Bobkina, Jelena jelena.bobkina@upm.es

Actividades

Towards a stance de-centring model for the foreign language classroom: Training 21st-century agents of change

  • Romero, Elena Dominguez
  • Bobkina, Jelena

Thinking Skills And Creativity - 1/12/2024

10.1016/j.tsc.2024.101603 Ver en origen

  • ISSN 18711871

Kinesic communication in traditional and digital contexts: An exploratory study of ESP undergraduate students

  • Bobkina, Jelena
  • Romero, Elena Dominguez
  • Ortiz, Maria Jose Gomez

System - 1/7/2023

10.1016/j.system.2023.103034 Ver en origen

  • ISSN 0346251X

Instagram as a learning tool to improve technical vocabulary for sports science students

  • Gomez-Ortiz, Marfa-Jose
  • Romero, Elena Domfnguez
  • Bobkina, Jelena

Journal Of Hospitality Leisure Sport & Tourism Education - 1/1/2023

10.1016/j.jhlste.2022.100416 Ver en origen

  • ISSN 14738376

Including diversity through cinema-based affective literacy practices: A case study with EFL/ESL pre-service teachers

  • Romero, Elena Dominguez
  • Bobkina, Jelena

Innovation In Language Learning And Teaching (p. 859-871) - 1/1/2023

10.1080/17501229.2023.2168007 Ver en origen

  • ISSN 17501237

Towards a Quality Standardized Technological Education in Spain: A Case Study With EFL Preservice Teachers

  • Bobkina, Jelena
  • Romero, Elena Dominguez

Journal Of Research In Applied Linguistics (p. 55-66) - 1/1/2023

10.22055/rals.2023.43480.3035 Ver en origen

  • ISSN 25883887

Exploring the perceived benefits of self-produced videos for developing oracy skills in digital media environments

  • Bobkina, Jelena
  • Dominguez Romero, Elena

Computer Assisted Language Learning (p. 1384-1406) - 1/1/2022

10.1080/09588221.2020.1802294 Ver en origen

  • ISSN 09588221

Why am I learning English? Spanish EFL sports science university students acute accent motivational orientations through the prism of the L2 motivational self system

  • Bobkina, Jelena
  • Gomez-Ortiz, Maria-Jose
  • Nunez del Rio, Maria Cristina
  • Sastre-Merino, Susana

Studies In Second Language Learning And Teaching (p. 543-578) - 1/1/2021

10.14746/ssllt.2021.11.4.4 Ver en origen

  • ISSN 20835205

Exploring the perceived benefits and drawbacks of using multimodal learning objects in pre-service English teacher inverted instruction

  • Dominguez Romero, Elena
  • Bobkina, Jelena

Education And Information Technologies (p. 2961-2980) - 1/1/2021

10.1007/s10639-020-10386-y Ver en origen

  • ISSN 13602357

Exploring critical and visual literacy needs in digital learning environments: The use of memes in the EFL/ESL university classroom

  • Dominguez Romero, Elena
  • Bobkina, Jelena

Thinking Skills And Creativity - 1/1/2021

10.1016/j.tsc.2020.100783 Ver en origen

  • ISSN 18711871

Literature and language education : Exploring teachers' views on teaching foreign language through literature in bilingual secondary schools in Madrid (Spain)

  • Bobkina, Jelena
  • Dominguez Romero, Elena
  • Sastre-Merino, Susana

Aila Review (p. 145-186) - 1/1/2021

https://doi.org/10.1075/aila.21003.bob Ver en origen

  • ISSN 14610213

Art and technology for listening comprehension: A multimodal framework for classroom implementation of self-created videos

  • Romero ED
  • Bobkina J

Rethinking Multimodal Literacy In Theory And Practice (p. 141-162) - 1/1/2023

  • iMarina

Rethinking multimodal literacy in theory and practice

  • Romero ED
  • Bobkina J
  • Stefanova S
  • Herrero C

(p. 1-296) - 1/1/2023

10.3726/b20792 Ver en origen

  • ISBN 978-363190138-0

Domínguez Romero, E., Bobkina, J. (2022). Bilingual education implementación de CLIL en la Comunidad de Madrid (España). En Sanhueza campos, C., Díaz Vargas, C., Espinoza Navarrete, C. (Eds.), La Formación Inicial Docente desde la Interdisciplinariedad en Chile. (pp. 277- 291). Concepción: Editorial Universidad de Concepción.

  • BOBKINA, JELENA

La Formación Inicial Docente Desde La Interdisciplinariedad En Chile - 1/9/2022

  • iMarina

Corpus y traducción: perspectives linguistics, didácticas y literarias.

