ROMAN GONZALEZ, MARCOS

Actividades

Induced citation analysis: Development and application of a measurement instrument in a systematic review on role-playing games

  • Rollano, C.
  • Pérez-González, J.-C.
  • Román-González, M.

Accountability in Research - 2025

Editor: Taylor and Francis Ltd.

10.1080/08989621.2025.2495287 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1545-5815

Quantum computing in K-12 education: an early systematic review

  • Yusuf,A.
  • Román-González,M.
  • Behera,S.K.

Computer Science Education - 2025

Editor: Routledge

10.1080/08993408.2025.2545915 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1744-5175

Enhancing computational thinking skills in early education: exploring the efficacy and feasibility of unplugged methodologies

  • Moreno-León,J.
  • Román-González,M.
  • Martín-Barroso,E.
  • Zapata-Cáceres,M.
  • Jiménez,M.
  • Robles,G.

Thinking Skills And Creativity - 1/12/2025

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.tsc.2025.101879 Ver en origen

  • ISSN 18711871
  • ISSN/ISBN 1871-1871

The Competent Computational Thinking Test (cCTt): A Valid, Reliable and Gender-Fair Test for Longitudinal CT Studies in Grades 3-6

  • El-Hamamsy,L.
  • Zapata-Cáceres,M.
  • Martín-Barroso,E.
  • Mondada,F.
  • Zufferey,J.D.
  • Bruno,B.
  • Román-González,M.
... Ver más Contraer

Technology, Knowledge And Learning (p. 1607-1661) - 25/1/2025

Editor: Springer Science and Business Media B.V.

10.1007/s10758-024-09777-8 Ver en origen

  • ISSN 22111662
  • ISSN/ISBN 2211-1670

Generative AI and the future of higher education: a threat to academic integrity or reformation? Evidence from multicultural perspectives

  • Abdullahi Yusuf
  • Nasrin Pervin
  • Marcos Román González

International Journal of Educational Technology in Higher Education - 2024

Editor: Springer Alemania

10.1186/s41239-024-00453-6 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2365-9440

Interaction Patterns During Block-based Programming Activities Predict Computational Thinking: Analysis of the Differences in Gender, Cognitive Load, Spatial Ability, and Programming Proficiency

  • Yusuf, Abdullahi
  • Noor, Norah Md
  • Román-González, Marcos

AI, Computer Science and Robotics Technology - 2024

10.5772/acrt.36 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2754-6292

Computational Concepts and their Assessment in Preschool Students: An Empirical Study

  • Jiménez, M.
  • Zapata-Cáceres, M.
  • Román-González, M.
  • Robles, G.
  • Moreno-León, J.
  • Martín-Barroso, E.

Journal Of Science Education And Technology (p. 998-1020) - 1/12/2024

Editor: Springer Science and Business Media B.V.

10.1007/s10956-024-10142-8 Ver en origen

  • ISSN 10590145
  • ISSN/ISBN 1573-1839

Generative AI in education and research: A systematic mapping review

  • Yusuf, A.
  • Pervin, N.
  • Román-González, M.
  • Noor, N.M.

Review of Education - 1/08/2024

Editor: John Wiley and Sons Inc

10.1002/rev3.3489 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2049-6613

Didactic strategies for the education of computational thinking from a gender perspective: A systematic review

  • Torres-Torres, Y.-D.
  • Román-González, M.
  • Perez-Gonzalez, J.-C.

European Journal of Education - 1/06/2024

Editor: John Wiley and Sons Inc

10.1111/ejed.12640 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1465-3435

El pensamiento algorítmico como estrategia didáctica para el desarrollo de habilidades de resolución de problemas en el contexto de la educación básica secundaria

  • Pinzón Pérez, Diego Fernando
  • Román González, Marcos
  • González Palacio, Enoc Valentín

Revista de Educación a Distancia (RED) - 2023

Editor: Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación

10.6018/red.542111 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1578-7680

Ética para jóvenes: de persona a ciudadano

  • Román González, Marcos

2006

Editor: Desclée de Brouwer

  • ISSN/ISBN 84-330-2044-7

Computational thinking assessment: A developmental approach

  • Marcos Román-González
  • Juan-Carlos Pérez-González

Computational thinking curricula in k–12: International implementations (p. 121-142) - 2024

Editor: MIT press

  • ISSN/ISBN 978-0-262-54805-2

Cómo desarrollar las competencias comunicativas del estudiantado

  • Ángel De-Juanas Oliva
  • Javier Páez Gallego
  • Marcos Román González
  • Hossein Hossein-Mohand

Alfabetización en evaluación para el desarrollo de las competencias comunicativas (p. 61-78) - 2024

Editor: Universitas

  • ISSN/ISBN 978-84-7991-639-8

Estudiolab, una comunidad de aprendizaje e investigación en discord

  • Cecilia Rollano
  • Marcos Román-González
  • Juan Carlos Pérez-González

Nuevas perspectivas en Educación, Innovación y TIC: una nueva mirada para la mejora social y empresarial (p. 45-49) - 2023

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1122-884-8

Toward a Theory (and Practice) of Multiple Computational Thinkings

  • Roman-Gonzalez, M
  • Moreno-Leon, J
  • Robles, G

Computational Thinking Education in K–12: Artificial Intelligence Literacy and Physical Computing (p. 71-102) - 1/1/2022

Editor: MIT press

  • ISSN/ISBN 9780262368971

Elección de técnicas e instrumentos para la recogida de información

  • Marcos Román González

Guía para la elaboración de trabajos fin de máster de investigación educativa (p. 147-159) - 2021

