Fernández Fernández, Raquel
Actividades
- Artículos 20
- Libros 3
- Capítulos de libro 7
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
“If She Can Do It, So Can I”: Self-Efficacy of University Professors Who Co-Teach
- Buckingham, L.R.
- Fernández-Fernández, R.
Educational Process: International Journal - 2025
Editor: Universitepark
10.22521/edupij.2025.15.113 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2564-8020
El desarrollo de actitudes positivas hacia el uso de la literatura en el aula bilingüe: un estudio con estudiantado de Magisterio en Educación Primaria (Inglés)
- Raquel Fernández-Fernández
- Ana Virginia López-Fuentes
Revista de educación (p. 173-202) - 2024
Editor: Secretaría General de Educación y Formación Profesional
10.4438/1988-592x-re-2024-403-606 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0034-8082
Giving ELT a Content of Its Own: How Focusing on Literacy Development Impacts Primary CLIL Students’ Reading Performance
- Fernández-Fernández, R.
- Halbach, A.
English Teaching and Learning (p. 271-290) - 1/09/2023
Editor: Springer
10.1007/s42321-023-00148-7 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2522-8560
Cómo define la alfabetización el profesorado de primaria de inglés: un estudio empírico
- Fernández-Fernández, Raquel
- Arteaga-Martínez, Blanca
- Florian, Nathan
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 47-63) - 2022
Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura
10.30827/portalin.vi38.21068 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1697-7467
Analysing the potential of Disney-Pixar films for educating young children in inclusive values
- López-Fuentes, A.V.
- Fernández-Fernández, R.
International Journal of Inclusive Education (p. 1616-1633) - 2021
Editor: Routledge
10.1080/13603116.2021.2008532 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1464-5173
Una Experiencia sobre Tertulias Dialógicas en Magisterio en Educación Primaria con la especialidad de Lengua Extranjera
- Raquel Fernández Fernández
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas (p. 148-159) - 2020
Editor: Universidad Antonio de Nebrija
10.26378/rnlael1429367 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1699-6569
EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices
- Ana García Cuadrillero
- Raquel Fernández Fernández
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas (p. 72-86) - 2019
Editor: Universidad Antonio de Nebrija
- ISSN/ISBN 1699-6569
Making CLIL workable: a review of "Putting CLIL into practice"
- Raquel Fernández Fernández (res.)
Pulso: revista de educación (p. 285-287) - 2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Presentación. CLIL/AICLE en educación
- Raquel Fernández Fernández
- Matthew Johnson
Pulso: revista de educación (p. 9-11) - 2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Opinions, perceptions and attitudes of a group of students taking a bilingual infant teacher training degree: an empirical study
- Raquel Fernández Fernández
- Matthew Johnson
Pulso: revista de educación (p. 59-78) - 2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Enseñanza bilingüe en la educación universitaria: el enfoque CLIL del Centro Universitario Cardenal Cisneros
- Raquel Fernández Fernández (dir.)
- Matthew Johnson (dir.)
- Jesús Aguado
2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 978-84-617-5397-0
Enseñar en el proyecto bilingüe: reflexiones y recursos para el profesor
- Ana María Halbach
- Antonio García Gómez
- Raquel Fernández Fernández
2009
Editor: Badajoz : Abecedario, 2009
- ISSN/ISBN 978-84-96560-74-1
Teachers’ perceptions, classroom practices and needs in developing students’ FL literacy skills: A transnational study
- Fojkar, M.D.
- Brzosko-Barratt, K.
- Fernández-Fernández, R.
Researching Educational Practices, Teacher Education and Professional Development for Early Language Learning Examples from Europe (p. 48-65) - 1/01/2024
Editor: Taylor and Francis
10.4324/9781003289043-5 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781032266022
Project-Based Learning and Picture Books in the CLIL Pre-primary Classroom: A Winning Combination to Develop Intercultural Competence
- Fernández-Fernández, R.
- López-Fuentes, A.V.
Multilingual Pedagogies for Early Years: Theoretical Insights and Innovative Approaches (p. 119-137) - 1/01/2024
Editor: Peter Lang AG
- ISSN/ISBN 9783631918340
The untapped potential of picture books for creating pluricultural spaces in the CLIL pre-primary classroom
- Ana Virginia López-Fuentes
- Raquel Fernández-Fernández
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (p. 259-266) - 2022
Editor: Dykinson
- ISSN/ISBN 978-84-1122-802-2
Factors influencing primary teachers' conceptualisations of literacy: Does bilingual education make a difference?
- Fernández-Fernández, R.
Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (p. 1596-1618) - 2021
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-6684-3690-5.ch080 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781668436905
Factors Influencing Primary Teachers’ Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?
- Raquel Fernández Fernández
Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (p. 21-43) - 2020
Editor: IGI Global
- ISSN/ISBN 9781799825883
Feeling, doing, thinking: The role of the languaje assistants at CU Cardenal Cisneros
- Raquel Fernández Fernández
- Carolina Benito Cox
- James Crichlow
Nuevas perspectivas en educación bilingüe: investigación e innovación (p. 269-274) - 2018
Editor: Universidad de Granada
- ISSN/ISBN 978-84-338-6342-3
Readers' Theatre in the CLIL classroom
- Fernández, R.
Drama and CLIL: A New Challenge for the Teaching Approaches in Bilingual Education (p. 141-163) - 7/04/2015
Editor: Peter Lang AG
10.3726/978-3-0351-0832-3 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9783034316293
Students' perceptions and concerns on the use of CLIL in teacher education degrees
- Raquel Fernández Fernández
On the move: glancing backwards to build a future in English studies (p. 229-235) - 2016
Editor: Servicio de Publicaciones = Argitalpen Zerbitzua
- ISSN/ISBN 978-84-15759-87-4
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Lenguaje y educación - Language and education
Rol: Miembro
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id

