RODRIGUEZ ARANCON, PILAR
Actividades
- Artículos 6
- Libros 1
- Capítulos de libro 8
- Congresos 6
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 6
- Patentes o licencias de software 0
The use of active subtitling activities for students of Tourism in order to improve their English writing production
- José Javier Ávila Cabrera
- Pilar Rodríguez Arancón
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ) (p. 155-180) - 2021
Editor: Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE)
10.17398/2340-2784.41.155 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1139-7241
The OFFTATLED project: offensive and taboo exchanges subtitled by online university students
- José Javier Ávila Cabrera
- Pilar Rodríguez Arancón
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 204-219) - 2018
Editor: Escuela Universitaria de Profesorado
- ISSN/ISBN 1989-0796
Autonomous learning resources for ELF: what learners think
- Jorge Arús Hita
- Pilar Rodríguez Arancón
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 1-15) - 2014
Editor: Escuela Universitaria de Profesorado
- ISSN/ISBN 1989-0796
The use of reverse subtitling as an online collaborative language learning tool
- Talaván, N.
- Rodríguez-Arancón, P.
Interpreter and Translator Trainer (p. 84-101) - 2014
Editor: St. Jerome Publishing
10.1080/1750399x.2014.908559 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1757-0417
The use of SFL genre theory for the analysis of students' writing skills in ESP
- Pilar Rodríguez Arancón
Revista española de lingüística aplicada (p. 245-262) - 2013
Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA
- ISSN/ISBN 0213-2028
New applications of genre analysis to technical manuals : the perspective of bhatian and lassen model (2012, A. Felices Lago and D. Fernández Lloret )
- Pilar Rodríguez Arancón
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada (p. 179-180) - 2013
Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA
- ISSN/ISBN 1885-9089
Voice-over to improve oral production skills: the VICTOR project
- Noa Talaván Zanón
- Pilar Rodríguez Arancón
Focusing on audiovisual translation research (p. 211-236) - 2018
Editor: Servei de Publicacions
- ISSN/ISBN 978-84-9134-390-5
La adquisición de competencias para inglés profesional con la metodología a distancia
- María Jordano de la Torre
- Pilar Rodríguez Arancón
Comunicación mediada por tecnologías: aprendizaje y enseñanza de la lengua extranjera = Technology mediated communication : learning and teaching foreign languages (p. 71-87) - 2018
Editor: Equinox Publishing
- ISSN/ISBN 978-1-78179-359-6
The enhancement of speaking skills practice and assesment in an online environment
- Noa Talaván Zanón
- Pilar Rodríguez Arancón
- Elena Martín Monje
Tendencias en educación lingüística (p. 329-351) - 2015
Editor: Grupo Editorial Universitario (GEU Editorial)
- ISSN/ISBN 978-84-16361-40-3
Fostering intercultural competence through contextualized texts in EFL settings
- Jorge Arús Hita
- Elena Bárcena Madera
- Pilar Rodríguez Arancón
Análisis textual en la comunicación intercultural: actas del Congreso Internacional Topografías del Lenguaje Entre Culturas (MLAC10), Salamanca 5 al 7 de julio de 2010 (p. 19-27) - 2014
Editor: Ediciones Universidad de Salamanca
- ISSN/ISBN 978-84-9012-489-5
An innovative approach for developing oral skills in English in a distance course
- Rodríguez-Arancón, P.
- Jordano-de la Torre, M.
