Arigita Garcia, Amaya amaya.arigita@uam.es

Actividades

Measuring the Relation between Academic Performance and Emotional Intelligence at the University Level after the COVID-19 Pandemic Using TMMS-24

  • Sánchez-Cabrero R
  • Arigita-García A
  • Gil-Pareja D
  • Sánchez-Rico A
  • Martínez-López F
  • Sierra-Macarrón L

Sustainability - 1/3/2022

10.3390/su14063142 Ver en origen

  • ISSN 20711050

E-Assessment in E-Learning Degrees: Comparison vs. Face-to-Face Assessment through Perceived Stress and Academic Performance in a Longitudinal Study

  • Sanchez-Cabrero, Roberto
  • Casado-Perez, Javier
  • Arigita-Garcia, Amaya
  • Zubiaurre-Ibanez, Elena
  • Gil-Pareja, David
  • Sanchez-Rico, Ana;

Applied Sciences-Basel - 2/8/2021

10.3390/app11167664 Ver en origen

  • ISSN 20763417

Validation of a Psychosocial Intervention on Body Image in Older People: An Experimental Design

  • Sanchez-Cabrero, Roberto
  • Leon-Mejia, Ana C.
  • Arigita-Garcia, Amaya;

Jove-Journal Of Visualized Experiments - 1/5/2021

10.3791/62506 Ver en origen

  • ISSN 1940087X

Evidentiality in the discourse. Setting boundaries

  • Mañoso-Pacheco, Lidia
  • Sánchez-Cabrero, Roberto
  • Arigita García, Amaya
  • Pericacho Gómez, Francisco Javier

Quaestiones Disputatae (p. 58-77) - 1/6/2020

  • ISSN 20110472
  • iMarina

Measurement of different types of intelligence (general, verbal vs. non-verbal, multiple), academic performance and study habits of secondary students at a Music Integrated Centre

  • Amelia Barrientos-Fernández
  • Roberto Sánchez-Cabrero
  • Amaya Arigita-García
  • Lidia Manoso-Pacheco
  • Francisco Javier Pericacho-Gómez
  • Miguel Ángel Novillo Lopez

Data In Brief - 1/8/2019

Editor: Elsevier Inc.

10.1016/j.dib.2019.104124 Ver en origen

  • ISSN 23523409
  • ISSN/ISBN 2352-3409

Early virtual reality adopters in Spain: sociodemographic profile and interest in the use of virtual reality as a learning tool

  • Sanchez-Cabrero, Roberto
  • Costa-Roman, Oscar
  • Pericacho-Gomez, Francisco Javier
  • Novillo-Lopez, Miguel Angel
  • Arigita-Garcia, Amaya
  • Barrientos-Fernandez, Amelia;

Heliyon - 1/3/2019

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.heliyon.2019.e01338 Ver en origen

  • ISSN 24058440
  • ISSN/ISBN 2405-8440

Improvement of Body Satisfaction in Older People: An Experimental Study

  • Sanchez-Cabrero, Roberto
  • Leon-Mejia, Ana C.
  • Arigita-Garcia, Amaya
  • Maganto-Mateo, Carmen;

Frontiers In Psychology - 12/12/2019

10.3389/fpsyg.2019.02823 Ver en origen

  • ISSN 16641078

Teachers' emotional training and management of their classroom atmosphere

  • Barrientos Fernandez, Amelia
  • Sanchez Cabrero, Roberto
  • Arigita Garcia, Amaya;

Praxis & Saber (p. 119-141) - 1/12/2019

10.19053/22160159.v10.n25.2019.9894 Ver en origen

  • ISSN 22160159

Online Explorative Study on the Learning Uses of Virtual Reality Among Early Adopters

  • Sanchez-Cabrero, Roberto
  • Arigita-Garcia, Amaya
  • Barrientos-Fernandez, Amelia
  • Leon-Mejia, Ana C.;

Jove-Journal Of Visualized Experiments - 1/11/2019

10.3791/60188 Ver en origen

  • ISSN 1940087X

Deficiencies and limitations that affect the settlement of virtual reality as a reference technology in current society

  • Sánchez-Cabrero R
  • Novillo-López MA
  • Arigita-García A
  • Costa-Román Ó
  • Barrientos-Fernández A
  • Pericacho-Gómez FJ

Espacios - 1/1/2019

Editor: Revista Espacios

  • ISSN 07981015
  • ISSN/ISBN 0798-1015

Este/a investigador/a no tiene libros.

