READ, TIMOTHY MARTIN

Actividades

Supporting listening comprehension by social network-based interaction in mobile assisted language learning

  • Timothy Read
  • Agnes Kukulska-Hulme
  • Elena Bárcena Madera

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 295-309) - 2021

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

10.30827/portalin.v0i35.15341 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1697-7467

Inclusive language moocs

  • Read, T.
  • Sedano, B.
  • Barcena, E.

Journal of Universal Computer Science (p. 437-449) - 2021

Editor: IICM

10.3897/jucs.67932 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0948-6968

Mobile open social learning for languages (Mosl4l)

  • Read, T.
  • Kukulska-Hulme, A.
  • Barcena, E.
  • Traxler, J.

Journal of Universal Computer Science (p. 425-436) - 2021

Editor: IICM

10.3897/jucs.67701 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0948-6968

Mobile and blended, please! Migrants and refugees’ learning choices in a language MOOC

  • Read, T.
  • Martín-Monje, E.

JALT CALL Journal (p. 256-276) - 2021

Editor: JALT CALL SIG

10.29140/jaltcall.v17n3.500 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1832-4215

The role of scaffolding in LMOOCs for displaced people

  • Beatriz Sedano Cuevas
  • Timothy Read

Lengua y Migración = Language and Migration (p. 115-133) - 2021

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

10.37536/lym.13.2.2021.1034 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1889-5425

Toward a Framework for Language MOOCs and Mobile Assisted Language Learning

  • Timothy Read
  • Elena Bárcena Madera

Propósitos y representaciones (p. 20) - 2020

Editor: Universidad San Ignacio de Loyola

10.20511/pyr2020.v8n1.470 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2307-7999

Helping people with language learning disabilities using native mobile voice recognition — Exploring its limits and advantages

  • Alonso, C.
  • Read, T.
  • Astrain, J.J.

International Journal of Information and Education Technology (p. 590-596) - 2020

Editor: International Journal of Information and Education Technology

10.18178/ijiet.2020.10.8.1429 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2010-3689

An Approximation to Inclusive Language in LMOOCs Based on Appraisal Theory

  • Barcena, E.
  • Read, T.
  • Sedano, B.

Open Linguistics (p. 38-67) - 2020

Editor: Walter de Gruyter GmbH

10.1515/opli-2020-0003 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2300-9969

Towards a new model for inclusive education based on virtual social inclusion and mobile openness

  • Read, T.

World Journal on Educational Technology: Current Issues (p. 14-22) - 2020

Editor: Birlesik Dunya Yenilik Arastirma ve Yayıncilik Merkezi

10.18844/wjet.v12i1.4507 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1309-0348

El rol de las redes sociales en la comprensión oral de segundas lenguas con soporte móvil

  • Elena Bárcena Madera
  • Timothy Read

Miscelánea: A journal of english and american studies (p. 47-69) - 2019

Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza

  • ISSN/ISBN 1137-6368

Languages for specific purposes in the digital era

  • Elena Bárcena Madera
  • Timothy Read (coord.)
  • Jorge Arús Hita (coord.)

2013

Editor: Springer Alemania

  • ISSN/ISBN 9783319022215

Informática Fundamental

  • Timothy Read
  • Jesús María Minguet Melián

2008

Editor: Editorial Universitaria Ramón Areces

  • ISSN/ISBN 84-8004-828-X

LA GRAMÁTICA eng A DISTANCIA. PRIMERA PARTE

  • Timothy Read
  • Elena Bárcena Madera

2002

Editor: UNED

  • ISSN/ISBN 84-362-4556-3

La gramática inglesa a distancia

  • Elena Bárcena Madera
  • Timothy Read

2001

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-362-4555-5

ENGLISH FOR COMPUTER SCIENCE

  • Timothy Read
  • Elena Bárcena Madera

2001

Editor: UNED

  • ISSN/ISBN 84-362-4431-1

Mobile and Massive Language Learning

  • Timothy Read
  • Elena Bárcena Madera
  • Agnes Kukulska-Hulme

Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (p. 151-162) - 2016

Editor: Routledge Reino Unido

  • ISSN/ISBN 9781138120433

Toward mobile assisted language MOOCs

  • Read, T.
  • Bárcena, E.

