RODRIGUEZ ARANCON, PILAR

Actividades

The use of active subtitling activities for students of Tourism in order to improve their English writing production

  • José Javier Ávila Cabrera
  • Pilar Rodríguez Arancón

Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ) (p. 155-180) - 2021

Editor: Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE)

10.17398/2340-2784.41.155 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1139-7241

The OFFTATLED project: offensive and taboo exchanges subtitled by online university students

  • José Javier Ávila Cabrera
  • Pilar Rodríguez Arancón

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 204-219) - 2018

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

  • ISSN/ISBN 1989-0796

Autonomous learning resources for ELF: what learners think

  • Jorge Arús Hita
  • Pilar Rodríguez Arancón

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 1-15) - 2014

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

  • ISSN/ISBN 1989-0796

The use of reverse subtitling as an online collaborative language learning tool

  • Talaván, N.
  • Rodríguez-Arancón, P.

Interpreter and Translator Trainer (p. 84-101) - 2014

Editor: St. Jerome Publishing

10.1080/1750399x.2014.908559 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1757-0417

The use of SFL genre theory for the analysis of students' writing skills in ESP

  • Pilar Rodríguez Arancón

Revista española de lingüística aplicada (p. 245-262) - 2013

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 0213-2028

New applications of genre analysis to technical manuals : the perspective of bhatian and lassen model (2012, A. Felices Lago and D. Fernández Lloret )

  • Pilar Rodríguez Arancón

RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada (p. 179-180) - 2013

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 1885-9089

New table for two: inglés para cocina y restauración

  • Milagros Esteban García
  • Pilar Rodríguez Arancón

2017

Editor: Paraninfo

  • ISSN/ISBN 978-84-283-3902-5

Voice-over to improve oral production skills: the VICTOR project

  • Noa Talaván Zanón
  • Pilar Rodríguez Arancón

Focusing on audiovisual translation research (p. 211-236) - 2018

Editor: Servei de Publicacions

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-390-5

La adquisición de competencias para inglés profesional con la metodología a distancia

  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodríguez Arancón

Comunicación mediada por tecnologías: aprendizaje y enseñanza de la lengua extranjera = Technology mediated communication : learning and teaching foreign languages (p. 71-87) - 2018

Editor: Equinox Publishing

  • ISSN/ISBN 978-1-78179-359-6

The enhancement of speaking skills practice and assesment in an online environment

  • Noa Talaván Zanón
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Elena Martín Monje

Tendencias en educación lingüística (p. 329-351) - 2015

Editor: Grupo Editorial Universitario (GEU Editorial)

  • ISSN/ISBN 978-84-16361-40-3

Fostering intercultural competence through contextualized texts in EFL settings

  • Jorge Arús Hita
  • Elena Bárcena Madera
  • Pilar Rodríguez Arancón

Análisis textual en la comunicación intercultural: actas del Congreso Internacional Topografías del Lenguaje Entre Culturas (MLAC10), Salamanca 5 al 7 de julio de 2010 (p. 19-27) - 2014

Editor: Ediciones Universidad de Salamanca

  • ISSN/ISBN 978-84-9012-489-5

An innovative approach for developing oral skills in English in a distance course

  • Rodríguez-Arancón, P.
  • Jordano-de la Torre, M.

Digital Competence Development in Higher Education: An International Perspective (p. 107-124) - 2014

Editor: Peter Lang AG

10.3726/978-3-653-04536-9 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9783631638033

The use of interlingual subtitling to improve listening comprehension skills in advanced EFL students

  • Noa Talaván
  • Pilar Rodríguez-Arancón

Subtitling and Intercultural Communication : European Languages and beyond (p. 273-288) - 2014

Editor: InterLinguistica ETS

  • ISSN/ISBN 9788846741493

A practical application of wikis for learning business english as a second language

  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Cristina Calle Martínez

Languages for specific purposes in the digital era (p. 155-173) - 2013

Editor: Springer Alemania

  • ISSN/ISBN 9783319022215

Modelling professional English as per the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment

