Kindelan Echevarria, M. Paz p.kindelan@upm.es

Actividades

Perception of Faculty of the Bologna Process at a Spanish Technical University: A Perspective of Change and Improvement

  • Kindelan, Paz
  • Ayuga-Tellez, Esperanz A.
  • Martin, Deborah
  • Valiente, Mercedes;

European Education (p. 51-70) - 2/1/2019

10.1080/10564934.2018.1474715 Ver en origen

  • ISSN 10564934

Contextualising change through a common strategy: Lecturers' perceptions and key role in supporting academic reform

  • Kindelan P
  • Martin A

International Review Of Education (p. 33-50) - 1/1/2014

10.1007/s11159-014-9400-x Ver en origen

  • ISSN 00208566

A perspective on teaching and investigation at the university of the 21st century

  • Kindelán M

Revista Complutense De Educacion (p. 27-45) - 6/2/2013

  • ISSN 19882793
  • iMarina

Una perspectiva sobre el binomia enseñanza-investigación en la universidad del s. XXI

  • María Paz Kindelán Echevarría

Revista Complutense De Educacion (p. 27-45) - 1/1/2013

  • ISSN 19882793
  • iMarina

A fresh look at Spanish scientific publishing in the framework of international standards

  • Kindelan P

European Educational Research Journal (p. 89-103) - 8/5/2009

10.2304/eerj.2009.8.1.89 Ver en origen

  • ISSN 14749041

Engineers of 21st century: The importance of communication and strategic training in the engineers' educational and professional spheres

  • Kindelán M
  • Martín A

Arbor (p. 731-742) - 1/7/2008

  • ISSN 02101963
  • iMarina

The VIII International Geological Congress, Paris 1900

  • Riart, O. Puche
  • Martinez, L. F. Mazadiego
  • Echevarria, P. Kindelan;

Episodes (p. 336-343) - 1/1/2008

10.18814/epiiugs/2008/v31i3/008 Ver en origen

  • ISSN 07053797

Ingenieros del siglo XXI: importancia de la comunicación y de la formación estratégica en la doble esfera educativa y profesional del ingeniero

  • María Paz Kindelán Echevarría
  • Ana Mª Martín

Arbor (p. 731-742) - 1/1/2008

  • ISSN 02101963
  • iMarina

Panorama actual en torno a la cuestión del género: proyección lingüística, socio-cultural e ideológica de este concepto

  • María Paz Kindelán Echevarría

Rael. Revista Electrónica De Lingüística Aplicada (p. 201-220) - 1/1/2002

  • ISSN 02132028
  • iMarina

Communication skills in the scientific and technological sphere: some basic skills and strategies to start writing documents

  • María Paz Kindelán Echevarría

Epos: Revista De Filología (p. 371-394) - 1/1/2000

  • ISSN 0213201X
  • iMarina

La escritura científico-técnica en lengua inglesa: claves para escribir con soltura y eficacia

  • María Paz Kindelán Echevarría

1/1/2010

  • ISBN 9788437626864
  • iMarina

Experiencias de metodología CDIO en Ingeniería de Minas y en Ingeniería Civil

  • Javier Angel Ramírez Masferrer
  • Juan Herrera Herbert
  • María Paz Kindelán Echevarría

Innovaciones Docentes En Tiempos De Pandemia. Actas Del Vi Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2021 (p. 600-605) - 1/1/2021

  • iMarina

Relevancia, neutralidad y concertación en la adjetivación de los abstracts científicos en inglés y español

  • Verónica Vivanco Cervero
  • María Paz Kindelán Echevarría

Panorama De Las Lenguas En Enseñanza Superior: Acles 2005 : 19, 20 Y 21 De Mayo 2005 (p. 528-536) - 1/1/2005

  • iMarina

Aprendizaje del inglés en un contexto científico-técnico: ¿qué estilo y qué estrategias?

  • María Paz Kindelán Echevarría

Lenguas Para Fines Específicos. V, Investigación Y Enseñanza (p. 73-78) - 1/1/1996

  • iMarina

MANAGING STUDENT DIFFICULTIES WITH CONTINUOUS EVALUATION IN A HIGHER EDUCATION CONTEXT

  • Angel Ramirez, Javier
  • Kindelan, Paz;

12th International Conference Of Education, Research And Innovation (Iceri 2019) (p. 10058-10064) - 1/1/2018

  • ISSN 23401095
  • iMarina

CREATING YOUR OWN APP FOR AN ENGINEERING SUBJECT: A BRIEF COMMENT

  • Angel Ramirez, Javier
  • Kindelan, Paz
  • Escolano, Felix;

12th International Conference Of Education, Research And Innovation (Iceri 2019) (p. 10065-10072) - 1/1/2018

  • ISSN 23401095
  • iMarina

IS CONTINUOUS ASSESSMENT AN ADEQUATE INSTRUMENT TO HELP STUDENTS WITH DIFFICULTIES IN LARGE GROUPS? THE CASE OF CIVIL ENGINEERING

  • Ramirez Masferrer, J. A.
  • Kindelan, P.
  • Escolano, F.;

Edulearn13: 5th International Conference On Education And New Learning Technologies (p. 3469-3469) - 1/1/2017

  • ISSN 23401117
  • iMarina

OPTIMISING THE COMBINATION OF LEARNING PLATFORMS TO IMPROVE BLENDED LEARNING

  • Ramirez Masferrer, J. A.
  • Kindelan, P.
  • Escolano, F.;

Edulearn13: 5th International Conference On Education And New Learning Technologies (p. 3505-3505) - 1/1/2017

  • ISSN 23401117
  • iMarina

Design of a tool to assess the perception of university lecturers on the implementation of the Bologna process: validation by experts

  • Mercedes Valiente Lopez
  • Paula Kindelan Echevarria

Proceedings Of Iceri2015 Conference (p. 669-676) - 18/11/2015

  • iMarina

PUTTING NEW EDUCATIONAL TRENDS ON STAGE IN AN ENGINEERING CURRICULUM: A CHALLENGE FOR LANGUAGE LECTURERS AT MADRID TECHNICAL UNIVERSITY

  • MARTIN CASTILLEJOS, ANA MARIA
  • KINDELAN ECHEVARRIA, M. PAZ

13/4/2011

  • iMarina

LEARNING BY SHARING: TEACHING ENGLISH AT MADRID SCHOOL OF ARCHITECTURE

  • Ana Maria Martin Castillejos
  • M Paz Kindelan Echevarria

24/8/2010

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 5/03/24 15:25