DIEZ ARCON, Mª PAZ

Publications

Introduction Approaches to Machine Translation

  • Fakhar, M.
  • Vilhelm, M.
  • Díez-Arcón, P.

Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts (p. 1-4) - 7/01/2025

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/ttmc.00150.fak View at source

  • ISSN/ISBN 2352-1813

Conceptualising language MOOC diversity: The creation of a defined taxonomy through the analysis of course indicators

  • Díez-Arcón, P.
  • Agonács, N.

ReCALL - 2024

Editor: Cambridge University Press

10.1017/s0958344024000132 View at source

  • ISSN/ISBN 1474-0109

Teacher vs. Machine Correction: Comparing Assessments of Students’ Reading Comprehension and Writing Skills

  • Vázquez-Cano, E.
  • Ramírez-Hurtado, J.M.
  • Díez-Arcón, P.

Journal of Research in Applied Linguistics (p. 6-21) - 2024

Editor: Shahid Chamran University of Ahvaz

10.22055/rals.2024.45498.3186 View at source

  • ISSN/ISBN 2588-3887

Training in digital and didactic competences for future foreign language teachers: reflecting on the learning process

  • Díez-Arcón, Paz
  • Martín-Monje, Elena

Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA (p. 35-52) - 2024

Editor: Universidad de Valencia = Universitat de València

10.7203/realia.33.27750 View at source

  • ISSN/ISBN 2659-9031

Understanding Innovation Vectors in the Use of Open Educational Resources

  • Robert Farrow
  • Paz Díez-Arcón

Open Praxis (p. 526-546) - 1/1/2024

Editor: International Council for Open and Distance Education (ICDE)

10.55982/openpraxis.16.4.702 View at source

  • ISSN 13699997
  • ISSN/ISBN 2304-070X

Analysis of digital sustainability factors in the adoption of learning apps in primary and secondary education

  • Vázquez-Cano, Esteban
  • Quero-Gervilla, Mercedes
  • Díez-Arcón, Paz
  • Pascual-Moscoso , Carolina

Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa (p. 24-40) - 2023

Editor: Edutec. Asociación para el Desarrollo de la Tecnología Educativa

10.21556/edutec.2023.83.2715 View at source

  • ISSN/ISBN 1135-9250

The significance of instructional design: analysis of content in Language MOOC forums

  • Díez-Arcón, P.

JALT CALL Journal (p. 1-25) - 2023

Editor: JALT CALL SIG

10.29140/jaltcall.v19n1.773 View at source

  • ISSN/ISBN 1832-4215

Language Teacher Development in Computer-Mediated Collaborative Work and Digital Peer Assessment: An Innovative Proposal

  • Díez-Arcón, P.
  • Martín-Monje, E.

Journal of Research in Applied Linguistics (p. 40-54) - 2023

Editor: Shahid Chamran University of Ahvaz

10.22055/rals.2023.44054.3080 View at source

  • ISSN/ISBN 2588-3887

Academic and Social Behaviour Profile of the Primary School Students who Possess and Play Video Games

  • Vázquez-Cano, E.
  • Ramírez-Hurtado, J.M.
  • Díez-Arcón, P.
  • Pascual-Moscoso, C.

Child Indicators Research (p. 227-245) - 1/02/2023

Editor: Springer Science and Business Media B.V.

10.1007/s12187-022-09975-9 View at source

  • ISSN/ISBN 1874-8988

The coming of age of LMOOC research. A systematic review (2019-21)

  • Díez-Arcón, P.
  • Martín-Monje, E.

Innovation in Language Learning and Teaching (p. 535-551) - 2022

Editor: Routledge

10.1080/17501229.2022.2082446 View at source

  • ISSN/ISBN 1750-1237

EuroCALL 2024. CALL for humanity

  • Choubsaz, Yazdan
  • Díez-Arcón, Paz
  • Gimeno Sanz, Ana Mª
  • Hrinak, Jakub
  • Liashuk, Xénia
  • Pokrivcakova, Silvia
  • Vancova, Hana
... View more Collapse

2025

Editor: edUPV, Editorial Universitat Politècnica de València

10.4995/eurocall2024.2024.19744 View at source

  • ISSN/ISBN 978-84-1396-257-3

El perfil del estudiante de educación primaria según la posesión y el uso de videojuegos

  • Paz Díez Arcón

Gamificación y aprendizaje ubicuo en educación primaria - 2023

Editor: Graó

  • ISSN/ISBN 978-84-19416-71-1

Análisis de las ventajas del uso de Facebook en la enseñanza universitaria a distancia

  • Esteban Vázquez-Cano
  • Paz Díez Arcón

Educación universitaria en ecosistemas de aprendizaje (p. 58-67) - 2021

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1377-914-0

Dinamización de los foros universitarios en lengua extranjera a través de la figura del "e- Leading Student"

  • Paz Díez-Arcón
  • Elena Martín-Monje
  • Andrea Otero-Mayer

Metodologías activas con TIC en la educación del siglo XXI (p. 288-310) - 2021

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1377-592-0

Los ambientes de aprendizaje en Educación Infantil: la importancia del patio

  • Andrea Otero-Mayer
  • Paz Díez-Arcón

Igualdad y calidad educativa: oportunidades y desafíos de la enseñanza (p. 1738-1754) - 2021

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1377-639-2

“Short LearningPprograms” (programas cortos de aprendizaje). Propuesta europea para un diseño sostenible

  • Díez Arcón, Paz
  • Otero Mayer, Andrea
  • Vázquez Cano, Esteban

La tecnología como eje del cambio metodológico (p. 1382-1386) - 2020

Editor: UMA Editorial

  • ISSN/ISBN 978-84-1335-052-3

Análisis de la percepción del estudiante sobre el empleo didáctico de Scratch en el aula

  • Esteban Vázquez-Cano
  • Paz Díez-Arcón

In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas (p. 94-103) - 2021

Editor: edUPV, Editorial Universitat Politècnica de València

  • ISSN/ISBN 978-84-9048-638-2

G-rubric: The use of open technologies to provide personalised feedback in languages for specific purposes

  • P. Díez-Arcón
  • E. Martín-Monje

EDULEARN21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 5th-6th, 2021, Online) (p. 2635-2643) - 2021

Editor: IATED Academy

  • ISSN/ISBN 978-84-09-31267-2

Análisis de la calidad de los elementos facilitadores de una mayor satisfacción en los procesos de gamificación en las aulas.

  • Esteban Vázquez Cano
  • Paz Díez Arcón

IX Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa 1 y 2 de Julio 2021: Libro de actas #CIMIE21 (p. 1-8) - 2021

Editor: Ediciones de la Universidad de Lérida = Edicions de la Universitat de Lleida

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/9/25 11:35 AM