Bobkina, Jelena jelena.bobkina@upm.es
Actividades
- Artículos 23
- Libros 12
- Capítulos de libro 25
- Congresos 44
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 4
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Towards a stance de-centring model for the foreign language classroom: Training 21st-century agents of change
- Romero, Elena Dominguez
- Bobkina, Jelena
Thinking Skills And Creativity - 1/12/2024
10.1016/j.tsc.2024.101603 Ver en origen
- ISSN 18711871
Kinesic communication in traditional and digital contexts: An exploratory study of ESP undergraduate students
- Bobkina, Jelena
- Romero, Elena Dominguez
- Ortiz, Maria Jose Gomez
System - 1/7/2023
10.1016/j.system.2023.103034 Ver en origen
- ISSN 0346251X
Instagram as a learning tool to improve technical vocabulary for sports science students
- Gomez-Ortiz, Marfa-Jose
- Romero, Elena Domfnguez
- Bobkina, Jelena
Journal Of Hospitality Leisure Sport & Tourism Education - 1/1/2023
10.1016/j.jhlste.2022.100416 Ver en origen
- ISSN 14738376
Including diversity through cinema-based affective literacy practices: A case study with EFL/ESL pre-service teachers
- Romero, Elena Dominguez
- Bobkina, Jelena
Innovation In Language Learning And Teaching (p. 859-871) - 1/1/2023
10.1080/17501229.2023.2168007 Ver en origen
- ISSN 17501237
Towards a Quality Standardized Technological Education in Spain: A Case Study With EFL Preservice Teachers
- Bobkina, Jelena
- Romero, Elena Dominguez
Journal Of Research In Applied Linguistics (p. 55-66) - 1/1/2023
10.22055/rals.2023.43480.3035 Ver en origen
- ISSN 25883887
Exploring the perceived benefits of self-produced videos for developing oracy skills in digital media environments
- Bobkina, Jelena
- Dominguez Romero, Elena
Computer Assisted Language Learning (p. 1384-1406) - 1/1/2022
10.1080/09588221.2020.1802294 Ver en origen
- ISSN 09588221
Why am I learning English? Spanish EFL sports science university students acute accent motivational orientations through the prism of the L2 motivational self system
- Bobkina, Jelena
- Gomez-Ortiz, Maria-Jose
- Nunez del Rio, Maria Cristina
- Sastre-Merino, Susana
Studies In Second Language Learning And Teaching (p. 543-578) - 1/1/2021
10.14746/ssllt.2021.11.4.4 Ver en origen
- ISSN 20835205
Exploring the perceived benefits and drawbacks of using multimodal learning objects in pre-service English teacher inverted instruction
- Dominguez Romero, Elena
- Bobkina, Jelena
Education And Information Technologies (p. 2961-2980) - 1/1/2021
10.1007/s10639-020-10386-y Ver en origen
- ISSN 13602357
Exploring critical and visual literacy needs in digital learning environments: The use of memes in the EFL/ESL university classroom
- Dominguez Romero, Elena
- Bobkina, Jelena
Thinking Skills And Creativity - 1/1/2021
10.1016/j.tsc.2020.100783 Ver en origen
- ISSN 18711871
Literature and language education : Exploring teachers' views on teaching foreign language through literature in bilingual secondary schools in Madrid (Spain)
- Bobkina, Jelena
- Dominguez Romero, Elena
- Sastre-Merino, Susana
Aila Review (p. 145-186) - 1/1/2021
https://doi.org/10.1075/aila.21003.bob Ver en origen
- ISSN 14610213
Art and technology for listening comprehension: A multimodal framework for classroom implementation of self-created videos
- Romero ED
- Bobkina J
Rethinking Multimodal Literacy In Theory And Practice (p. 141-162) - 1/1/2023
- iMarina
Rethinking multimodal literacy in theory and practice
- Romero ED
- Bobkina J
- Stefanova S
- Herrero C
(p. 1-296) - 1/1/2023
- ISBN 978-363190138-0
Domínguez Romero, E., Bobkina, J. (2022). Bilingual education implementación de CLIL en la Comunidad de Madrid (España). En Sanhueza campos, C., Díaz Vargas, C., Espinoza Navarrete, C. (Eds.), La Formación Inicial Docente desde la Interdisciplinariedad en Chile. (pp. 277- 291). Concepción: Editorial Universidad de Concepción.
