Mateos Sanz, M. Mar mar.mateos@uam.es

Collaborative writing of argumentative syntheses by low-performing undergraduate writers: explicit instruction and practice

  • Granado-Peinado M
  • Cuevas I
  • Olmos R
  • Martín E
  • Casado-Ledesma L
  • Mateos M

Reading And Writing - 12/6/2022

10.1007/s11145-022-10318-x Ver en origen

  • ISSN 09224777

Online interventions to help college students to improve the degree of integration of their argumentative synthesis

  • Luna, Maria
  • Villalon, Ruth
  • Martinez-Alvarez, Isabel
  • Mateos, Mar;

Reading And Writing (p. 1-27) - 1/1/2022

10.1007/s11145-021-10248-0 Ver en origen

  • ISSN 09224777

Teaching argumentative synthesis writing through deliberative dialogues: instructional practices in secondary education

  • Casado-Ledesma L
  • Cuevas I
  • Van den Bergh H
  • Rijlaarsdam G
  • Mateos M
  • Granado-Peinado M
  • Martín E
... Ver más Contraer

Instructional Science (p. 515-559) - 1/8/2021

10.1007/s11251-021-09548-3 Ver en origen

  • ISSN 00204277

Learning paths in synthesis writing: Which learning path contributes most to which learning outcome?

  • Mateos M., Rijlaarsdam G., Martín E., Cuevas I., Van den Bergh H., Solari M.

Instructional Science (p. 137-157) - 1/4/2020

10.1007/s11251-020-09508-3 Ver en origen

  • ISSN 00204277

Improving university argumentative writing through online training

  • Luna M., Villalón R., Mateos M., Martín E.

Journal Of Writing Research (p. 233-262) - 1/1/2020

10.17239/jowr-2020.12.01.08 Ver en origen

  • ISSN 20301006

Teaching to write collaborative argumentative syntheses in higher education

  • Granado-Peinado M., Mateos M., Martín E., Cuevas I.

Reading And Writing (p. 2037-2058) - 1/10/2019

10.1007/s11145-019-09939-6 Ver en origen

  • ISSN 09224777

Improving Written Argumentative Synthesis by Teaching the Integration of Conflicting Information from Multiple Sources

  • Mateos M
  • Martín E
  • Cuevas I
  • Villalón R
  • Martínez I
  • González-Lamas J

Cognition And Instruction (p. 119-138) - 3/4/2018

10.1080/07370008.2018.1425300 Ver en origen

  • ISSN 1532690X

Arguing from sources: design and evaluation of a programme to improve written argumentation and its impact according to students’ writing beliefs

  • González Lamas, Jara
  • Mateos Sanz, María del Mar
  • Cuevas Fernández, Isabel

Infancia Y Aprendizaje (p. 49-83) - 2/1/2016

10.1080/02103702.2015.1111606 Ver en origen

  • ISSN 02103702

Epistemological and reading beliefs profiles and their role in multiple text comprehension

  • Mateos Sanz, María del Mar
  • Solé Gallart, Isabel
  • Martín Ortega, Elena
  • Castells, Núria
  • Cuevas Fernández, Isabel
  • González Lamas, Jara

Electronic Journal Of Research In Educational Psychology (p. 226-252) - 1/1/2016

10.14204/ejrep.39.15058 Ver en origen

  • ISSN 16995880

Collaborative writing of argumentative syntheses from multiple sources: The role of writing beliefs and strategies in addressing controversy

  • Cuevas I
  • Mateos M
  • Martín E
  • Luna M
  • Martín A
  • Solari M
  • González-Lamas J
  • Martínez I
... Ver más Contraer

Journal Of Writing Research (p. 205-226) - 1/1/2016

10.17239/jowr-2016.08.02.02 Ver en origen

  • ISSN 20301006

Nuevas formas de pensar la enseñanza y el aprendizaje: Las concepciones de profesores y alumnos

  • Scheuer, Nora
  • Pozo Municio, Juan Ignacio
  • Pérez Echeverría, María del Puy
  • Mateos Sanz, María del Mar
  • Martín Ortega, Elena
  • de la Cruz, Montserrat

