READ, TIMOTHY MARTIN
Actividades
- Artículos 31
- Libros 5
- Capítulos de libro 6
- Congresos 28
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 7
- Patentes o licencias de software 0
Supporting listening comprehension by social network-based interaction in mobile assisted language learning
- Timothy Read
- Agnes Kukulska-Hulme
- Elena Bárcena Madera
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 295-309) - 2021
Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura
10.30827/portalin.v0i35.15341 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1697-7467
Mobile open social learning for languages (Mosl4l)
- Read, T.
- Kukulska-Hulme, A.
- Barcena, E.
- Traxler, J.
Journal of Universal Computer Science (p. 425-436) - 2021
Editor: IICM
10.3897/jucs.67701 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0948-6968
Mobile and blended, please! Migrants and refugees’ learning choices in a language MOOC
- Read, T.
- Martín-Monje, E.
JALT CALL Journal (p. 256-276) - 2021
Editor: JALT CALL SIG
10.29140/jaltcall.v17n3.500 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1832-4215
The role of scaffolding in LMOOCs for displaced people
- Beatriz Sedano Cuevas
- Timothy Read
Lengua y Migración = Language and Migration (p. 115-133) - 1/7/2021
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
10.37536/lym.13.2.2021.1034 Ver en origen
- ISSN 18895425
- ISSN/ISBN 1889-5425
Inclusive language moocs
- Read, Timothy
- Sedano, Beatriz
- Barcena, Elena
Journal of Universal Computer Science (p. 437-449) - 1/1/2021
Editor: IICM
10.3897/jucs.67932 Ver en origen
- ISSN 0948695X
- ISSN/ISBN 0948-6968
Toward a Framework for Language MOOCs and Mobile Assisted Language Learning
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
Propósitos y representaciones (p. 20) - 2020
Editor: Universidad San Ignacio de Loyola
10.20511/pyr2020.v8n1.470 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2307-7999
Helping people with language learning disabilities using native mobile voice recognition — Exploring its limits and advantages
- Alonso, C.
- Read, T.
- Astrain, J.J.
International Journal of Information and Education Technology (p. 590-596) - 2020
Editor: International Journal of Information and Education Technology
10.18178/ijiet.2020.10.8.1429 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2010-3689
Towards a new model for inclusive education based on virtual social inclusion and mobile openness
- Read, T.
World Journal on Educational Technology: Current Issues (p. 14-22) - 2020
Editor: Birlesik Dunya Yenilik Arastirma ve Yayıncilik Merkezi
10.18844/wjet.v12i1.4507 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1309-0348
An Approximation to Inclusive Language in LMOOCs Based on Appraisal Theory
- Barcena, Elena
- Read, Timothy
- Sedano, Beatriz
Open Linguistics (p. 38-67) - 1/1/2020
Editor: Walter de Gruyter GmbH
10.1515/opli-2020-0003 Ver en origen
- ISSN 23009969
- ISSN/ISBN 2300-9969
El rol de las redes sociales en la comprensión oral de segundas lenguas con soporte móvil
- Elena Bárcena Madera
- Timothy Read
Miscelánea: A journal of english and american studies (p. 47-69) - 2019
Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza
- ISSN/ISBN 1137-6368
Languages for specific purposes in the digital era
- Elena Bárcena Madera
- Timothy Read (coord.)
- Jorge Arús Hita (coord.)
2013
Editor: Springer Alemania
- ISSN/ISBN 9783319022215
Informática Fundamental
- Timothy Read
- Jesús María Minguet Melián
2008
Editor: Editorial Universitaria Ramón Areces
- ISSN/ISBN 84-8004-828-X
LA GRAMÁTICA eng A DISTANCIA. PRIMERA PARTE
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
2002
Editor: UNED
- ISSN/ISBN 84-362-4556-3
La gramática inglesa a distancia
- Elena Bárcena Madera
- Timothy Read
2001
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 84-362-4555-5
Mobile and Massive Language Learning
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
- Agnes Kukulska-Hulme
Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (p. 151-162) - 2016
Editor: Routledge Reino Unido
- ISSN/ISBN 9781138120433
Toward mobile assisted language MOOCs
- Read, T.
