AVILA CABRERA, JOSE JAVIER

Actividades

An account of the subtitling of offensive and taboo language in Tarantino’s screenplays

  • José Javier Ávila Cabrera

Sendebar: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación (p. 37-56) - 2015

Editor: Facultad de Traducción e Interpretación

  • ISSN/ISBN 1130-5509

Audiovisual Reception and MALL: Adapting Technology to Real Needs

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 33-46) - 2015

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

10.30827/digibug.53789 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1697-7467

Audiovisual translation in applied linguistics.

  • José Javier Ávila Cabrera

Hikma: estudios de traducción = translation studies (p. 317-320) - 2021

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 1579-9794

Collaborative networks to provide media accessibility: the potential of social subtitling

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 125-138) - 2016

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

10.30827/digibug.54095 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1697-7467

Creating collaborative subtitling communities to increase access to audiovisual materials in academia

  • Talaván, N.
  • Ávila-Cabrera, J.J.

Interpreter and Translator Trainer (p. 118-135) - 2021

Editor: Taylor and Francis Ltd.

10.1080/1750399x.2021.1880305 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1757-0417

Deconstructing constructions (2007, edited by C. Butler and J. Martín Arista)

  • José Javier Ávila Cabrera

RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada (p. 219-224) - 2010

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 1885-9089

Digital-based language teaching and learning. Languages for Specific Purposes in the Digital Era (2014, Ed. by E. Bárcena, T. Read and J. Arús)

  • osé Javier Ávila-Cabrera

ESP Today. Journal of English for Specific Purposes at Tertiary Level (p. 105-109) - 2014

Improving Oral Production Skills in the Business English Class Through Creative Dubbing

  • Ávila-Cabrera, J.J.

ESP Today (p. 99-122) - 2022

Editor: University of Belgrade

10.18485/esptoday.2022.10.1.5 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2334-9050

Profanity and blasphemy in the subtitling of English into European Spanish

  • José Javier Ávila Cabrera

Quaderns: Revista de traducció (p. 125-141) - 2020

Editor: Servei de Publicacions

  • ISSN/ISBN 1138-5790

Propuesta de modelo de análisis del lenguaje ofensivoy tabú en la subtitulación

  • José Javier Ávila Cabrera

Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos (p. 8-27) - 2015

Editor: Universidad Camilo José Cela

  • ISSN/ISBN 2444-1333

The Challenge of Subtitling Offensive and Taboo Language into Spanish: A Theoretical and Practical Guide

  • José Javier Ávila Cabrera

2023

Editor: Multilingual Matters

  • ISSN/ISBN 9781800414860

Traducción y accesibilidad audiovisual

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • Tomás Costal Criado

2016

Editor: Editorial UOC

  • ISSN/ISBN 978-84-9116-468-5

First Insights into the combination of dubbing and subtitling as L2 didactic tools

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera

Subtitles and Language Learning: Principles, Strategies and Practical Experiences (p. 149-172) - 2015

Editor: Peter Lang

  • ISSN/ISBN 9783034315296

La subtitulación del lenguaje ofensivo y tabú. Estudio descriptivo

  • José Javier Ávila Cabrera

Fotografía de la investigación doctoral en traducción audiovisual (p. 13-31) - 2017

Editor: Punto Didot

  • ISSN/ISBN 978-84-17197-03-2

Social Subtitling: Providing the university community with accessible videos

  • Noa Talaván
  • José Javier Ávila-Cabrera

Non-Professional Subtitling (p. 285-303) - 2017

Editor: Cambridge Scholars

  • ISSN/ISBN 978-1-4438-9585-9

TeenTitles: Implementation of a methodology based on Teenage subTitles to improve written skills

  • José Javier Ávila Cabrera

Focusing on audiovisual translation research (p. 19-40) - 2018

Editor: Servei de Publicacions

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-390-5

An account of interlingual subtitling in multilingual films on the grounds of an integrated model for the analysis of audiovisual texts

  • José Javier Ávila-Cabrera

AVANCA I CINEMA 2012. International Conference Cinema (p. 459-467) - 2012

Editor: International Conference Cinema

  • ISSN/ISBN 9789899685826

Creative dubbing: a tool for the improvement of speaking skills in the class of ESP

  • José Javier Ávila Cabrera

9th International Conference Media 4 All: Sketching tomorrow's mediascape [Book of abstracts] (p. 44-46) - 2021

Editor: Universitat Autònoma de Barcelona

El proyecto RECORDS: uso de la audiodescripción con fines didácticos en las clases de inglés como segunda lengua