1/1/2006

  • ISBN 84-7827-432-4
  • iMarina

Mente y computación: fundamentos conceptuales de la psicología cognitiva

  • Mateos Sanz, María del Mar

1/1/1995

  • ISBN 84-7477-543-4
  • iMarina

Entrenamiento metacognitivo: desarrollo de programas para la mejora de la comprensión lectora y los procesos de razonamiento

  • Alonso Tapia, Jesús
  • Gutiérrez Martínez, Francisco
  • Mateos Sanz, María del Mar

1/1/1994

  • ISBN 84-7477-486-1
  • iMarina

Organización comercial y marketing

  • Mateos Sanz, María del Mar

1/1/1994

  • ISBN 84-86988-70-5
  • iMarina

Gestión y acción comercial

  • Mateos Sanz, María del Mar
  • Guerrero, Asunción

1/1/1994

  • ISBN 84-86988-69-1
  • iMarina

Área de formación y orientación laboral

  • Mateos Sanz, María del Mar
  • Álvarez, María Paz
  • Jurado Gómez, Emilio

1/1/1992

  • ISBN 84-369-2052-X
  • iMarina

Leer para comprender: desarrollo y valoración de un programa de entrenamiento en supervisión y regulación de la comprensión lectora

  • Mateos Sanz, María del Mar

1/1/1990

  • ISBN 84-7477-227-3
  • iMarina

¿Enseñar a pensar?: perspectivas para la educación compensatoria

  • Alonso Tapia, Jesús
  • Fernández Ballesteros, Rocío
  • Rey González, Asunción
  • Gutiérrez Martínez, Francisco
  • González Alonso, Elena
  • Mateos Sanz, María del Mar
  • Huertas Martínez, Juan Antonio
... Ver más Contraer

1/1/1987

  • ISBN 176870035
  • iMarina

Escribir para aprender en la Universidad: intervenciones para enseñar a integrar información contradictoria de múltiples fuentes en la elaboración de síntesis argumentativas

  • María Elena Martín Pastor
  • Isabel Cuevas Fernández
  • María del Mar Mateos Sanz
  • María Luna
  • Ruth Villalón

Escribir En La Universidad Espaã±ola: Entre La Realidad Y El Deseo (p. 267-302) - 1/1/2022

  • iMarina

REPRESENTACIÓN DE LA TAREA DE SÍNTESIS Y USO DE UNA GUÍA DE ESCRITURA POR PARTE DE ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS A DISTANCIA

  • María Luna
  • Ruth Villalón
  • Isabel Martínez Álvarez
  • María del Mar Mateos Sanz
  • Elena Martín

Avances En Ciencias De La Educación Y Del Desarrollo - 1/1/2019

  • iMarina

Analysis of effective instructional sequences in upper primary education (11-12 years old students) to enhance content-learning through the integrated use of reading and writing

  • Martínez I., Mateos M., Martín E.

Studies In Writing (p. 179-200) - 1/1/2018

10.1163/9789004270480_009 Ver en origen

  • ISSN 15726304

Spain

  • Castelló Badia, Montserrat
  • Mateos Sanz, María del Mar
  • Castells, Núria
  • Iñesta, Anna
  • Cuevas Fernández, Isabel
  • Solé Gallart, Isabel

Spain (p. 201-211) - 1/1/2016

  • ISBN 978-3-905745-81-8
  • iMarina

Writing a synthesis from multiple sources as a learning activity

  • Mateos M
  • Solé I
  • Martín E
  • Cuevas I
  • Miras M
  • Castells N

Writing As A Learning Activity (p. 169-190) - 11/4/2014

10.1163/9789004265011_009 Ver en origen

  • ISSN 15726304

The effect of beliefs on writing synthesis from multiple texts

  • Mateos M., Cuevas I., Martín E., Martín A., Luna M., Echeita G., Miras M., Solé I., Castells N., Espino S., Minguela M.