- BOBKINA, JELENA
La Formación Inicial Docente Desde La Interdisciplinariedad En Chile - 1/9/2022
- iMarina
Corpus y traducción: perspectives linguistics, didácticas y literarias.
- Julia Lavid
- Jelena Bobkina
1/1/2021
- iMarina
Investigación e innovación académicas para una sociedad interconectada.
- Juan Enrique Gonzalvez Vallés
- Jelena Bobkina
1/1/2021
- ISBN 978-84-1853465-2
- iMarina
Estudios sobre innovación educativa
- Andrea de Felipe y Morales
- Beatriz Peña Acuña
- Jelena Bobkina
1/1/2020
- ISBN 978-84-368-4258-6
- iMarina
Interlengua y arte: Aprende alemán, español, francés, inglés, italiano y ruso visitando nuestros museos.
- De Armas Ranero, I., Domínguez Romero, E., Bobkina, J.
1/1/2020
- iMarina
Building up communication skills: professional and academic training for engineers
- Carmen Sancho Guinda
- Jelena Bobkina
- Nava Maroto
- Miguel Sánchez Ibáñez
- Elena Montiel Ponsoda
- Paula Pérez Sobrino
- María José Gómez Ortiz
- Samira Allani
- Elena Domínguez Romero
- Svetlana Stefanova Radoulska
(p. - ) - 1/1/2019
- ISBN 9788417969059
- iMarina
Teaching Literature and Language through Multimodal Texts
- BOBKINA, JELENA
23/12/2018
- ISBN 9781522557968
- iMarina
Transformative trends in language education: Pioneering autonomous learning technologies
- Bobkina J
- Romero ED
Transformative Trends In Language Education: Pioneering Autonomous Learning Technologies (p. 1-261) - 19/9/2024
Designing an immersive massive open online course for the Introduction to English studies in university settings
- Martínez CC
- Romero ED
- Bobkina J
Transformative Trends In Language Education: Pioneering Autonomous Learning Technologies (p. 39-61) - 19/9/2024
- iMarina
Benefits and drawbacks of using social networking sites in higher education: The case of facebook as a transmedia english-language teaching tool
- Bobkina, Jelena
- Dominguez Romero, Elena
Teaching Languages With Screen Media: Pedagogical Reflections (p. 179-198) - 29/6/2023
- iMarina
Students’ Perceptions of Digital Oral Skills Development in ESP University Students: Strengths and Weaknesses in Digital Communication in the COVID World
- Bobkina J
- Romero ED
English Language Education (p. 85-107) - 1/1/2023
10.1007/978-3-031-27825-9_5 Ver en origen
- ISSN 22136967
Bobkina J., Domínguez Romero, E. (2022). Challenge-based learning en la enseñanza de inglés para fines específicos: El caso de los estudiantes de las carreras de ingeniería. En Dorca Fornell, C., Moreno Fernández, O., Moreno Crespo, P. (Eds.) Más allá de la didáctica tradicional. Thomson Reuters-Aranzadi. 978-84-1124-266-0.
- Bobkina J., Domínguez Romero, E.
Más Allá De La Didáctica Tradicional - 1/9/2022
- ISBN 978-84-1124-266-0
- iMarina
Identifying weaknesses in motivational video production in the EFL/ESL classroom: Developing oral skills in digital environments.Innovaciones metodológicas con TIC en educación.
- Domínguez Romero, El., &
- Bobkina, E.
Innovaciones Metodológicas Con Tic En Educación. (p. 2705-2725) - 31/1/2021
- iMarina
Exploring the benefits and drawbacks of the use of social networking sites in Higher Education: The case of Facebook as a transmedia language teaching tool.
- Jelena Bobkina, Elena Domínguez Romero
In Herrero, C. And M. Suarez (Eds.).Teaching Languages With Screen. - 1/1/2021
- iMarina
El uso de Instagram para el desarrollo de la comunicación científico-técnica en estudiantes universitarios de inglés para fines específicos (ESP).
- Maria Jose Gomez Ortiz
- Jelena Bobkina
- Elena Domínguez Romero
En Vicente Domínguez, A.M., Sierra Sánchez, J. (Coord.) Aproximación Periodística Y Educomunicativa Al Fenómeno De Las Redes Sociales. (p. 227-243) - 1/1/2020
- ISBN 978-84-486-2035-6
- iMarina
Los aforismos en el lenguaje especializado de deporte y su uso en las redes sociales ante y durante la pandemia del COVID-19.
