Santamaría García, María del Carmen
Actividades
- Artículos 10
- Libros 2
- Capítulos de libro 13
- Congresos 14
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
How Can I Help You? Exploring Face in a Corpus of Telephone Interpreting
- Santamaría-García, C.
Corpus Pragmatics (p. 1-15) - 2023
Editor: Springer Science and Business Media B.V.
10.1007/s41701-022-00130-x Ver en origen
- ISSN/ISBN 2509-9515
Gender identity in interaction: Overcoming heteronormativity
- Carmen Santamaría García
Feminismo/s (p. 203-229) - 2021
Editor: Instituto de Investigación de Estudios de Género
10.14198/fem.2021.38.08 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1696-8166
Emotional and Educational Consequences of (Im)politeness in Teacher–Student Interaction at Higher Education
- Santamaría-García, C.
Corpus Pragmatics (p. 233-255) - 2017
Editor: Springer
10.1007/s41701-017-0010-2 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2509-9515
Gil-Salom, L., & Soler-Monreal, C. (Eds.). (2014).Dialogicity in written specialised genres
- Carmen Santamaría García
Revista española de lingüística aplicada (p. 647-654) - 2015
Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA
10.1075/resla.28.2.12san Ver en origen
- ISSN/ISBN 0213-2028
The discourse of social networking sites in university students' communications with their peers
- Carmen Santamaría García
Revista española de lingüística aplicada (p. 123-142) - 2013
Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA
- ISSN/ISBN 0213-2028
Bricolage assembling: CL, CA and DA to explore agreement
- Santamaría-García, C.
International Journal of Corpus Linguistics (p. 345-370) - 2011
10.1075/ijcl.16.3.04san Ver en origen
- ISSN/ISBN 1384-6655
Benefits of using authentic materials in an EST class
- Leonor Pérez Ruiz
- Carmen Santamaría García
ES: Revista de filología inglesa (p. 183-192) - 2003
Editor: Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)
- ISSN/ISBN 0210-9689
Los proyectos en el aula de inglés: realización de actividades con programas educativos informáticos
- Irene Santamaría García
- Carmen Santamaría García
- Elena Castro Galán
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 177-182) - 1998
Editor: Editorial Universidad de Almería (edual)
- ISSN/ISBN 1989-0796
Córpora y progamas de concordancias en la formación de maestros especialistas en Lengua Inglesa
- Carmen Santamaría García
Tendencias pedagógicas (p. 281-286) - 1998
Editor: Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación
- ISSN/ISBN 1133-2654
Corpora for english language teaching and learning
- Carmen Santamaría García
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 190-198) - 1995
Editor: Editorial Universidad de Almería (edual)
- ISSN/ISBN 1989-0796
La negociación de acuerdo en la conversación coloquial: estudio contrastivo español-inglés
- Carmen Santamaría García
2006
Editor: Universidad Complutense de Madrid
- ISSN/ISBN 84-669-2692-5
A semiotic and multimodal analysis of interactive relations in picture books that challenge female gender stereotypes
- Santamaría-García, C.
A multimodal approach to challenging gender stereotypes in children's picture books (p. 144-163) - 2022
Editor: Routledge/Taylor & Francis Group
10.4324/9781003145875-10 Ver en origen
- ISSN/ISBN 978-0-367-70361-5
Un análisis semiótico y multimodal de las relaciones de interacción en libros álbum que desafían los estereotipos de género femeninos
- Carmen Santamaría García
Libros álbum que desafían los estereotipos de género y el concepto de familia tradicional: Análisis semiótico y multimodal (p. 49-76) - 2020
Editor: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha
- ISSN/ISBN 978-84-9044-406-1
Connected learners: Online and off-line learning with a focus on politeness intercultural competences
- Santamaría-García, C.