Furthering Higher Education Possibilities through Massive Open Online Courses (p. 225-244) - 2015

Editor: IGI Global

10.4018/978-1-4666-8279-5.ch011 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781466682795

The architectonics of language MOOCs

  • Read, T.

Language MOOCs: Providing Learning, Transcending Boundaries (p. 91-105) - 2015

Editor: Walter de Gruyter GmbH

  • ISSN/ISBN 9783110420067

Reflections on the future of technology mediated LSP research and education

  • Arús, J.
  • Bárcena, E.
  • Read, T.

Languages for specific purposes in the digital era (p. 345-347) - 2013

Editor: Springer Alemania

10.1007/978-3-319-02222-2_16 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9783319022215

Herramientas y contenidos en abierto para un entorno universitario sin distancias

  • Timothy Read
  • Covadonga Rodrigo San Juan
  • Salvador Ros Muñoz
  • Rafael Pastor Vargas
  • Roberto Hernández Berlinches

Responsabilidad social universitaria (p. 132-141) - 2012

Editor: Netbiblo

  • ISSN/ISBN 978-84-9745-655-5

Designing a cscl environment for experimental learning in a distance learning context

  • Felisa Verdejo, M.
  • Barros, Beatriz
  • Read, Timothy
  • Rodriguez-Artacho, Miguel

Role of Technology in CSCL: Studies in Technology Enhanced Collaborative Learning (p. 139-153) - 2007

Editor: SPRINGER

10.1007/978-0-387-71136-2_9 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 978-0-387-71136-2

The importance of forum interaction and success rates in Language MOOCs

  • Martín-Monje, E.
  • Read, T.
  • Barcena, E.

CEUR Workshop Proceedings (p. 10-15) - 2017

Editor: CEUR-WS

  • ISSN/ISBN 1613-0073

Mobile social learning as a catalyst for Cultural Heritage

  • Read, T.
  • Bárcena, E.

CEUR Workshop Proceedings - 2015

Editor: CEUR-WS

  • ISSN/ISBN 1613-0073

State of the art of language learning design using mobile technology: sample apps and some critical reflection

  • Bárcena, Elena
  • Read, Timothy
  • Underwood, Joshua
  • Obari, Hiroyuki
  • Cojocnean, Diana
  • Koyama, Toshiko
  • Pareja-Lora, Antonio
  • Calle, Cristina
  • Pomposo, Lourdes
  • Talaván, Noa
  • Ávila-Cabrera, José
  • Ibañez, Ana
  • Vermeulen, Anna
  • Jordano, María
  • Arús-Hita, Jorge
  • Rodríguez, Pilar
  • Castrillo, María Dolores
  • Kétyi, Andras
  • Selwood, Jaime
  • Gaved, Mark
  • Kukulska-Hulme, Agnes
... Ver más Contraer

Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy (p. 36-43) - 2015

10.14705/rpnet.2015.000307 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 978-1-908416-29-2

Cadena Campus: Elaboración de materiales didácticos multimedia en el Campus Noroeste de la UNED

  • José Luis Prieto Arroyo
  • Jorge Vega Núñez
  • Covadonga Rodrigo San Juan
  • Timothy Read

VI Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 137-138) - 2014

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-2134-6

Open iTunesU. A new service to manage open learning resources

  • Pesquera, A.
  • Reula, E.
  • Sancristobal, E.
  • Castro, M.
  • Read, T.
  • Jaurena, I.G.

Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE - 2014

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/fie.2014.7044501 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1539-4565

OpenupEdLabel for MOOCs Quality Assurance: UNED COMA Initial Self-Evaluation

  • Covadonga Rodrigo San Juan
  • Timothy Read
  • Miguel Santamaría Lancho
  • Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua

V Congreso Internacional sobre Calidad y Accesibilidad en la Formación Virtual (CAFVIR 2014) (p. 551-555) - 2014

Editor: Universidad Galileo

  • ISSN/ISBN 978-9929-40-497-7

Analysing student participation in Foreign Language MOOCs: a case study

  • Bárcena, E.
  • Timothy Read
  • Martín-Monje, E
  • Castrillo, M. D.

