JORGE BOTANA, GUILLERMO DE
Actividades
- Artículos 22
- Libros 0
- Capítulos de libro 2
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Distilling vector space model scores for the assessment of constructed responses with bifactor Inbuilt Rubric method and latent variables
- Martínez-Huertas JÁ, Olmos R, Jorge-Botana G, León JA
Behavior Research Methods (p. 2579-2601) - 1/10/2022
Editor: Springer
10.3758/s13428-021-01764-6 Ver en origen
- ISSN 1554351X
- ISSN/ISBN 1554-3528
- Dialnet
- iMarina
A Failed Cross-Validation Study on the Relationship between LIWC Linguistic Indicators and Personality: Exemplifying the Lack of Generalizability of Exploratory Studies
- Martínez Huertas, José Ángel
- Moreno, José David
- Olmos, Ricardo
- Martínez Mingo
- Alejandro
- Jorge Botana, Guillermo
Psych (p. 803-815) - 1/1/2022
Editor: MDPI
10.3390/psych4040059 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2624-8611
Can personality traits be measured analyzing written language? A meta-analytic study on computational methods
- Moreno JD
- Martínez-Huertas J
- Olmos R
- Jorge-Botana G
- Botella J
Personality And Individual Differences - 1/7/2021
Editor: Elsevier Ltd
10.1016/j.paid.2021.110818 Ver en origen
- ISSN 01918869
- ISSN/ISBN 0191-8869
Emotional Valence Precedes Semantic Maturation of Words: A Longitudinal Computational Study of Early Verbal Emotional Anchoring
- Martinez-Huertas, Jose A.
- Jorge-Botana, Guillermo
- Olmos, Ricardo;
Cognitive Science - 1/7/2021
Editor: John Wiley and Sons Inc
10.1111/cogs.13026 Ver en origen
- ISSN 03640213
- ISSN/ISBN 1551-6709
Redundancy, isomorphism, and propagative mechanisms between emotional and amodal representations of words: A computational study
- Martínez-Huertas J
- Jorge-Botana G
- Luzón JM
- Olmos R
Memory and Cognition (p. 219-234) - 1/2/2021
Editor: Springer
10.3758/s13421-020-01086-6 Ver en origen
- ISSN 0090502X
- ISSN/ISBN 1532-5946
Bridging the theoretical gap between semantic representation models without the pressure of a ranking: some lessons learnt from LSA
- Jorge-Botana G
- Olmos R
- Luzón J
Cognitive Processing (p. 1-21) - 1/2/2020
Editor: Springer
10.1007/s10339-019-00934-x Ver en origen
- ISSN 16124782
- ISSN/ISBN 1612-4790
Could LSA become a “Bifactor” model? Towards a model with general and group factors
- Jorge-Botana G
- Olmos R
- Luzón J
Expert Systems with Applications (p. 71-80) - 1/10/2019
Editor: Elsevier Ltd
10.1016/j.eswa.2019.04.055 Ver en origen
- ISSN 09574174
- ISSN/ISBN 0957-4174
Word maturity indices with latent semantic analysis: why, when, and where is Procrustes rotation applied?
- Jorge-Botana G, Olmos R, Luzón JM
Wiley Interdisciplinary Reviews: Cognitive Science - 1/1/2018
Editor: Wiley-Blackwell
10.1002/wcs.1457 Ver en origen
- ISSN 19395078
- ISSN/ISBN 1939-5086
- Dialnet
- iMarina
Predicting Word Maturity from Frequency and Semantic Diversity: A Computational Study
- Jorge-Botana G
- Olmos R
- Sanjosé V
Discourse Processes (p. 682-694) - 17/11/2017
Editor: Routledge
10.1080/0163853x.2016.1155876 Ver en origen
- ISSN 0163853X
- ISSN/ISBN 1532-6950
The role of domain knowledge in cognitive modeling of information search
- Karanam S
- Jorge-Botana G
- Olmos R
- van Oostendorp H
Information Retrieval Journal (p. 456-479) - 1/10/2017
Editor: Springer Netherlands
10.1007/s10791-017-9308-8 Ver en origen
- ISSN 13864564
- ISSN/ISBN 1573-7659
Este/a investigador/a no tiene libros.
La evaluación automática de textos discursivos para enseñar y aprender dentro y fuera del aula: el entorno G-Rubric
- Jorge-Botana, Guillermo
- Olmos Albacete, Ricardo
- Luzón Encabo, José María
Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (p. 191-216) - 1/1/2022
Editor: Virtual Educa
- ISSN/ISBN 978-9942-39-625-9
- Dialnet
- iMarina
"IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project
- Guillermo Jorge-Botana
- José María Luzón Encabo
- M. Bermudo Delgado
- Antonio Contreras Felipe
- Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
- Ana María Pérez García
The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (p. 32-34) - 2021
Editor: European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)
- ISSN/ISBN 9789079730438
Escribir para aprender: evaluación automática de respuestas abiertas con G-Rubric
- Miguel Santamaría Lancho
- José María Luzón Encabo
- Mauro Hernández Benítez
- Guillermo Jorge-Botana
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017 (p. 109-115) - 2018
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-09-02666-1
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id