Santamaría García, María del Carmen

Actividades

How Can I Help You? Exploring Face in a Corpus of Telephone Interpreting

  • Santamaría-García, C.

Corpus Pragmatics (p. 1-15) - 2023

Editor: Springer Science and Business Media B.V.

10.1007/s41701-022-00130-x Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2509-9515

Gender identity in interaction: Overcoming heteronormativity

  • Carmen Santamaría García

Feminismo/s (p. 203-229) - 2021

Editor: Instituto de Investigación de Estudios de Género

10.14198/fem.2021.38.08 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1696-8166

Emotional and Educational Consequences of (Im)politeness in Teacher–Student Interaction at Higher Education

  • Santamaría-García, C.

Corpus Pragmatics (p. 233-255) - 2017

Editor: Springer

10.1007/s41701-017-0010-2 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2509-9515

Gil-Salom, L., & Soler-Monreal, C. (Eds.). (2014).Dialogicity in written specialised genres

  • Carmen Santamaría García

Revista española de lingüística aplicada (p. 647-654) - 2015

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

10.1075/resla.28.2.12san Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0213-2028

The discourse of social networking sites in university students' communications with their peers

  • Carmen Santamaría García

Revista española de lingüística aplicada (p. 123-142) - 2013

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 0213-2028

Bricolage assembling: CL, CA and DA to explore agreement

  • Santamaría-García, C.

International Journal of Corpus Linguistics (p. 345-370) - 2011

10.1075/ijcl.16.3.04san Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1384-6655

Benefits of using authentic materials in an EST class

  • Leonor Pérez Ruiz
  • Carmen Santamaría García

ES: Revista de filología inglesa (p. 183-192) - 2003

Editor: Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)

  • ISSN/ISBN 0210-9689

Los proyectos en el aula de inglés: realización de actividades con programas educativos informáticos

  • Irene Santamaría García
  • Carmen Santamaría García
  • Elena Castro Galán

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 177-182) - 1998

Editor: Editorial Universidad de Almería (edual)

  • ISSN/ISBN 1989-0796

Córpora y progamas de concordancias en la formación de maestros especialistas en Lengua Inglesa

  • Carmen Santamaría García

Tendencias pedagógicas (p. 281-286) - 1998

Editor: Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación

  • ISSN/ISBN 1133-2654

Corpora for english language teaching and learning

  • Carmen Santamaría García

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 190-198) - 1995

Editor: Editorial Universidad de Almería (edual)

  • ISSN/ISBN 1989-0796

La negociación de acuerdo en la conversación coloquial: estudio contrastivo español-inglés

  • Carmen Santamaría García

2006

Editor: Universidad Complutense de Madrid

  • ISSN/ISBN 84-669-2692-5

A Coursebook on Technical Texts: Contrastive Activities in English-Spanish

  • Carmen Valero Garcés
  • Cristina Tejedor Martínez
  • Carmen Santamaría García

1997

Editor: Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-142-X

A semiotic and multimodal analysis of interactive relations in picture books that challenge female gender stereotypes

  • Santamaría-García, C.

A multimodal approach to challenging gender stereotypes in children's picture books (p. 144-163) - 2022

Editor: Routledge/Taylor & Francis Group

10.4324/9781003145875-10 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 978-0-367-70361-5

Un análisis semiótico y multimodal de las relaciones de interacción en libros álbum que desafían los estereotipos de género femeninos

  • Carmen Santamaría García

Libros álbum que desafían los estereotipos de género y el concepto de familia tradicional: Análisis semiótico y multimodal (p. 49-76) - 2020

Editor: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha

  • ISSN/ISBN 978-84-9044-406-1

Connected learners: Online and off-line learning with a focus on politeness intercultural competences

  • Santamaría-García, C.