- Gómez Ortíz, M.J., Bobkina, J., Domínguez Romero, E.
En Vicente Domínguez, A.M., Abuín Vences, N. (Coord.) La Comunicación Especializada Del Siglo Xxi. (p. 407-419) - 1/1/2020
- ISBN 978-84-486-2434-7
- iMarina
El uso del libro electrónico modular MEM para la clase invertida: Efectividad e impacto en las carreras técnicas.
- Jelena Bobkina
- Maria Jose Gomez Ortiz
- Elena Domínguez
Docencia Para El Siglo Xxi: Avances Metodológicos Y Nuevas Estrategias - 1/1/2020
- ISBN 978-84-1853445-4
- iMarina
Technological Education in the Official Curriculum: A Case Study of Pre-service English as a Foreign Language Teachers. TISLID22 INTERNATIONAL CONFERENCE. 27-28 MAY 2022. Madrid, Spain.
- BOBKINA, JELENA
21/11/2022
- iMarina
Semana de la Ciencia y Innovación 2022: Rúbrica interactiva en la enseñanza de comunicación profesional y académica en inglés. La rúbrica interactiva es una nueva herramienta de evaluación de aprendizaje basado en retos destinada a diferentes agentes evaluadores que fomenta el aprendizaje autónomo digital.
- BOBKINA, JELENA (Coordinador/a)
17/11/2022
- iMarina
Conceptos básicos de estadística aplicada para la investigación
- SERRANO MIRA, LIDIA
13/12/2021
- iMarina
Multimodal teaching: Interlanguage and arts.
- Elena Domínguez
- Jelena Bobkina
18/12/2020
- iMarina
Motivational video production in the EFL/ESL classroom: Developing oral skills in digital environments
- Elena Domínguez
- Jelena Bobkina
Universidad, Innovación E Investigación Ante El Horizonte 2030 (p. 198-200) - 10/12/2020
- ISBN 978-84-18167-39-3
- iMarina
Improving digital communication skills: The use of ELAN, a computer-aided MDA in the post-COVID 19 world
- Jelena Bobkina
- Elena Domínguez
19/11/2020
- iMarina
Body-language in video pitch presentations: Developing non-verbal communication skills in ESP engineering undergraduate programmes.
- Jelena Bobkina
29/10/2020
- iMarina
Efectividad e impacto de la estrategia del aula invertida basada en el uso del libro electrónico modular: El caso de estudiantes de las careras de ingeniería.
- Jelena Bobkina
- Elena Domínguez
6/10/2020
- ISBN 978-84-09-22948-2
- iMarina
Integrating transmedia skills in the English language university classroom: The case of Facebook social platform.
- Jelena Bobkina
- Elena Domínguez
27/6/2019
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
PID2021-125327NB-I00. STANCE STRATEGIES IN IMMIGRATION AND RACISM-RELATED DISCOURSE: ANALYSIS AND APPLICATIONS IN AFFECTIVE LEARNING PRACTICES (RACISMMAFF).
- BOBKINA, JELENA (Miembro del equipo de investigación)
- Dominguez Romero, Elena (Investigador principal (IP))
Ejecución: 09-01-2022 - 09-01-2025
- iMarina
Proyecto piloto de investigación en didáctica de la lengua inglesa sobre Lingüística de Corpus en el seno del grupo emergente.
- BOBKINA, JELENA (Participante)
Ejecución: Desde 01-07-2016
- iMarina
Proyecto piloto de investigación en didáctica de la lengua inglesa sobre Lingüística de Corpus en el seno del grupo emergente ENTELEARN: Análisis de patrones de errores gramaticales, estilísticos y de léxico en lengua inglesa a partir de producciones escritas de inmigrantes digitales.
- Cristina Castillo Rodríguez (Investigador principal (IP))
- BOBKINA, JELENA (Participante)
Ejecución: Desde 16-12-2014
- iMarina
Experimentación y trabajo de campo de la fonética inglesa en el aula de Educación Infantil y Primaria.
- Miriam Fernández de Caleya (Investigador principal (IP))
- BOBKINA, JELENA (Investigador/a)
Ejecución: Desde 01-10-2012
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Publons
-
Scopus Author ID