Cuesta Valiño, Pedro

Publications

Understanding loyalty and their main antecedents in the e-banking sector: a bibliometric analysis

  • Cuesta-Valiño, P.
  • López-Hernando, N.
  • Loranca-Valle, C.

International Journal of Internet Marketing and Advertising (p. 98-125) - 2025

Editor: Inderscience Publishers

10.1504/ijima.2025.144209 View at source

  • ISSN/ISBN 1741-8100

Improving guest satisfaction by identifying hotel service micro-elements failures through Deep Learning of online reviews

  • Sergey Kazakov
  • Pedro Cuesta-Valiño
  • Vera Butkouskaya
  • Daniel Muravsky

Management Letters / Cuadernos de Gestión (p. 71-88) - 2025

Editor: Instituto de Economía Aplicada a la Empresa

10.5295/cdg.242191sk View at source

  • ISSN/ISBN 1131-6837

The role of AI as an unconventional salesperson in consumer buying decisions, satisfaction and happiness

  • Pedro Cuesta-Valino
  • Sergey Kazakov
  • Patricia Duran- ´ Alamo
  • Pablo Gutiérrez-Rodríguez

European Research on Management and Business Economics (p. 40-53) - 2025

Editor: Asociación Española de Dirección y Economía de la Empresa (AEDEM)

10.1016/j.iedeen.2025.100278 View at source

  • ISSN/ISBN 2444-8834

Internal Market Orientation and Its Impact on Social and Business Purpose Fulfilment in Organisations

  • Cuesta-Valiño,P.
  • Kazakov,S.
  • Loranca-Valle,M.C.
  • Penelas-Leguía,A.

Business Strategy and Development - 1/09/2025

Editor: John Wiley and Sons Inc

10.1002/bsd2.70209 View at source

  • ISSN/ISBN 2572-3170

Gestión de la felicidad y emprendimiento universitario: revisión de la literatura

  • Cuesta-Valiño, Pedro
  • Yustres-Duro, Pilar
  • Melendo-Rodríguez-Carmona, Laura
  • Núñez-Barriopedro, Estela

Retos: Revista de Ciencias de la Administración y Economía (p. 261-275) - 2024

Editor: Universidad Politécnica Salesiana

10.17163/ret.n28.2024.05 View at source

  • ISSN/ISBN 1390-8618

Job satisfaction and happiness keys in the prosocial behavior of citizens in Europe

  • Cuesta-Valiño, P.
  • Penelas-Leguía, A.
  • López-Sanz, J.M.
  • Ravina-Ripoll, R.

BMC Psychology - 1/12/2024

Editor: BioMed Central Ltd

10.1186/s40359-024-01972-7 View at source

  • ISSN/ISBN 2050-7283

Constraints and barriers on industrial customer performance in an omnichannel ecosystem

  • Cuesta-Valiño, P.
  • Alonso-García, J.
  • Pablo-Martí, F.
  • Núnez-Barriopedro, E.

Review of Managerial Science (p. 2749-2780) - 1/09/2024

Editor: Springer Science and Business Media Deutschland GmbH

10.1007/s11846-024-00780-y View at source

  • ISSN/ISBN 1863-6691

The role of women in maintaining the heritage value of gastronomy in Castilla-La Mancha

  • García-Henche, B.
  • Cuesta-Valiño, P.
  • Durán-Álamo, P.
  • Penelas-Leguía, A.

International Journal of Gastronomy and Food Science - 1/09/2024

Editor: AZTI-Tecnalia

10.1016/j.ijgfs.2024.100987 View at source

  • ISSN/ISBN 1878-4518

The impact of corporate social responsibility on customer loyalty in hospitality business

  • Cuesta-Valiño, P.
  • Kazakov, S.
  • Penelas-Leguía, A.
  • Gutiérrez-Rodríguez, P.

Quality and Quantity (p. 2163-2181) - 1/06/2024

Editor: Springer Science and Business Media B.V.

10.1007/s11135-023-01749-x View at source

  • ISSN/ISBN 1573-7845

Purchase intention of fashion brand retailers: a journey through consumer engagement and happiness

  • Gutiérrez-Rodríguez, P.
  • Cuesta-Valiño, P.
  • Ravina-Ripoll, R.
  • García-Henche, B.

