Cuesta Valiño, Pedro

Publications

Digitalization in B2B marketing: omnichannel management from a PLS-SEM approach

  • Alonso-Garcia, J.
  • Pablo-Marti, F.
  • Núñez-Barriopedro, E.
  • Cuesta-Valiño, P.

Journal of Business and Industrial Marketing (p. 317-336) - 2023

Editor: Emerald Publishing

10.1108/jbim-09-2021-0421 View at source

  • ISSN/ISBN 0885-8624

The role of perceived usefulness and annoyance on programmatic advertising: the moderating effect of Internet user privacy and cookies

  • Núnez-Barriopedro, E.
  • Cuesta-Valiño, P.
  • Mansori-Amar, S.

Corporate Communications (p. 311-324) - 2023

Editor: Emerald Publishing

10.1108/ccij-03-2022-0033 View at source

  • ISSN/ISBN 1356-3289

Strategic orientation towards digitization to improve supermarket loyalty in an omnichannel context

  • Cuesta-Valiño, P.
  • Gutiérrez-Rodríguez, P.
  • Núnez-Barriopedro, E.
  • García-Henche, B.

Journal of Business Research - 2023

Editor: Elsevier Inc.

10.1016/j.jbusres.2022.113475 View at source

  • ISSN/ISBN 0148-2963

The effects of the aesthetics and composition of hotels’ digital photo images on online booking decisions

  • Cuesta-Valiño, P.
  • Kazakov, S.
  • Gutiérrez-Rodríguez, P.
  • Rua, O.L.

Humanities and Social Sciences Communications - 2023

Editor: Springer Nature

10.1057/s41599-023-01529-w View at source

  • ISSN/ISBN 2662-9992

CONSUMER HAPPINESS: ORIGIN AND DEVELOPMENT OF THE CONCEPT

  • Pedro Cuesta Valiño
  • Pablo Gutiérrez Rodríguez
  • Pablo Contreras

ANDULI (p. 83-98) - 2023

Editor: UNIV SEVILLA, FAC COMUNICACION

10.12795/anduli.2023.i23.05 View at source

  • ISSN/ISBN 1696-0270

Model based on service quality, satisfaction and trust, the antecedents of federated athletes' happiness and loyalty

  • Cuesta-Valiño, P.
  • Loranca-Valle, C.
  • Núñez-Barriopedro, E.
  • Penelas-Leguía, A.

Journal of Management Development - 2023

Editor: Emerald Publishing

10.1108/jmd-02-2023-0056 View at source

  • ISSN/ISBN 0262-1711

Su comunicación en Instagram y páginas webs y la felicidad del consumidor en compras que los aplican

  • Patricia Durán Álamo
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Azucena Penelas Leguía

aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación (p. 4) - 2023

Editor: Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC

10.7263/adresic-29-253 View at source

  • ISSN/ISBN 1889-7304

Valuation of candidate brand equity dimensions and voting intention: alternative polling data in the Spanish presidential election

  • Gutiérrez-Rodríguez, P.
  • Villarreal, R.
  • Cuesta-Valiño, P.
  • Blozis, S.A.

Humanities and Social Sciences Communications - 2023

Editor: Springer Nature

10.1057/s41599-023-01790-z View at source

  • ISSN/ISBN 2662-9992

Happiness and its relationship to expectations of change and sustainable behavior in a post-COVID-19 world

  • Contreras-Contreras, P.
  • Cuesta-Valiño, P.
  • Gutiérrez-Rodríguez, P.

Journal of Management Development - 2023

Editor: Emerald Publishing

10.1108/jmd-04-2023-0107 View at source

  • ISSN/ISBN 0262-1711

The Process of the Transfer of Hate Speech to Demonization and Social Polarization

  • Romero‐rodríguez, L.M.
  • Castillo‐abdul, B.
  • Cuesta‐valiño, P.

Politics And Governance (p. 109-113) - 1/1/2023

Editor: Cogitatio Press

10.17645/pag.v11i2.6663 View at source

  • ISSN 21832463
  • ISSN/ISBN 2183-2463

Happiness Management. A Social Well-being multiplier. Social Marketing and Organizational Communication.

