Velázquez Iturbide, Jesús Ángel angel.velazquez@urjc.es

Publications

Insights into usability, academic outcomes, and emotional responses in an AR-Interactive learning environment

  • Alvarez-Marín, A
  • Paredes-Velasco, M
  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Palma-Chilla, L

Interactive Learning Environments (p. 3147-3161) - 21/4/2025

10.1080/10494820.2024.2440862 View at source

  • ISSN 10494820

The moderating role of aesthetics and information quality for acceptance of augmented reality

  • Alvarez-Marin, Alejandro
  • Velazquez-Iturbide, J Angel
  • Castillo-Vergara, Mauricio
  • Acuna-Opazo, Christian

Innovations In Education And Teaching International (p. 102-119) - 1/1/2025

10.1080/14703297.2023.2267509 View at source

  • ISSN 14703297

Augmented reality and education in electronics: Relationship between usability, academic performance, and emotions experienced in learning

  • Alvarez-Marin, Alejandro
  • Paredes-Velasco, Maximiliano
  • Velazquez-Iturbide, J Angel
  • Poblete-Castro, Julio C C

Computer Applications In Engineering Education (p. 1750-1760) - 1/11/2023

10.1002/cae.22670 View at source

  • ISSN 10613773

Mejora de una asignatura para la formación del profesorado en programación basada en bloques

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Sergio Cavero Díaz
  • Daniel Palacios Alonso

Actas De Las Jornadas Sobre La Ensen?Anza Universitaria De La Informa?Tica (Jenui) (p. 269-276) - 1/1/2023

  • ISSN 25310607
  • iMarina

Reflexiones sobre la impartición de asignaturas de algoritmos

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Actas De Las Jornadas Sobre La Ensen?Anza Universitaria De La Informa?Tica (Jenui) (p. 407-414) - 1/1/2023

  • ISSN 25310607
  • iMarina

La informática educativa y las tecnologías para el aprendizaje: La sociedad científica ADIE

  • Francisco José García Peñalvo
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Miguel Ángel Conde González
  • José Luis Sierra Rodríguez

Encuentros Multidisciplinares (p. 6 - ) - 1/1/2023

  • ISSN 11399325
  • iMarina

Augmented reality with algorithm animation and their effect on students' emotions

  • Paredes-Velasco, M
  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Gómez-Ríos, M

MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS (p. 11819-11845) - 7/9/2022

10.1007/s11042-022-13679-1 View at source

  • ISSN 13807501

Una asignatura para la formación del profesorado en programación mediante lenguajes basados en bloques

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Actas De Las Jornadas Sobre La Ensen?Anza Universitaria De La Informa?Tica (Jenui) (p. 343-350) - 1/1/2022

  • ISSN 25310607
  • iMarina

Technology Acceptance of an Interactive Augmented Reality App on Resistive Circuits for Engineering Students

  • Alvarez-Marín, A
  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Castillo-Vergara, M

Electronics - 1/6/2021

10.3390/electronics10111286 View at source

  • ISSN 08834989

The acceptance of augmented reality in engineering education: the role of technology optimism and technology innovativeness

  • Alvarez-Marín, A
  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Castillo-Vergara, M

Interactive Learning Environments (p. 3409-3421) - 19/5/2021

10.1080/10494820.2021.1928710 View at source

  • ISSN 10494820

Actas del III Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2009

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Isidoro Hernán Losada

(p. - ) - 1/1/2011

  • ISBN 9788499822457
  • iMarina

Actas del V Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información Aplicadas a la Educación : (SITIAE 2011)

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Manuel Rubio Sánchez

(p. - ) - 1/1/2011

  • ISBN 9788490310298
  • iMarina

Actas del IV Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2010

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia

(p. - ) - 1/1/2011

  • ISBN 9788499827414
  • iMarina

Actas del I Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2007

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

(p. - ) - 1/1/2009

  • ISBN 9788498493764
  • iMarina

Actas del II Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2008

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Raquel Hijón Neira

(p. - ) - 1/1/2009

  • ISBN 9788498494334
  • iMarina

X Simposio Internacional de Informática Educativa SIIE 2008

  • Ana Belén Gil González
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Francisco José García Peñalvo

(p. - ) - 1/1/2008

  • ISBN 9788478003129
  • iMarina

Tecnologías del software

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Maximiliano Paredes Velasco

(p. - ) - 1/1/2007

  • ISBN 9788498490503
  • iMarina

Ejercicios sobre fundamentos de lenguajes de programación

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

(p. - ) - 1/1/2003

  • ISBN 8480045671
  • iMarina

What Is an Algorithm?

