RODRIGUEZ ARANCON, PILAR

Publications

A descriptive study on sex-related language in the subtitling of Succession into Spanish

  • Ávila-Cabrera, José Javier
  • Rodríguez-Arancón, Pilar

Cadernos de tradução - 2025

Editor: Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)

10.5007/2175-7968.2025.e106807 View at source

  • ISSN/ISBN 2175-7968

Subtitling short films to improve writing and translation skills

  • Noa Talaván
  • Pilar Rodríguez-Arancón

Revista española de lingüística aplicada (p. 57-82) - 2024

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

10.1075/resla.21032.tal View at source

  • ISSN/ISBN 0213-2028

Didactic Audiovisual Translation in Online Context: A Pilot Study

  • Noa Talaván
  • Pilar Rodríguez-Arancón

Hikma: estudios de traducción = translation studies (p. 205-231) - 2024

Editor: Servicio de Publicaciones

10.21071/hikma.v23i1.15977 View at source

  • ISSN/ISBN 1579-9794

Religious References in the Subtitling of Succession into Spanish

  • Pilar Rodríguez-Arancón
  • José Javier Ávila-Cabrera

mediAzioni (p. A10-A28) - 2024

Editor: University of Bologna

  • ISSN/ISBN 1974-4382

Can didactic audiovisual translation enhance intercultural learning through CALL? Validity and reliability of a students’ questionnaire

  • Rodríguez-Arancón, P.
  • Bobadilla-Pérez, M.
  • Fernández-Costales, A.

Journal for Multicultural Education (p. 206-223) - 25/04/2024

Editor: Emerald Publishing

10.1108/jme-07-2023-0066 View at source

  • ISSN/ISBN 2053-5368

Online Language Teacher Training Using Audiovisual Translation

  • Arancon, P.R.

Journal of Research in Applied Linguistics (p. 135-146) - 2023

Editor: Shahid Chamran University of Ahvaz

10.22055/rals.2023.44071.3084 View at source

  • ISSN/ISBN 2588-3887

Developing L2 Intercultural Competence in an Online Context through Didactic Audiovisual Translation

  • Rodríguez-Arancón, P.

Languages - 1/09/2023

Editor: Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)

10.3390/languages8030160 View at source

  • ISSN/ISBN 2226-471X

The use of active subtitling activities for students of Tourism in order to improve their English writing production

  • José Javier Ávila-Cabrera
  • Pilar Rodríguez-Arancón

Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ) (p. 155-180) - 2021

Editor: Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE)

10.17398/2340-2784.41.155 View at source

  • ISSN/ISBN 1139-7241

The OFFTATLED project: offensive and taboo exchanges subtitled by online university students

  • José Javier Ávila Cabrera
  • Pilar Rodríguez Arancón

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 204-219) - 2018

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

10.37536/ej.2018.27.1906 View at source

  • ISSN/ISBN 1989-0796

Autonomous learning resources for ELF: what learners think

  • Arús Hita, Jorge
  • Rodríguez Arancón, Pilar

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 1-15) - 2014

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

  • ISSN/ISBN 1989-0796

New table for two: inglés para cocina y restauración

  • Esteban García, M. Milagros
  • Rodríguez Arancón, Pilar

2017

Editor: Paraninfo

  • ISSN/ISBN 978-84-283-3902-5

Didactic Audiovisual Translation: theory, practice, and new perspectives. The TRADILEX Project

  • Rodríguez Arancón, Pilar

Traducción y lingüística de corpus: Avances en la era digital (p. 137-166) - 2025

Editor: Tirant Humanidades

  • ISSN/ISBN 978-84-1183-545-9

III: Didactic audiovisual translation and language learning: The development of intercultural competence through the voice-over mode of didactic audiovisual translation

  • Rodríguez-Arancón, P.

Languages and Cultures of the Mind: Mapping New Terrain in Plurilingual Education (p. 151-162) - 3/03/2025

Editor: Peter Lang AG

  • ISSN/ISBN 9783631884935

The TRADILEX project: Dubbing in foreign language learning within an integrated skills approach

  • Rodríguez-Arancón, P.
  • Ávila-Cabrera, J.J.

Empirical Studies in Didactic Audiovisual Translation (p. 69-89) - 26/09/2024

Editor: Taylor and Francis

10.4324/9781003462194-7 View at source

  • ISSN/ISBN 9781032611389

La Integración de la Traducción Audiovisual Didáctica y la Interculturalidad en el Diseño de Propuestas Pedagógicas: Un análisis mixto sobre la Formación del Profesorado

  • Pilar Rodríguez-Arancón
  • Antonio-Jesús Tinedo-Rodríguez

XI Premio “Luis Rodríguez” de Investigación en Interculturalidad (p. 36-61) - 2023

Editor: Universidad de Córdoba

  • ISSN/ISBN 978-84-9927-770-7

Voice-over to improve oral production skills: the VICTOR project

  • Noa Talaván
  • Pilar Rodríguez-Arancón

Focusing on audiovisual translation research (p. 211-236) - 2018

Editor: Servei de Publicacions

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-390-5

La adquisición de competencias para inglés profesional con la metodología a distancia

  • Jordano de la Torre, María
  • Rodríguez Arancón, Pilar

Comunicación mediada por tecnologías: aprendizaje y enseñanza de la lengua extranjera = Technology mediated communication : learning and teaching foreign languages (p. 71-87) - 2018