Learning To Write Effectively: Current Trends In European Research (p. 257-259) - 5/9/2012

10.1163/9781780529295_059 Ver en origen

  • ISSN 15726304

Writing summaries and syntheses to learn in secondary and higher education

  • Solé I., Miras M., Gràcia M., Castells N., Espino S., Mateos M., Martín E., Cuevas I., Villalón R.

Learning To Write Effectively: Current Trends In European Research (p. 211-214) - 5/9/2012

10.1163/9781780529295_048 Ver en origen

  • ISSN 15726304

Students' conceptions about academic writing

  • Villalón R., Mateos M.

Learning To Write Effectively: Current Trends In European Research (p. 297-299) - 5/9/2012

10.1163/9781780529295_069 Ver en origen

  • ISSN 15726304

Teaching reading and writing to learn in primary education

  • Martínez I., Martín E., Mateos M.

Learning To Write Effectively: Current Trends In European Research (p. 153-155) - 5/9/2012

10.1163/9781780529295_034 Ver en origen

  • ISSN 15726304

Undergraduate students' conceptions and beliefs about academic writing

  • Mateos M., Solé I.

Studies In Writing (p. 53-67) - 3/2/2012

10.1163/9781780523873_005 Ver en origen

  • ISSN 15726304

Efecto de un programa de intervención sobre la identificación e integración de argumentos durante la escritura de síntesis colaborativa en el contexto universitario

  • Granado-Peinado, M., Mateos. M., Martín, E., Cuevas, I

Avances En Ciencias De La Educación Y Del Desarrollo - 24/4/2019

  • iMarina

Análisis del uso de una guía de escritura en dos programas de intervención: su efecto sobre la calidad de las síntesis argumentativas a partir de múltiples fuentes

  • Granado-Peinado, M.
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel
  • MARTÍN, E.
  • Mateos, M.

1/1/2018

  • iMarina

Teaching to write argumentative synthesis collaboratively in higher education

  • Granado-Peinado, M.
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel
  • Mateos, M.
  • MARTÍN, E.

1/1/2018

  • iMarina

Improving integration skills for argumentative writing: a pilot intervention in an online university

  • Martin Ortega, Elena
  • Villalon Molina, Ruth
  • Mateos Sanz, M Mar

1/8/2017

  • iMarina

Pre-service teachers' perceptions on an intervention in argumentative writing skills using ICT: a pilot study

  • Villalon Molina, Ruth
  • Mateos Sanz, M Mar
  • Martin Ortega, Elena

15/2/2017

  • iMarina

Teaching to synthesize contradictory information from different sources in higher education

  • Martin, E
  • Mateos, Mar
  • Granado-Peinado, M
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel

1/1/2017

  • iMarina

Improving the ability of university students to write argumentative synthesis by explicit instruction on integrating conflicting information from multiple sources

  • Mateos, Mar
  • Martin, E
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel
  • Luna, M
  • Villalón, R

1/1/2017

  • iMarina

Effects of different learning activities on different synthesis writing learning outcomes

  • Mateos, Mar
  • Martin, M
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel
  • Rijalaarsdam, G.
  • Solari, M

1/1/2017

  • iMarina

Improving the quality of the written synthesis by teaching to integrate conflicting information from various sources

  • Mateos Sanz, M Mar
  • Martin, Elena
  • Cuevas, I
  • Villalón, Ruth
  • Martinez, I

1/1/2016

  • iMarina

Pre-service teachers’ perceptions on written argumentation

  • Luna, M.
  • Villalón, Ruth
  • España, C.
  • Mateos, Mar
  • Martin Ortega, Elena

1/1/2016

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Elaborar síntesis argumentativas a partir de fuentes en Secundaria y Universidad: análisis de componentes instruccionales y su aplicación al diseño de una formación docente

  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel

Ejecución: 01-06-2020 - 31-05-2023

Tipo: Nacional

Importe financiado: 33880,00 Euros.

  • iMarina

Diseño, evaluacion y formacion en programas de intervencion para la elaboracion de sintesis escritas a partir de multiples fuentes en secundaria

  • Mateos Sanz, M Mar (Investigador principal (IP))
  • Martin Ortega, Elena (Investigador/a)
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2014 - 31-12-2016

  • iMarina

Leer y escribir para aprender en la Universidad: Impacto de las concepciones y del trabajo colaborativo mediado por guías de escritura.