  • Julia Lavid
  • Jelena Bobkina

1/1/2021

  • iMarina

Investigación e innovación académicas para una sociedad interconectada.

  • Juan Enrique Gonzalvez Vallés
  • Jelena Bobkina

1/1/2021

  • ISBN 978-84-1853465-2
  • iMarina

Estudios sobre innovación educativa

  • Andrea de Felipe y Morales
  • Beatriz Peña Acuña
  • Jelena Bobkina

1/1/2020

  • ISBN 978-84-368-4258-6
  • iMarina

Interlengua y arte: Aprende alemán, español, francés, inglés, italiano y ruso visitando nuestros museos.

  • De Armas Ranero, I., Domínguez Romero, E., Bobkina, J.

1/1/2020

  • iMarina

Building up communication skills: professional and academic training for engineers

  • Carmen Sancho Guinda
  • Jelena Bobkina
  • Nava Maroto
  • Miguel Sánchez Ibáñez
  • Elena Montiel Ponsoda
  • Paula Pérez Sobrino
  • María José Gómez Ortiz
  • Samira Allani
  • Elena Domínguez Romero
  • Svetlana Stefanova Radoulska
... Ver más Contraer

(p. - ) - 1/1/2019

9788417969059

  • ISBN 9788417969059
  • iMarina

Teaching Literature and Language through Multimodal Texts

  • BOBKINA, JELENA

23/12/2018

  • ISBN 9781522557968
  • iMarina

Alfabetización digital e informacional

  • Elena Domínguez Romero
  • Jelena Bobkina
  • Maria Luisa Pertegal Felices

1/1/2018

  • ISBN 978-84-17690-06-9
  • iMarina

Transformative trends in language education: Pioneering autonomous learning technologies

  • Bobkina J
  • Romero ED

Transformative Trends In Language Education: Pioneering Autonomous Learning Technologies (p. 1-261) - 19/9/2024

10.3726/b21998 Ver en origen

Designing an immersive massive open online course for the Introduction to English studies in university settings

  • Martínez CC
  • Romero ED
  • Bobkina J

Transformative Trends In Language Education: Pioneering Autonomous Learning Technologies (p. 39-61) - 19/9/2024

  • iMarina

Benefits and drawbacks of using social networking sites in higher education: The case of facebook as a transmedia english-language teaching tool

  • Bobkina, Jelena
  • Dominguez Romero, Elena

Teaching Languages With Screen Media: Pedagogical Reflections (p. 179-198) - 29/6/2023

  • iMarina

Students’ Perceptions of Digital Oral Skills Development in ESP University Students: Strengths and Weaknesses in Digital Communication in the COVID World

  • Bobkina J
  • Romero ED

English Language Education (p. 85-107) - 1/1/2023

10.1007/978-3-031-27825-9_5 Ver en origen

  • ISSN 22136967

Bobkina J., Domínguez Romero, E. (2022). Challenge-based learning en la enseñanza de inglés para fines específicos: El caso de los estudiantes de las carreras de ingeniería. En Dorca Fornell, C., Moreno Fernández, O., Moreno Crespo, P. (Eds.) Más allá de la didáctica tradicional. Thomson Reuters-Aranzadi. 978-84-1124-266-0.

  • Bobkina J., Domínguez Romero, E.

Más Allá De La Didáctica Tradicional - 1/9/2022

  • ISBN 978-84-1124-266-0
  • iMarina

Identifying weaknesses in motivational video production in the EFL/ESL classroom: Developing oral skills in digital environments.Innovaciones metodológicas con TIC en educación.

  • Domínguez Romero, El., &amp
  • Bobkina, E.

Innovaciones Metodológicas Con Tic En Educación. (p. 2705-2725) - 31/1/2021

  • iMarina

Exploring the benefits and drawbacks of the use of social networking sites in Higher Education: The case of Facebook as a transmedia language teaching tool.

  • Jelena Bobkina, Elena Domínguez Romero

In Herrero, C. And M. Suarez (Eds.).Teaching Languages With Screen. - 1/1/2021

  • iMarina

El uso de Instagram para el desarrollo de la comunicación científico-técnica en estudiantes universitarios de inglés para fines específicos (ESP).

  • Maria Jose Gomez Ortiz
  • Jelena Bobkina
  • Elena Domínguez Romero

En Vicente Domínguez, A.M., Sierra Sánchez, J. (Coord.) Aproximación Periodística Y Educomunicativa Al Fenómeno De Las Redes Sociales. (p. 227-243) - 1/1/2020

  • ISBN 978-84-486-2035-6
  • iMarina

Los aforismos en el lenguaje especializado de deporte y su uso en las redes sociales ante y durante la pandemia del COVID-19.

