Tabuenca Archilla, Bernardo bernardo.tabuenca@upm.es

Actividades

Mobile authoring of open educational resources for authentic learning scenarios

  • Tabuenca B
  • Kalz M
  • Ternier S
  • Specht M

Universal Access In The Information Society (p. 329-343) - 1/8/2016

10.1007/s10209-014-0391-y Ver en origen

  • ISSN 16155289

Mind the gap: smoothing the transition to higher education fostering time management skills

  • Tabuenca, Bernardo
  • Greller, Wolfgang
  • Verpoorten, Dominique;

Universal Access In The Information Society (p. 367-379) - 1/1/2022

10.1007/s10209-021-00833-z Ver en origen

  • ISSN 16155289

MoocCast: evaluating mobile-screencast for online courses

  • Tabuenca, Bernardo
  • Kalz, Marco
  • Lohr, Ansje;

Universal Access In The Information Society (p. 745-753) - 1/11/2018

10.1007/s10209-017-0528-x Ver en origen

  • ISSN 16155289

Massive open online education for environmental activism: The worldwide problem of marine litter

  • Tabuenca B
  • Kalz M
  • Löhr A

Sustainability - 1/5/2019

10.3390/su11102860 Ver en origen

  • ISSN 20711050

Fostering environmental awareness with smart IoT planters in campuses

  • Tabuenca B
  • García-Alcántara V
  • Gilarranz-Casado C
  • Barrado-Aguirre S

Sensors - 2/4/2020

10.3390/s20082227 Ver en origen

  • ISSN 14248220

The smartphone from teachers' perspective: A guiding tool or a cyberbullying catalyst?

  • Bernardo Tabuenca
  • Juan José Sánchez Peña
  • María José Cuetos Revuelta

Red Revista De Educación A Distancia (p. 1-0) - 1/1/2019

Editor: Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación

10.6018/red/59/01 Ver en origen

  • ISSN 15787680
  • ISSN/ISBN 1578-7680

Informing and inspiring worldwide action against marine litter - The impact of the Massive Open Online Course (MOOC) on Marine Litter

  • Löhr, A
  • Broers, V
  • Tabuenca, B
  • Savelli, H
  • Zwimpfer, T
  • Folbert, M
  • Brouns, F
... Ver más Contraer

Marine Pollution Bulletin - 1/1/2024

10.1016/j.marpolbul.2023.115811 Ver en origen

  • ISSN 0025326X

Systematic literature reviews in software engineering—enhancement of the study selection process using Cohen's Kappa statistic

  • Pérez J
  • Díaz J
  • Garcia-Martin J
  • Tabuenca B

Journal Of Systems And Software - 1/10/2020

10.1016/j.jss.2020.110657 Ver en origen

  • ISSN 01641212

Smartphone apps for cardiopulmonary resuscitation training and real incident support: A mixed-methods evaluation study

  • Kalz M
  • Lenssen N
  • Felzen M
  • Rossaint R
  • Tabuenca B
  • Specht M
  • Skorning M
... Ver más Contraer

Journal Of Medical Internet Research (p. e89-189) - 1/1/2014

10.2196/jmir.2951 Ver en origen

  • ISSN 14388871

Noise in Classrooms Data Set

  • Tabuenca, Bernardo
  • Börner, Dirk

Journal Of Learning Analytics (p. 325-329) - 16/9/2016

10.18608/jla.2016.32.19 Ver en origen

  • ISSN 19297750

Este/a investigador/a no tiene libros.

Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.

Tangible interactive ambient display prototypes to support learning scenarios

  • Börner D
  • Tabuenca B
  • Storm J
  • Happe S
  • Specht M

Tei 2015 - Proceedings Of The 9th International Conference On Tangible, Embedded, And Embodied Interaction (p. 721-726) - 1/1/2015

10.1145/2677199.2687908 Ver en origen

'Tap it again, Sam': Harmonizing the frontiers between digital and real worlds in education

  • Tabuenca B
  • Kalz M
  • Specht M

Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie - 17/2/2015

10.1109/fie.2014.7044000 Ver en origen

  • ISSN 15394565

Solutions to ventilate learning spaces: A review of current CO2 sensors for IoT ststems