  • Elena Bárcena Madera
  • Pilar Rodríguez Arancón

Researching and teaching specialized languages: new contexts, new challenges (p. 39) - 2008

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 978-84-691-5718-3

Subtítulos para sordos como herramienta para mejorar las destrezas orales y escritas en el aprendizaje de lenguas extranjeras

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Tomás Costal Criado
  • Jennifer Lertola
  • Pilar González Vera
  • Ana María Hornero Corisco
  • Stavroula Sokoli
  • Alicia Sánchez Requena
  • Carme Calduch
  • Rosa Alonso Pérez
... Ver más Contraer

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 226-236) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

Didacómix: El cómix como recurso para el desarrollo de las competencias orales en cursos de L2 on line

  • Marina Sanfilippo
  • Pilar Rodríguez Arancón

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 422-430) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

REALL: rubric for the evaluation of apps in language learning

  • Jorge Arús Hita
  • Cristina Calle Martínez
  • Elena Martín Monje
  • Pilar Rodríguez Arancón

Jornadas Internacionales Tecnología móvil e innovación en el aula: nuevos retos y realidades educativas: Libro de actas (p. 562-641) - 2013

Editor: Universidad de La Rioja

  • ISSN/ISBN 978-84-695-8792-8

Estudio de las competencias metacognitivas en el entorno colaborativo de "The Professional English Workbench": (PEW)

  • Elena Bárcena Madera
  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodríguez Arancón

Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas (p. 167-169) - 2013

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-695-8245-3

The professional domain in English

  • Elena Bárcena Madera
  • Pilar Rodríguez Arancón

Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now (p. 667-678) - 2009

Editor: Universidad de Almería

  • ISSN/ISBN 978-84-692-1479-4

I-AGENT, a novel constructivist approach to learning business English using CALL

  • Pilar Rodríguez Arancón

Languages for business: a global approach: seminar proceedigs, Ávila, Spain 2009 (p. 295-303) - 2009

Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza

  • ISSN/ISBN 978-84-92774-01-2

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

The impact of co-designed gamification in the esl classroom: A cross-sectional study on newcomer english language learners’ affective filter (Resumen)

  • Luis Ángel Gil Acirón
  • Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
  • Ana Otto (secr.)
  • Miguel Ángel Benítez Castro (voc.)
  • José Javier Ávila Cabrera (pres.)

2022

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Active audio description as a didactic resource to improve oral skills in foreign language teaching

  • Marga Navarrete
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (pres.)
  • Ana Ibáñez Moreno (secr.)
  • Alberto Fernández Costales (voc.)

2021

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The social evolution of the expression of love through music: a contrastive analysis of transitivity in hit songs in english and spanish (1950-2009)

  • Ramiro Nieto Álvaro
  • Marta Carretero Lapeyre (dir. tes.)
  • Jorge Arús Hita (dir. tes.)
  • Julia Lavid López (pres.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)
  • Carmen Santamaría García (voc.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (voc.)
  • Mercedes Bengoechea Bartolomé (voc.)
... Ver más Contraer

2017

Defensa realizada en: Universidad Complutense de Madrid

Optimización de la estrategia del role-play y su integración en el aula de inglés de Turismo para la mejora de la producción oral

  • Isabel Granda Rossi
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Paloma Garrido Iñigo (pres.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (secr.)
  • Jorge Braga Riera (voc.)

2016

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Aplicación del e-PEL a la enseñanza-aprendizaje de lenguas en la Escuela Oficial de Idiomas

  • Mario Mira Giménez
  • María Jordano de la Torre (dir. tes.)
  • María Mercedes Rico García (pres.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (secr.)
  • Rosabel Roig Vila (voc.)

2016

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The development of English (inter-)cultural competence within a systemic functional linguistics framework and its application in a blended learning environment

  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Thomas Barlett (pres.)
  • Noa Talaván Zanón (secr.)
  • Margarita Vinagre (voc.)

2015

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 24/07/23 17:36