  • Noa Talaván Zanón
  • Antonio Pareja Lora
  • José Javier Ávila Cabrera
  • Ana Ibáñez Moreno
  • María Jordano de la Torre

VII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 113-115) - 2014

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-2182-7

State of the art of language learning design using mobile technology: sample apps and some critical reflection

  • Bárcena, Elena
  • Read, Timothy
  • Underwood, Joshua
  • Obari, Hiroyuki
  • Cojocnean, Diana
  • Koyama, Toshiko
  • Pareja-Lora, Antonio
  • Calle, Cristina
  • Pomposo, Lourdes
  • Talaván, Noa
  • Ávila-Cabrera, José
  • Ibañez, Ana
  • Vermeulen, Anna
  • Jordano, María
  • Arús-Hita, Jorge
  • Rodríguez, Pilar
  • Castrillo, María Dolores
  • Kétyi, Andras
  • Selwood, Jaime
  • Gaved, Mark
  • Kukulska-Hulme, Agnes
... Ver más Contraer

Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy (p. 36-43) - 2015

10.14705/rpnet.2015.000307 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 978-1-908416-29-2

Subtítulos para sordos como herramienta para mejorar las destrezas orales y escritas en el aprendizaje de lenguas extranjeras

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Tomás Costal Criado
  • Jennifer Lertola
  • Pilar González Vera
  • Ana María Hornero Corisco
  • Stavroula Sokoli
  • Alicia Sánchez Requena
  • Carme Calduch
  • Rosa Alonso Pérez
... Ver más Contraer

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 226-236) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

Traducción audiovisual colaborativa para la mejora de las destrezas traductológicas y lingüísticas

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera

Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas (p. 177-180) - 2013

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-695-8245-3

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Aplicación del aprendizaje móvil para mejorar la interacción oral de estudiantes de español como lengua extranjera

  • Mercedes Idalith León Ortiz
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Ana Ibáñez Moreno (pres.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)
  • Lourdes Pomposo Yanes (voc.)

2017

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

La enseñanza de la pronunciación inglesa a hispanohablantes a través de textos literarios: el efecto del ritmo acentual en la producción de las vocales /ɑ: æ ʌ ə/

  • Aurora Galguera González
  • Eva Estebas Vilaplana (dir. tes.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)
  • Avelino Corral Esteban (voc.)
  • Mercedes Cabrera Abreu (pres.)

2022

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Semiótica y adaptación. La representación de los superhéroes de DC en cómics y cine: el caso de Superman y Batman

  • Raúl Gisbert Cantó
  • Juan José Martínez Sierra (dir. tes.)
  • Manuel de la Fuente Soler (pres.)
  • Carla Botella Tejera (voc.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)

2023

Defensa realizada en: Universitat de València

The discourse construction of the image of Russia in the British and American press in the year 2005: A contrastive study

  • Miglar Chávez Solenova
  • Mariann Larsen Pehrzon (dir. tes.)
  • Paloma Tejada Caller (pres.)
  • Juan Rafael Zamorano Mansilla (secr.)
  • M. Ángeles Martínez Martínez (voc.)
  • José Javier Ávila Cabrera (voc.)
  • Sergio Fernández Riquelme (voc.)
... Ver más Contraer

(p. 1-443) - 2022

Defensa realizada en: Universidad Complutense de Madrid

The impact of co-designed gamification in the esl classroom: A cross-sectional study on newcomer english language learners’ affective filter (Resumen)

  • Luis Ángel Gil Acirón
  • Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
  • Ana Otto (secr.)
  • Miguel Ángel Benítez Castro (voc.)
  • José Javier Ávila Cabrera (pres.)

2022

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The social evolution of the expression of love through music: a contrastive analysis of transitivity in hit songs in english and spanish (1950-2009)

  • Ramiro Nieto Álvaro
  • Marta Carretero Lapeyre (dir. tes.)
  • Jorge Arús Hita (dir. tes.)
  • Julia Lavid López (pres.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)
  • Carmen Santamaría García (voc.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (voc.)
  • Mercedes Bengoechea Bartolomé (voc.)
... Ver más Contraer

2017

Defensa realizada en: Universidad Complutense de Madrid

The subtitling of offensive and taboo language: a descriptive study

  • José Javier Ávila Cabrera
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (dir. tes.)
  • Raquel Merino-Álvarez (pres.)
  • Elena Martín Monje (secr.)
  • Elena Bárcena Madera (voc.)
  • Rocío Baños Piñero (voc.)
  • Frederic Chaume Varela (voc.)
... Ver más Contraer

2014

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 18/03/24 21:32