Roldán Álvarez, David david.roldan@urjc.es
Actividades
- Artículos 13
- Libros 0
- Capítulos de libro 1
- Congresos 13
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 2
- Patentes o licencias de software 0
Introduction to this special issue on intelligent systems for people with diverse cognitive abilities
- Mauro, N
- Cena, F
- Putnam, C
- Pera, MS
- Alvarez, DR
Human-Computer Interaction (p. 1-7) - 3/3/2024
10.1080/07370024.2023.2251969 Ver en origen
- ISSN 15327051
Intelligent Deep-Learning Tutoring System to Assist Instructors in Programming Courses
- Roldan-Alvarez, D
- Mesa, FJ
Ieee Transactions On Education (p. 153-161) - 1/2/2024
10.1109/te.2023.3331055 Ver en origen
- ISSN 00189359
Introduction to Control Education with the Unibotics web framework
- Lía García Perez
- Diego Martín Martín
- José María Cañas Plaza
- Jesús Chacón Sombría
- David Roldán Álvarez
Jornadas De Automática (p. 55 - ) - 1/1/2024
- ISSN 30454093
- iMarina
An analytics approach to health and healthcare in citizen science communications on Twitter
- Martínez-Martínez, F
- Roldán-Alvarez, D
- Martín, E
- Hoppe, HU
Digit Health - 1/1/2023
10.1177/20552076221145349 Ver en origen
- ISSN 20552076
Collaborative Video-Based Learning Using Tablet Computers to Teach Job Skills to Students with Intellectual Disabilities
- Roldán-Alvarez, D
- Martín, E
- Haya, PA
Education Sciences - 1/8/2021
10.3390/educsci11080437 Ver en origen
- ISSN 22277102
Understanding Discussions of Citizen Science Around Sustainable Development Goals in Twitter
- Roldán-álvarez, D
- Martínez-Martínez, F
- Martín, E
- Haya, PA
Ieee Access (p. 144106-144120) - 1/1/2021
10.1109/access.2021.3122086 Ver en origen
- ISSN 21693536
Turns vs consensus: Learning mathematics in multi-touch surfaces
- Bacelo, A
- Roldán-Alvarez, D
- Martín, E
International Journal Of Human-Computer Studies - 1/8/2020
10.1016/j.ijhcs.2020.102431 Ver en origen
- ISSN 10715819
Impact of different interaction protocols on group communication, satisfaction and learning outcomes of primary school children when using multitouch tabletops
- Roldán-Alvarez, D
- Bacelo, A
- Martín, E
- Haya, PA
Computers & Education - 1/7/2020
10.1016/j.compedu.2020.103875 Ver en origen
- ISSN 03601315
Open-Source Drone Programming Course for Distance Engineering Education
- Cañas, JM
- Martín-Martín, D
- Arias, P
- Vega, J
- Roldán-Alvarez, D
- García-Pérez, L
- Fernández-Conde, J
Electronics (p. 1-18) - 1/12/2020
10.3390/electronics9122163 Ver en origen
- ISSN 08834989
Today I Tell A Comics and Story Creation App for People with Autism Spectrum Condition
- Martin, E
- Cupeiro, C
- Pizarro, L
- Roldán-Alvarez, D
- Montero-de-Espinosa, G
International Journal Of Human-Computer Interaction (p. 679-691) - 9/5/2019
10.1080/10447318.2018.1550178 Ver en origen
- ISSN 10447318
Este/a investigador/a no tiene libros.
Combinando aprendizaje cooperativo y redes sociales para enseñar habilidades laborales a estudiantes con discapacidad intelectual
- David Roldán Álvarez
- Sara de Miguel
- Estefanía Martín
Xviii Simposio Internacional De Informática Educativa, Siie 2016 (p. 391-396) - 1/1/2016
- iMarina
Automatic Competitions in the Unibotics Open Online Robot Programming Web
- Fernández-Ruiz, R
- Palacios-Alonso, D
- Cañas-Plaza, JM
- Roldán-Alvarez, D
Lecture Notes In Networks And Systems (p. 463-474) - 1/1/2023
10.1007/978-3-031-21065-5_38 Ver en origen
- ISSN 23673370
URJC-Team at FinancES 2023: Financial Targeted Sentiment Analysis in Spanish Combining Transformers
- Rodríguez-García MÁ
- Riaño-Martínez A
- Roldán-Álvarez D
- Montalvo-Herranz S
Ceur Workshop Proceedings - 1/1/2023
- ISSN 16130073
- iMarina
URJC-Team at MEDDOPLACE 2023: Bi-LSTM and Transformers for Medical Document Place-Related Content Extraction
- Roldán-Álvarez D
- Rodríguez-García MÁ
- Montalvo-Herranz S
- Martínez-Unanue R
Ceur Workshop Proceedings - 1/1/2023
- ISSN 16130073
- iMarina
Citizen Science and Open Learning: A Twitter perspective
- Roldán-Alvarez, D
- Martínez-Martínez, F
- Martín, E
Ieee 21st International Conference On Advanced Learning Technologies (Icalt 2021) (p. 6-8) - 1/1/2021
10.1109/icalt52272.2021.00009 Ver en origen
- ISSN 21613761
Plataforma web escalable para la enseñanza universitaria práctica de programación de robots
- Lía García Perez
- David Roldán Álvarez
- José María Cañas Plaza
- Javier Martínez del Río
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020 (p. 258) - 1/1/2020
Editor: Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)
- ISSN/ISBN 978-84-09-23751-7
- Dialnet
- iMarina
BlueThinking, a programming tool for the development of executive functions at childhood
- Lozano-Osorio, I
- Roldán-Alvarez, D
- Bacelo, A
- Martín, E
ACM International Conference Proceeding Series - 1/1/2019
Learning Experiences Using Tablets with Children and People with Autism Spectrum Disorder
- Roldán-Alvarez, D
- Márquez-Fernández, A
- Martín, E
- Guzmán, C
Lecture Notes In Computer Science (p. 640-643) - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-45153-4_81 Ver en origen
- ISSN 03029743
Mobile Devices as Assistive Technologies for ASD: Experiences in the Classroom
- Roldán-Alvarez, D
- Gomez, J
- Márquez-Fernández, A
- Martín, E
- Montoro, G
Lecture Notes In Computer Science (p. 187-197) - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-40355-7_18 Ver en origen
- ISSN 03029743
Combining traditional methodologies and social networks to teach job related skills to students with special needs
- Roldan-Alvarez, D
- de Miguel, S
- Martin, E
2016 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMPUTERS IN EDUCATION (SIIE) - 1/1/2016
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Establishing a pipeline for social network analysis in Citizen Science: Integration into a data visualization platform for interactive and integrative analysis of discourse
- Roldán Álvarez, David (Director)
- Martín Barroso, Estefanía (Codirector) Doctorando: FERNANDO MARTINEZ MARTINEZ
16/2/2024
- iMarina
Leveraging natural interaction and direct manipulation as catalyzers of digital evolution in education
- Roldán Álvarez, David (Titulado/a)
- Estefanía Martín (Director)
- Manuel García-Herranz Olmo (Director) Doctorando: David Roldán Álvarez
1/1/2017
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Grupo de investigación de alto rendimiento en desarrollo de software de la Universidad Rey Juan Carlos / Research group on Software Development at Universidad Rey Juan Carlos
Rol: Investigador
-
Laboratorio de Tecnologías de la Información en la Educación de la Universidad Rey Juan Carlos
Rol: Colaborador
Perfiles de investigador/a
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id