QUINTANILLA COBIAN, M. LAURA

Publications

Thinking emotions: A proposal for early childhood education

  • Giménez-Dasí, M.
  • Quintanilla, L.
  • Arias, L.
  • Daniel, M.-F.

Critical and Creative Thinking (p. 127-151) - 2009

  • ISSN/ISBN 1325-7730

The role of severity and intentionality in the intensity of Schadenfreude attribution: A developmental study of Danish children

  • Jensen de López, K.M.
  • Quintanilla, L.

Scandinavian Journal of Psychology (p. 329-337) - 2019

Editor: Blackwell Publishing Ltd

10.1111/sjop.12548 View at source

  • ISSN/ISBN 1467-9450

The role of language in the relationship between emotion comprehension and theory of mind in preschool children

  • Sarmento-Henrique, R.
  • Recio, P.
  • Lucas-Molina, B.
  • Quintanilla, L.
  • Giménez-Dasí, M.

International Journal of Emotional Education (p. 169-176) - 2019

Editor: University of Malta

  • ISSN/ISBN 2073-7629

The relationship between emotion regulation and emotion knowledge in preschoolers: A longitudinal study

  • Lucas-Molina, B.
  • Quintanilla, L.
  • Sarmento-Henrique, R.
  • Babarro, J.M.
  • Giménez-Dasí, M.

International Journal of Environmental Research and Public Health (p. 1-12) - 2020

Editor: MDPI AG

10.3390/ijerph17165726 View at source

  • ISSN/ISBN 1660-4601

The niche of envy: Conceptualization, coping strategies, and the ontogenesis of envy in cultural psychology

  • Quintanilla, L.
  • de López, K.J.

Culture and Psychology (p. 76-94) - 2013

10.1177/1354067x12464980 View at source

  • ISSN/ISBN 1354-067X

The longitudinal interplay of emotion understanding, theory of mind, and language in the preschool years

  • Sarmento-Henrique, R.
  • Quintanilla, L.
  • Lucas-Molina, B.
  • Recio, P.
  • Giménez-Dasí, M.

International Journal of Behavioral Development (p. 236-245) - 2020

Editor: SAGE Publications Ltd

10.1177/0165025419866907 View at source

  • ISSN/ISBN 1464-0651

The Spanish Version of the Empathy Questionnaire (EmQue): Evidence for Longitudinal Measurement Invariance and Relationship With Emotional Regulation

  • Lucas-Molina, B.
  • Sarmento, R.
  • Quintanilla, L.
  • Giménez-Dasí, M.

Early Education and Development (p. 467-476) - 2018

Editor: Routledge

10.1080/10409289.2018.1427929 View at source

  • ISSN/ISBN 1040-9289

Spanish validation of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in preschool and elementary children: Relationship with emotion knowledge

  • Lucas-Molina, B.
  • Giménez-Dasí, M.
  • Quintanilla, L.
  • Gorriz-Plumed, A.B.
  • Giménez-García, C.
  • Sarmento-Henrique, R.

Social Development (p. 513-529) - 2022

Editor: John Wiley and Sons Inc

10.1111/sode.12585 View at source

  • ISSN/ISBN 1467-9507

Spanish Validation of the Two-Factor Interpersonal Reactivity Index: Evidence for the Relationship Between Empathy, Social Competence, and Emotion Regulation

  • Lucas-Molina, B.
  • Giménez-Dasí, M.
  • Quintanilla, L.
  • Sarmento-Henrique, R.

Early Education and Development - 2023

Editor: Routledge

10.1080/10409289.2023.2187189 View at source

  • ISSN/ISBN 1040-9289

Six Weeks of Confinement: Psychological Effects on a Sample of Children in Early Childhood and Primary Education

  • Giménez-Dasí, M.
  • Quintanilla, L.
  • Lucas-Molina, B.
  • Sarmento-Henrique, R.

Frontiers in Psychology - 2020

Editor: Frontiers Media S.A.

