Urueña Lopez, Alberto alberto.uruena@upm.es

Actividades

¿Qué indicadores TIC pueden mejorar la productividad en España?

  • Alberto Urueña López, Gerardo Penas García

Economía Industrial (p. 133-144) - 1/1/2014

  • ISSN 04222784
  • iMarina

Value, quality, purchasing habits and repurchase intention in B2C: differences between frequent and occasional purchasers

  • Alberto Ureña López
  • Félix José Pascual Miguel
  • Santiago Iglesias Pradas

Direccion Y Organizacion (p. 70-80) - 1/7/2012

  • ISSN 1132175X
  • iMarina

Use of smartphone apps for mobile communication and social digital pressure: A longitudinal panel study

  • Herrero, J
  • Rodríguez, FJ
  • Urueña, A

Technological Forecasting And Social Change - 1/1/2023

10.1016/j.techfore.2022.122292 Ver en origen

  • ISSN 00401625

Understanding workers' adoption of productivity mobile applications: a fuzzy set qualitative comparative analysis (fsQCA)

  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO
  • HIDALGO NUCHERA, ANTONIO

Economic Research-Ekonomska Istrazivanja (p. 967-981) - 1/1/2018

10.1080/1331677x.2018.1436451 Ver en origen

  • ISSN 1331677X

The digital divide in light of sustainable development: An approach through advanced machine learning techniques

  • Samuel Gabaly
  • MORALES ALONSO, GUSTAVO
  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO
  • HIDALGO NUCHERA, ANTONIO

Technological Forecasting And Social Change (p. 135-143) - 1/1/2020

10.1016/j.techfore.2019.119754 Ver en origen

  • ISSN 00401625

The Role of Emotions and Trust in Service Recovery in Business-to-Consumer Electronic Commerce

  • Chaparro-Peláez, J
  • Hernández-García, A
  • Urueña-López, A

Journal Of Theoretical And Applied Electronic Commerce Research (p. 77-90) - 1/5/2015

10.4067/s0718-18762015000200006 Ver en origen

  • ISSN 07181876

Technological Addiction in Context: The Influence of Perceived Neighborhood Social Disorder on the Extensive Use and Addiction to the Smartphone

  • Herrero, Juan
  • Torres, Andrea
  • Vivas, Pep
  • Uruena, Alberto;

Social Science Computer Review (p. 1108-1120) - 1/1/2021

10.1177/0894439319896230 Ver en origen

  • ISSN 08944393

Successful loyalty in e-complaints: FsQCA and structural equation modeling analyses

  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO
  • HIDALGO NUCHERA, ANTONIO

Journal Of Business Research (p. 1384-1389) - 1/4/2016

10.1016/j.jbusres.2015.10.112 Ver en origen

  • ISSN 01482963

Socially Connected but Still Isolated: Smartphone Addiction Decreases Social Support Over Time

  • Herrero, Juan
  • Uruena, Alberto
  • Torres, Andrea
  • Hidalgo, Antonio;

Social Science Computer Review (p. 73-88) - 1/2/2019

10.1177/0894439317742611 Ver en origen

  • ISSN 08944393

Smartphone addiction: psychosocial correlates, risky attitudes, and smartphone harm

  • Herrero, Juan
  • Uruena, Alberto
  • Torres, Andrea
  • Hidalgo, Antonio;

Journal Of Risk Research (p. 81-92) - 2/1/2019

10.1080/13669877.2017.1351472 Ver en origen

  • ISSN 13669877

Este/a investigador/a no tiene libros.

Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.

Justice, emotions and satisfaction in complaint behavior in services

  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO
  • HIDALGO NUCHERA, ANTONIO

Science, Technology And Innovation In The Age Of Economic, Political And Security Challenges (p. 622-639) - 22/5/2014

  • iMarina

Extrinsic Benefits and Perceived Quality as Determinants of Perceived Satisfaction: An Application to a B2C Repurchase Model

  • Angel Hernández García
  • Alberto Urueña López
  • IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO

Communications In Computer And Information Science (p. 98-106) - 1/1/2013

10.1007/978-3-642-35879-1_11 Ver en origen

  • ISSN 18650929

Emotions in services: complaint in B2C e-commerce

  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO
  • HIDALGO NUCHERA, ANTONIO

The Global Reach Of Industrial Engineering. Enhancing Synergies In A Collaborative Environment (p. 510-518) - 23/7/2014

  • iMarina

Complaint Resolution in B2C E-commerce: The Role of Emotions and Trust

  • CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN
  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO
  • Hernández García, Ángel

3rd Conference Of The International Network Of Business And Management Journals (Inbam) (p. 1-37) - 17/6/2013

  • iMarina

Análisis de un modelo teórico de recompra en comercio electrónico entre empresas y particulares: aplicación al caso español

  • Alberto Urueña López
  • Angel Hernández García
  • Santiago Iglesias Pradas
  • Javier Tafur Segura

Industrial Engineering: A Way For Sustainable Development (p. 1.878-1.887) - 2/9/2009

  • iMarina

A Characterization of Non-buyers in B2C E-Commerce and the Drivers to Turn Them into E-Shoppers

  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO
  • Hernández García, Ángel
  • IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO

Communications In Computer And Information Science (p. 89-97) - 1/1/2013

10.1007/978-3-642-35879-1_10 Ver en origen

  • ISSN 18650929

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

USO DE LAS PATENTES Y MODELOS DE UTILIDAD EN ESPAÑA: EVIDENCIAS DE LAS COMPAÑIAS ESPAÑOLAS

  • HIDALGO NUCHERA, ANTONIO (Colaborador/a)
  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-05-2018 - 31-12-2019

Tipo: Interno

  • iMarina

Análisis longitudinal del impacto de la presión social digital y las aplicaciones de juego en el móvil en el bienestar emocional, soporte social y en la cibervictimización de los ciudadanos españoles

  • CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Participante)
  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO (Investigador principal (IP))
  • HIDALGO NUCHERA, ANTONIO (Participante)
  • DEL RIO CARAZO, LAURA (Participante)

Ejecución: 01-01-2023 - 19-06-2025

Tipo: Nacional

Importe financiado: 39700,00 Euros.

  • iMarina

Modelos de predicción de marcas en oficinas de propiedad industrial

  • HIDALGO NUCHERA, ANTONIO (Director)
  • URUEÑA LOPEZ, ALBERTO (Director) Doctorando: Penas García, Gerardo

1/1/2020

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 8/04/24 9:18