Editor: Equinox Publishing

  • ISSN/ISBN 978-1-78179-359-6

The enhancement of speaking skills practice and assesment in an online environment

  • Talaván Zanón, Noa
  • Rodríguez Arancón, Pilar
  • Martín Monje, Elena

Tendencias en educación lingüística (p. 329-351) - 2015

Editor: Grupo Editorial Universitario (GEU Editorial)

  • ISSN/ISBN 978-84-16361-40-3

Fostering intercultural competence through contextualized texts in EFL settings

  • JORGE ARÚS HITA
  • ELENA BÁRCENA
  • PILAR RODRÍGUEZ ARANCÓN

Análisis textual en la comunicación intercultural: actas del Congreso Internacional Topografías del Lenguaje Entre Culturas (MLAC10), Salamanca 5 al 7 de julio de 2010 (p. 19-27) - 2014

Editor: Ediciones Universidad de Salamanca

  • ISSN/ISBN 978-84-9012-489-5

The use of interlingual subtitling to improve listening comprehension skills in advanced EFL students

  • Noa Talaván
  • Pilar Rodríguez-Arancón

Subtitling and Intercultural Communication : European Languages and beyond (p. 273-288) - 2014

Editor: InterLinguistica ETS

  • ISSN/ISBN 9788846741493

An innovative approach for developing oral skills in English in a distance course

  • Rodríguez-Arancón, P.
  • Jordano-de la Torre, M.

Digital Competence Development in Higher Education: An International Perspective (p. 107-124) - 25/11/2014

Editor: Peter Lang AG

10.3726/978-3-653-04536-9 View at source

  • ISSN/ISBN 9783631638033

Subtítulos para sordos como herramienta para mejorar las destrezas orales y escritas en el aprendizaje de lenguas extranjeras

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Tomás Costal Criado
  • Jennifer Lertola
  • Pilar González Vera
  • Ana María Hornero Corisco
  • Stavroula Sokol
  • Alicia Sánchez Requena
  • Carme Calduch Ríos
  • Rosa Alonso Pérez
... View more Collapse

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 226-236) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

Didacómix: El cómix como recurso para el desarrollo de las competencias orales en cursos de L2 on line

  • Marina Sanfilippo
  • Pilar Rodríguez Arancón

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 422-430) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

REALL: rubric for the evaluation of apps in language learning

  • Jorge Arús Hita
  • Cristina Calle Martínez
  • Elena Martín Monje
  • Pilar Rodríguez Arancón

Jornadas Internacionales Tecnología móvil e innovación en el aula: nuevos retos y realidades educativas: Libro de actas (p. 562-641) - 2013

Editor: Universidad de La Rioja

  • ISSN/ISBN 978-84-695-8792-8

Estudio de las competencias metacognitivas en el entorno colaborativo de "The Professional English Workbench": (PEW)

  • Mª Elena Bárcena Madera
  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodriguez Arancón

Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas (p. 167-169) - 2013

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-695-8245-3

The professional domain in English

  • Bárcena Madera, Elena
  • Rodríguez Arancón, Pilar

Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now (p. 667-678) - 2009

Editor: Universidad de Almería

  • ISSN/ISBN 978-84-692-1479-4

I-AGENT, a novel constructivist approach to learning business English using CALL

  • Rodríguez Arancón, Pilar

Languages for business: a global approach: seminar proceedigs, Ávila, Spain 2009 (p. 295-303) - 2009

Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza

  • ISSN/ISBN 978-84-92774-01-2

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

The impact of co-designed gamification in the esl classroom: A cross-sectional study on newcomer english language learners’ affective filter (Resumen)

  • Luis Ángel Gil Acirón
  • Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
  • Ana Otto (secr.)
  • Miguel Ángel Benítez Castro (voc.)
  • José Javier Ávila Cabrera (pres.)

2022

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Active audio description as a didactic resource to improve oral skills in foreign language teaching

  • Marga Navarrete
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (pres.)
  • Ana Ibáñez Moreno (secr.)
  • Alberto Fernández Costales (voc.)

2021

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The social evolution of the expression of love through music: a contrastive analysis of transitivity in hit songs in english and spanish (1950-2009)

  • Ramiro Nieto Álvaro
  • Marta Carretero Lapeyre (dir. tes.)
  • Jorge Arús Hita (dir. tes.)
  • Julia Lavid López (pres.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)
  • Carmen Santamaría García (voc.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (voc.)
  • Mercedes Bengoechea Bartolomé (voc.)
... View more Collapse

2017

Reading institution: Universidad Complutense de Madrid

Optimización de la estrategia del role-play y su integración en el aula de inglés de Turismo para la mejora de la producción oral

  • Isabel Granda Rossi
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Paloma Garrido Iñigo (pres.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (secr.)
  • Jorge Braga Riera (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Aplicación del e-PEL a la enseñanza-aprendizaje de lenguas en la Escuela Oficial de Idiomas

  • Mario Mira Giménez
  • María Jordano de la Torre (dir. tes.)
  • María Mercedes Rico García (pres.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (secr.)
  • Rosabel Roig Vila (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The development of English (inter-)cultural competence within a systemic functional linguistics framework and its application in a blended learning environment

  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Thomas Barlett (pres.)
  • Noa Talaván Zanón (secr.)
  • Margarita Vinagre (voc.)

2015

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/9/25 11:35 AM