Paredes Barragán, Pedro pedro.paredes@urjc.es

Actividades

A Hybrid Escape Room to Foster Motivation and Programming Education for Pre-Service Teachers

  • Borrás-Gené, O
  • Hijón-Neira, R
  • Paredes-Barragán, P
  • Serrano-Luján, L

International Journal Of Game-Based Learning - 1/1/2024

10.4018/ijgbl.343525 Ver en origen

  • ISSN 21556849

Improving CS1 Programming Learning with Visual Execution Environments

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Pizarro, Celeste
  • French, John
  • Paredes-Barragan, Pedro
  • Duignan, Michael

Information (Switzerland) - 1/10/2023

10.3390/info14100579 Ver en origen

  • ISSN 20782489

Desarrollo del Pensamiento Computacional mediante Cubetto en Educación Infantil

  • Jessica Ramos Ruiz
  • Pedro Paredes Barragán

Ie Comunicaciones (p. 35-44) - 1/1/2023

  • ISSN 16994574
  • iMarina

LITE (Laboratory of Information Technologies in Education), URJC

  • J. Ángel Velázquez-Iturbide
  • Diana Pérez-Marín
  • Oriol Borrás-Gené
  • César Cáceres-Taladriz
  • Miguel García-Iruela
  • Marta Gómez-Gómez
  • Isidoro Hernán-Losada
  • Raquel Hijón-Neira
  • Carlos A. Lázaro-Carrascosa
  • Estefanía Martín-Barroso
  • Mercedes Martín-Lope
  • Daniel Palacios-Alonso
  • Pedro Paredes-Barragán
  • Maximiliano Paredes-Velasco
  • Celeste Pizarro
  • Liliana P. Santacruz-Valencia
  • Jaime Urquiza-Fuentes
  • María Zapata-Cáceres
... Ver más Contraer

IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa (p. 1-12) - 1/1/2019

Editor: Asociación para el Desarrollo de la Informática Educativa (ADIE)

  • ISSN 16994574
  • ISSN/ISBN 1699-4574

AH-questionnaire: An adaptive hierarchical questionnaire for learning styles

  • Ortigosa, Alvaro
  • Paredes, Pedro
  • Rodriguez, Pilar

Computers & Education (p. 999-1005) - 1/5/2010

10.1016/j.compedu.2009.10.003 Ver en origen

  • ISSN 03601315

A Method for Supporting Heterogeneous-Group Formation through Heuristics and Visualization

  • Paredes, Pedro
  • Ortigosa, Alvaro
  • Rodriguez, Pilar

Journal Of Universal Computer Science (p. 2882-2901) - 1/1/2010

10.3217/jucs-016-19-2882 Ver en origen

  • ISSN 0948695X

The impact of learning styles on student grouping for collaborative learning: a case study

  • Alfonseca, Enrique
  • Carro, Rosa M
  • Martin, Estefania
  • Ortigosa, Alvaro
  • Paredes, Pedro

User Modeling And User-Adapted Interaction (p. 377-401) - 1/9/2006

10.1007/s11257-006-9012-7 Ver en origen

  • ISSN 15731391

Este/a investigador/a no tiene libros.

Developing ScratchJr materials to train pre-service early childhood teachers

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Pedro Paredes Barragán
  • Jaime Urquiza Fuentes

Innovación Educativa Y Formación Docente: Últimas Aportaciones En La Investigación (p. 479-493) - 1/1/2023

  • iMarina

Designing Collaborative ScratchJr for Multi-touch Tabletops

  • Barragán, PP
  • Velasco, MP
  • Urquiza-Fuentes, J
  • Alvarez, GJGD
  • Anslow, C
  • Homer, M

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) (p. 1-6) - 1/1/2024

10.1109/siie63180.2024.10604572 Ver en origen

  • ISSN 24762172

An Experience in Explicitly Training Pre-Service Early Childhood Teachers in Programming Concepts with ScratchJr

  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Paredes-Barragán, P
  • Urquiza-Fuentes, J

Proceedings Of The 17th Workshop In Primary And Secondary Computing Education, Wipsce 2022 - 1/1/2022

10.1145/3556787.3556871 Ver en origen

Poster: An Experience API Framework to Describe Learning Interactions from On-Line Laboratories

  • Barragán, P.P.
  • Rodriguez-Artacho, M.
  • Cristobal, E.S.
  • Castro, M.
  • Saliah-Hassane, H.

Lecture Notes In Networks And Systems (p. 298-303) - 1/1/2019

Editor: Springer

10.1007/978-3-319-95678-7_34 Ver en origen

  • ISSN 23673370
  • ISSN/ISBN 2367-3389

Embodied narratives: A performative co-design technique

  • Giaccardi E
  • Paredes P
  • Díaz P
  • Alvarado D

Proceedings Of The Designing Interactive Systems Conference, Dis '12 (p. 1-10) - 8/8/2012

10.1145/2317956.2317958 Ver en origen

Co-designing social games with children to support non formal learning

  • Díaz P
  • Paredes P
  • Alvarado D
  • Giaccardi E

Proceedings Of The 12th Ieee International Conference On Advanced Learning Technologies, Icalt 2012 (p. 682-683) - 8/10/2012

10.1109/icalt.2012.117 Ver en origen

Towards inferring sequential-global dimension of learning styles from mouse movement patterns

  • Spada, Danilo
  • Sanchez-Montanes, Manuel
  • Paredes, Pedro
  • Carro, Rosa M

Lecture Notes In Computer Science (p. 337-340) - 1/1/2008

10.1007/978-3-540-70987-9_48 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Authoring and dynamic generation of adaptive E-courses

  • Carro, RM
  • Freire, M
  • Martín, E
  • Ortigosa, A
  • Paredes, P
  • Rodríguez, P
  • Schlichter, J
... Ver más Contraer

Lecture Notes In Computer Science (p. 619-620) - 1/1/2004

10.1007/978-3-540-27834-4_93 Ver en origen

  • ISBN 9783540225119
  • ISSN 03029743

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Nuevos enfoques interactivos basados en sistemas colaborativos y de visualización para el aprendizaje de la programación basada en bloques.

  • Paredes Barragán, Pedro (Investigador/a)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Investigador/a)
  • Paredes Velasco, Maximiliano (Investigador/a)
  • Urquiza Fuentes, Jaime (Investigador principal (IP))
  • Manzanares Cadenas, María Jesús (Investigador/a)
  • Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Investigador principal (IP))
  • Masapanta Carrión, Susana (Investigador/a)
  • Lopez Puente, Eva (Investigador/a)
  • Anslow, Craig (Investigador/a)
  • Nunes Mendes, António José (Investigador/a)
  • Pizarro Romero, María Celeste (Investigador/a)
  • Cáceres Taladriz, César (Investigador/a)
  • Rodríguez Mazo, Fernando (Investigador/a)
  • Pérez Marín, Diana Rosario (Investigador/a)
  • Borrás Gené, Oriol (Investigador/a)
  • Martín Lope, María Mercedes (Investigador/a)
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-09-2023 - 31-08-2026

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 11/11/25 14:58