  • Cuesta-Valiño, Pedro
  • Ravina Ripoll, Rafael

2022

Editor: Universidad Pontifica de Salamanca

10.12795/2022.happiness-management View at source

Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos

  • Estela Núñez Barriopedro (coord.)
  • Azucena Penelas Leguía (coord.)
  • Pedro Cuesta Valiño (coord.)

2020

Editor: Sindéresis

  • ISSN/ISBN 978-84-18206-63-4

Dirección estratégica de marketing: casos prácticos

  • Pablo Gutiérrez Rodríguez
  • Pedro Cuesta Valiño

2006

Editor: León: Pedro Cuesta: Asociación Internacional de Marketing Público y no Lucratuvo

  • ISSN/ISBN 978-84-611-2848-6

Estrategias de marketing: aplicaciones prácticas

  • Pedro Cuesta Valiño (coord.)
  • Pablo Gutiérrez Rodríguez (coord.)

2004

Editor: León: [Los coordinadores], 2004

  • ISSN/ISBN 84-609-2595-1

La simulación empresarial desde el marco de los ODS como experiencia de enseñanza-aprendizaje

  • Azucena Penelas Leguía
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Estela Núñez Barriopedro
  • José María López Sanz
  • Rafael Ravina Ripoll

La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (p. 1203-1210) - 2023

Editor: Narcea

  • ISSN/ISBN 9788427729582

El comercio local y singular como generador de emociones en los consumidores

  • Blanca García Henche
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Pablo Gutiérrez Rodríguez

El Happiness Management. Un cisne amarillo que vuela hacia el marketing social, la felicidad y el bienestar (p. 229-258) - 2022

Editor: Tirant Humanidades

  • ISSN/ISBN 9788419376343

Diferenciación de un destino turístico a través de la creatividad de sus barrios

  • Blanca García Henche
  • Pedro Cuesta Valiño

La representación de la ciudad en la sociedad contemporánea (p. 343-366) - 2022

Editor: McGraw Hill España

  • ISSN/ISBN 978-84-486-4059-0

Evolution of mood states during the Covid-19 pandemic in Spain and its impact on happiness

  • Pablo Contreras
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Pablo Gutiérrez Rodríguez

A thousand ways to understand happiness in the economy of the European Union's "Next generation" funds: a comprehensive vision under the lens of social marketing, history and happiness management (p. 115-137) - 2022

Editor: Comares

  • ISSN/ISBN 978-84-1369-420-7

How to communicate SDG 12 in social media: The case of distribution channels

  • Cuesta-Valiño, P.
  • Penelas-Leguía, A.
  • Durán-Álamo, P.

Positive and Constructive Contributions for Sustainable Development Goals (p. 21-36) - 2022

Editor: IGI Global

10.4018/978-1-6684-7499-0.ch002 View at source

  • ISSN/ISBN 9781668474990

Management of the loyalty of the federated karate athlete and its correlation with happiness

  • Loranca-Valle, C.
  • Cuesta-Valiño, P.
  • Núñez-Barriopedro, E.

Happiness Management and Social Marketing: A Wave of Sustainability and Creativity (p. 39-53) - 2021

Editor: Peter Lang AG

  • ISSN/ISBN 9783034339742

Análisis del grado de felicidad del deportista federado en karate en España en función de sus características demográficas

  • María Cristina Loranca Valle
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Estela Núñez Barriopedro

La Brújula del siglo XXI: el happiness Management. Un concepto a explorar por las empresas, el marketing social y el liderazgo organizacional (p. 83-102) - 2020

Editor: Tirant Humanidades

  • ISSN/ISBN 978-84-18155-48-2

Bienestar organizacional a través de la gestión de la confianza y el compromiso: Caso Federación Madrileña de Kárate

  • Pedro Cuesta Valiño
  • María Cristina Loranca Valle
  • Pablo Gutiérrez Rodríguez

Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos (p. 105-132) - 2020

Editor: Sindéresis

  • ISSN/ISBN 978-84-18206-63-4

Marcas destino como estrategia de marketing para destinos creativos. El Barrio de las Letras de Madrid

  • Blanca García Henche
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Erica Salvaj

Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos (p. 45-76) - 2020

Editor: Sindéresis

  • ISSN/ISBN 978-84-18206-63-4

La seducción de un consumidor sofisticado mediante la estrategia de marcas propias: El caso de Aldi