  • Leo-Ramirez, A
  • Tabuenca, B
  • Garcia-Alcantara, V
  • Tovar, E
  • Greller, W
  • Gilarranz-Casado, C

Proceedings - 2021 Ieee 45th Annual Computers, Software, And Applications Conference, Compsac 2021 (p. 1544-1551) - 12/7/2021

10.1109/compsac51774.2021.00230 Ver en origen

Creating Environmental Awareness in Education Through IoT and Gamification

  • Rodosthenous C
  • Mavrotheris E
  • Greller W
  • Tabuenca B

Lecture Notes In Networks And Systems (p. 657-668) - 1/1/2023

10.1007/978-3-031-26190-9_69 Ver en origen

  • ISSN 23673370

User-Modelled Ambient Feedback for Self-Regulated learning

  • Tabuenca B
  • Börner D
  • Kalz M
  • Specht M

Lecture Notes In Computer Science (p. 535-539) - 1/1/2015

10.1007/978-3-319-24258-3_54 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Lifelong learning hub: A seamless tracking tool for mobile learning

  • Tabuenca B
  • Kalz M
  • Specht M

Lecture Notes In Computer Science (p. 534-537) - 1/1/2014

10.1007/978-3-319-11200-8_59 Ver en origen

  • ISSN 03029743

ARLearn: Open source mobile application platform for learning

  • Börner D
  • Ternier S
  • Klemke R
  • Schmitz B
  • Kalz M
  • Tabuenca B
  • Specht M
... Ver más Contraer

Lecture Notes In Computer Science (p. 536-539) - 9/9/2013

10.1007/978-3-642-40814-4_52 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Talking to plants: An IoT system supporting human-plant interactions and learning

  • Tabuenca B
  • Greller W
  • Hernández-Leo D
  • Gilarranz-Casado C
  • García-Alcántara V
  • Tovar E

La4sle Workshop: Learning Analytics For Smart Learning Environments, La4sle 2021 (p. 1-7) - 21/9/2021

  • ISSN 16130073
  • iMarina

Why students' self-regulation is key towards the new normality?

  • Noguerol Sicilia, Ignacio
  • Tabuenca Archilla, Bernardo
  • Tovar Caro, Edmundo;

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1712-1716) - 21/4/2021

10.1109/educon46332.2021.9454097 Ver en origen

  • ISSN 21659567

Engineering IoT systems in the convergence between agronomic and computer sciences

  • Tabuenca, B
  • Garcia-Alcantara, V
  • Gilarranz-Casado, C
  • Leo-Ramirez, A
  • Arquero-Gallego, J
  • Tovar, E

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 2084-2087) - 1/1/2022

10.1109/educon52537.2022.9766773 Ver en origen

  • ISSN 21659567

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

GICAC. Investigación y desarrollo de tecnologías educativas en la Comunidad de Madrid

  • Lopez Fernandez, Daniel (Participante)
  • GARCIA PEREZ, MARTA (Participante)
  • Tovar Caro, Edmundo (Investigador principal (IP))
  • DIESTE TUBIO, OSCAR (Participante)
  • SEGOVIA PEREZ, FCO.JAVIER (Participante)
  • Alarcón Cavero, Pedro Pablo (Participante)
  • SAENZ MARCILLA, FCO.JAVIER (Participante)
  • TABUENCA ARCHILLA, BERNARDO (Participante)
  • SORIANO CAMINO, FRANCISCO JAVIER (Participante)
  • Martín Núñez, José Luis (Participante)
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2019 - 30-04-2023

Tipo: Regional

Importe financiado: 28566,00 Euros.

  • iMarina

ESTUDIO IOT: DESARROLLO DE PROTOTIPOS Y VIABILIDAD ECONOMICA DE LOS MISMOS

  • DIAZ PEREZ, FRANCISCO (Colaborador/a)
  • TABUENCA ARCHILLA, BERNARDO (Colaborador/a)
  • GARCIA PARDO, EDUARDO (Colaborador/a)
  • GARCIA ALCANTARA, VICENTE ANGEL (Investigador principal (IP))

Ejecución: 17-04-2017 - 17-09-2017

Tipo: Interno

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 24/04/24 13:09