10.3389/fpsyg.2020.590463 View at source

  • ISSN/ISBN 1664-1078

Pensando las emociones con atención plena: programa de intervención para Educación Primaria

  • Marta Giménez Dasí
  • Laura Quintanilla Cobián
  • Lina Arias Vega

2016

Editor: Departamento de Comunicación I

  • ISSN/ISBN 978-84-368-3579-3

Fundamentos de investigación en psicología

  • Laura Quintanilla Cobián
  • Carmen García Gallego
  • Raquel Rodríguez Fernández
  • Sofía Fontes de Gracia
  • Encarnación Sarriá Sánchez

2010

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-362-7675-6

Diseños de investigación en psicología

  • Encarnación Sarriá Sánchez
  • María Carmen Pérez-Llantada Rueda
  • Ana Julia Garriga Trillo
  • Carmen García Gallego
  • Sofía Fontes de Gracia

2006

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-362-4878-3

Desarrollo emocional en los primeros años de vida: debates actuales y retos de futuro

  • Marta Giménez Dasí (coord.)
  • Laura Quintanilla Cobián

2018

Editor: Pirámide

  • ISSN/ISBN 978-84-368-3922-7

Un visión conjunta del diseño de investigación y el análisis de datos en psicología

  • José María Merino Merino
  • Enrique Moreno González
  • José Manuel Reales Avilés
  • Pedro Rodríguez-Miñón Cifuentes
  • Ángel Villarino Vivas
  • Sofía Fontes de Gracia
  • Carmen García Gallego
  • Ana Julia Garriga Trillo
  • María Carmen Pérez-Llantada Rueda
  • Laura Quintanilla Cobián
  • Encarnación Sarriá Sánchez
... View more Collapse

La UNED ante el EEES: redes de investigación en innovación docente 2006-2007 (p. 175-190) - 2009

Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2009

  • ISSN/ISBN 9788436258677

Programas de intervención en contexto educativo: planificación, implementación y evaluación

  • Laura Quintanilla Cobián
  • Marta Giménez Dasí

Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (p. 17-34) - 2019

Editor: Pirámide

  • ISSN/ISBN 978-84-368-4120-6

La mejora de las competencias emocionales y sociales en el contexto escolar

  • Marta Giménez Dasí
  • Laura Quintanilla Cobián

Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (p. 35-52) - 2019

Editor: Pirámide

  • ISSN/ISBN 978-84-368-4120-6

Investigación Cualitativa

  • Martina Pérez Serrano
  • María Gloria Pérez Serrano

Fundamentos de investigación en Psicología (p. 378-430) - 2020

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-362-7675-6

Encuesta

  • Laura Quintanilla Cobián

Fundamentos de investigación en Psicología (p. 301-334) - 2020

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-362-7675-6

1. La relación entre emoción, cognición y conciencia en las teorías del desarrollo emocional

  • Laura Quintanilla Cobián

Desarrollo emocional en los primeros años de vida: debates actuales y retos de futuro (p. 21-44) - 2018

Editor: Pirámide

  • ISSN/ISBN 978-84-368-3922-7

This researcher has no conferences.

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

The Evolutionary dimension of Trust and its effects on cooperation

  • Cristina Acedo Carmona
  • Antoni Gomila Benejam (dir. tes.)
  • Camilo José Cela Conde (pres.)
  • Antoni Rubí Barceló (secr.)
  • Tomás Lejarraga (voc.)
  • Fernando Aguiar González (voc.)
  • Laura Quintanilla Cobián (voc.)
... View more Collapse

2014

Reading institution: Universitat de les Illes Balears

Teoría de la mente y emoción: predicción emocional según deseos y creencias

  • Lina Arias
  • Encarnación Sarriá Sánchez (dir. tes.)
  • Laura Quintanilla Cobián (dir. tes.)
  • José Luis Linaza Iglesias (pres.)
  • Antonio Corral Iñigo (secr.)
  • José María Merino Merino (voc.)
  • Francisco Pons Piulats (voc.)
  • Esperanza Ochaita Alderete (voc.)
... View more Collapse

