Martín Quevedo, Juan juan.martin.quevedo@urjc.es
Publications
- Articles 37
- Books 0
- Book chapters 11
- Conferences 0
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 0
- Patent or software license 0
COVID-19 Lockdown and Disney+ strategy on social networks on its launch during the State of alarm in Spain
- Martín-Quevedo, Juan
- Fernández-Gómez, Erika
- Feijoo-Fernández, Beatriz
Communication & Society-Spain (p. 151-169) - 4/4/2023
10.15581/003.36.2.151-169 View at source
- ISSN 23867876
Original Contents, Celebrities and Proximity. How Netflix Spain used Instagram to Bring its Catalogue to Young People during the Pandemics
- Erika Fernández Gómez
- Beatriz Feijóo Fernández
- Juan Martín Quevedo
Estudios Sobre El Mensaje Periodistico (p. 91-104) - 1/1/2023
10.5209/esmp.82159 View at source
- ISSN 11341629
COVID-19 Lockdown and Disney+ strategy on social networks on its launch during the State of alarm in Spain
- Juan Martín Quevedo
- Erika Fernández Gómez
- Beatriz Feijóo Fernández
Comunicacion Y Sociedad (p. 151-169) - 1/1/2023
- ISSN 02140039
- iMarina
Netflix's communication strategy on Twitter and Instagram during the unlock in Spain: humour, proximity and information
- Gómez, Erika Fernández
- Martin-Quevedo, Juan
- Feijoo Fernández, Beatriz
Observatorio - 30/9/2022
10.15847/obsobs16320222054 View at source
- ISSN 16465954
Attitudes, willingness, and resources to cover article publishing charges: The influence of age, position, income level country, discipline and open access habits
- Segado-Boj, Francisco
- Prieto-Gutierrez, Juan-Jose
- Martin-Quevedo, Juan;
Learned Publishing (p. 489-498) - 10/5/2022
10.1002/leap.1455 View at source
- ISSN 09531513
THE SOUND PORTRAIT OF A DICTATOR A Study of Francos image in Radio Nacional de Espana
- Gomez-Garcia, Salvador
- Martin-Quevedo, Juan
- Quevedo-Redondo, Raquel;
Media History (p. 230-243) - 3/4/2022
10.1080/13688804.2021.1914013 View at source
- ISSN 13688804
La estrategia comunicativa de Netflix en Twitter e Instagram durante el desconfinamiento en España: humor, proximidad e información
- Erika Fernández Gómez
- Juan Martín Quevedo
- Beatriz Feijóo Fernández
Observatorio (p. 34-52) - 1/1/2022
- ISSN 16465954
- iMarina
The promotional strategy of Netflix and HBO on Instagram in a competition scenario. Analysis of their profiles in Spain and in the US
- Martin-Quevedo, Juan
- Fernandez-Gomez, Erika
- Segado-Boj, Francisco;
Obra Digital. Revista De Comunicación (p. 97-112) - 1/8/2021
10.25029/od.2021.290.20 View at source
- ISSN 20145039
Origins and Development of Cultural Television in Europe. A Comparison between TVE's Second Channel, BBC-2 and RTP-2 (1966-1975)
- Martin Quevedo, Juan
- Navarro Sierra, Nubia
- Gomez Rodriguez, Gema Maria;
Memoria Y Civilización. Anuario De Historia (p. 591-615) - 1/1/2021
10.15581/001.24.020 View at source
- ISSN 11390107
The cathode-ray doctrine. religion and nationalist spirit subjects in francoist television (1958-1975) [Doctrina catódica. Las asignaturas de Religión y Formación del Espíritu Nacional en la televisión franquista (1958-1975)]
- Jimeno TA
- Martín-Quevedo J
Estudios Sobre El Mensaje Periodistico (p. 753-764) - 1/1/2021
10.5209/esmp.71639 View at source
- ISSN 11341629
This researcher has no books.
De niño a adulto: La promoción de contenido familiar y la nostalgia como recurso promocional de Disney+ España en Instagram
- Erika Fernández Gómez
- Juan Martín Quevedo
- Beatriz Feijóo Fernández
(p. 45-60) - 1/1/2022
- iMarina
Los políticos, la política y la televisión: la comisión de control a RTVE
- Juan Martín Quevedo
(p. 81-107) - 1/1/2022
- iMarina
¿Qué es una televisión de servicio público? el debate político acerca de TVE (2000-2009)
- Juan Martín Quevedo
- Nuria Navarro Sierra
La Comunicación Del Poder: Análisis Del Discurso En Redes Y Estrategias De Cobertura Mediática (p. 115-130) - 1/1/2021
- iMarina
Quo Vadiz, newsgame? Ethical boundaries betwwn journalism and games
- Salvador Gómez García
- Juan Martín Quevedo
(p. 73-91) - 1/1/2021
- iMarina
Innovación educativa mediante \learnign by doing\, formación en herramientas digitales profesionales para estudiantes de Comunicación y Marketing Digital
- Borja Gutiérrez Merelles
- Juan Martín Quevedo
1/1/2020
- iMarina
Las estrategias de promoción de series de Netflix en Twitter: El caso de narcos y Stranger Things
- Juan Martín Quevedo
- Erika Fernández Gómez
(p. 419-420) - 1/1/2019
- iMarina
Las series de Netflix en Twitter: la promoción y \engagement\ de Narcos y Stranger Things
- Juan Martín Quevedo
- Erika Fernández Gómez
(p. 103-120) - 1/1/2019
- iMarina
Infoentretenimiento y sesgo informativo en el relato de la crisis económica en la televisión española: Telecinci en 2012
- Juan Martín Quevedo
(p. 305-314) - 1/1/2016
- iMarina
El intento de regionalizar la información de TVE: los programas informativos en la Segunda Cadena (1966-1975)
- Juan Martín Quevedo
1/1/2014
- iMarina
This researcher has no conferences.
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
This researcher has no supervised thesis.
This researcher has no patents or software licenses.
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id