Saez Suanes, Gema Pilar gemap.saez@uam.es

Actividades

Does the gender matter?: Anxiety symptoms and emotion dysregulation in adults with autism and intellectual disabilities

  • Sáez-Suanes GP, García-Villamisar D, Pozo Armentia AD

Autism Research (p. 113-121) - 1/1/2023

10.1002/aur.2839

  • ISSN 19393792
  • iMarina

Gender and age as moderators of depressive symptoms in people with ASD and ID (El género y la edad como moderadores de los síntomas depresivos en personas con TEA y DI)

  • Sáez-Suanes GP
  • García-Villamisar D
  • del Pozo-Armentia A

Estudios De Psicologia (p. 135-155) - 1/1/2023

10.1080/02109395.2022.2163780 Ver en origen

  • ISSN 02109395

Factors Associated with Quality of Life in Adults with Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review

  • Sáez-Suanes GP
  • Álvarez-Couto M

Review Journal Of Autism And Developmental Disorders (p. 307-319) - 1/9/2022

10.1007/s40489-021-00254-x Ver en origen

  • ISSN 21957177

Variables predicting the association between autistic traits and externalizing symptoms among young adults

  • Álvarez-Couto M
  • García-Villamisar D
  • Sáez-Suanes GP
  • d'Orey Roquete M

ADVANCES IN AUTISM (p. 178-189) - 16/2/2022

10.1108/aia-06-2020-0036 Ver en origen

  • ISSN 20563868

Depressive symptomatology in adults with autism spectrum disorder and intellectual disability: correlates and predictors

  • Sáez-Suanes GP
  • Álvarez-Couto M
  • d’Orey Roquete M

International Journal Of Developmental Disabilities (p. 131-135) - 1/1/2022

10.1080/20473869.2020.1721161 Ver en origen

  • ISSN 20473869

Carpintero Molina, E., Villamor Manero, P., García García, M. y Biencinto López, C. (2020). Competencias docentes. 11 píldoras formativas para la excelencia y la equidad. Círculo Rojo, 160 pp.

  • Sáez Suanes, Gema P

Bordón. Revista De Pedagogía (p. 132-133) - 1/1/2022

  • ISSN 02105934
  • iMarina

Corrigendum to “Emotional dysregulation and uncertainty intolerance as transdiagnostic mediators of anxiety in adults with autism spectrum disorders and intellectual disability” [Research in Developmental Disabilities 106 (2020) 103784] (Research in Developmental Disabilities (2020) 106, (S089142222030216X), (10.1016/j.ridd.2020.103784))

  • Saez-Suanes GP
  • García-Villamisar D
  • Armentia AdP
  • Dattilo J

RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES - 1/6/2021

10.1016/j.ridd.2021.103909 Ver en origen

  • ISSN 08914222

[Reseña del libro] Competencias docentes: 11 píldoras formativas para la excelencia y la equidad

  • Pilar Saez-Suanes, Gema;

Revista Iberoamericana De Educación (Versión Monográfica) (p. 173-174) - 1/1/2021

10.35362/rie8724498 Ver en origen

  • ISSN 16815653

Emotional dysregulation and uncertainty intolerance as transdiagnostic mediators of anxiety in adults with autism spectrum disorders and intellectual disability

  • Sáez-Suanes GP
  • García-Villamisar D
  • del Pozo Armentia A
  • Dattilo J

RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES - 1/11/2020

10.1016/j.ridd.2020.103784 Ver en origen

  • ISSN 08914222

Emotion regulation as a mediator between depressive symptoms and autism spectrum disorder (ASD) in adults with ASD and intellectual disabilities

  • Sáez-Suanes GP
  • García-Villamisar D
  • del Pozo Armentia A
  • Dattilo J

Research in Autism Spectrum Disorders - 1/10/2020

10.1016/j.rasd.2020.101654 Ver en origen

  • ISSN 17509467

Este/a investigador/a no tiene libros.

Influencia del funcionamiento ejecutivo y de la regulación emocional en la elección efectiva de carrera

  • Sáez Suanes, Gema P
  • Álvarez Couto, María

La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes. XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía: Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes (p. 1133-1134) - 1/1/2021

  • iMarina

Programa SOU-estuTutor: análisis de un programa mixto de mentoría entre iguales en el la Facultad de Educación (UCM)

  • Sáez Suanes, Gema P

Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa (p. 140-146) - 1/1/2019

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene congresos.

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 15/07/23 0:53