  • Julia de Miguel
  • J. Ángel Velázquez‐Iturbide

Advances In Information Quality And Management (p. 1-17) - 11/1/2024

10.4018/978-1-6684-7366-5.ch072 View at source

  • ISSN 23317701

Developing ScratchJr materials to train pre-service early childhood teachers

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Pedro Paredes Barragán
  • Jaime Urquiza Fuentes

Innovación Educativa Y Formación Docente: Últimas Aportaciones En La Investigación (p. 479-493) - 1/1/2023

  • iMarina

Approaches and tools for experiential learning of abstract concepts: The case of algorithms

  • Velázquez-Iturbide JÁ

Fostering Pedagogy Through Micro And Adaptive Learning In Higher Education: Trends, Tools, And Applications (p. 111-140) - 1/1/2023

10.4018/978-1-6684-8656-6.ch006 View at source

Una Revisión Sistemática del Uso de la Taxonomía de Bloom en la Enseñanza de la Informática

  • Susana Masapanta Carrión
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Ticai 2017: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 85-92) - 1/1/2018

  • iMarina

Herramienta de Visualización de Programas SRec: Un Estudio de la Autoeficacia del Estudiante

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Carlos María Alcover de la Hera

Ticai 2017: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 93-100) - 1/1/2018

  • iMarina

Una Experiencia (Relativamente) Insatisfactoria de Uso de Scratch en CS1

  • José Alfredo Martínez Valdés
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Ticai 2017: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 109-116) - 1/1/2018

  • iMarina

El efecto de una herramienta de visualización de programas en la eficiencia y en la autoeficacia de los alumnos

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Carlos María Alcover de la Hera

Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 282-287) - 1/1/2017

  • iMarina

OptimEx2: Mejorando un Sistema para la Experimentación con Algoritmos de Optimización

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 288-293) - 1/1/2017

  • iMarina

Un Estudio sobre la Influencia de la Visualización de Algoritmos en la Motivación de los Alumnos

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Isidoro Hernán Losada
  • Maximiliano Paredes Velasco

Ticai 2016: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 73-80) - 1/1/2017

  • iMarina

InfoVis interaction techniques in animation of recursive programs

  • Veläzquez-Iturbide JÄ
  • Përez-Carrasco A

Computer Technology And Computer Programming: New Research And Strategies (p. 231-249) - 19/4/2016

  • iMarina

Educational Materials to Train Teachers in ScratchJr: Rules of Program Behavior and Programming Patterns

  • Velázquez-Iturbide, JA

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2024

10.1109/siie63180.2024.10604632 View at source

  • ISSN 24762172

Experiences and Proposals of Use of Generative AI in Advanced Software Courses

  • Palacios-Alonso, D
  • Urquiza-Fuentes, J
  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Guillén-García, J

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon - 1/1/2024

10.1109/educon60312.2024.10578869 View at source

  • ISSN 21659567

What We Talk About When We Talk About K-12 Computing Education

  • Schulte, C
  • Sentance, S
  • Sparmann, S
  • Altin, R
  • Friebroon-Yesharim, M
  • Landman, M
  • Rücker, MT
  • Satavlekar, S
  • Siegel, A
  • Tedre, M
  • Tubino, L
  • Vartiainen, H
  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Waite, J
  • Wu, ZH
... View more Collapse

(p. 226-257) - 1/1/2024

10.1145/3689187.3709612 View at source

Values and Beliefs Underpinning K-12 Computing Education

  • Schulte, C
  • Sentance, S
  • Sparmann, S
  • Altin, R
  • Friebroon-Yesharim, M
  • Landman, M
  • Rücker, MT
  • Satavlekar, S
  • Siegel, A
  • Tedre, M
  • Tubino, L
  • Vartiainen, H
  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Waite, J
  • Wu, ZH
... View more Collapse

Proceedings Of The 2024 Conference Innovation And Technology In Computer Science Education, Vol 2, Iticse 2024 (p. 767-768) - 1/1/2024

10.1145/3649405.3659532 View at source

A Tracer for Teacher Development in the Programming Language ScratchJr

  • Velazquez-Iturbide JA
  • De Vicente Pena D
  • Puente EL

25th International Symposium On Computers In Education, Siie 2023 - 1/1/2023

10.1109/siie59826.2023.10423674 View at source

Proposals for the Promotion of Computing in K-12 Studies in Spain

  • Lopez D
  • Llorens-Largo F
  • Marqués-Andrés M
  • Velázquez-Iturbide JA

Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie - 1/1/2023

10.1109/fie58773.2023.10343195 View at source

  • ISSN 15394565

Replication of an Evaluation of Teacher Training in the Classification of Programming Exercises Using Bloom's Taxonomy

