Velázquez Iturbide, Jesús Ángel angel.velazquez@urjc.es

Publications

Augmented reality with algorithm animation and their effect on students' emotions

  • Paredes-Velasco, Maximiliano
  • Angel Velazquez-Iturbide, J.
  • Gomez-Rios, Monica;

MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS (p. 11819-11845) - 7/9/2022

10.1007/s11042-022-13679-1 View at source

  • ISSN 13807501

Una asignatura para la formación del profesorado en programación mediante lenguajes basados en bloques

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Actas De Las Jornadas Sobre La Ensen?Anza Universitaria De La Informa?Tica (Jenui) (p. 343-350) - 1/1/2022

  • ISSN 25310607
  • iMarina

Technology Acceptance of an Interactive Augmented Reality App on Resistive Circuits for Engineering Students

  • Alvarez-Marin, Alejandro
  • Velazquez-Iturbide, J. Angel
  • Castillo-Vergara, Mauricio;

Electronics - 1/6/2021

10.3390/electronics10111286 View at source

  • ISSN 08834989

The acceptance of augmented reality in engineering education: the role of technology optimism and technology innovativeness

  • Alvarez-Marin, Alejandro
  • Velazquez-Iturbide, J. Angel
  • Castillo-Vergara, Mauricio;

Interactive Learning Environments - 19/5/2021

10.1080/10494820.2021.1928710 View at source

  • ISSN 10494820

Interactive AR App for Real-Time Analysis of Resistive Circuits

  • Alvarez-Marin, Alejandro
  • Angel Velazquez-Iturbide, J.
  • Campos-Villarroel, Ricardo;

Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 187-193) - 1/5/2021

10.1109/rita.2021.3089917 View at source

  • ISSN 19328540

Flipped Classroom and Aronson's Puzzle: a combined evaluation in the master's degree in pre universitary teaching

  • Lazaro-Carrascosa, Carlos
  • Hernan-Losada, Isidoro
  • Palacios-Alonso, Daniel
  • Velazquez-Iturbide, Angel;

Education In The Knowledge Society, Eks, - 28/4/2021

10.14201/eks.23617 View at source

  • ISSN 24448729

Augmented Reality and Engineering Education: A Systematic Review

  • Alvarez-Marin, Alejandro
  • Velazquez-Iturbide, J. Angel;

Ieee Transactions On Learning Technologies (p. 817-831) - 1/12/2021

10.1109/tlt.2022.3144356 View at source

  • ISSN 19391382

Analysis of computational thinking: An educational approach

  • Velazquez Iturbide, J. Angel
  • Martin Lope, Mercedes;

Red Revista De Educación A Distancia - 30/11/2021

10.6018/red.484811 View at source

  • ISSN 15787680

A unified framework to experiment with algorithm optimality and efficiency

  • Angel Velazquez-Iturbide, J.;

Computer Applications In Engineering Education (p. 1793-1810) - 1/11/2021

10.1002/cae.22423 View at source

  • ISSN 10613773

Una indagación sobre el comportamiento de lenguajes de programación sencillos basados en bloques

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Ie Comunicaciones (p. 1-12) - 1/1/2021

  • ISSN 16994574
  • iMarina

Actas del III Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2009

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Isidoro Hernán Losada

1/1/2011

  • ISBN 9788499822457
  • iMarina

Actas del V Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información Aplicadas a la Educación : (SITIAE 2011)

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Manuel Rubio Sánchez

1/1/2011

  • ISBN 9788490310298
  • iMarina

Actas del IV Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2010

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia

1/1/2011

  • ISBN 9788499827414
  • iMarina

Actas del I Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2007

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

1/1/2009

  • ISBN 9788498493764
  • iMarina

Actas del II Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2008

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Raquel Hijón Neira

1/1/2009

  • ISBN 9788498494334
  • iMarina

X Simposio Internacional de Informática Educativa SIIE 2008

  • Ana Belén Gil González
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Francisco José García Peñalvo

