Moreno Fernández, María Angeles mariaangeles.moreno@urjc.es
Publications
- Articles 86
- Books 4
- Book chapters 10
- Conferences 5
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 5
- Patent or software license 0
Promoting Sun Safety. Beliefs and Factors Influencing Skin Protection Behaviors Among University Students Through the Health Belief Model
- Jimenez-Sanchez, Lara
- Moreno, Dra angeles
- Fuentes-lara, Cristina
Revista Mediterránea De Comunicación: Mediterranean Journal Of Communication - 1/7/2025
10.14198/medcom.29088 View at source
- ISSN 1989872X
Social Media and Influence on Young People's Health: A Study on Tanning Attitudes and Sun Protection in Spain
- Jimenez-Sanchez, Lara
- Moreno, Angeles
- Fuentes-Lara, Maria Cristina
Palabra Clave - 1/2/2025
10.5294/pacla.2025.28.s1.1x View at source
- ISSN 01228285
Redes sociales e influencia en la salud de los jóvenes: un estudio sobre las actitudes de bronceado y fotoprotección en España
- Lara Jiménez Sánchez
- Ángeles Moreno
- Mª Cristina Fuentes Lara
Palabra Clave - 1/1/2025
- ISSN 01228285
- iMarina
Sun behavior: exploring the health belief model on skin cancer prevention in Spain
- Fuentes-Lara C
- Zeler I
- Moreno Á
- De Troya-Martín M
Zeitschrift Fur Gesundheitswissenschaften - 11/9/2024
10.1007/s10389-024-02335-7 View at source
- ISSN 09431853
Ángeles Moreno preface
- Moreno Á
Priorities For Public Relations Leaders (p. 7-10) - 23/10/2024
- iMarina
Representación de la incidencia y mortalidad por cáncer en la prensa española
- Noelia Zurro-Antón
- Luis Cárcamo Ulloa
- Ángeles Moreno
Cuadernos.Info (p. 182-204) - 1/1/2024
- ISSN 07193661
- iMarina
Representation of cancer incidence and mortality in the Spanish press
- Zurro-Antón, N
- Cárcamo-Ulloa, L
- Moreno, A
Cuadernos.Info (p. 182-204) - 1/1/2024
10.7764/cdi.57.65203 View at source
- ISSN 07193661
Sun Exposure and Skin Cancer: An Examination of Communications for Prevention on Instagram in a High-Risk Context
- Jiménez-Sánchez, L
- Moreno, A
- Fuentes-Lara, MC
Profesional De La Informacion (p. e330307- ) - 1/1/2024
10.3145/epi.2024.0307 View at source
- ISSN 13866710
COVID-19 communication management in Europe: a comparative analysis of the effect of information-seeking in the public's sense-making in Italy, Spain and the United Kingdom
- Moreno, Angeles
- Lara, Cristina Fuentes
- Tench, Ralph
- Romenti, Stefania
Corporate Communications (p. 744-768) - 18/8/2023
10.1108/ccij-06-2022-0063 View at source
- ISSN 13563289
Comunicación para la prevención de cáncer de piel: un análisis del uso de Facebook para la comunicación de salud en España
- Lara Jiménez Sánchez
- Ángeles Moreno
- Ileana Zeler
Redmarka: Revista Académica De Marketing Aplicado (p. 78-94) - 27/6/2023
10.17979/redma.2023.27.1.9650 View at source
- ISSN 18522300
- iMarina
- iMarina
Latin American Communication Monitor 2020-2021. Crisis delCOVID-19 en la gestión de comunicación, ciberseguridad, situación de las mujeres, retos éticos y nuevas competencias: resultados del estudio bienal en 20 países
- Alejandro Álvarez Nobell
- Juan Carlos Molleda
- Ángeles Moreno
- Andréia Athaydes
- Ana María Suárez Monsalve
- Marco Vinicio Herrera Berenguer
(p. - ) - 1/1/2021
- ISBN 9788409331772
- iMarina
Communication excellence: How to develop, manage and lead exceptional communications
- Tench R
- Ver?i? D
- Zerfass A
- Moreno A
- Verhoeven P
(p. 1-215) - 1/1/2017
10.1007/978-3-319-48860-8 View at source
- ISBN 9783319488608; 9783319488592
Crítica de la publicidad y su discurso: fundamentos de la crítica de la comunicación publicitaria desde la línea de la eficacia a la publicidad como cultura
- Ángeles Moreno
(p. - ) - 1/1/2004
- ISBN 8495195607
- iMarina
Who takes the blame? Factors of the perpetuation of the glass ceiling in public relations and strategic communication in Latin America
- Moreno Á
- Lara CF
Towards A New Understanding Of Masculine Habitus And Women And Leadership In Public Relations (p. 74-89) - 1/1/2022
El uso de las fuentes informativas y su influencia en los roles profesionales del periodismo español. Análisis del caso del modelo vigilante en el diario digital El Confidencial
- Juan Francisco Torregrosa Carmona
- Ángeles Moreno
Comunicación Y Diversidad. Libro De Comunicaciones Del Vii Congreso Internacional De La Asociación Española De Investigación De La Comunicación (p. 2474-2491) - 1/1/2020