  • Masapanta-Carrión, S
  • Velázquez-Iturbide, JA

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1839-1848) - 1/1/2022

10.1109/educon52537.2022.9766707 View at source

  • ISSN 21659567

Recursion-Based Visualizations of Search Algorithms in State-Spaces

  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Ivanov-Andreev, R

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2022

10.1109/siie56031.2022.9982362 View at source

  • ISSN 24762172

An Experience in Explicitly Training Pre-Service Early Childhood Teachers in Programming Concepts with ScratchJr

  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Paredes-Barragán, P
  • Urquiza-Fuentes, J

Proceedings Of The 17th Workshop In Primary And Secondary Computing Education, Wipsce 2022 - 1/1/2022

10.1145/3556787.3556871 View at source

Students' Emotions Using an Algorithm Experimentation Tool in the New Normal

  • Velázquez-Iturbide, JA
  • Palacios-Alonso, D

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1186-1194) - 1/1/2021

10.1109/educon46332.2021.9453904 View at source

  • ISSN 21659567

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

Grupo de investigación de alto rendimiento en laboratorio de tecnologías de la información en educación de la URJC.

  • Urquiza Fuentes, Jaime (Investigador principal (IP))
  • Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Investigador principal (IP))

Period: 01-01-2024 - 31-12-2024

  • iMarina

Nuevos enfoques interactivos basados en sistemas colaborativos y de visualización para el aprendizaje de la programación basada en bloques.

  • Paredes Barragán, Pedro (Investigador/a)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Investigador/a)
  • Paredes Velasco, Maximiliano (Investigador/a)
  • Urquiza Fuentes, Jaime (Investigador principal (IP))
  • Manzanares Cadenas, María Jesús (Investigador/a)
  • Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Investigador principal (IP))
  • Masapanta Carrión, Susana (Investigador/a)
  • Lopez Puente, Eva (Investigador/a)
  • Anslow, Craig (Investigador/a)
  • Nunes Mendes, António José (Investigador/a)
  • Pizarro Romero, María Celeste (Investigador/a)
  • Cáceres Taladriz, César (Investigador/a)
  • Rodríguez Mazo, Fernando (Investigador/a)
  • Pérez Marín, Diana Rosario (Investigador/a)
  • Borrás Gené, Oriol (Investigador/a)
  • Martín Lope, María Mercedes (Investigador/a)
... View more Collapse

Period: 01-09-2023 - 31-08-2026

  • iMarina

Aceptación tecnológica de la realidad aumentada en la formación de ingenieros en educación superior

  • Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Otros) Doctorando: ALEJANDRO ALVAREZ MARIN

3/7/2023

  • iMarina

Mejorando el uso de la taxonomía de Bloom en la enseñanza de la programación

  • Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Otros) Doctorando: SUSANA MASAPANTA CARRION

29/5/2020

  • iMarina

Intention to Continue Using MOOCs: User Experience, Personality Traits, and Motivations to Use

  • Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Otros) Doctorando: HEND ALABDULLATIF

17/12/2020

  • iMarina

CIF: Marco Instruccional Colaborativo Guiado por Objetivos Educativos y su Aplicación al Aprendizaje de la Programación

  • Maximiliano Paredes Velasco (Director)
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Luis Miguel Serrano Cámara

1/1/2015

  • iMarina

Aprendizaje Interactivo de Algoritmos Voraces: del Enfoque Individual al Colaborativo

  • Maximiliano Paredes Velasco (Director)
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Oufafe Debdi

1/1/2014

  • iMarina

Diseño de software educativo para la enseñanza de la programación orientada a objetos basado en la taxonomía de Bloom

  • Hernán Losada, Isidoro (Titulado/a)
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Isidoro Hernán Losada

1/1/2012

  • iMarina

Sistema generador de animaciones interactivas para la docencia de algoritmos recursivos

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Antonio Pérez Carrasco

1/1/2011

  • iMarina

Un sistema ubicuo de enseñanza-aprendizaje colaborativo

  • Paredes Velasco, Maximiliano (Titulado/a)
  • Manuel Ortega Cantero (Director)
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Maximiliano Paredes Velasco

1/1/2006

  • iMarina

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/11/25 2:58 PM