IBAÑEZ MORENO, ANA

Publications

El Uso de los Verbos Pronominales en Español por Estudiantes Belgas Flamencos: Análisis a través de la Audiodescripción como Herramienta Didáctica

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Anna Vermeulen

Revista signos: estudios de lingüística (p. 441-461) - 2023

Editor: Instituto de Literatura y Ciencias del Lenguaje

10.4067/s0718-09342023000300441 View at source

  • ISSN/ISBN 0035-0451

On the use of video description in an online collaborative writing project with ESP learners of tourism studies

  • Moreno, A.I.
  • Escobar, M.Á.

Language Teaching Research Quarterly (p. 46-63) - 2021

Editor: European Knowledge Development (EUROKD)

10.32038/ltrq.2021.23.05 View at source

  • ISSN/ISBN 2667-6753

El perfil básico, identificativo y sociolingüístico de migrantes y refugiados en España

  • Ibañez Moreno, Ana
  • Pareja Lora, Antonio

Lengua y Migración = Language and Migration (p. 33-64) - 2021

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

10.37536/lym.13.2.2021.1051 View at source

  • ISSN/ISBN 1889-5425

El perfil profesional, tecnológico y académico de migrantes y refugiados en España

  • Pareja Lora, Antonio
  • Ibañez Moreno, Ana

Lengua y Migración = Language and Migration (p. 65-96) - 2021

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

10.37536/lym.13.2.2021.1052 View at source

  • ISSN/ISBN 1889-5425

An analysis of the development of CALL literacy during Spanish lockdown in an English for Tourism course

  • Ibañez Moreno, A.

Centre for Applied Linguistics Research Journal - 1/12/2021

Editor: Arab Open University - Lebanon

10.60149/nxot6628 View at source

  • ISSN/ISBN 2073-1175

Uda

  • Arrieta, Yolanda
  • Ibáñez, Ana (il.)

Behinola: haur eta gazte literatura aldizkaria (p. 33-33) - 2019

Editor: Galtzagorri Elkartea

  • ISSN/ISBN 1575-8168

Ikasten

  • Arrieta, Yolanda
  • Ibáñez, Ana (il.)

Behinola: haur eta gazte literatura aldizkaria (p. 35-35) - 2019

Editor: Galtzagorri Elkartea

  • ISSN/ISBN 1575-8168

Kide

  • Arrieta, Yolanda
  • Ibá (il.)

Behinola: haur eta gazte literatura aldizkaria (p. 36-36) - 2019

Editor: Galtzagorri Elkartea

  • ISSN/ISBN 1575-8168

Agurra

  • Arrieta, Yolanda
  • Ibáñez, Ana (il.)

Behinola: haur eta gazte literatura aldizkaria (p. 34-34) - 2019

Editor: Galtzagorri Elkartea

  • ISSN/ISBN 1575-8168

Las TIC en la enseñanza del inglés para fines específicos: una propuesta metodológica

  • M. Ángeles Escobar
  • Ana Ibáñez

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 38-52) - 2018

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

10.37536/ej.2018.27.1892 View at source

  • ISSN/ISBN 1989-0796

Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond

  • Escobar, L.
  • Moreno, A.I.

(p. 1-386) - 1/01/2022

Editor: Springer International Publishing

10.1007/978-3-030-87476-6 View at source

  • ISSN/ISBN 9783030874759

On the architecture of words: applications of meaning studies

  • Goded Rambaud, Margarita
  • Ibáñez Moreno, Ana
  • Hoste, Véronique

2015

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436270228

CUID Everyday English: A1 Elemental

  • Ibáñez Moreno, Ana
  • Sagredo Santos, Antonia

2011

Editor: Limassol (Chipre): Burlington Books, 2011

  • ISSN/ISBN 9789963482009

Strands of languaje: (B1-Part II)

  • Aragonés González, Mónica
  • Alba Juez, Laura

2010

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788499610184

Design and Development of the Mobile Application ENVITOUR (ENglish VIdeos for TOURism) to Practice Oral Production in English for Tourism

  • Moreno, A.I.

Proceedings of the Future Technologies Conference (FTC) 2024 (p. 335-355) - 2024

Editor: Springer

10.1007/978-3-031-73122-8_21 View at source

  • ISSN/ISBN 2367-3389

On the use of rubrics to evaluate online English for specific purposes learners: Comparing teachers' and students' self-perceptions

  • Moreno, A.I.

Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching (p. 205-233) - 25/08/2023

Editor: IGI Global

10.4018/978-1-6684-8213-1.ch007 View at source

  • ISSN/ISBN 9781668482131

Data-driven learning to improve writing skills in foreign language

  • M Ángeles Escobar Álvarez
  • Ana Ibáñez Moreno

Designing Online Assessment. Solutions that are Rigorous, Trusted, Flexible and Scalable (p. 59-61) - 2022

Editor: EADTU Special interest Group on Online Assessment

10.5281/zenodo.6563226 View at source

  • ISSN/ISBN 90-79730-44-0

Capítulo 4. The multifunctionality of english inerjections and their translation in spanish dubbing and subtitling

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Anna Vermeulen

La traducción de los textos de especialidad: una perspectiva multidisciplinar (p. 95-129) - 2017

Editor: Instituto Interuniversitario de Lenguas Modernas Aplicadas (IULMA)

  • ISSN/ISBN 978-84-9133-118-6

VISP: A MALL-based app using audio description techniques to improve B1 EFL students' oral competence

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Vermeulen, Anna

Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (p. 266-276) - 2016

Editor: Routledge Reino Unido

  • ISSN/ISBN 9781138120433

El desarrollo de un etiquetador semántico-cognitivo para el procesamiento de las entradas léxicas de un corpus de notas de cata de vino

  • Goded Rambaud, Margarita
  • Ibáñez Moreno, Ana

Vino y alimentación: estudios humanísticos y científicos (p. 181-196) - 2012

Editor: Universidad de La Rioja

  • ISSN/ISBN 978-84-96487-72-7

A contrastive cognitive analysis of proverbs in english and spanish: how the communicative and conceptual power of language is reflected on folk knowledge

  • Ortigosa Pastor, Ana
  • Ibáñez Moreno, Ana

Metaphor, blending and their application to semantic analysis (p. 81-95) - 2006

Editor: Anubar

  • ISSN/ISBN 84-7013-280-6

A contrastive discourse analysis of proverbs in english and spanish: the discovery of how much can be communicated through so little

  • Ibáñez Moreno, Ana
  • Ortigosa Pastor, Ana

Linguistic perspectives from the classroom :« language teaching in a multicultural Europe« (p. 357-370) - 2004

Editor: Universidad de Santiago de Compostela

  • ISSN/ISBN 84-9750-396-1

Audio Description and Subtitling for the Deaf and Hard of Hearing: Media Accessibility in Foreign Language Learning

  • Talaván, N.
  • Lertola, J.
  • Moreno, A.I.

Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020 (p. 938) - 28/02/2020

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

10.1075/ttmc.00082.tal View at source

  • ISSN/ISBN 2352-1813

State of the art of language learning design using mobile technology: sample apps and some critical reflection

  • Bárcena, Elena
  • Read, Timothy
  • Underwood, Joshua
  • Obari, Hiroyuki
  • Cojocnean, Diana
  • Koyama, Toshiko
  • Pareja-Lora, Antonio
  • Calle, Cristina
  • Pomposo, Lourdes
  • Talaván, Noa
  • Ávila-Cabrera, José
  • Ibañez, Ana
  • Vermeulen, Anna
  • Jordano, María
  • Arús-Hita, Jorge
  • Rodríguez, Pilar
  • Castrillo, María Dolores
  • Kétyi, Andras
  • Selwood, Jaime
  • Gaved, Mark
  • Kukulska-Hulme, Agnes
... View more Collapse

Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy (p. 36-43) - 2015

10.14705/rpnet.2015.000307 View at source

  • ISSN/ISBN 978-1-908416-29-2

Using VISP (VIdeos for SPeaking), a mobile app based on audio description, to promote English language learning among Spanish students: a case study.