- Bárcena, E.
Furthering Higher Education Possibilities through Massive Open Online Courses (p. 225-244) - 2015
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-4666-8279-5.ch011 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781466682795
The architectonics of language MOOCs
- Read, T.
Language MOOCs: Providing Learning, Transcending Boundaries (p. 91-105) - 2015
Editor: Walter de Gruyter GmbH
- ISSN/ISBN 9783110420067
Reflections on the future of technology mediated LSP research and education
- Arús, J.
- Bárcena, E.
- Read, T.
Languages for specific purposes in the digital era (p. 345-347) - 2013
Editor: Springer Alemania
10.1007/978-3-319-02222-2_16 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9783319022215
Herramientas y contenidos en abierto para un entorno universitario sin distancias
- Timothy Read
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Salvador Ros Muñoz
- Rafael Pastor Vargas
- Roberto Hernández Berlinches
Responsabilidad social universitaria (p. 132-141) - 2012
Editor: Netbiblo
- ISSN/ISBN 978-84-9745-655-5
Designing a cscl environment for experimental learning in a distance learning context
- Felisa Verdejo, M.
- Barros, Beatriz
- Read, Timothy
- Rodriguez-Artacho, Miguel
Role of Technology in CSCL: Studies in Technology Enhanced Collaborative Learning (p. 139-153) - 2007
Editor: SPRINGER
10.1007/978-0-387-71136-2_9 Ver en origen
- ISSN/ISBN 978-0-387-71136-2
The importance of forum interaction and success rates in Language MOOCs
- Martín-Monje, E.
- Read, T.
- Barcena, E.
CEUR Workshop Proceedings (p. 10-15) - 2017
Editor: CEUR-WS
- ISSN/ISBN 1613-0073
Mobile social learning as a catalyst for Cultural Heritage
- Read, T.
- Bárcena, E.
CEUR Workshop Proceedings - 2015
Editor: CEUR-WS
- ISSN/ISBN 1613-0073
State of the art of language learning design using mobile technology: sample apps and some critical reflection
- Bárcena, Elena
- Read, Timothy
- Underwood, Joshua
- Obari, Hiroyuki
- Cojocnean, Diana
- Koyama, Toshiko
- Pareja-Lora, Antonio
- Calle, Cristina
- Pomposo, Lourdes
- Talaván, Noa
- Ávila-Cabrera, José
- Ibañez, Ana
- Vermeulen, Anna
- Jordano, María
- Arús-Hita, Jorge
- Rodríguez, Pilar
- Castrillo, María Dolores
- Kétyi, Andras
- Selwood, Jaime
- Gaved, Mark
- Kukulska-Hulme, Agnes
Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy (p. 36-43) - 2015
10.14705/rpnet.2015.000307 Ver en origen
- ISSN/ISBN 978-1-908416-29-2
Cadena Campus: Elaboración de materiales didácticos multimedia en el Campus Noroeste de la UNED
- José Luis Prieto Arroyo
- Jorge Vega Núñez
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Timothy Read
VI Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 137-138) - 2014
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-697-2134-6
Open iTunesU. A new service to manage open learning resources
- Pesquera, A.
- Reula, E.
- Sancristobal, E.
- Castro, M.
- Read, T.
- Jaurena, I.G.
Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE - 2014
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/fie.2014.7044501 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1539-4565
OpenupEdLabel for MOOCs Quality Assurance: UNED COMA Initial Self-Evaluation
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Timothy Read
- Miguel Santamaría Lancho
- Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
V Congreso Internacional sobre Calidad y Accesibilidad en la Formación Virtual (CAFVIR 2014) (p. 551-555) - 2014
Editor: Universidad Galileo
- ISSN/ISBN 978-9929-40-497-7
Analysing student participation in Foreign Language MOOCs: a case study
- Bárcena, E.
- Timothy Read
- Martín-Monje, E
- Castrillo, M. D.