EMOOCs 2014: European MOOCs Stakeholders Summit (p. 11-17) - 2014

First UNED-CSEV experiencies on MOOCs design and dissemination: balance of results

  • Miguel Santamaría
  • Timothy Read
  • Daniel Torres
  • David Gago

EDEN 2013 Annual Conference: The Joy of Learning - 2013

Editor: European Distance and E-Learning Network

  • ISSN/ISBN 978-963-89559-2-0

On-line vs. face-to-face development of interactive english oral competence: An empirical contrastive study

  • Read, T.
  • Bárcena, E.
  • Talaván, N.
  • Jordano, M.

Communications in Computer and Information Science (p. 40-55) - 2011

10.1007/978-3-642-20074-8_4 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1865-0929

Deconstructing VLEs to create customized PLEs

  • Ros, S.
  • Caminero, A.C.
  • Robles-Gómez, A.
  • Hernández, R.
  • Pastor, R.
  • Read, T.
  • Pesquera, A.
  • Mũoz, R.
... Ver más Contraer

ITiCSE'11 - Proceedings of the 16th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science (p. 384) - 2011

10.1145/1999747.1999897 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781450308878

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

The effectiveness of digital storytelling in developing oral fluency and establishing intrinsic motivation when used within a total physical response approach to foreign language teaching

  • Elizabeth Abderrahim
  • Mar Gutiérrez-Colón Plana (dir. tes.)
  • Elisabet Arnó Macià (pres.)
  • Timothy Read (secr.)
  • Anca Daniela Frumuselu (voc.)

2018

Defensa realizada en: Universitat Rovira i Virgili

El enfoque sociocultural en el aprendizaje de inglés en el ámbito de educación secundaria en la comunidad

  • María Beatriz Cabaleiro González
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Timothy Read (dir. tes.)
  • Jesús García Laborda (pres.)
  • María Jordano de la Torre (secr.)
  • Manuel Francisco Rábano Llamas (voc.)

2017

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

El aspecto lúdico en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las lenguas extranjeras y su cultura y literatura a través de las TIC del siglo XXI

  • Fabio Pierri
  • Pilar Martino Alba (dir. tes.)
  • Elena Bárcena Madera (pres.)
  • Francisco Jiménez García (secr.)
  • Pino Valero Cuadra (voc.)
  • Antonio Bueno García (voc.)
  • Timothy Read (voc.)
... Ver más Contraer

2017

Defensa realizada en: Universidad Rey Juan Carlos

The role of scaffolding in fostering self-regulation in english language blended learning environments

  • Liliana Cuesta
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Timothy Read (dir. tes.)
  • Jozef Colpaert (pres.)
  • Elena Martín Monje (secr.)
  • Margarita Vinagre (voc.)
  • Noa Talaván Zanón (voc.)
  • Ana María Gimeno Sanz (voc.)
... Ver más Contraer

2014

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Innovación tecnológica aplicada al Espacio Europeo de Educación Superior: la herramienta docente audiovisual sobre tecnología IP (AVIP) : una red nacional de servicios de formación, información y comunicación

  • Jorge Vega Núñez
  • José Luis Calvo González (dir. tes.)
  • Covadonga Rodrigo San Juan (dir. tes.)
  • José Luis Prieto Arroyo (pres.)
  • Timothy Read (secr.)
  • Alvaro Manuel Gómez Vieites (voc.)
  • Fernando Díez Rubio (voc.)
  • Gerino Calvo Maquieira (voc.)
... Ver más Contraer

(p. 1-644) - 2010

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Pelican: una plataforma para el diseño y desarrollo de escenarios de aprendizaje colaborativo: soporte a los aspectos dinámicos

  • Javier Vélez Reyes
  • María Felisa Verdejo Maíllo (dir. tes.)
  • Carlos Delgado Kloos (pres.)
  • Miguel Rodríguez Artacho (secr.)
  • Timothy Read (voc.)
  • Ioannis Dimitriadis Damoulis (voc.)
  • Martín Llamas Nistal (voc.)
... Ver más Contraer

(p. 1-314) - 2009

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Aplicación de las TIC en la enseñanza-aprendizaje de la interacción y producción oral en los estudios de inglés para turismo a distancia

  • María Jordano de la Torre
  • Raquel Varela Méndez (dir. tes.)
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • María Luisa Sevillano García (pres.)
  • Beatriz Rodríguez López (secr.)
  • María Angeles Pascual Sevillano (voc.)
  • Donaciano Bartolomé Crespo (voc.)
  • Timothy Read (voc.)
... Ver más Contraer

(p. 1-546) - 2008

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 16/09/23 17:15