Editor: Octaedro

  • ISSN/ISBN 978-84-18348-87-7

Educación del talento STEM (ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas) como impulso de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS)

  • Mª Pilar Herce Palomares
  • Marcos Román-González

Estudios sobre innovación e investigación educativa (p. 537-549) - 2021

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1377-303-2

Tendencias y agenda en la investigación del desarrollo del talento stem en la educación obligatoria

  • Mª Pilar Herce Palomares
  • Marcos Román González
  • Carmen Jiménez Fernández

Avances en Ciencias de la Educación: Investigación y práctica (p. 351-361) - 2020

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1377-597-5

Pedagogía diferencial y atención a la diversidad

  • Carmen Jiménez Fernandez
  • Marcos Román González

Atención a la diversidad y Pedagogía Diferencial (p. 1) - 2019

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436275728

Individualización, diferenciación y personalización en la sociedad digital

  • Marcos Román González
  • M. Ángeles González Galán

Atención a la diversidad y Pedagogía Diferencial (p. 10) - 2019

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436275728

Diversidad afectivo-sexual y educación

  • Alberto Izquierdo Montero
  • Marcos Román González

Atención a la diversidad y Pedagogía Diferencial (p. 5) - 2019

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436275728

Investigating the Impact of Programming Activities on Computational Thinking and AI Literacy in Spanish Schools

  • Moreno-León, Jesus
  • Vasco-González, Margarita
  • Román-González, Marcos
  • Robles, Gregorio

PROCEEDINGS OF THE 19TH WIPSCE CONFERENCE IN PRIMARY AND SECONDARY COMPUTING EDUCATION RESEARCH, WIPSCE 2024 (p. 1-10) - 1/1/2024

10.1145/3677619.3678111 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 979-8-4007-1005-6

Improvement of Computational Thinking skills through unplugged activities in Upper Secondary Education

  • Benavides-Escola, Christian Andrés
  • Martín-Barroso, Estefanía
  • Zapata-Cáceres, María
  • Román-González, Marcos

Proceedings of the 19th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research (p. 1-9) - 1/1/2024

10.1145/3677619.3678110 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 979-8-4007-1005-6

Computational Thinking (CT) Measurement Model Based on Bloom's Taxonomy and the GQM Model

  • Muñoz, R.F.Z.
  • Alegría, J.A.H.
  • Román-Gonzalez, M.
  • Robles, G.

Polarization Measures In Bi-Partition Networks Based On Fuzzy Graphs (p. 134-149) - 1/1/2024

Editor: Springer Science and Business Media Deutschland GmbH

10.1007/978-3-031-75236-0_11 Ver en origen

  • ISSN 18650929
  • ISSN/ISBN 1865-0937

Propuesta del modelo DDC de identidad digital

  • Cecilia Rollano
  • Marcos Román González
  • Juan Carlos Pérez-González

XX Congreso Internacional de Investigación Educativa: III Encuentro Internacional de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE, Santiago de Compostela, 14-17 de junio de 2022, libro de actas (p. 2668-2674) - 2023

Editor: Universidade de Santiago de Compostela

Niñas y mujeres neuroatípicas: Protocolo para una revisión sistemática

  • Anaïs Roseline Magnon
  • Marcos Román González

XX Congreso Internacional de Investigación Educativa: III Encuentro Internacional de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE, Santiago de Compostela, 14-17 de junio de 2022, libro de actas (p. 1585-1592) - 2023

Editor: Universidade de Santiago de Compostela

Specific Didactic Strategies Used for the Development of Computational Thinking in the Female Collective in Primary and Secondary Education: A Systematic Review Protocol

  • Torres-Torres, Y.-D.
  • Román-González, M.
  • Pérez-González, J.-C.

ACM International Conference Proceeding Series (p. 25-29) - 26/10/2021

Editor: Association for Computing Machinery

10.1145/3486011.3486414 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781450390668

Evaluation of an Online Intervention to Teach Artificial Intelligence with LearningML to 10-16-Year-Old Students

  • Rodríguez-García, JD
  • Moreno-León, J
  • Román-González, M
  • Robles, G

SIGCSE 2021 - Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (p. 177-183) - 1/1/2021

Editor: Association for Computing Machinery, Inc

10.1145/3408877.3432393 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781450380621

Validity Evidence for the ‘Computational Thinking Test’ at the Upper-secondary Level Using IRT and CFA

  • Guggemos, Josef
  • Seufert, Sabine
  • Román González, Marcos

American Educational Research Association (AERA) Annual Meetin - 2020

Computational Thinking Test for Beginners: Design and Content Validation

  • Zapata-Caceres, M.
  • Martin-Barroso, E.
  • Roman-Gonzalez, M.

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1905-1914) - 1/1/2020

Editor: IEEE Computer Society

10.1109/educon45650.2020.9125368 Ver en origen

  • ISSN 21659567
  • ISSN/ISBN 2165-9567

Introducing Artificial Intelligence Fundamentals with LearningML: Artificial Intelligence made easy

  • Rodríguez-García, J.D.
  • Moreno-León, J.
  • Román-González, M.
  • Robles, G.

ACM International Conference Proceeding Series (p. 18-20) - 1/1/2020

Editor: Association for Computing Machinery

10.1145/3434780.3436705 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781450388504

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Codigoalfabetización y pensamiento computacional en Educación Primaria y Secundaria: validación de un instrumento y evaluación de programas

  • Marcos Román González
  • Carmen Jiménez Fernández (dir. tes.)
  • Juan Carlos Pérez-González (dir. tes.)
  • María Pilar Colás Bravo (pres.)
  • José Luis García Llamas (secr.)
  • Javier Tourón Figueroa (voc.)

2016

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 10/11/25 10:01