Lisa Pathfinder: innovación en el aula

  • Francisco Rivas García
  • Amaya Arigita García
  • Reyna Guadalupe Euan Ramírez
  • Ana Sánchez Rico
  • Beatriz Uriarte Pérez

Innovación Docente E Investigación En Educación. Avanzando En El Proceso De Enseñanza-Aprendizaje (p. 533-544) - 1/1/2020

  • iMarina

Aportaciones del living history en la didáctica de las ciencias sociales

  • Ana Sánchez Rico
  • Reyna Guadalupe Euan Ramírez
  • Beatriz Uriarte Pérez
  • Francisco Rivas García
  • Amaya Arigita García

Innovación Docente E Investigación En Educación. Avanzando En El Proceso De Enseñanza-Aprendizaje (p. 559-568) - 1/1/2020

  • iMarina

Apreciaciones del alumnado: Un reto para mejorar la vocación docente en educación secundaria

  • Arigita García, Amaya
  • Rivas García, Francisco
  • Euan Ramírez, Reyna Guadalupe
  • Sánchez Rico, Ana
  • Uriarte Pérez, Beatriz

Ii Congreso Internacional De Innovación Docente E Investigación En Educación Superior: Avanzando En Las Áreas De Conocimiento (p. 199-199) - 1/1/2020

  • iMarina

Lisa pathfinder: Del espacio al aula

  • Rivas García, Francisco
  • Arigita García, Amaya
  • Euan Ramírez, Reyna Guadalupe
  • Sánchez Rico, Ana
  • Uriarte Pérez, Beatriz

Ii Congreso Internacional De Innovación Docente E Investigación En Educación Superior: Avanzando En Las Áreas De Conocimiento (p. 201-201) - 1/1/2020

  • iMarina

Motiva2 para motivar: La identidad profesional y personal del docente

  • Uriarte Pérez, Beatriz
  • Arigita García, Amaya
  • Euan Ramírez, Reyna Guadalupe
  • Rivas García, Francisco
  • Sánchez Rico, Ana

Ii Congreso Internacional De Innovación Docente E Investigación En Educación Superior: Avanzando En Las Áreas De Conocimiento (p. 211-211) - 1/1/2020

  • iMarina

Aprendizaje y servicio a través del prácticum del máster en profesorado

  • Euan Ramírez, Reyna Guadalupe
  • Rivas García, Francisco
  • Sánchez Rico, Ana
  • Uriarte Pérez, Beatriz
  • Arigita García, Amaya

Ii Congreso Internacional De Innovación Docente E Investigación En Educación Superior: Avanzando En Las Áreas De Conocimiento (p. 215-215) - 1/1/2020

  • iMarina

El living history en la didáctica de las ciencias sociales

  • Sánchez Rico, Ana
  • Arigita García, Amaya
  • Euan Ramírez, Reyna Guadalupe
  • Rivas García, Francisco
  • Uriarte Pérez, Beatriz

Ii Congreso Internacional De Innovación Docente E Investigación En Educación Superior: Avanzando En Las Áreas De Conocimiento (p. 240-240) - 1/1/2020

  • iMarina

Retos educativos en la formación del profesorado

  • Amaya Arigita García (coord)

Ii Congreso Internacional De Innovación Docente E Investigación En Educación Superior: Avanzando En Las Áreas De Conocimiento (p. 466-469) - 1/1/2020

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene congresos.

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 12/08/23 1:53