(p. 1-243) - 2008

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Programa extracurricular de educación emocional: acercando niños y padres a la educación centrada en el individuo

  • Jaqueline Marilac Madeira
  • Ángel Manuel Fidalgo Aliste (dir. tes.)
  • Lucia Helena Pena Pereira (dir. tes.)
  • Laura Quintanilla Cobián (pres.)
  • Yolanda Fontanil Gómez (secr.)
  • Harriet R. Tenenbaum (voc.)

2016

Reading institution: Universidad de Oviedo

La universidad de la teoría de la mente y otras capacidades mentalistas: un estudio evolutivo transcultural en niños zapotecos, españoles y regiomontanos.

  • Laura Quintanilla Cobián
  • Encarnación Sarriá Sánchez (dir. tes.)
  • Enrique Moreno González (secr.)
  • Juan Carlos Gómez Crespo (voc.)
  • Juan Antonio García Madruga (voc.)
  • Jesús Ignacio Martín Cordero (voc.)

1999

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

La lectura mediada de literatura infantil como herramienta para el desarrollo de competencias emocionales

  • Montero Garcia-Celay, Ignacio (Director) Doctorando: Riquelme Mella, Enrique

25/11/2013

Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid

Estatus social auto-percibido y sesgos en un dilema social sobre intervención en un conflicto entre pares

  • David Monge López
  • Fernando Colmenares (dir. tes.)
  • Sergio Escorial Martín (dir. tes.)
  • Pilar Casado Martínez (pres.)
  • Javier Martín Babarro (secr.)
  • Laura Quintanilla Cobián (voc.)
  • Ana María Fidalgo de las Heras (voc.)
  • Elena Gaviria (voc.)
... View more Collapse

(p. 1-290) - 2016

Reading institution: Universidad Complutense de Madrid

El paper de la intel·ligència emocional en el rendiment acadèmic de l'alumnat de primària

  • Georgina Perpiñà Martí
  • Elisabet Serrat Sellabona (dir. tes.)
  • Francesc Sidera Caballero (dir. tes.)
  • Laura Quintanilla Cobián (pres.)
  • Clara Andrés Roqueta (secr.)
  • Eva María Aguilar Mediavilla (voc.)

2021

Reading institution: Universitat de Girona

El gesto de señalar no comunicativo: una analogía con el habla privada

  • Begoña Delgado Egido
  • Juan Carlos Gómez Crespo (dir. tes.)
  • Encarnación Sarriá Sánchez (dir. tes.)
  • Juan Antonio García Madruga (pres.)
  • Laura Quintanilla Cobián (secr.)
  • María Núñez Bernardos (voc.)
  • Ángel Villarino Vivas (voc.)
  • Ignacio Montero García-Celay (voc.)
... View more Collapse

(p. 1-204) - 2007

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

El formato del ítem y la naturaleza del constructo medido un estudio acerca del significado de las puntuaciones de los ítems

  • Elsy Josefina Urdaneta Durán
  • María José Navas Ara (dir. tes.)
  • Vicente Ponsoda Gil (pres.)
  • Carmen García García (secr.)
  • Ángel Villarino Vivas (voc.)
  • Laura Quintanilla Cobián (voc.)
  • Jesús María Alvarado Izquierdo (voc.)
... View more Collapse

2011

Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid

El desarrollo de la comprensión emocional, la teoría de la mente y el papel mediador del lenguaje: un estudio longitudinal en preescolares

  • Renata Sarmento Henrique
  • Marta Giménez Dasí (dir. tes.)
  • Laura Quintanilla Cobián (dir. tes.)
  • Sonia Mariscal Altares (pres.)
  • Natalia Alonso Alberca (secr.)
  • Kristine Jensen de López (voc.)

2021

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 3/18/24 9:35 PM