EMOOCs 2014: European MOOCs Stakeholders Summit (p. 11-17) - 2014
First UNED-CSEV experiencies on MOOCs design and dissemination: balance of results
- Miguel Santamaría
- Timothy Read
- Daniel Torres
- David Gago
EDEN 2013 Annual Conference: The Joy of Learning - 2013
Editor: European Distance and E-Learning Network
- ISSN/ISBN 978-963-89559-2-0
On-line vs. face-to-face development of interactive english oral competence: An empirical contrastive study
- Read, T.
- Bárcena, E.
- Talaván, N.
- Jordano, M.
Communications in Computer and Information Science (p. 40-55) - 2011
10.1007/978-3-642-20074-8_4 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1865-0929
Deconstructing VLEs to create customized PLEs
- Ros, S.
- Caminero, A.C.
- Robles-Gómez, A.
- Hernández, R.
- Pastor, R.
- Read, T.
- Pesquera, A.
- Mũoz, R.
ITiCSE'11 - Proceedings of the 16th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science (p. 384) - 2011
10.1145/1999747.1999897 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781450308878
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
The effectiveness of digital storytelling in developing oral fluency and establishing intrinsic motivation when used within a total physical response approach to foreign language teaching
- Elizabeth Abderrahim
- Mar Gutiérrez-Colón Plana (dir. tes.)
- Elisabet Arnó Macià (pres.)
- Timothy Read (secr.)
- Anca Daniela Frumuselu (voc.)
2018
Defensa realizada en: Universitat Rovira i Virgili
El enfoque sociocultural en el aprendizaje de inglés en el ámbito de educación secundaria en la comunidad
- María Beatriz Cabaleiro González
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- Timothy Read (dir. tes.)
- Jesús García Laborda (pres.)
- María Jordano de la Torre (secr.)
- Manuel Francisco Rábano Llamas (voc.)
2017
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
El aspecto lúdico en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las lenguas extranjeras y su cultura y literatura a través de las TIC del siglo XXI
- Fabio Pierri
- Pilar Martino Alba (dir. tes.)
- Elena Bárcena Madera (pres.)
- Francisco Jiménez García (secr.)
- Pino Valero Cuadra (voc.)
- Antonio Bueno García (voc.)
- Timothy Read (voc.)
2017
Defensa realizada en: Universidad Rey Juan Carlos
The role of scaffolding in fostering self-regulation in english language blended learning environments
- Liliana Cuesta
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- Timothy Read (dir. tes.)
- Jozef Colpaert (pres.)
- Elena Martín Monje (secr.)
- Margarita Vinagre (voc.)
- Noa Talaván Zanón (voc.)
- Ana María Gimeno Sanz (voc.)
2014
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Innovación tecnológica aplicada al Espacio Europeo de Educación Superior: la herramienta docente audiovisual sobre tecnología IP (AVIP) : una red nacional de servicios de formación, información y comunicación
- Jorge Vega Núñez
- José Luis Calvo González (dir. tes.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (dir. tes.)
- José Luis Prieto Arroyo (pres.)
- Timothy Read (secr.)
- Alvaro Manuel Gómez Vieites (voc.)
- Fernando Díez Rubio (voc.)
- Gerino Calvo Maquieira (voc.)
(p. 1-644) - 2010
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Pelican: una plataforma para el diseño y desarrollo de escenarios de aprendizaje colaborativo: soporte a los aspectos dinámicos
- Javier Vélez Reyes
- María Felisa Verdejo Maíllo (dir. tes.)
- Carlos Delgado Kloos (pres.)
- Miguel Rodríguez Artacho (secr.)
- Timothy Read (voc.)
- Ioannis Dimitriadis Damoulis (voc.)
- Martín Llamas Nistal (voc.)
(p. 1-314) - 2009
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Aplicación de las TIC en la enseñanza-aprendizaje de la interacción y producción oral en los estudios de inglés para turismo a distancia
- María Jordano de la Torre
- Raquel Varela Méndez (dir. tes.)
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- María Luisa Sevillano García (pres.)
- Beatriz Rodríguez López (secr.)
- María Angeles Pascual Sevillano (voc.)
- Donaciano Bartolomé Crespo (voc.)
- Timothy Read (voc.)
(p. 1-546) - 2008
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
APPLYING TECHNOLOGY TO LANGUAGES
Rol: Miembro
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id