran consumo
- Villaseñor Roman, María Nieves (Autor o Coautor)
- Rubio Benito, Natalia (Director)
- Yagüe Guillén, Maria Jesús (Director) Doctorando: Villaseñor Román, Nieves
15/11/2013
- iMarina
Adopción de la enseñanza on-line en la educación superior brasileña una extensión de la teoría descompuesta del comportamiento planificado
- Rubio Benito, Natalia Maria (Autor o Coautor)
- Okazaki, Shintaro (Director)
- Luiz Miguel Renda dos Santos (Director) Doctorando: Renda dos Santos, Luiz Miguel
10/2/2012
- iMarina
Las marcas de la distribución desarrollo de un marco de análisis desde la perspectiva de la oferta y de un modelo explicativo de su demanda
- Rubio Benito, Natalia Maria (Autor o Coautor)
- Yagüe Guillén, Maria Jesús (Director) Doctorando: Rubio Benito, Natalia
1/1/2004
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Marketing: Experiencia Del Consumidor Y Marca
Rol: Coordinador/a
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Publons
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id