  • Ibanez Moreno, Ana
  • Vermeulen, Anna

15TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE SPANISH ASSOCIATION OF LANGUAGE AND LITERATURE EDUCATION (p. 132-138) - 1/01/2015

Editor: ELSEVIER SCIENCE BV

10.1016/j.sbspro.2015.03.169 View at source

  • ISSN/ISBN *****************

El proyecto RECORDS: uso de la audiodescripción con fines didácticos en las clases de inglés como segunda lengua

  • Noa Talaván Zanón
  • Antonio Pareja Lora
  • José Javier Ávila Cabrera
  • Ana Ibáñez Moreno
  • María Jordano

VII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 113-115) - 2014

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-2182-7

A semantic analysis of induced motion verbs: some innovative data

  • Ibáñez Moreno, Ana

Actas del VI Congreso de Lingüística General: Santiago de Compostela, 3-7 de mayo de 2004 (p. 2121-2130) - 2007

Editor: Arco Libros

  • ISSN/ISBN 84-7635-669-2

La identificación de los predicados afijales en una base de datos léxica del inglés antiguo

  • Ibáñez Moreno, Ana

Lingüística aplicada en la sociedad de la información y la comunicación (p. 277-284) - 2006

Editor: Servei de Publicacions i Intercanvi Científic

  • ISSN/ISBN 84-7632-962-8

Interculturalidad y enseñanza de lenguas: una unidad didáctica basada en Don Quijote de la Mancha

  • Ibáñez Moreno, Ana
  • Ortigosa Pastor, Ana

Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas (p. 305-322) - 2006

Editor: Servei de Publicacions i Intercanvi Científic

  • ISSN/ISBN 84-7632-960-1

Metodología para la eiaboroción de una base de datos sobre las característicos morfosintóctjcas del léxico del ingiés antiguo

  • Ana lbáñez Moreno

Actas XVIII Congreso Internacional AEDEAN: [recurso electrónico] (p. 29) - 2005

Editor: Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

  • ISSN/ISBN 84-3706-315-9

Aspectos semánticos y pragmáticos de la evolución del grupo genitivo

  • Martín Arista, Francisco Javier
  • Ibáñez Moreno, Ana

Perspectivas recientes sobre el discurso (p. 192) - 2001

Editor: Secretariado de Publicaciones y Medios Audiovisuales

  • ISSN/ISBN 84-7719-984-1

Parámetros semánticos y pragmáticos de la sustitución del género

  • Ibáñez Moreno, Ana
  • Martín Arista, Francisco Javier

Perspectivas recientes sobre el discurso (p. 192) - 2001

Editor: Secretariado de Publicaciones y Medios Audiovisuales

  • ISSN/ISBN 84-7719-984-1

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

Active audio description as a didactic resource to improve oral skills in foreign language teaching

  • Marga Navarrete
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (pres.)
  • Ana Ibáñez Moreno (secr.)
  • Alberto Fernández Costales (voc.)

2021

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Aplicación del blogging para mejorar la producción escrita en inglés en el enfoque AICLE en Educación Secundaria Obligatoria en España: investigación-acción

  • Salvador Montaner Villalba
  • Ana Ibáñez Moreno (dir. tes.)
  • Jesús García Laborda (dir. tes.)
  • Ana María Gimeno Sanz (pres.)
  • Cristina Calle Martínez (secr.)
  • Elena Bárcena Madera (voc.)

2019

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Aplicación del aprendizaje móvil para mejorar la interacción oral de estudiantes de español como lengua extranjera

  • Mercedes Idalith León Ortiz
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Ana Ibáñez Moreno (pres.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)
  • Lourdes Pomposo Yanes (voc.)

2017

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Language behaviour, cultures and identities in migrants living in Madrid

  • María Guadalupe Dorado Escribano
  • Emilio Cañadas Rodríguez (dir. tes.)
  • Silvia Molina Plaza (pres.)
  • María Ángeles de la Morena Taboada (secr.)
  • Gustavo Sánchez Canales (voc.)
  • July de Wilde (voc.)
  • Ana Ibáñez Moreno (voc.)
... View more Collapse

2017

Reading institution: Universidad Camilo José Cela

Clasificación lingüística y análisis sociolingüístico de los anglicismos en el español de México: La incorporación de los anglicismos en los Estados de Puebla y Tlaxcala a principios del siglo XXI

  • Stepánka Rubesova
  • Ana Ibáñez Moreno (dir. tes.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (pres.)
  • Cristina Calle Martínez (secr.)
  • Jorge Arús Hita (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

A functional approach to the derivational morphology of old english: verbal suffixes

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Francisco Javier Martín Arista (dir. tes.)
  • Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez (pres.)
  • Isabel de la Cruz Cabanillas (voc.)
  • Juan Manuel Molina Valero (secr.)
  • Pilar Guerrero Medina (voc.)
  • Javier Pérez Guerra (voc.)
... View more Collapse

2007

Reading institution: Universidad de La Rioja

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/9/25 12:12 PM