Management Decision (p. 381-402) - 19/03/2024

Editor: Emerald Publishing

10.1108/md-04-2023-0541 View at source

  • ISSN/ISBN 0025-1747

Happiness Management. A Social Well-being multiplier. Social Marketing and Organizational Communication.

  • Cuesta-Valiño, Pedro
  • Ravina Ripoll, Rafael

2022

Editor: Universidad Pontifica de Salamanca

10.12795/2022.happiness-management View at source

Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos

  • Estela Núñez Barriopedro (coord.)
  • Azucena Penelas Leguía (coord.)
  • Pedro Cuesta Valiño (coord.)

2020

Editor: Sindéresis

  • ISSN/ISBN 978-84-18206-63-4

Dirección estratégica de marketing: casos prácticos

  • Pablo Gutiérrez Rodríguez
  • Pedro Cuesta Valiño

2006

Editor: León: Pedro Cuesta: Asociación Internacional de Marketing Público y no Lucratuvo

  • ISSN/ISBN 978-84-611-2848-6

Estrategias de marketing: aplicaciones prácticas

  • Pedro Cuesta Valiño (coord.)
  • Pablo Gutiérrez Rodríguez (coord.)

2004

Editor: León: [Los coordinadores], 2004

  • ISSN/ISBN 84-609-2595-1

Análisis del enoturismo en Argentina como producto de turismo experiencial para diversificar la oferta turística

  • Blanca García Henche
  • Pablo Singerman
  • Pedro Cuesta Valiño

Análisis del futuro del sector turístico y casos de éxito (p. 567-586) - 2025

Editor: Aranzadi La Ley

  • ISSN/ISBN 978-84-10308-19-0

La identidad visual y el naming

  • Pablo Gutiérrez Rodríguez
  • Pedro Cuesta Valiño

Imagen corporativa: cómo influye en la gestión empresarial (p. 166-195) - 2024

Editor: Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC

  • ISSN/ISBN 9788411920520

The Application of Artificial Intelligence in Recruitment, Training and Employee Onboarding HR Practices

  • Cuesta-Valiño, P.
  • Kazakov, S.
  • Henche, B.G.
  • Núñez-Barriopedro, E.

Contributions to Management Science (p. 213-227) - 2024

Editor: Springer Science and Business Media Deutschland GmbH

10.1007/978-3-031-58704-7_13 View at source

  • ISSN/ISBN 2197-716X

Iconografía gráfica y visual como creadora de identidad urbana y generadora de valor en el comercio como recurso cultural

  • Blanca García Henche
  • Paola Irazábal
  • Pedro Cuesta Valiño

El patrimonio y su perspectiva turística (p. 533-550) - 2024

Editor: Aranzadi

  • ISSN/ISBN 978-84-1162-625-5

La distribución y la imagen del punto de venta

  • Pedro Cuesta Valiño
  • Pablo Gutiérrez Valiño

Imagen corporativa: cómo influye en la gestión empresarial (p. 262-286) - 2024

Editor: Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC

  • ISSN/ISBN 9788411920520

La simulación empresarial desde el marco de los ODS como experiencia de enseñanza-aprendizaje

  • Azucena Penelas Leguía
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Estela Núñez Barriopedro
  • José María López Sanz
  • Rafael Ravina Ripoll

La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (p. 1203-1210) - 2023

Editor: Narcea

  • ISSN/ISBN 9788427729582

Autoevaluación y coevaluación desde la perspectiva del estudiante

  • Azucena Penelas-Leguía
  • Pedro Cuesta-Valiño
  • José María López-Sanz
  • Estela Núñez-Barriopedro

Construyendo la educación del futuro en áreas de ingeniería, economía y STEM (p. 564-576) - 2023

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1170-150-1

Adquisición de competencias transversales a través del desarrollo de juegos

  • Pedro Cuesta Valiño
  • Azucena Penelas Leguía
  • Cristina Loranca Valle
  • Estela Núñez Barriopedro

La esfera universitaria hoy: retos, proyectos de investigación y transferencia de conocimiento (p. 410-428) - 2023

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1170-301-7

Aplicación de nuevos métodos de valoración del aprendizaje en el ámbito universitario

  • Azucena Penelas Leguía
  • José María López Sanz
  • Pedro Cuesta Valiño

Ecosistema educativo del mañana: entre la inteligencia artificial y la conciencia ecológica (p. 191-201) - 2023

