Garcia Moya, Melody melody.garcia@uam.es

Publications

Non-routine mathematical problems and the strategies used by gifted students: A case study

  • Garcia-Moya, Melody
  • Marcos, Susana
  • Fernandez-Cezar, Raquel

JOURNAL OF RESEARCH IN SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS (p. 1175-1189) - 12/7/2024

10.1111/1471-3802.12695 View at source

  • ISSN 14713802

Design of a mathematical problem-solving application for students with autism spectrum disorder

  • Blanco, Rocio
  • Garcia-Moya, Melody
  • Gomez-Atienza, Daniel

EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY (p. 220-242) - 1/4/2024

10.30191/ets.202404_27(2).rp09 View at source

  • ISSN 14364522

Use of a Conceptual Model-Based Approach for a Student with Autism Spectrum Disorder to Learn to Solve Cartesian Product Problems in an Inclusive Context

  • Garcia-Moya, Melody
  • Blanco, Rocio
  • Rodrigues, Margarida

EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES (p. 30-44) - 1/3/2024

  • ISSN 21541647
  • iMarina

Arithmetic Problem-Solving Routine for Students with Autism

  • Garcia-Moya, Melody
  • Blanco, Rocio

Education and Training in Autism and Developmental Disabilities (p. 416-428) - 1/12/2024

  • ISSN 21541647
  • iMarina

Applications With Mathematical Content for Users With Autism

  • Garcia-Moya, Melody
  • Blanco, Rocio

IEEE REVISTA IBEROAMERICANA DE TECNOLOGIAS DEL APRENDIZAJE-IEEE RITA (p. 111-119) - 1/1/2024

10.1109/rita.2024.3368351 View at source

  • ISSN 19328540

Teaching practice: Contributions to Spanish prospective mathematics teachers

  • Fernández-Cézar R
  • Jiménez-Alcázar A
  • Huete MÁH
  • Procópio MVR
  • García-Moya M

Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education - 1/1/2024

10.29333/ejmste/15200 View at source

  • ISSN 13058223

Teaching Cartesian Product Problem Solving to Students With Autism Spectrum Disorder Using a Conceptual Model-Based Approach

  • Garcia-Moya, Melody
  • Polo-Blanco, Irene
  • Blanco, Rocio
  • Goni-Cervera, Juncal

FOCUS ON AUTISM AND OTHER DEVELOPMENTAL DISABILITIES (p. 245-257) - 1/12/2023

10.1177/10883576221121806 View at source

  • ISSN 10883576

Strategies of students with autism when solving a permutation problem without repetition

  • Gonzalez-Ruiz, Ignacio
  • Garcia-Moya, Melody

AVANCES DE INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA (p. 131-150) - 3/11/2023

10.35763/aiem24.4861 View at source

  • ISSN 22544313

Enseñanza de geometría básica a personas adultas con síndrome de down en entornos familiares: detectando sus dificultades durante el aprendizaje

  • Melody García‐Moya
  • Adrián Abril Moya
  • Raquel Fernández Cézar

REVISTA PERSPECTIVAS (p. 109-123) - 13/10/2023

10.22463/25909215.3849 View at source

  • ISSN 25909215

Estrategias de estudiantes con autismo al resolver un problema de permutaciones sin repetición

  • Ignacio González Ruiz
  • Melody García Moya

(p. 131 - 150) - 1/1/2023

  • ISSN 22544313
  • iMarina

This researcher has no books.

Robótica educativa en matemáticas: una experiencia con alumnos del Grado de Maestro en Educación Infantil

  • María Del Rocío Blanco Somolinos
  • Cristina Solares Martínez
  • Melody García Moya

Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (p. 2443 - 2453) - 1/1/2024

  • iMarina

¿Qué percepciones tienen los futuros docentes sobre la presencia del juego en la educación matemática infantil?

  • Marcos Vinicios Rabelo Procópio
  • Alfonso Jiménez Alcázar
  • Melody García Moya
  • Raquel Fernández Cézar

La universidad y los centros de prácticas, un tándem perfecto para la formación del profesorado (p. 143 - 158) - 1/1/2024

  • iMarina

Diseño, construcción y validación de un cuestionario para evaluar el pensamiento probabilístico en alumnado con trastorno del espectro autista

  • María Pilar Sabariego Arenas
  • Irene Polo Blanco
  • Melody García Moya
  • Juncal Goñi Cervera

Entornos virtuales para la educación en tiempos de pandemia: Perspectivas metodológicas (p. 438 - 468) - 1/1/2021

  • iMarina

Uso de álgebra tiles con alumnado con trastorno del espectro autista

  • Melody García Moya

Investigación Educativa en contextos de pandemia (p. 219 - 232) - 1/1/2021

  • iMarina

Matemáticas manipulativas y alto rendimiento

  • Melody García Moya
  • Rocío Blanco
  • Raquel Fernández Cézar

Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (p. 2264 - 2277) - 1/1/2019

  • iMarina

Resolución de problemas aritméticos en educación primaria

  • Melody García Moya
  • María Del Rocío Blanco Somolinos

Libro De Actas Del 6th International Congress Of Educational Sciences And Development (p. 127 - ) - 1/1/2018

  • iMarina

Resolución de problemas con niños con trastorno del espectro autista (TEA)

  • Melody García Moya

Libro de Actas del 6th International Congress of Educational Sciences and Development (p. 128 - ) - 1/1/2018

  • iMarina

Creencias sobre la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas en estudiantes de grado de maestro

  • García Moya, Melody
  • Gómez-Escobar Camino, Ariadna
  • Fernández Cézar, Raquel

¿Ayudan Los Materiales Manipulativos A Resolver Tareas Matemáticas? Sí, Pero... (p. 333-342) - 4/9/2019

  • iMarina

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/25/25 1:33 AM