Ferrero Gonzalez, Marta marta.ferrero@uam.es
Actividades
- Artículos 17
- Libros 0
- Capítulos de libro 4
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 1
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Which learning techniques supported by cognitive research do students use at secondary school? Prevalence and associations with students' beliefs and achievement.
- Ruiz-Martín H
- Blanco F
- Ferrero M
Cogn Res Princ Implic - 6/7/2024
- ISSN 23657464
- iMarina
Differences is students' performance, (mis)calibration, and confidence judgments depending on their preferred sitting position in class
- Leon, Samuel P
- Lipnevich, Anastasiya A
- Ferrero, Marta
Personality And Individual Differences - 1/2/2024
10.1016/j.paid.2023.112424 Ver en origen
- ISSN 01918869
Attention for people with dyslexia in higher education: Recommendations at institutional and teaching practice level
- Lazaro, Miguel
- Salceda, Juan C Ripoll
- Salceda, Juan C Ripoll
- Ferrero, Marta
- Suarez-Coalla, Paz
- Saldana, David
- Perea, Manuel
- Acha, Joana
Revista De Investigacion En Logopedia - 1/1/2024
10.5209/rlog.93726 Ver en origen
- ISSN 21745218
Tenacious educational neuromyths: Prevalence among teachers and an intervention
- Ruiz-Martin H
- Portero-Tresserra M
- Martínez-Molina A
- Ferrero M
Trends In Neuroscience And Education - 1/12/2022
10.1016/j.tine.2022.100192 Ver en origen
- ISSN 22119493
El poder de la evocación en el aprendizaje
- Ferrero González, Marta
Aula De Innovación Educativa (p. 63-0) - 1/1/2022
- ISSN 1131995X
- iMarina
Qué ens diu la recerca científica:: El poder de levocació en laprenentatge
- Ferrero González, Marta
Guix. Elements D Acció Educativa (p. 63-0) - 1/1/2022
- ISSN 02138581
- iMarina
Jornada escolar continua: Cómo la pandemia está acelerando un modelo social y educativo regresivo
- M Ferrero
- L Gortazar
- Á Martínez
Esade - 1/1/2022
- iMarina
A valid evaluation of the theory of multiple intelligences is not yet possible: Problems of methodological quality for intervention studies
- Ferrero, Marta
- Vadillo, Miguel A
- Leon, Samuel P
INTELLIGENCE (p. 101566-101566) - 1/9/2021
10.1016/j.intell.2021.101566 Ver en origen
- ISSN 01602896
Is project-based learning effective among kindergarten and elementary students? A systematic review
- Ferrero, Marta
- Vadillo, Miguel A
- Leon, Samuel P
Plos One - 1/4/2021
10.1371/journal.pone.0249627 Ver en origen
- ISSN 19326203
The Effectiveness of Refutation Texts to Correct Misconceptions Among Educators
- Ferrero, Marta
- Hardwicke, Tom E
- Konstantinidis, Emmanouil
- Vadillo, Miguel A
Journal Of Experimental Psychology-Applied (p. 411-421) - 1/9/2020
10.1037/xap0000258 Ver en origen
- ISSN 1076898X
Este/a investigador/a no tiene libros.
Estrategias de aprendizaje eficaces: ¿las aplica el profesorado y el alumnado de las Facultades de Educación?
- Ferrero González, Marta
- Romero Riva, Carlos
- Rodríguez Cuadrado, Sara
I Congreso Internacional De Investigación, Transferencia E Innovación En Educación (p. 44-45) - 1/1/2022
- iMarina
El impacto de los neuromitos en la formación y el desempeño profesional
- Ferrero González, Marta
Enseñando Ciencia Con Ciencia (p. 145-152) - 1/1/2020
- iMarina
EVIDENCIAS EMPÍRICAS SOBRE LA VALIDEZ DE LA AUTOEVALUACIÓN EN ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS
- Samuel P Léon
- Marta Ferrero González
Libro De Actas 7th International Congress Of Educational Sciences And Development - 1/1/2019
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
DETECCIÓN Y CORRECCIÓN DE CONCEPCIONES ERRÓNEAS SOBRE LAS TIC EN EDUCACIÓN
- VADILLO NISTAL, MIGUEL ANGEL (Investigador/a)
- FERRERO GONZALEZ, MARTA (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-12-2022 - 30-11-2024
Tipo: Nacional
Importe financiado: 18285,00 Euros.
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id