  • Gómez Ortíz, M.J., Bobkina, J., Domínguez Romero, E.

En Vicente Domínguez, A.M., Abuín Vences, N. (Coord.) La Comunicación Especializada Del Siglo Xxi. (p. 407-419) - 1/1/2020

  • ISBN 978-84-486-2434-7
  • iMarina

El uso del libro electrónico modular MEM para la clase invertida: Efectividad e impacto en las carreras técnicas.

  • Jelena Bobkina
  • Maria Jose Gomez Ortiz
  • Elena Domínguez

Docencia Para El Siglo Xxi: Avances Metodológicos Y Nuevas Estrategias - 1/1/2020

  • ISBN 978-84-1853445-4
  • iMarina

Technological Education in the Official Curriculum: A Case Study of Pre-service English as a Foreign Language Teachers. TISLID22 INTERNATIONAL CONFERENCE. 27-28 MAY 2022. Madrid, Spain.

  • BOBKINA, JELENA

21/11/2022

  • iMarina

Semana de la Ciencia y Innovación 2022: Rúbrica interactiva en la enseñanza de comunicación profesional y académica en inglés. La rúbrica interactiva es una nueva herramienta de evaluación de aprendizaje basado en retos destinada a diferentes agentes evaluadores que fomenta el aprendizaje autónomo digital.

  • BOBKINA, JELENA (Coordinador/a)

17/11/2022

  • iMarina

Conceptos básicos de estadística aplicada para la investigación

  • SERRANO MIRA, LIDIA

13/12/2021

  • iMarina

Multimodal teaching: Interlanguage and arts.

  • Elena Domínguez
  • Jelena Bobkina

18/12/2020

  • iMarina

Motivational video production in the EFL/ESL classroom: Developing oral skills in digital environments

  • Elena Domínguez
  • Jelena Bobkina

Universidad, Innovación E Investigación Ante El Horizonte 2030 (p. 198-200) - 10/12/2020

  • ISBN 978-84-18167-39-3
  • iMarina

Improving digital communication skills: The use of ELAN, a computer-aided MDA in the post-COVID 19 world

  • Jelena Bobkina
  • Elena Domínguez

19/11/2020

  • iMarina

Body-language in video pitch presentations: Developing non-verbal communication skills in ESP engineering undergraduate programmes.

  • Jelena Bobkina

29/10/2020

  • iMarina

Efectividad e impacto de la estrategia del aula invertida basada en el uso del libro electrónico modular: El caso de estudiantes de las careras de ingeniería.

  • Jelena Bobkina
  • Elena Domínguez

6/10/2020

  • ISBN 978-84-09-22948-2
  • iMarina

Integrating transmedia skills in the English language university classroom: The case of Facebook social platform.

  • Jelena Bobkina
  • Elena Domínguez

27/6/2019

  • iMarina

Fostering the use of educational minivideos to improve oral competence in engineering students.

  • Jelena Bobkina
  • Maria Jose Gomez Ortiz
  • Elena Domínguez Romero

26/4/2019

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

PID2021-125327NB-I00. STANCE STRATEGIES IN IMMIGRATION AND RACISM-RELATED DISCOURSE: ANALYSIS AND APPLICATIONS IN AFFECTIVE LEARNING PRACTICES (RACISMMAFF).

  • BOBKINA, JELENA (Miembro del equipo de investigación)
  • Dominguez Romero, Elena (Investigador principal (IP))

Ejecución: 09-01-2022 - 09-01-2025

  • iMarina

Proyecto piloto de investigación en didáctica de la lengua inglesa sobre Lingüística de Corpus en el seno del grupo emergente.

  • BOBKINA, JELENA (Participante)

Ejecución: Desde 01-07-2016

  • iMarina

Proyecto piloto de investigación en didáctica de la lengua inglesa sobre Lingüística de Corpus en el seno del grupo emergente ENTELEARN: Análisis de patrones de errores gramaticales, estilísticos y de léxico en lengua inglesa a partir de producciones escritas de inmigrantes digitales.

  • Cristina Castillo Rodríguez (Investigador principal (IP))
  • BOBKINA, JELENA (Participante)

Ejecución: Desde 16-12-2014

  • iMarina

Experimentación y trabajo de campo de la fonética inglesa en el aula de Educación Infantil y Primaria.

  • Miriam Fernández de Caleya (Investigador principal (IP))
  • BOBKINA, JELENA (Investigador/a)

Ejecución: Desde 01-10-2012

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 1/12/24 13:58