1/1/2008

  • ISBN 9788478003129
  • iMarina

Tecnologías del software

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Maximiliano Paredes Velasco

1/1/2007

  • ISBN 9788498490503
  • iMarina

Ejercicios sobre fundamentos de lenguajes de programación

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

1/1/2003

  • ISBN 8480045671
  • iMarina

Una Revisión Sistemática del Uso de la Taxonomía de Bloom en la Enseñanza de la Informática

  • Susana Masapanta Carrión
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Ticai 2017: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 85-92) - 1/1/2018

  • iMarina

Herramienta de Visualización de Programas SRec: Un Estudio de la Autoeficacia del Estudiante

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Carlos María Alcover de la Hera

Ticai 2017: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 93-100) - 1/1/2018

  • iMarina

Una Experiencia (Relativamente) Insatisfactoria de Uso de Scratch en CS1

  • José Alfredo Martínez Valdés
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Ticai 2017: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 109-116) - 1/1/2018

  • iMarina

El efecto de una herramienta de visualización de programas en la eficiencia y en la autoeficacia de los alumnos

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Carlos María Alcover de la Hera

Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 282-287) - 1/1/2017

  • iMarina

OptimEx2: Mejorando un Sistema para la Experimentación con Algoritmos de Optimización

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 288-293) - 1/1/2017

  • iMarina

Un Estudio sobre la Influencia de la Visualización de Algoritmos en la Motivación de los Alumnos

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Isidoro Hernán Losada
  • Maximiliano Paredes Velasco

Ticai 2016: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 73-80) - 1/1/2017

  • iMarina

Un Estudio sobre las Preferencias de los Alumnos en el Diseño Gráfico de Visualizaciones de Algoritmos

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • María Celeste Pizarro Romero

Xviii Simposio Internacional De Informática Educativa, Siie 2016 (p. 225-230) - 1/1/2016

  • iMarina

Proyecto eMadrid: Juegos Serios y Simulaciones Educativas

  • Freire Morán, Manuel
  • Jurado Monroy, Francisco
  • Velázquez Iturbide, Jesús Angel
  • Fernández Panadero, Carmen
  • Ibáñez, Mª Blanca

Xviii Simposio Internacional De Informática Educativa, Siie 2016 (p. 501-506) - 1/1/2016

  • iMarina

Proyecto eMadrid: Metodologías Educativas, Ludificación y Calidad

  • Velázquez Iturbide, Jesús Angel
  • Robles Martínez, Gregorio
  • Cobos Pérez, Ruth
  • Echeverría Rodríguez, Leovy
  • Claros, Iván D
  • Fernández Panadero, Carmen
  • Ibáñez, Mª Blanca
  • Delgado Kloos, Carlos
... View more Collapse

Xviii Simposio Internacional De Informática Educativa, Siie 2016 (p. 511-515) - 1/1/2016

  • iMarina

Experiences in Usability Evaluation of Educational Programming Tools

  • Angel Velazquez-Iturbide, J.
  • Perez-Carrasco, Antonio
  • Debdi, Ouafae;

Stem Education: Concepts, Methodologies, Tools, And Applications (p. 461-480) - 1/1/2015

10.4018/978-1-4666-7363-2.ch025 View at source

Replication of an Evaluation of Teacher Training in the Classification of Programming Exercises Using Bloom's Taxonomy

  • Masapanta-Carrion, Susana
  • Velazquez-Iturbide, J. Angel;

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1839-1848) - 1/1/2022

10.1109/educon52537.2022.9766707 View at source

  • ISSN 21659567

Students' Emotions Using an Algorithm Experimentation Tool in the New Normal

  • Angel Velazquez-Iturbide, J.
  • Palacios-Alonso, Daniel;

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1186-1194) - 1/1/2021

10.1109/educon46332.2021.9453904 View at source

  • ISSN 21659567

An Analysis of the Formal Properties of Bloom's Taxonomy and Its Implications for Computing Education

  • Velázquez-Iturbide JA

ACM International Conference Proceeding Series - 1/1/2021

10.1145/3488042.3488069 View at source

Adaptation of the College of Computer Scientists' Standard for Technical Final Degree Projects