Digital Competence Development in Higher Education: An International Perspective (p. 107-124) - 2014
Editor: Peter Lang AG
10.3726/978-3-653-04536-9 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9783631638033
The use of interlingual subtitling to improve listening comprehension skills in advanced EFL students
- Noa Talaván
- Pilar Rodríguez-Arancón
Subtitling and Intercultural Communication : European Languages and beyond (p. 273-288) - 2014
Editor: InterLinguistica ETS
- ISSN/ISBN 9788846741493
A practical application of wikis for learning business english as a second language
- Pilar Rodríguez Arancón
- Cristina Calle Martínez
Languages for specific purposes in the digital era (p. 155-173) - 2013
Editor: Springer Alemania
- ISSN/ISBN 9783319022215
Modelling professional English as per the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment
- Elena Bárcena Madera
- Pilar Rodríguez Arancón
Researching and teaching specialized languages: new contexts, new challenges (p. 39) - 2008
Editor: Servicio de Publicaciones
- ISSN/ISBN 978-84-691-5718-3
Subtítulos para sordos como herramienta para mejorar las destrezas orales y escritas en el aprendizaje de lenguas extranjeras
- Noa Talaván Zanón
- José Javier Ávila Cabrera
- María Jordano de la Torre
- Pilar Rodríguez Arancón
- Tomás Costal Criado
- Jennifer Lertola
- Pilar González Vera
- Ana María Hornero Corisco
- Stavroula Sokoli
- Alicia Sánchez Requena
- Carme Calduch
- Rosa Alonso Pérez
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 226-236) - 2017
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9
Didacómix: El cómix como recurso para el desarrollo de las competencias orales en cursos de L2 on line
- Marina Sanfilippo
- Pilar Rodríguez Arancón
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 422-430) - 2017
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9
REALL: rubric for the evaluation of apps in language learning
- Jorge Arús Hita
- Cristina Calle Martínez
- Elena Martín Monje
- Pilar Rodríguez Arancón
Jornadas Internacionales Tecnología móvil e innovación en el aula: nuevos retos y realidades educativas: Libro de actas (p. 562-641) - 2013
Editor: Universidad de La Rioja
- ISSN/ISBN 978-84-695-8792-8
Estudio de las competencias metacognitivas en el entorno colaborativo de "The Professional English Workbench": (PEW)
- Elena Bárcena Madera
- María Jordano de la Torre
- Pilar Rodríguez Arancón
Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas (p. 167-169) - 2013
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 84-695-8245-3
The professional domain in English
- Elena Bárcena Madera
- Pilar Rodríguez Arancón
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now (p. 667-678) - 2009
Editor: Universidad de Almería
- ISSN/ISBN 978-84-692-1479-4
I-AGENT, a novel constructivist approach to learning business English using CALL
- Pilar Rodríguez Arancón
Languages for business: a global approach: seminar proceedigs, Ávila, Spain 2009 (p. 295-303) - 2009
Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza
- ISSN/ISBN 978-84-92774-01-2
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
The impact of co-designed gamification in the esl classroom: A cross-sectional study on newcomer english language learners’ affective filter (Resumen)
- Luis Ángel Gil Acirón
- Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
- Ana Otto (secr.)
- Miguel Ángel Benítez Castro (voc.)
- José Javier Ávila Cabrera (pres.)
2022
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Active audio description as a didactic resource to improve oral skills in foreign language teaching
- Marga Navarrete
- Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
- Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
- Jorge Díaz Cintas (pres.)
- Ana Ibáñez Moreno (secr.)
- Alberto Fernández Costales (voc.)
2021
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
The social evolution of the expression of love through music: a contrastive analysis of transitivity in hit songs in english and spanish (1950-2009)
- Ramiro Nieto Álvaro
- Marta Carretero Lapeyre (dir. tes.)
- Jorge Arús Hita (dir. tes.)
- Julia Lavid López (pres.)
- José Javier Ávila Cabrera (secr.)
- Carmen Santamaría García (voc.)
- Pilar Rodríguez Arancón (voc.)
- Mercedes Bengoechea Bartolomé (voc.)
2017
Defensa realizada en: Universidad Complutense de Madrid
Optimización de la estrategia del role-play y su integración en el aula de inglés de Turismo para la mejora de la producción oral
- Isabel Granda Rossi
- Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
- Paloma Garrido Iñigo (pres.)
- Pilar Rodríguez Arancón (secr.)
- Jorge Braga Riera (voc.)
2016
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Aplicación del e-PEL a la enseñanza-aprendizaje de lenguas en la Escuela Oficial de Idiomas
- Mario Mira Giménez
- María Jordano de la Torre (dir. tes.)
- María Mercedes Rico García (pres.)
- Pilar Rodríguez Arancón (secr.)
- Rosabel Roig Vila (voc.)
2016
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
The development of English (inter-)cultural competence within a systemic functional linguistics framework and its application in a blended learning environment
- Pilar Rodríguez Arancón
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- Thomas Barlett (pres.)
- Noa Talaván Zanón (secr.)
- Margarita Vinagre (voc.)
2015
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id