Ferrero Gonzalez, Marta marta.ferrero@uam.es

Actividades

Which learning techniques supported by cognitive research do students use at secondary school? Prevalence and associations with students' beliefs and achievement.

  • Ruiz-Martín H
  • Blanco F
  • Ferrero M

Cogn Res Princ Implic - 6/7/2024

10.1186/s41235-024-00567-5

  • ISSN 23657464
  • iMarina

Differences is students' performance, (mis)calibration, and confidence judgments depending on their preferred sitting position in class

  • Leon, Samuel P
  • Lipnevich, Anastasiya A
  • Ferrero, Marta

Personality And Individual Differences - 1/2/2024

10.1016/j.paid.2023.112424 Ver en origen

  • ISSN 01918869

Attention for people with dyslexia in higher education: Recommendations at institutional and teaching practice level

  • Lazaro, Miguel
  • Salceda, Juan C Ripoll
  • Salceda, Juan C Ripoll
  • Ferrero, Marta
  • Suarez-Coalla, Paz
  • Saldana, David
  • Perea, Manuel
  • Acha, Joana
... Ver más Contraer

Revista De Investigacion En Logopedia - 1/1/2024

10.5209/rlog.93726 Ver en origen

  • ISSN 21745218

Tenacious educational neuromyths: Prevalence among teachers and an intervention

  • Ruiz-Martin H
  • Portero-Tresserra M
  • Martínez-Molina A
  • Ferrero M

Trends In Neuroscience And Education - 1/12/2022

10.1016/j.tine.2022.100192 Ver en origen

  • ISSN 22119493

El poder de la evocación en el aprendizaje

  • Ferrero González, Marta

Aula De Innovación Educativa (p. 63-0) - 1/1/2022

  • ISSN 1131995X
  • iMarina

Qué ens diu la recerca científica:: El poder de levocació en laprenentatge

  • Ferrero González, Marta

Guix. Elements D Acció Educativa (p. 63-0) - 1/1/2022

  • ISSN 02138581
  • iMarina

A valid evaluation of the theory of multiple intelligences is not yet possible: Problems of methodological quality for intervention studies

  • Ferrero, Marta
  • Vadillo, Miguel A.
  • Leon, Samuel P.;

INTELLIGENCE (p. 101566-101566) - 1/9/2021

10.1016/j.intell.2021.101566 Ver en origen

  • ISSN 01602896

Is project-based learning effective among kindergarten and elementary students? A systematic review

  • Ferrero M
  • Vadillo MA
  • León SP

Plos One - 1/4/2021

10.1371/journal.pone.0249627 Ver en origen

  • ISSN 19326203

The Effectiveness of Refutation Texts to Correct Misconceptions Among Educators

  • Ferrero M
  • Hardwicke T
  • Konstantinidis E
  • Vadillo M

Journal Of Experimental Psychology-Applied (p. 411-421) - 1/9/2020

10.1037/xap0000258 Ver en origen

  • ISSN 1076898X

An Attempt to Correct Erroneous Ideas Among Teacher Education Students: The Effectiveness of Refutation Texts

  • Ferrero M
  • Konstantinidis E
  • Vadillo MA

Frontiers In Psychology - 9/10/2020

10.3389/fpsyg.2020.577738 Ver en origen

  • ISSN 16641078

Este/a investigador/a no tiene libros.

Estrategias de aprendizaje eficaces: ¿las aplica el profesorado y el alumnado de las Facultades de Educación?

  • Ferrero González, Marta
  • Romero Riva, Carlos
  • Rodríguez Cuadrado, Sara

I Congreso Internacional De Investigación, Transferencia E Innovación En Educación (p. 44-45) - 1/1/2022

  • iMarina

El impacto de los neuromitos en la formación y el desempeño profesional

  • Ferrero González, Marta

Enseñando Ciencia Con Ciencia (p. 145-152) - 1/1/2020

  • iMarina

EVIDENCIAS EMPÍRICAS SOBRE LA VALIDEZ DE LA AUTOEVALUACIÓN EN ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS

  • Samuel P Léon
  • Marta Ferrero González

Libro De Actas 7th International Congress Of Educational Sciences And Development - 1/1/2019

  • iMarina

POSICIÓN DE CLASE, AUTOEVALUACIÓN Y RENDIMIENTO ACADÉMICO: ESTUDIO CORRELACIONAL

  • Samuel P León
  • Marta Ferrero González

Libro De Actas 7th International Congress Of Educational Sciences And Development - 1/1/2019

  • iMarina

I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas

  • Cañadas Martín, Laura
  • Ferrero González, Marta

(p. - ) - 1/1/2022

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

DETECCIÓN Y CORRECCIÓN DE CONCEPCIONES ERRÓNEAS SOBRE LAS TIC EN EDUCACIÓN

  • VADILLO NISTAL, MIGUEL ANGEL (Investigador/a)
  • FERRERO GONZALEZ, MARTA (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-12-2022 - 30-11-2024

Tipo: Nacional

Importe financiado: 18285,00 Euros.

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 30/07/24 1:18