- iMarina
Ethical practices and role perceptions of bloggers: An analysis of literary bloggers in Spain
- Navarro C
- Moreno A
Communication Ethics in a Connected World: Research in Public Relations and Organisational Communication (p. 97-114) - 1/1/2015
Spain: Public relations leadership in an age of turbulence
- Ruiz CN
- Moreno Á
Public Relations Leaders As Sensemakers: A Global Study Of Leadership In Public Relations And Communication Management (p. 232-246) - 1/1/2014
Metodología de la investigación transcultural
- María Luisa Humanes
- Ángeles Moreno
- Francisco José Sarabia Sánchez
Métodos De Investigación Social Y De La Empresa (p. 695-715) - 1/1/2013
- iMarina
Las relaciones entre los periodistas y las fuentes informativas en el periodismo político español
- Enric Saperas Lapiedra
- Ángeles Moreno
- Luis Pablo Francescutti
Comunicació I Risc: Iii Congrés Internacional Associació Espanyola D'investigació De La Comunicació (p. 134 - ) - 1/1/2012
- iMarina
El contról y la evaluación de la responsabilidad social corporativa: Una oportunidad para el desrrollo sostenible
- Ángeles Moreno
Estudios De Comunicación Y Medios (p. 125-139) - 1/1/2011
- iMarina
El tratamiento de la información sobre ciudadanía corporativa en las webs corporativas de las empresas del IBEX35
- Paul Capriotti
- Ángeles Moreno
Tendencias Actuales En Las Relaciones Públicas (p. 465-484) - 1/1/2007
- iMarina
Relaciones públicas y desarrollo sostenible en el sector turístico: Estudio de caso del grupo Xcaret en el Caribe mexicano
- Ángeles Moreno
Investigación Y Relaciones Públicas: I Congreso Internacional De Relaciones Públicas (p. 623-649) - 1/1/2005
- iMarina
La comercialización de Internet: consecuencias en la comunicación externa de las empresas y organizaciones
- Ángeles Moreno
- Ángel Badillo Matos
Retos De La Sociedad De La Información: Estudios De Comunicación En Honor De La Dra. María Teresa Aubach Guiu (p. 587-604) - 1/1/1997
- iMarina
Latin America and the strategic communication dilemma in times of COVID-19
- Alejandro Álvarez Nobell
- Juan Carlos Molleda
- Ángeles Moreno
- Ana María Suárez
(p. 49-64) - 22/8/2022
10.4324/9781003184669-6 View at source
- ISBN 9781003184669
COVID-19 information seeking in Spain
- Cristina Navarro
- Ángeles Moreno
- Cristina Fuentes-Lara
(p. 132-147) - 22/8/2022
Implications for the future of strategic communications from the COVID-19 pandemic
- Ralph Tench
- Juan Meng
- Ángeles Moreno
(p. 345-350) - 22/8/2022
A world turned upside down
- Ralph Tench
- Juan Meng
- Ángeles Moreno
(p. 3-12) - 22/8/2022
Public relations and the rise of hypermodern values: Exploring the profession in Europe
- Verhoeven, P
- Zerfass, A
- Vercic, D
- Tench, R
- Moreno, A
Public Relations Review (p. 471-480) - 1/11/2018
10.1016/j.pubrev.2018.06.001 View at source
- ISSN 03638111
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
Comunicación de salud. Análisis de la producción científica sobre riesgos de crisis y emergencias y de la representación mediática del caso epidemiológico del cáncer
- Humanes Humanes, María Luisa (Director)
- Moreno Fernández, María Angeles (Tutor) Doctorando: NOELIA ZURRO ANTON
17/6/2024
- iMarina
Comunicación de salud. Análisis de la producción científica sobre emergencias, riesgos y crisis de salud y de la representación mediática del caso epidemiológico del cáncer
- María Luisa Humanes (Director)
- Ángeles Moreno (Director) Doctorando: Noelia Zurro-Antón
1/1/2024
- iMarina
La comunicación corporativa en tiempos de crisis por el conflicto armado en Colombia y sus retos hacia el postconflicto: estudio de caso de Interconexión Eléctrica S.A. -ISA-
- Ángeles Moreno (Director)
- Carmen María Alonso González (Director) Doctorando: Luisa Fernanda Uribe Palomares
1/1/2016
- iMarina
Las nuevas tecnologías en la comunicación estratégica. Análisis de los blogs corporativos en las empresas españolas
- María Luisa Humanes (Director)
- Ángeles Moreno (Director) Doctorando: Cristina Navarro Ruiz
1/1/2011
- iMarina
La autopublicidad en TVE (1988-2000): un sistema de comunicación corporativa, comercial y política : aproximación económico-política y cultural
- Moreno Fernández, María Angeles (Titulado/a)
- Víctor Sampedro Blanco (Director)
- Gerardo Pastor Ramos (Director) Doctorando: Ángeles Moreno
1/1/2003
- iMarina
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id