Cross-Cultural Perspectives on Technology-Enhanced Language Learning (p. 83-99) - 2018
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-5225-5463-9.ch005 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781522554639
Emotions and Classroom Management
- Carmen Santamaría García
Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective (p. 27-32) - 2016
Editor: Alcalá de Henares : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 2016
- ISSN/ISBN 978-84-16599-83-7
Connected Parents: Combining Online and Off-Line Parenthood in Vlogs and Blogs
- Carmen Santamaría García
Yearbook of corpus linguistics and pragmatics 2016: global implications for society and education in the networked age (p. 27-50) - 2016
Editor: New York : Springer
- ISSN/ISBN 9783319417325
Evaluative discourse and politeness in university students´communication through social networking site
- Carmen Santamaría García
Evaluation in context (p. 387-412) - 2014
Editor: John Benjamins
- ISSN/ISBN 9789027256478
The construction of adolescents' peer identity through hyperbole on social networking sites
- Carmen Santamaría García
New insights into gendered discursive practices: language, gender and identity construction (p. 159-173) - 2014
Editor: Universitat de València
- ISSN/ISBN 978-84-370-9267-6
A compelling need to evaluate: Social networking sites as tools for the expression of affect, judgment and appreciation
- Santamaría-García, C.
Research Trends in Intercultural Pragmatics (p. 459-478) - 2013
Editor: De Gruyter
- ISSN/ISBN 9781614515111
Preference structure in agreeing and disagreeing responses
- Carmen Santamaría García
Corpus linguistics : applications for the study of english (p. 113-123) - 2006
Editor: Anubar
- ISSN/ISBN 3-03910-675-9
A corpus-based study of agreement negotiation in casual conversation in English and Spanish
- Carmen Santamaría García
A pleasure of life in words: a festschrisft for Angela Downing (p. 773) - 2006
Editor: Facultad de Filología
- ISSN/ISBN 84-611-3485-0
The contribution of Erasmus+ projects to youth employability at University of Alcalá, UAH, Spain
- Carmen Santamaría García
- Ignacio Bravo Muñoz
Mercado laboral europeo: perspectivas para jóvenes universitarios españoles : actas del I Congreso hispano-alemán de cooperaciones universitarias en la Universidad de Ciencias Aplicadas de Schmalkalden, Scmalkalden, de 16 a 20 de octubre de 2017 (p. 75-87) - 2018
Editor: Cuvillier Verlag
- ISSN/ISBN 978-3-7369-9891-9
Face in the negotiation of agreement in english conversation
- Carmen Santamaría García
New perspectives on English studies (p. 59) - 2009
Editor: Edicions UIB
- ISSN/ISBN 978-84-8384-124-2
Prosody and poetry in lists in english and spanish conversation
- Ivo Sánchez-Ayala
- Carmen Santamaría García
AEDEAN. Proceedings of the 23rd International Conference: (León. 16th-18th December 1999) [Electronic resource] (p. 11) - 2003
Editor: Universidad de León
Turn format in agreeing and disagreeing responses
- Carmen Santamaría García
Studies in contrastive linguistics.: proceedings of the 2nd International Contrastive Linguistics Conference, Santiago de Compostela, October, 2001 (p. 935-946) - 2002
Editor: Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións
- ISSN/ISBN 84-9750-027-X
Learning English with corpora in a task-based learning framework
- Carmen Santamaría García
La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas (p. 219-226) - 2001
Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA
- ISSN/ISBN 84-8138-373-2
Self-repetition as a focality device
- Carmen Santamaría García
AEDEAN. Select papers in language, literature and culture: proceedings of the 17th International Conference (p. 463-468) - 2000
Editor: Universidade de Vigo
- ISSN/ISBN 84-699-2212-2
Using corpora to create activities of analysis and practice of English
- Carmen Santamaría García
Proceedings of the 22nd International Conference of AEDEAN: Lleida. 17th-19th December 1998 (p. 91-95) - 2000
Editor: Universitat de Lleida
- ISSN/ISBN 84-8409-045-0
Corpus concordancing as a means of increasing language awareness in learners
- Carmen Santamaría García
XVIII Congreso de AEDEAN: Alcalá de Henares. 15-17 diciembre 1994 (p. 375-380) - 1997
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 978-84-81381-70-2
Polisistemas en contacto: ciertos condicionantes que afectan al trasvase de información
- Cristina Tejedor Martínez
- María Dolores Fernández de la Torre Madueño
- Carmen Santamaría García
- Carmen Valero Garcés
Estudios de lingüística aplicada (p. 843-850) - 1997
Editor: Servei de Comunicació i Publicacions
- ISSN/ISBN 84-8021-117-2
Concordancing in the classroom: an ally to the lexical syllabus
- Carmen Santamaría García
Actas del I Simposio Internacional de Didáctica de la Lengua y Literatura L1 y L2 (p. 195-199) - 1997
Editor: Servicio de Publicaciones
- ISSN/ISBN 84-7801-376-8
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id