DUQUE DE BLAS, GONZALO

Actividades

The role of working memory updating, inhibition, fluid intelligence, and reading comprehension in explaining differences between consistent and inconsistent arithmetic word-problem-solving performance

  • Passolunghi, M.C.
  • De Blas, G.D.
  • Carretti, B.
  • Gomez-Veiga, I.
  • Doz, E.
  • Garcia-Madruga, J.A.

Journal of Experimental Child Psychology - 1/12/2022

Editor: Academic Press Inc.

10.1016/j.jecp.2022.105512 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1096-0457

Arithmetic word problems revisited: Cognitive processes and academic performance in secondary school

  • de Blas, G.D.
  • Gómez-Veiga, I.
  • García-Madruga, J.A.

Education Sciences - 1/04/2021

Editor: MDPI AG

10.3390/educsci11040155 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2227-7102

Developmental outcomes, attachment and parenting: Study of a sample of spanish premature children

  • Purificación Sierra-García
  • María López-Maestro
  • María José Torres-Valdivieso
  • Celia Díaz-González
  • Miguel Carrasco
  • Susana Ares-Segura
  • Gonzalo Duque de Blas
  • Carmen Pallás-Alonso
... Ver más Contraer

The Spanish Journal of Psychology (p. 1-12) - 2018

Editor: Facultad de Psicología

10.1017/sjp.2018.22 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1138-7416

A new look to a classic issue: Reasoning and academic achievement at secondary school

  • Gómez-Veiga, I.
  • Vila Chaves, J.O.
  • Duque, G.
  • García Madruga, J.A.

Frontiers in Psychology - 28/03/2018

Editor: Frontiers Media S.A.

10.3389/fpsyg.2018.00400 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1664-1078

Executive processes, reading comprehension and academic achievement in 3th grade primary students

  • García-Madruga, J.A.
  • Vila, J.O.
  • Gómez-Veiga, I.
  • Duque, G.
  • Elosúa, M.R.

Learning and Individual Differences (p. 41-48) - 2014

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.lindif.2014.07.013 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1873-3425

Reading comprehension and working memory's executive processes: An intervention study in primary school students

  • García-Madruga, J.A.
  • Elosúa, M.R.
  • Gil, L.
  • Gómez-Veiga, I.
  • Vila, J.O.
  • Orjales, I.
  • Contreras, A.
  • Rodríguez, R.
  • Melero, M.A.
  • Duque, G.
... Ver más Contraer

Reading Research Quarterly (p. 155-174) - 04/2013

10.1002/rrq.44 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0034-0553

EDICOLE, evaluación diagnóstica de la comprensión lectora.

  • Gómez Veiga, Isabel
  • García Madruga, Juan Antonio
  • Pérez Hernández, Elena
  • Orjales Villar, Isabel
  • López Escribano, Carmen
  • Duque de Blas, Gonzalo
  • Francis, David J
... Ver más Contraer

(p. - ) - 1/1/2020

Editor: TEA Ediciones

  • ISBN 9788416231911
  • ISSN/ISBN 978-84-16231-91-1

Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.

Este/a investigador/a no tiene congresos.

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

El desarrollo del pensamiento matemático en la adolescencia: el funcionamiento ejecutivo en la resolución de problemas aritmético verbales

  • Gonzalo Duque de Blas
  • Isabel Gómez Veiga (dir. tes.)
  • Juan Antonio García Madruga (dir. tes.)
  • Sergio Moreno Ríos (pres.)
  • Nuria Carriedo López (secr.)
  • David Giofrè (voc.)

2022

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 24/11/25 23:02