Antón Sánchez, Laura laura.anton@urjc.es

Publications

Re-building the Idea of Being a Woman. The Audiovisual Legacy of Lila Crane

  • Laura Antón Sánchez

Communication & Society-Spain (p. 293-310) - 10/10/2022

10.15581/003.32.37834 View at source

  • ISSN 23867876

On a Tendency of Female Desire in Mainstream Cinema. The Re-construction of Identity in the Audiovisual Diptych of Gravity (2013) and The Wind (1928)

  • Antón Sánchez, L

Fonseca-Journal Of Communication (p. 207-229) - 1/1/2021

10.14201/fjc-v22-22676 View at source

  • ISSN 21729077

Sobre una tendencia del deseo femenino en el cine \mainstream\. La reconstrucción de la identidad en el díptico audiovisual Gravity (2013) y El viento (1928)

  • Laura Antón Sánchez

Fonseca-Journal Of Communication (p. 207-229) - 1/1/2021

  • ISSN 21729077
  • iMarina

THE BIRTH OF A NEW WOMAN IN THE WESTERN. BECOMING A HEROINE IN THE WIND (VICTOR SJOSTROM, 1928)

  • Sánchez, LA

Atalante (p. 177-192) - 1/6/2020

  • ISSN 18853730
  • iMarina

When Woman Teams Up with Monster

  • Laura Antón Sánchez

Cinema Comparat/Ive Cinema (p. 60-86) - 1/1/2020

10.31009/cc.2020.v8.i15.05 View at source

  • ISSN 26049821

El nacimiento de una nueva mujer en el western. Llegar a ser heroína en El viento (The Wind, Victor Sjöström, 1928)

  • Laura Antón Sánchez

Atalante (p. 177-192) - 1/1/2020

  • ISSN 18853730
  • iMarina

Re-building the Idea of Being a Woman. The Audiovisual Legacy of Lila Crane

  • Sánchez, LA

Communication & Society-Spain (p. 293-311) - 1/1/2019

10.15581/003.32.1.293-311 View at source

  • ISSN 23867876

Re-construyendo la idea de ser mujer

  • Laura Antón Sánchez

Comunicacion Y Sociedad (p. 293-310) - 1/1/2019

  • ISSN 02140039
  • iMarina

Re-building the Idea of Being a Woman. The Audiovisual Legacy of Lila Crane

  • Laura Antón Sánchez

Comunicacion Y Sociedad (p. 293-310) - 1/1/2019

  • ISSN 02140039
  • iMarina

RECOGNIZING YOURSELF IN THE OTHER. THE AUDIOVISUAL NARRATIVE OF THE RE-ENCOUNTTER OF THE WOMAN WITH THE MONSTER

  • Antón, L

Fotocinema: Revista Científica De Cine Y Fotografía (p. 87-110) - 1/7/2017

  • ISSN 21720150
  • iMarina

César Fernández-Ardavín: cine y autoría

  • Laura Antón Sánchez

(p. - ) - 1/1/2000

  • ISBN 8492015233
  • iMarina

La memoria del Otro: La forma narrativa del duelo en “Sin Perdón” (“Unforgiven”, C. Eastwood, 1992)

  • Laura Antón Sánchez

Faros Y Torres Vigía: El Cine Español Durante La Ii República (1931-1939) (p. 481-491) - 1/1/2016

  • iMarina

Un escenario de la posfiesta. El vacío de la escritura berlanguiana en “los felices sesenta”

  • Laura Antón Sánchez

Olas Rotas: El Cine Español De Los Sesenta Y Las Rupturas De La Modernidad (p. 173-190) - 1/1/2009

  • iMarina

La \cuestión del realismo\ en el verdugo - la batalla de Boia - (Luis G. Berlanga, 1963)

  • Laura Antón Sánchez

Xi Congreso Internacional De La Asociación Española De Historiadores Del Cine: ! Savia Nutricia? El Lugar Del Realismo En El Cine Español. 23, 24 Y 25 Febrero 2006, Vol. 1 (p. 9-18) - 1/1/2006

  • iMarina

This researcher has no conferences.

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

Análisis del proceso creativo en el diseño de moda. Un estudio de las herramientas de expresión de la identidad creativa

  • Antón Sánchez, Laura (Otros) Doctorando: LAURA MARIA GONZALEZ VILLANUEVA

6/3/2024

  • iMarina

Cuerpos subversivos. Estereotipos femeninos en la danza moderna temprana en España

  • Laura Antón Sánchez (Director) Doctorando: Begoña Olabarria Smith

1/1/2016

  • iMarina

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 9/24/25 12:44 AM