Editor: McGraw Hill España

  • ISSN/ISBN 978-84-486-4385-0

El comercio local y singular como generador de emociones en los consumidores

  • Blanca García Henche
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Pablo Gutiérrez Rodríguez

El Happiness Management. Un cisne amarillo que vuela hacia el marketing social, la felicidad y el bienestar (p. 229-258) - 2022

Editor: Tirant Humanidades

  • ISSN/ISBN 9788419376343

Impacto del bienestar y compromiso medioambiental en la responsabilidad social corporativa

  • Pilar Yustres-Duro
  • Laura Melendo-Rodríguez-Carmona
  • Israel González-Santos
  • Pedro Cuesta-Valiño

Universidad y cooperación al desarrollo: nuevos escenarios y retos (p. 392-403) - 2025

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-10432-19-2

E-Banking Loyalty and Its Background: A Bibliometric Analysis

  • López-Hernando, N.
  • Loranca-Valle, C.
  • Cuesta-Valiño, P.

Springer Proceedings in Business and Economics (p. 215-234) - 2023

Editor: Springer Nature

10.1007/978-3-031-22749-3_14 View at source

  • ISSN/ISBN 2198-7254

Uso de los entornos digitales en la promoción de emprendedores turísticos

  • Pedro Cuesta Valiño
  • Blanca García Henche
  • Patricia Durán Álamo

Estrategias de comunicación publicitaria en redes sociales: diseño, gestión e impacto. (p. 445-462) - 2022

Editor: McGraw Hill España

  • ISSN/ISBN 978-84-486-3478-0

Resultados en la experimentación del e-learning en los business games

  • Azucena Penelas Leguía
  • José María López Sanz
  • Estela Núñez Barriopedro
  • Pedro Cuesta Valiño

Conference proceedings. CIVINEDU 2021: 5th International Virtual Conference onEducational Research and Innovation (p. 128-133) - 2021

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

  • ISSN/ISBN 978-84-124511-1-5

The transition from face-to-face teaching to virtuality using a business game

  • J.M. López Sanz
  • Azucena Penelas Leguía
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Estela Núñez Barriopedro

EduLearn 21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies Online Conference. 5-6 July, 2021. (p. 886-891) - 2021

Editor: IATED Academy

  • ISSN/ISBN 978-84-09-31267-2

Co-evaluation, hetero-evaluation and self-evaluation in the area of marketing and market research

  • Estela Núñez Barriopedro
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Azucena Penelas Leguía

Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings (p. 3443-3448) - 2018

Editor: IATED Academy

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02709-5

El marketing en las federaciones deportivas

  • María Cristina Loranca Valle
  • Pedro Cuesta Valiño

Sextas Jornadas de Jóvenes Investigadores de la Universidad de Alcalá: Humanidades y Ciencias Sociales (p. 199-210) - 2017

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-16599-47-9

Nuevos recursos docentes en el proceso de enseñanza aprendizaje en el Espacio Europeo de Educación Superior

  • Estela Núñez Barriopedro
  • Azucena Penelas Leguía
  • Pedro Cuesta Valiño

Una visió crítica: III Congrés Europeu de Tecnologies de la Informació en l'Educació i en la Societat (p. 300-302) - 2012

Editor: Barcelona: Esbrina, 2012

  • ISSN/ISBN 978-84-615-7734-7

EXPERIENCIES IN DIDACTICAL INNOVATIONS AND ELEARNING

  • Nunez, Estela
  • Cuesta, Pedro
  • Penelas, Azucena

EDULEARN11: 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (p. 3320-3326) - 1/01/2011

Editor: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT

  • ISSN/ISBN 978-84-615-0441-1

EFECTIVENESS OF ANTI-DRUG CAMPAIGNS. AN EXPLORATORY ANALYSIS IN THE YOUNG SPANISH PEOPLE

  • Vazquez Burguete, Jose Luis
  • Gutierrez Rodriguez, Pablo
  • Garcia Miguelez, Maria Purificacion
  • Lanero Carrizo, Ana
  • Cuesta Valino, Pedro

REGULATION AND BEST PRACTICES IN PUBLIC AND NONPROFIT MARKETING (p. 24-30) - 1/01/2010

Editor: EDITURA ECONOMICA

  • ISSN/ISBN 978-973-709-514-5

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/10/25 12:21 AM