Roldán Álvarez, David david.roldan@urjc.es
Actividades
- Artículos 9
- Libros 0
- Capítulos de libro 1
- Congresos 9
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Collaborative Video-Based Learning Using Tablet Computers to Teach Job Skills to Students with Intellectual Disabilities
- Roldán-álvarez D
- Martín E
- Haya PA
Education Sciences - 1/8/2021
10.3390/educsci11080437 Ver en origen
- ISSN 22277102
Understanding Discussions of Citizen Science Around Sustainable Development Goals in Twitter
- Roldan-alvarez, David
- Martinez-Martinez, Fernando
- Martin, Estefania
- Haya, Pablo A.;
Ieee Access (p. 144106-144120) - 1/1/2021
10.1109/access.2021.3122086 Ver en origen
- ISSN 21693536
Turns vs consensus: Learning mathematics in multi-touch surfaces
- Bacelo, Adrian
- Roldan-Alvarez, David
- Martin, Estefania;
International Journal Of Human-Computer Studies - 1/8/2020
10.1016/j.ijhcs.2020.102431 Ver en origen
- ISSN 10715819
Impact of different interaction protocols on group communication, satisfaction and learning outcomes of primary school children when using multitouch tabletops
- Roldan-Alvarez, David
- Bacelo, Adrian
- Martin, Estefania
- Haya, Pablo A.;
Computers & Education - 1/7/2020
10.1016/j.compedu.2020.103875 Ver en origen
- ISSN 03601315
Open-Source Drone Programming Course for Distance Engineering Education
- Canas, Jose M.
- Martin-Martin, Diego
- Arias, Pedro
- Vega, Julio
- Roldan-Alvarez, David
- Garcia-Perez, Lia
- Fernandez-Conde, Jesus;
Electronics (p. 1-18) - 1/12/2020
10.3390/electronics9122163 Ver en origen
- ISSN 08834989
Today I Tell A Comics and Story Creation App for People with Autism Spectrum Condition
- Martin, Estefania
- Cupeiro, Carlos
- Pizarro, Laura
- Roldan-Alvarez, David
- Montero-de-Espinosa, Guadalupe;
International Journal Of Human-Computer Interaction (p. 679-691) - 9/5/2019
10.1080/10447318.2018.1550178 Ver en origen
- ISSN 10447318
Impact of using interactive devices in Spanish early childhood education public schools
- Martin, Estefania
- Roldan-Alvarez, David
- Haya, Pablo A.
- Fernandez-Gaulles, Cristina
- Guzman, Cristian
- Quintanar, Hermelinda;
Journal Of Computer Assisted Learning (p. 1-12) - 1/2/2019
10.1111/jcal.12305 Ver en origen
- ISSN 13652729
DEDOS: An Authoring Toolkit to Create Educational Multimedia Activities for Multiple Devices
- Roldan-Alvarez D
- Martin E
- Haya P
- Garcia-Herranz M
- Rodriguez-Gonzalez M
Ieee Transactions On Learning Technologies (p. 493-505) - 1/12/2018
10.1109/tlt.2017.2788867 Ver en origen
- ISSN 19391382
Mind the gap: Impact on learnability of user interface design of authoring tools for teachers
- Roldan-Alvarez D
- Martin E
- Garcia-Herranz M
- Haya P
International Journal Of Human-Computer Studies (p. 18-34) - 1/10/2016
10.1016/j.ijhcs.2016.04.011 Ver en origen
- ISSN 10715819
Este/a investigador/a no tiene libros.
Combinando aprendizaje cooperativo y redes sociales para enseñar habilidades laborales a estudiantes con discapacidad intelectual
- David Roldán Álvarez
- Sara de Miguel
- Estefanía Martín
Xviii Simposio Internacional De Informática Educativa, Siie 2016 (p. 391-396) - 1/1/2016
- iMarina
Citizen Science and Open Learning: A Twitter perspective
- Roldan-Alvarez, David
- Martinez-Martinez, Fernando
- Martin, Estefania;
Ieee 21st International Conference On Advanced Learning Technologies (Icalt 2021) (p. 6-8) - 1/1/2021
10.1109/icalt52272.2021.00009 Ver en origen
- ISSN 21613761
Plataforma web escalable para la enseñanza universitaria práctica de programación de robots
- Lía García Perez
- David Roldán Álvarez
- José María Cañas Plaza
- Javier Martínez del Río
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020 (p. 258) - 1/1/2020
Editor: Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)
- ISSN/ISBN 978-84-09-23751-7
- Dialnet
- iMarina
Learning Experiences Using Tablets with Children and People with Autism Spectrum Disorder
- Roldan-Alvarez, David
- Marquez-Fernandez, Ana
- Martin, Estefania
- Guzman, Cristian;
Lecture Notes In Computer Science (p. 640-643) - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-45153-4_81 Ver en origen
- ISSN 03029743
Mobile Devices as Assistive Technologies for ASD: Experiences in the Classroom
- Roldán-Álvarez D
- Gomez J
- Márquez-Fernández A
- Martín E
- Montoro G
Lecture Notes In Computer Science (p. 187-197) - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-40355-7_18 Ver en origen
- ISSN 03029743
Combining traditional methodologies and social networks to teach job related skills to students with special needs
- Roldan-Alvarez, D
- de Miguel, S
- Martin, E
2016 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMPUTERS IN EDUCATION (SIIE) - 1/1/2016
DEDOS-Player: Educational Activities for Touch Devices
- Roldan-Alvarez, David
- Martin, Estefania
- Martin Martin, Oscar
- Haya, Pablo A.;
Lecture Notes In Computer Science (p. 525-528) - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-45153-4_55 Ver en origen
- ISSN 03029743
Benefits of combining multitouch tabletops and turn-based collaborative learning activities for people with cognitive disabilities and people with ASD
- Roldan-Alvarez D
- Marquez-Fernandez A
- Rosado-Martin S
- Martin E
- Haya P
- Garcia-Herranz M
Ieee 21st International Conference On Advanced Learning Technologies (Icalt 2021) (p. 566-+) - 1/1/2014
10.1109/icalt.2014.166 Ver en origen
- ISSN 21613761
Educational activities in multi-touch tables for students with intellectual disabilities [Actividades Educativas en Mesas Multicontacto para Alumnos con Discapacidad Intelectual]
Actas del XIV Congreso Internacional de Interaccion Persona-Ordenador, INTERACCION 2013 (p. 27-30) - 1/1/2013
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Grupo de investigación de alto rendimiento en desarrollo de software de la Universidad Rey Juan Carlos / Research group on Software Development at Universidad Rey Juan Carlos
Rol: Investigador
-
Laboratorio de Tecnologías de la Información en la Educación de la Universidad Rey Juan Carlos
Rol: Colaborador
Perfiles de investigador/a
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id