Fernández Fernández, Raquel
Actividades
- Artículos 18
- Libros 3
- Capítulos de libro 5
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Giving ELT a Content of Its Own: How Focusing on Literacy Development Impacts Primary CLIL Students’ Reading Performance
- Fernández-Fernández, R.
- Halbach, A.
English Teaching and Learning - 2023
Editor: Springer
10.1007/s42321-023-00148-7 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2522-8560
Cómo define la alfabetización el profesorado de primaria de inglés: un estudio empírico
- Raquel Fernández Fernández
- Blanca Arteaga Martínez
- Nathan Florian
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 47-63) - 2022
Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura
10.30827/portalin.vi38.21068 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1697-7467
Analysing the potential of Disney-Pixar films for educating young children in inclusive values
- López-Fuentes, A.V.
- Fernández-Fernández, R.
International Journal of Inclusive Education - 2021
Editor: Routledge
10.1080/13603116.2021.2008532 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1464-5173
Una Experiencia sobre Tertulias Dialógicas en Magisterio en Educación Primaria con la especialidad de Lengua Extranjera
- Raquel Fernández Fernández
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas (p. 148-159) - 2020
Editor: Universidad Antonio de Nebrija
10.26378/rnlael1429367 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1699-6569
EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices
- Ana García Cuadrillero
- Raquel Fernández Fernández
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas (p. 72-86) - 2019
Editor: Universidad Antonio de Nebrija
- ISSN/ISBN 1699-6569
Making CLIL workable: a review of "Putting CLIL into practice"
- Raquel Fernández Fernández (res.)
Pulso: revista de educación (p. 285-287) - 2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Presentación. CLIL/AICLE en educación
- Raquel Fernández Fernández
- Matthew Johnson
Pulso: revista de educación (p. 9-11) - 2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Opinions, perceptions and attitudes of a group of students taking a bilingual infant teacher training degree: an empirical study
- Raquel Fernández Fernández
- Matthew Johnson
Pulso: revista de educación (p. 59-78) - 2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
A case study on teacher training needs in the Madrid bilingual project
- Pilar Cabezuelo Gutierrez
- Raquel Fernández Fernández
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning (p. 50-70) - 2014
Editor: Universidad de La Sabana
- ISSN/ISBN 2011-6721
Enseñanza bilingüe en la educación universitaria: el enfoque CLIL del Centro Universitario Cardenal Cisneros
- Raquel Fernández Fernández (dir.)
- Matthew Johnson (dir.)
- Jesús Aguado
2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 978-84-617-5397-0
Enseñar en el proyecto bilingüe: reflexiones y recursos para el profesor
- Ana María Halbach
- Antonio García Gómez
- Raquel Fernández Fernández
2009
Editor: Badajoz : Abecedario, 2009
- ISSN/ISBN 978-84-96560-74-1
The untapped potential of picture books for creating pluricultural spaces in the CLIL pre-primary classroom
- Ana Virginia López Fuentes
- Raquel Fernández Fernández
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (p. 259-266) - 2022
Editor: Dykinson
- ISSN/ISBN 978-84-1122-802-2
Factors influencing primary teachers' conceptualisations of literacy: Does bilingual education make a difference?
- Fernández-Fernández, R.
Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (p. 1596-1618) - 2021
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-6684-3690-5.ch080 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781668436905
Factors Influencing Primary Teachers’ Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?
- Raquel Fernández Fernández
Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (p. 21-43) - 2020
Editor: IGI Global
- ISSN/ISBN 9781799825883
Feeling, doing, thinking: The role of the languaje assistants at CU Cardenal Cisneros
- Raquel Fernández Fernández
- Carolina Benito Cox
- James Crichlow
Nuevas perspectivas en educación bilingüe: investigación e innovación (p. 269-274) - 2018
Editor: Universidad de Granada
- ISSN/ISBN 978-84-338-6342-3
Readers' Theatre in the CLIL classroom
- Fernández, R.
Drama and CLIL: A New Challenge for the Teaching Approaches in Bilingual Education (p. 141-163) - 2015
Editor: Peter Lang AG
10.3726/978-3-0351-0832-3 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9783034316293
Students' perceptions and concerns on the use of CLIL in teacher education degrees
- Raquel Fernández Fernández
On the move: glancing backwards to build a future in English studies (p. 229-235) - 2016
Editor: Servicio de Publicaciones = Argitalpen Zerbitzua
- ISSN/ISBN 978-84-15759-87-4
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Lenguaje y educación - Language and education
Rol: Colaborador
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id