Ruiz Equihua, Daniel daniel.ruize@uam.es
Actividades
- Artículos 7
- Libros 0
- Capítulos de libro 2
- Congresos 9
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 3
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Smart speakers and customer experience in service contexts
- Ruiz-Equihua, D
- Romero, J
- Casaló, LV
- Loureiro, SMC
Psychology & Marketing (p. 2326-2340) - 21/9/2023
10.1002/mar.21907 Ver en origen
- ISSN 15206793
Human-robot interactions in the restaurant setting: the role of social cognition, psychological ownership and anthropomorphism
- Ruiz-Equihua, Daniel
- Romero, Jaime
- Correia Loureiro, Sandra Maria
- Ali, Murad;
International Journal Of Contemporary Hospitality Management (p. 1966-1985) - 11/5/2023
10.1108/ijchm-05-2022-0597 Ver en origen
- ISBN 0959-6119
- ISSN 09596119
Company size, online reviews and customer responses: implications for SMEs in the hospitality field
- Ruiz-Equihua, D
- Casalo, LV
- Romero, J
Journal Of Hospitality And Tourism Technology (p. 490-502) - 25/4/2023
10.1108/jhtt-04-2022-0120 Ver en origen
- ISSN 17579880
How old is your soul? Differences in the impact of eWOM on Generation X and millennials
- Ruiz-Equihua, Daniel
- Casalo, Luis V.
- Romero, Jaime;
Journal Of Hospitality And Tourism Insights (p. 553-566) - 28/6/2022
10.1108/jhti-10-2020-0193 Ver en origen
- ISSN 25149792
Smart Speaker Recommendations: Impact of Gender Congruence and Amount of Information on Users' Engagement and Choice
- Romero J
- Ruiz-Equihua D
- Loureiro SMC
- Casaló LV
Frontiers In Psychology - 8/4/2021
10.3389/fpsyg.2021.659994 Ver en origen
- ISSN 16641078
Be a part of it: promoting WOM, eWOM, and content creation through customer identification
- Romero de la Fuente, Jaime
- Ruiz Equihua, Daniel
Spanish Journal Of Marketing - Esic (p. 55-71) - 15/4/2020
10.1108/sjme-11-2019-0092 Ver en origen
- ISSN 24449695
Better the devil you know? The moderating role of brand familiarity and indulgence vs. restraint cultural dimension on eWOM influence in the hospitality industry
- Ruiz-Equihua, Daniel
- Romero, Jaime
- Casalo, Luis V.;
Journal Of Hospitality Marketing & Management (p. 310-328) - 2/4/2020
10.1080/19368623.2019.1630698 Ver en origen
- ISSN 19368631
Este/a investigador/a no tiene libros.
The bigger the better: Understanding the moderating role of firm size in eWOM processes in the hospitality industry
- Daniel Ruiz-Equihua
- Luis V Casaló
- Jaime Romero
Omni-Channel Communication: Delivering Unified Communications Across All Branded Touch-Points: Conference Proceedings (p. 82-84) - 1/1/2021
- iMarina
El papel de la familiaridad con la marca en el eWOM dentro del sector de la hostelería: un análisis exploratorio sobre hoteles y restaurantes
- Ruiz Equihua, Daniel
- Romero de la Fuente, Jaime
- Casaló Ariño, Luis V
Buscando Nuevos Enfoques De Marketing Para Afrontar Los Cambios (p. 117-134) - 1/1/2020
- iMarina
The role of automated social presence and psychological ownership on customer responses towards smart speakers in service interactions
- Daniel
- Jaime
- Luis V
- SMC
7/9/2022
- iMarina
Analizando la percepción de la utilidad de las reseñas online
- Daniel
- Luis V
- Jaime
31/8/2022
- iMarina
The use of artificial intelligence in the hospitality industry: understanding customer service interactions with smart speakers
- Daniel
- Luis V
- Jaime
- SMC
11/7/2022
- iMarina
The moderating role of online review usefulness on the relationship between online review valence and customer attitude
- Daniel
- Jaime
- Luis V
10/5/2021
- iMarina
El papel de la familiaridad con la marca en el eWOM en el sector de la hostelería: un análisis exploratorio sobre hoteles y restaurantes
- Daniel Ruiz-Equihua
- Luis V Casaló
- Jaime Romero
7/5/2020
- iMarina
¿Do familiarity and culture matter? An analysis of eWOM processes in Spain and México
- Daniel Ruiz-Equihua
- Jaime Romero
- Luis V Casaló
11/9/2019
- iMarina
Does size matters? An analysis of perceived firm size on eWOM processes
- Daniel Ruiz-Equihua
- Luis V Casaló
- Jaime Romero
4/9/2019
- iMarina
Understanding the Role of Brand Familiarity and Culture on eWOM Processes
- Daniel Ruiz-Equihua
- Jaime Romero
- Luis V Casaló
29/4/2019
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
LA INTERACCIÓN CON LOS ASISTENTES VIRTUALES: DETERMINANTES DE SU ADOPCIÓN Y USO EN EL PROCESO DE COMPRA
- RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
- CERDA MANSILLA, ELENA (Investigador/a)
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-12-2022 - 30-11-2024
Tipo: Nacional
Importe financiado: 47035,00 Euros.
- iMarina
Customer Journey Design: Touchpoint Automation Through Artificial Intelligence
- Lurie, Nicholas Hubbard (Investigador/a)
- Sthapit, Erose (Investigador/a)
- van der Lans, Ralf (Investigador/a)
- Correia Loureiro, Sandra Maria (Investigador/a)
- RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
- Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-10-2021 - 31-08-2024
Tipo: Nacional
Importe financiado: 22940,00 Euros.
- iMarina
LA EXPERIENCIA DE COMPRA MULTICANAL EN LA CONSTRUCCIÓN (ECO2015- 69103-R)DEL VALOR DEL CLIENTE
- MARÍA JESUS
- NATALIA MARÍA (Investigador principal (IP))
- RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
Ejecución: 01-01-2016 - 31-12-2018
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id