SANCHEZ CALDERON, SILVIA
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Focus at the syntax–discourse interface in L2 Spanish: Optionality and unaccusativity reconsidered
- Gupton, T.
- Sánchez Calderón, S.
Second Language Research (p. 185-229) - 2023
Editor: SAGE Publications Ltd
10.1177/02676583211017604 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1477-0326
The acquisition of English active and passive monotransitive constructions by English–Spanish simultaneous bilingual children
- Sánchez Calderón, S.
- Fernández Fuertes, R.
International Journal of Bilingualism (p. 502-526) - 2022
Editor: SAGE Publications Ltd
10.1177/13670069211056740 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1756-6878
Simple monotransitive and complex dative alternation predicates in Spanish monolingual child acquisition data
- Sánchez Caldera;n, S.
Probus (p. 151-179) - 2021
Editor: De Gruyter Mouton
10.1515/prbs-2021-0005 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1613-4079
The syntactic status of English dative alternation structures in bilingual and in monolingual acquisition data
- Fuertes, R.F.
- Calderón, S.S.
Linguistic Approaches to Bilingualism (p. 817-845) - 2021
Editor: John Benjamins Publishing Company
10.1075/lab.18093.fer Ver en origen
- ISSN/ISBN 1879-9264
Simple vs. complex transitive constructions in the acquisition of English structures
- Silvia Sánchez Calderón
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación (p. 127-140) - 2021
Editor: Departamento de Lengua Española y Teoría de la Literatura
10.5209/clac.73544 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1576-4737
Bilingual and monolingual children's acquisition of Spanish dative alternation structures: order of acquisition and adult input effects
- Silvia Sánchez Calderón
- Raquel Fernández Fuertes
International journal of bilingual education and bilingualism (p. 347-367) - 2020
Editor: Routledge
10.1080/13670050.2019.1699897 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1367-0050
¿Existen diferencias entre niñas y niños en la adquisición de primeras lenguas?: Las estructuras de alternancia del dativo en español en datos de adquisición monolingüe
- Silvia Sánchez Calderón
Colindancias: Revista de la Red de Hispanistas de Europa Central (p. 315-336) - 2019
Editor: Universitatea de Vest din Timisoara
- ISSN/ISBN 2393-056X
“Which Came First: The Chicken or the Egg?” Ditransitive and Passive Constructions in the English Production of Simultaneous Bilingual English Children
- Silvia Sánchez Calderón
- Raquel Fernández Fuertes
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (p. 39-58) - 2018
Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN
10.28914/atlantis-2018-40.1.02 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0210-6124
Towards a hierarchy of resultative constructions: theoretical and empirical issues
- Silvia Sánchez Calderón
The Grove: Working papers on English studies (p. 163-204) - 2015
Editor: Servicio de Publicaciones
10.17561/grove.v0i22.2704 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1137-005X
Los efectos de las estrategias de retroalimentación oral en la adquisición de segundas lenguas
- Silvia Sánchez Calderón
Colindancias: Revista de la Red de Hispanistas de Europa Central (p. 283-311) - 2014
Editor: Universitatea de Vest din Timisoara
- ISSN/ISBN 2393-056X
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Written Corrective Feedback in English Learning: a Case Study in an English-Spanish bilingual school
- Silvia Sánchez Calderón
- Rafael Garcia Segura
Teaching and learning in the 21st century: towards a convergence between technology and pedagogy (p. 39-49) - 2021
Editor: Adaya Press
- ISSN/ISBN 978-84-09-29613-2
The Impact of Written Direct Corrective Feedback on L2 English learners
- Silvia Sánchez Calderón
- Rafael Garcia Segura
Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020 (p. 523-524) - 2020
Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)
- ISSN/ISBN 978-84-09-22966-6
Is there any difference between 'She gave a book to her daughter' and 'she gave her daughter a book'? English-Spanish bilingual children's acquisition of ditransitive constructions
- Sanchez Calderon, Silvia
CURRENT WORK IN CORPUS LINGUISTICS: WORKING WITH TRADITIONALLY- CONCEIVED CORPORA AND BEYOND (CILC2015) (p. 409-416) - 2015
Editor: ELSEVIER SCIENCE BV
10.1016/j.sbspro.2015.07.460 Ver en origen
- ISSN/ISBN *****************
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The acquisition of english and spanish dative alternation structures in the longitudinal spontaneous production of monolingual and bilingual children
- Silvia Sánchez Calderón
- Raquel Fernández Fuertes (dir. tes.)
- William Snyder (pres.)
- Esther Álvarez de la Fuente (secr.)
- María Cristina Cuervo (voc.)
2018
Defensa realizada en: Universidad de Valladolid
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Grupos de investigación
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