  • Martinez Alvarez, Isabel (Investigador/a)
  • Solari Maccabelli, Mariana Andrea (Investigador/a)
  • Luna Chao, Maria (Investigador/a)
  • Martin Moreno, Ana (Investigador/a)
  • Villalon Molina, Ruth (Investigador/a)
  • Leon Garcia, Orfelio Gerardo (Investigador/a)
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel (Investigador/a)
  • Manso Ayuso, Jesus (Investigador/a)
  • Echeita Sarrionandia, Gerardo (Investigador/a)
  • Martin Ortega, Elena (Investigador/a)
  • Mateos Sanz, M Mar (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2010 - 30-09-2013

  • iMarina

Concepciones sobre la enseñanza y la orientación en docentes y psicopedagogos: influencia de la experiencia, la eta.

  • Bautista Arellano, Alfredo (Investigador/a)
  • Martin Moreno, Ana (Investigador/a)
  • Luna Chao, Maria (Investigador/a)
  • Leon Garcia, Orfelio Gerardo (Investigador/a)
  • Perez Echeverria, M del Puy (Investigador/a)
  • Mateos Sanz, M Mar (Investigador/a)
  • Pozo Municio, J Ignacio (Investigador/a)
  • Martin Ortega, Elena (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2007 - 31-12-2007

  • iMarina

Lectura, escritura y adquisición de conocimientos en la educación universitaria: variables personales y organización social de la tarea en la realización de síntesis a partir de múltiples textos.

  • Luna Chao, Maria (Investigador/a)
  • Martin Moreno, Ana (Investigador/a)
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel (Investigador/a)
  • Echeita Sarrionandia, Gerardo (Investigador/a)
  • Martin Ortega, Elena (Investigador/a)
  • Mateos Sanz, M Mar (Investigador principal (IP))

Ejecución: 31-12-2005 - 30-06-2009

  • iMarina

Lectura, escritura y adquisición de conocimiento en la Educación Secundaria y la Educación Universitaria: variables personales y contextuales en la realización de síntesis a partir de múltiples fuentes

  • Mateos Sanz, M Mar (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2005 - 31-12-2009

  • iMarina

El papel de la colaboración en la escritura de síntesis argumentativas a partir de textos con posiciones enfrentadas sobre un tema

  • Mateos Sanz, M Mar (Supervisor)
  • Martin Ortega, Elena (Supervisor)

25/7/2019

  • iMarina

Argumentar a partir de fuentes: Diseño y evaluación de un programa para mejorar la escritura de síntesis argumentativas en educación secundaria

  • Isabel Cuevas Fernández (Supervisor)
  • María del Mar Mateos Sanz (Supervisor)

1/1/2015

  • iMarina

Enseñar a leer y escribir para aprender en la educación primaria: diseño y evaluación de un programa de intervención de escritura de síntesis a partir de varios textos

  • Mateos Sanz, M Mar (Director) Doctorando: MARTINEZ ALVAREZ, ISABEL

20/7/2012

  • iMarina

Divulgación científica diálogo entre mundos concepciones de investigadores en física sobre transmisión y adquisición de conocimiento científico por medio de textos divulgativos

  • Mateos Sanz, M Mar (Director) Doctorando: Bengtsson, Astrid Mariana

27/11/2012

  • iMarina

Las concepciones de los estudiantes sobre la escritura académica

  • Mateos Sanz, M Mar (Director) Doctorando: Villalón, Ruth

1/7/2010

  • iMarina

Las concepciones epistemológicas de los docentes universitarios de ciencias

  • Mateos Sanz, M Mar (Director) Doctorando: García, María Basilisa

1/1/2009

  • iMarina

Leer para comprender. Desarrollo y valoración de un programa de entrenamiento en supervisión y regulación de la comprensión lectora

  • Mateos Sanz, María del Mar
  • Alonso Tapia, Jesús

1/1/1989

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 17/10/22 19:26