SANCHEZ CALDERON, SILVIA

Actividades

Focus at the syntax–discourse interface in L2 Spanish: Optionality and unaccusativity reconsidered

  • Gupton, T.
  • Sánchez Calderón, S.

Second Language Research (p. 185-229) - 2023

Editor: SAGE Publications Ltd

10.1177/02676583211017604 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1477-0326

The acquisition of English active and passive monotransitive constructions by English–Spanish simultaneous bilingual children

  • Sánchez Calderón, S.
  • Fernández Fuertes, R.

International Journal of Bilingualism (p. 502-526) - 2022

Editor: SAGE Publications Ltd

10.1177/13670069211056740 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1756-6878

Simple monotransitive and complex dative alternation predicates in Spanish monolingual child acquisition data

  • Sánchez Caldera;n, S.

Probus (p. 151-179) - 2021

Editor: De Gruyter Mouton

10.1515/prbs-2021-0005 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1613-4079

The syntactic status of English dative alternation structures in bilingual and in monolingual acquisition data

  • Fuertes, R.F.
  • Calderón, S.S.

Linguistic Approaches to Bilingualism (p. 817-845) - 2021

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/lab.18093.fer Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1879-9264

Simple vs. complex transitive constructions in the acquisition of English structures

  • Silvia Sánchez Calderón

Círculo de lingüística aplicada a la comunicación (p. 127-140) - 2021

Editor: Departamento de Lengua Española y Teoría de la Literatura

10.5209/clac.73544 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1576-4737

Bilingual and monolingual children's acquisition of Spanish dative alternation structures: order of acquisition and adult input effects

  • Silvia Sánchez Calderón
  • Raquel Fernández Fuertes

International journal of bilingual education and bilingualism (p. 347-367) - 2020

Editor: Routledge

10.1080/13670050.2019.1699897 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1367-0050

¿Existen diferencias entre niñas y niños en la adquisición de primeras lenguas?: Las estructuras de alternancia del dativo en español en datos de adquisición monolingüe

  • Silvia Sánchez Calderón

Colindancias: Revista de la Red de Hispanistas de Europa Central (p. 315-336) - 2019

Editor: Universitatea de Vest din Timisoara

  • ISSN/ISBN 2393-056X

“Which Came First: The Chicken or the Egg?” Ditransitive and Passive Constructions in the English Production of Simultaneous Bilingual English Children

  • Silvia Sánchez Calderón
  • Raquel Fernández Fuertes

Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (p. 39-58) - 2018

Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN

10.28914/atlantis-2018-40.1.02 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0210-6124

Towards a hierarchy of resultative constructions: theoretical and empirical issues

  • Silvia Sánchez Calderón

The Grove: Working papers on English studies (p. 163-204) - 2015

Editor: Servicio de Publicaciones

10.17561/grove.v0i22.2704 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1137-005X

Los efectos de las estrategias de retroalimentación oral en la adquisición de segundas lenguas

  • Silvia Sánchez Calderón

Colindancias: Revista de la Red de Hispanistas de Europa Central (p. 283-311) - 2014

Editor: Universitatea de Vest din Timisoara

  • ISSN/ISBN 2393-056X

Este/a investigador/a no tiene libros.

Written Corrective Feedback in English Learning: a Case Study in an English-Spanish bilingual school

  • Silvia Sánchez Calderón
  • Rafael Garcia Segura

Teaching and learning in the 21st century: towards a convergence between technology and pedagogy (p. 39-49) - 2021

Editor: Adaya Press

  • ISSN/ISBN 978-84-09-29613-2

The Impact of Written Direct Corrective Feedback on L2 English learners

  • Silvia Sánchez Calderón
  • Rafael Garcia Segura

Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020 (p. 523-524) - 2020

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

  • ISSN/ISBN 978-84-09-22966-6

Is there any difference between 'She gave a book to her daughter' and 'she gave her daughter a book'? English-Spanish bilingual children's acquisition of ditransitive constructions

  • Sanchez Calderon, Silvia

CURRENT WORK IN CORPUS LINGUISTICS: WORKING WITH TRADITIONALLY- CONCEIVED CORPORA AND BEYOND (CILC2015) (p. 409-416) - 2015

Editor: ELSEVIER SCIENCE BV

10.1016/j.sbspro.2015.07.460 Ver en origen

  • ISSN/ISBN *****************

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The acquisition of english and spanish dative alternation structures in the longitudinal spontaneous production of monolingual and bilingual children

  • Silvia Sánchez Calderón
  • Raquel Fernández Fuertes (dir. tes.)
  • William Snyder (pres.)
  • Esther Álvarez de la Fuente (secr.)
  • María Cristina Cuervo (voc.)

2018

Defensa realizada en: Universidad de Valladolid

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Última actualización de los datos: 24/07/23 17:29