JORGE BOTANA, GUILLERMO DE

Actividades

Distilling vector space model scores for the assessment of constructed responses with bifactor Inbuilt Rubric method and latent variables

  • Martínez-Huertas JÁ, Olmos R, Jorge-Botana G, León JA

Behavior Research Methods (p. 2579-2601) - 1/10/2022

Editor: Springer

10.3758/s13428-021-01764-6 Ver en origen

  • ISSN 1554351X
  • ISSN/ISBN 1554-3528

A Failed Cross-Validation Study on the Relationship between LIWC Linguistic Indicators and Personality: Exemplifying the Lack of Generalizability of Exploratory Studies

  • Martínez Huertas, José Ángel
  • Moreno, José David
  • Olmos, Ricardo
  • Martínez Mingo
  • Alejandro
  • Jorge Botana, Guillermo

Psych (p. 803-815) - 1/1/2022

Editor: MDPI

10.3390/psych4040059 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2624-8611

Can personality traits be measured analyzing written language? A meta-analytic study on computational methods

  • Moreno JD
  • Martínez-Huertas J
  • Olmos R
  • Jorge-Botana G
  • Botella J

Personality And Individual Differences - 1/7/2021

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.paid.2021.110818 Ver en origen

  • ISSN 01918869
  • ISSN/ISBN 0191-8869

Emotional Valence Precedes Semantic Maturation of Words: A Longitudinal Computational Study of Early Verbal Emotional Anchoring

  • Martinez-Huertas, Jose A.
  • Jorge-Botana, Guillermo
  • Olmos, Ricardo;

Cognitive Science - 1/7/2021

Editor: John Wiley and Sons Inc

10.1111/cogs.13026 Ver en origen

  • ISSN 03640213
  • ISSN/ISBN 1551-6709

Redundancy, isomorphism, and propagative mechanisms between emotional and amodal representations of words: A computational study

  • Martínez-Huertas J
  • Jorge-Botana G
  • Luzón JM
  • Olmos R

Memory and Cognition (p. 219-234) - 1/2/2021

Editor: Springer

10.3758/s13421-020-01086-6 Ver en origen

  • ISSN 0090502X
  • ISSN/ISBN 1532-5946

Bridging the theoretical gap between semantic representation models without the pressure of a ranking: some lessons learnt from LSA

  • Jorge-Botana G
  • Olmos R
  • Luzón J

Cognitive Processing (p. 1-21) - 1/2/2020

Editor: Springer

10.1007/s10339-019-00934-x Ver en origen

  • ISSN 16124782
  • ISSN/ISBN 1612-4790

Could LSA become a “Bifactor” model? Towards a model with general and group factors

  • Jorge-Botana G
  • Olmos R
  • Luzón J

Expert Systems with Applications (p. 71-80) - 1/10/2019

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.eswa.2019.04.055 Ver en origen

  • ISSN 09574174
  • ISSN/ISBN 0957-4174

Word maturity indices with latent semantic analysis: why, when, and where is Procrustes rotation applied?

  • Jorge-Botana G, Olmos R, Luzón JM

Wiley Interdisciplinary Reviews: Cognitive Science - 1/1/2018

Editor: Wiley-Blackwell

10.1002/wcs.1457 Ver en origen

  • ISSN 19395078
  • ISSN/ISBN 1939-5086

Predicting Word Maturity from Frequency and Semantic Diversity: A Computational Study

  • Jorge-Botana G
  • Olmos R
  • Sanjosé V

Discourse Processes (p. 682-694) - 17/11/2017

Editor: Routledge

10.1080/0163853x.2016.1155876 Ver en origen

  • ISSN 0163853X
  • ISSN/ISBN 1532-6950

The role of domain knowledge in cognitive modeling of information search

  • Karanam S
  • Jorge-Botana G
  • Olmos R
  • van Oostendorp H

Information Retrieval Journal (p. 456-479) - 1/10/2017

Editor: Springer Netherlands

10.1007/s10791-017-9308-8 Ver en origen

  • ISSN 13864564
  • ISSN/ISBN 1573-7659

Este/a investigador/a no tiene libros.

La evaluación automática de textos discursivos para enseñar y aprender dentro y fuera del aula: el entorno G-Rubric

  • Jorge-Botana, Guillermo
  • Olmos Albacete, Ricardo
  • Luzón Encabo, José María

Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (p. 191-216) - 1/1/2022

Editor: Virtual Educa

  • ISSN/ISBN 978-9942-39-625-9

"IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project

  • Guillermo Jorge-Botana
  • José María Luzón Encabo
  • M. Bermudo Delgado
  • Antonio Contreras Felipe
  • Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
  • Ana María Pérez García

The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (p. 32-34) - 2021

Editor: European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)

  • ISSN/ISBN 9789079730438

Escribir para aprender: evaluación automática de respuestas abiertas con G-Rubric

  • Miguel Santamaría Lancho
  • José María Luzón Encabo
  • Mauro Hernández Benítez
  • Guillermo Jorge-Botana

La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017 (p. 109-115) - 2018

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02666-1

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 28/08/24 14:17