  • Pedro Cuesta Valiño
  • Pablo Contreras
  • Mónica Gómez Suárez

Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos (p. 217-248) - 2020

Editor: Sindéresis

  • ISSN/ISBN 978-84-18206-63-4

Uso de los entornos digitales en la promoción de emprendedores turísticos

  • Pedro Cuesta Valiño
  • Blanca García Henche
  • Patricia Durán Álamo

Estrategias de comunicación publicitaria en redes sociales: diseño, gestión e impacto. (p. 445-462) - 2022

Editor: McGraw Hill España

  • ISSN/ISBN 978-84-486-3478-0

Resultados en la experimentación del e-learning en los business games

  • Azucena Penelas Leguía
  • José María López Sanz
  • Estela Núñez Barriopedro
  • Pedro Cuesta Valiño

Conference proceedings. CIVINEDU 2021: 5th International Virtual Conference onEducational Research and Innovation (p. 128-133) - 2021

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

  • ISSN/ISBN 978-84-124511-1-5

The transition from face-to-face teaching to virtuality using a business game

  • J.M. López Sanz
  • Azucena Penelas Leguía
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Estela Núñez Barriopedro

EduLearn 21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies Online Conference. 5-6 July, 2021. (p. 886-891) - 2021

Editor: IATED Academy

  • ISSN/ISBN 978-84-09-31267-2

Co-evaluation, hetero-evaluation and self-evaluation in the area of marketing and market research

  • Estela Núñez Barriopedro
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Azucena Penelas Leguía

Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings (p. 3443-3448) - 2018

Editor: IATED Academy

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02709-5

El marketing en las federaciones deportivas

  • María Cristina Loranca Valle
  • Pedro Cuesta Valiño

Sextas Jornadas de Jóvenes Investigadores de la Universidad de Alcalá: Humanidades y Ciencias Sociales (p. 199-210) - 2017

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-16599-47-9

Nuevos recursos docentes en el proceso de enseñanza aprendizaje en el Espacio Europeo de Educación Superior

  • Estela Núñez Barriopedro
  • Azucena Penelas Leguía
  • Pedro Cuesta Valiño

Una visió crítica: III Congrés Europeu de Tecnologies de la Informació en l'Educació i en la Societat (p. 300-302) - 2012

Editor: Barcelona: Esbrina, 2012

  • ISSN/ISBN 978-84-615-7734-7

EFECTIVENESS OF ANTI-DRUG CAMPAIGNS. AN EXPLORATORY ANALYSIS IN THE YOUNG SPANISH PEOPLE

  • Vazquez Burguete, Jose Luis
  • Gutierrez Rodriguez, Pablo
  • Garcia Miguelez, Maria Purificacion
  • Lanero Carrizo, Ana
  • Cuesta Valino, Pedro

REGULATION AND BEST PRACTICES IN PUBLIC AND NONPROFIT MARKETING (p. 24-30) - 2010

Editor: EDITURA ECONOMICA

  • ISSN/ISBN 978-973-709-514-5

Las cajas de ahorros españolas dentro del tercer sector: ¿son realmente las cajas organizaciones no lucrativas?

  • María del Mar Sarro Álvarez
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Azucena Penelas Leguía

IV Congreso Internacional de Marketing Público y No Lucrativo (p. 253-267) - 2005

Editor: Ayuntamiento de Jerez de la Frontera

  • ISSN/ISBN 84-689-2155-6

El marketing con causa: nuevo enfoque en su estudio

  • Azucena Penelas Leguía
  • Pedro Cuesta Valiño
  • María del Mar Sarro Álvarez

Aplicaciones del marketing en la administración pública y organizaciones no lucrativas (p. 363-377) - 2003

Editor: Secretariado de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 84-95480-92-1

Estrategias de crecimiento en el sector de la distribución comercial

  • Pedro Cuesta Valiño
  • Azucena Penelas Leguía
  • María del Mar Sarro Álvarez

VI Forum Internacional sobre Las Ciencias, las Técnicas y el Arte Aplicadas al Marketing: Academia y Profesión: Ponencias académicas: Madrid, 27-28 de noviembre de 2003 (p. 521-544) - 2003

Editor: Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados

  • ISSN/ISBN 8493123439

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 8/28/24 10:48 AM