Cross-Cultural Perspectives on Technology-Enhanced Language Learning (p. 83-99) - 2018

Editor: IGI Global

10.4018/978-1-5225-5463-9.ch005 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781522554639

Emotions and Classroom Management

  • Carmen Santamaría García

Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective (p. 27-32) - 2016

Editor: Alcalá de Henares : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 2016

  • ISSN/ISBN 978-84-16599-83-7

Connected Parents: Combining Online and Off-Line Parenthood in Vlogs and Blogs

  • Carmen Santamaría García

Yearbook of corpus linguistics and pragmatics 2016: global implications for society and education in the networked age (p. 27-50) - 2016

Editor: New York : Springer

  • ISSN/ISBN 9783319417325

Evaluative discourse and politeness in university students´communication through social networking site

  • Carmen Santamaría García

Evaluation in context (p. 387-412) - 2014

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027256478

The construction of adolescents' peer identity through hyperbole on social networking sites

  • Carmen Santamaría García

New insights into gendered discursive practices: language, gender and identity construction (p. 159-173) - 2014

Editor: Universitat de València

  • ISSN/ISBN 978-84-370-9267-6

A compelling need to evaluate: Social networking sites as tools for the expression of affect, judgment and appreciation

  • Santamaría-García, C.

Research Trends in Intercultural Pragmatics (p. 459-478) - 2013

Editor: De Gruyter

  • ISSN/ISBN 9781614515111

Preference structure in agreeing and disagreeing responses

  • Carmen Santamaría García

Corpus linguistics : applications for the study of english (p. 113-123) - 2006

Editor: Anubar

  • ISSN/ISBN 3-03910-675-9

A corpus-based study of agreement negotiation in casual conversation in English and Spanish

  • Carmen Santamaría García

A pleasure of life in words: a festschrisft for Angela Downing (p. 773) - 2006

Editor: Facultad de Filología

  • ISSN/ISBN 84-611-3485-0

The contribution of Erasmus+ projects to youth employability at University of Alcalá, UAH, Spain

  • Carmen Santamaría García
  • Ignacio Bravo Muñoz

Mercado laboral europeo: perspectivas para jóvenes universitarios españoles : actas del I Congreso hispano-alemán de cooperaciones universitarias en la Universidad de Ciencias Aplicadas de Schmalkalden, Scmalkalden, de 16 a 20 de octubre de 2017 (p. 75-87) - 2018

Editor: Cuvillier Verlag

  • ISSN/ISBN 978-3-7369-9891-9

Face in the negotiation of agreement in english conversation

  • Carmen Santamaría García

New perspectives on English studies (p. 59) - 2009

Editor: Edicions UIB

  • ISSN/ISBN 978-84-8384-124-2

Prosody and poetry in lists in english and spanish conversation

  • Ivo Sánchez-Ayala
  • Carmen Santamaría García

AEDEAN. Proceedings of the 23rd International Conference: (León. 16th-18th December 1999) [Electronic resource] (p. 11) - 2003

Editor: Universidad de León

Turn format in agreeing and disagreeing responses

  • Carmen Santamaría García

Studies in contrastive linguistics.: proceedings of the 2nd International Contrastive Linguistics Conference, Santiago de Compostela, October, 2001 (p. 935-946) - 2002

Editor: Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións

  • ISSN/ISBN 84-9750-027-X

Learning English with corpora in a task-based learning framework

  • Carmen Santamaría García

La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas (p. 219-226) - 2001

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 84-8138-373-2

Self-repetition as a focality device

  • Carmen Santamaría García

AEDEAN. Select papers in language, literature and culture: proceedings of the 17th International Conference (p. 463-468) - 2000

Editor: Universidade de Vigo

  • ISSN/ISBN 84-699-2212-2

Using corpora to create activities of analysis and practice of English

  • Carmen Santamaría García

Proceedings of the 22nd International Conference of AEDEAN: Lleida. 17th-19th December 1998 (p. 91-95) - 2000

Editor: Universitat de Lleida

  • ISSN/ISBN 84-8409-045-0

Corpus concordancing as a means of increasing language awareness in learners

  • Carmen Santamaría García

XVIII Congreso de AEDEAN: Alcalá de Henares. 15-17 diciembre 1994 (p. 375-380) - 1997

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-81381-70-2

Polisistemas en contacto: ciertos condicionantes que afectan al trasvase de información

  • Cristina Tejedor Martínez
  • María Dolores Fernández de la Torre Madueño
  • Carmen Santamaría García
  • Carmen Valero Garcés

Estudios de lingüística aplicada (p. 843-850) - 1997

Editor: Servei de Comunicació i Publicacions

  • ISSN/ISBN 84-8021-117-2

Concordancing in the classroom: an ally to the lexical syllabus

  • Carmen Santamaría García

Actas del I Simposio Internacional de Didáctica de la Lengua y Literatura L1 y L2 (p. 195-199) - 1997

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 84-7801-376-8

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 24/04/24 13:21