  • Palacios-Alonso D
  • Carrasco-Bertran K
  • Lazaro-Carrascosa C
  • Nunez-Vidal E
  • Dominguez-Mateos F
  • Velazquez-Iturbide A

Proceedings of the 2021 IEEE 1st International Conference on Advanced Learning Technologies on Education and Research, ICALTER 2021 - 1/1/2021

10.1109/icalter54105.2021.9675121 View at source

Using Large-Scale Optimality Testing as a Tool for Analysis Tasks in Algorithm Courses

  • Velazquez-Iturbide JA

Proceedings - Frontiers In Education Conference - 1/1/2020

10.1109/fie44824.2020.9273920 View at source

  • ISSN 15394565

Addressing Students' Creativity in Algorithm Design

  • Velazquez-Iturbide, JA

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 679-684) - 1/1/2020

10.1109/educon45650.2020.9125179 View at source

  • ISSN 21659567

Intention to use an interactive AR app for engineering education

  • Alvarez-Marin, Alejandro
  • Angel Velazquez-Iturbide, J.
  • Castillo-Vergara, Mauricio;

ADJUNCT PROCEEDINGS OF THE 2020 IEEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MIXED AND AUGMENTED REALITY (ISMAR-ADJUNCT 2020) (p. 70-73) - 1/1/2020

10.1109/ismar-adjunct51615.2020.00033 View at source

Analysis of the emotions experienced by learning greedy algorithms with augmented reality

  • Paredes-Velasco M
  • Rios MG
  • Velázquez-Iturbide A

CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2020

  • ISSN 16130073
  • iMarina

Personality traits and the intention to continue to use the Smart Learning Technologies

  • Alabdullatif, Hend
  • Velazquez Iturbide, Angel;

TEEM'19: SEVENTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON TECHNOLOGICAL ECOSYSTEMS FOR ENHANCING MULTICULTURALITY (p. 663-670) - 1/1/2019

10.1145/3362789.3362886 View at source

Students' Misconceptions of Optimization Algorithms

  • Angel Velazquez-Iturbide, J.;

Annual Conference On Innovation And Technology In Computer Science Education, Iticse (p. 464-470) - 1/1/2019

10.1145/3304221.3319749 View at source

  • ISSN 1942647X

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

Aceptación tecnológica de la realidad aumentada en la formación de ingenieros en educación superior

  • Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Director) Doctorando: ALEJANDRO ALVAREZ MARIN

3/7/2023

  • iMarina

Mejorando el uso de la taxonomía de Bloom en la enseñanza de la programación

  • Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Tutor) Doctorando: SUSANA MASAPANTA CARRION

29/5/2020

  • iMarina

Intention to Continue Using MOOCs: User Experience, Personality Traits, and Motivations to Use

  • Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Tutor) Doctorando: HEND ALABDULLATIF

17/12/2020

  • iMarina

CIF: Marco Instruccional Colaborativo Guiado por Objetivos Educativos y su Aplicación al Aprendizaje de la Programación

  • Maximiliano Paredes Velasco (Director)
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Luis Miguel Serrano Cámara

1/1/2015

  • iMarina

Aprendizaje Interactivo de Algoritmos Voraces: del Enfoque Individual al Colaborativo

  • Maximiliano Paredes Velasco (Director)
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Oufafe Debdi

1/1/2014

  • iMarina

Diseño de software educativo para la enseñanza de la programación orientada a objetos basado en la taxonomía de Bloom

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Isidoro Hernán Losada

1/1/2012

  • iMarina

Sistema generador de animaciones interactivas para la docencia de algoritmos recursivos

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Antonio Pérez Carrasco

1/1/2011

  • iMarina

Un sistema ubicuo de enseñanza-aprendizaje colaborativo

  • Manuel Ortega Cantero (Director)
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Maximiliano Paredes Velasco

1/1/2006

  • iMarina

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 8/28/24 9:25 AM