Blanco Ibañez, Sergio sergio.blanco@upm.es
Actividades
- Artículos 6
- Libros 0
- Capítulos de libro 1
- Congresos 32
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 1
- Tesis dirigidas 1
- Patentes o licencias de software 0
A method for introducing mode II dissipation energy into mixed fracture analyses
- Blanco S
Fatigue & Fracture Of Engineering Materials & Structures (p. 3154-3166) - 1/1/2022
10.1111/ffe.13804 Ver en origen
- ISSN 8756758X
Impact of Service-Learning on the Motivation of Engineering and High School Students
- Muñoz-Medina, B
- Blanco, S
- Alberti, MG
International Journal Of Engineering Education (p. 1060-1070) - 1/1/2021
- ISSN 0949149X
- iMarina
A regularised continuum damage model based on the mesoscopic scale for soft tissue
- Blanco, Sergio
- Andres Polindara, Cesar
- Maria Goicolea, Jose;
International Journal Of Solids And Structures (p. 20-33) - 1/4/2015
10.1016/j.ijsolstr.2014.12.013 Ver en origen
- ISSN 00207683
A gradient-enhanced large-deformation continuum damage model for fibre-reinforced materials
- Waffenschmidt, Tobias
- Polindara, Cesar
- Menzel, Andreas
- Blanco, Sergio;
Computer Methods In Applied Mechanics And Engineering (p. 801-842) - 1/1/2014
10.1016/j.cma.2013.10.013 Ver en origen
- ISSN 00457825
Stability and robustness issues in numerical modeling of material failure with the strong discontinuity approach
- Oliver, J.
- Huespe, A. E.
- Blanco, S.
- Linero, D. L.;
Computer Methods In Applied Mechanics And Engineering (p. 7093-7114) - 1/11/2006
10.1016/j.cma.2005.04.018 Ver en origen
- ISSN 00457825
On the fracture models determined by the continuum-strong discontinuity approach
- Huespe, AE
- Oliver, J
- Pulido, MDG
- Blanco, S
- Linero, D;
International Journal Of Fracture (p. 211-229) - 1/1/2006
10.1007/s10704-005-3065-1 Ver en origen
- ISSN 03769429
Este/a investigador/a no tiene libros.
UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE-SERVICIO DE COLABORACIÓN ENTRE LA UNIVERSIDAD Y LA ENSEÑANZA SECUNDARIA PARA FOMENTAR LAS VOCACIONES EN LOS ESTUDIOS STEM
- Sergio Blanco
- Belén Muñoz Medina
- Marcos García Alberti
- Alejandro Enfedaque Díaz
- María Teijeiro
- Rubén Muñoz Pavón
Innovaciones Educativas En El Ámbito Edificatorio (p. 205-220) - 23/3/2022
- iMarina
PROMOTING STEM VOCATIONS AMONG FEMALE SECONDARY SCHOOL STUDENTS USING THE SERVICE-LEARNING METHODOLOGY
- Sergio Blanco, Maria Belén Muñoz-Medina, Rubén Muñoz Pavon, Alejandro Enfedaque, Marcos García-Alberti
Iceri2023 Proceedings (p. 2174-2177) - 13/11/2023
DIGITAL TWIN AND VIRTUAL REALITY TEACHING IMPLEMENTATION
- Rubén Muñoz-Pavon, Marcos García-Alberti, Alejandro Enfedaque, Maria Belén Muñoz-Medina y Sergio Blanco
Iceri2023 Proceedings (p. 2185-2190) - 13/11/2023
Fostering STEM vocations among secondary school girls through Service-Learning
- Belén Muñoz-Medina, Sergio Blanco Ibáñez, Marcos García Alberti, Alejandro Enfedaque Díaz, Rubén Muñoz Pavón
Innovación Educativa En Los Tiempos De La Inteligencia Artificial. Actas Del Vii Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2023 (p. 128-131) - 18/10/2023
Fomentar las vocaciones STEM entre las alumnas de educación secundaria a través del aprendizaje-servicio
- B Muñoz-Medina
- S Blanco Ibáñez
- M García Alberti
- A Enfedaque Díaz
Actas Del Vii Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2023 (18-20 De Octubre De 2023, Madrid, España) - 1/1/2023
A Service-Learning Experience Of Collaboration Between The University And Secondary Education To Promote Vocations In Stem Studies
- Blanco Ibáñez, Sergio
- Muñoz Medina, Maria Belén
- García Alberti, Marcos
- Enfedaque Diaz, Alejandro
- Teijeiro Urretavizcaya, Maria
- Muñoz Pavon, Rubén
6th International Conference Of Educational Innovation In Building (p. 51-52) - 23/3/2022
- iMarina
A Service-Learning Experience To Foster Stem Vocations And Promote Equal Opportunities
- Muñoz Medina, Maria Belén
- García Alberti, Marcos
- Blanco Ibáñez, Sergio
- Enfedaque Diaz, Alejandro
- Muñoz Pavón, Rubén
Iceri2022 Proceedings (p. 3796-3802) - 7/11/2022
Generation Of An Automatic-Personalised Academic Calendar.
- Muñoz Pavón, Rubén
- Carames Lopez, Paloma
- Jerez Cepa, Jorge
- García Alberti, Marcos
- Enfedaque Diaz, Alejandro
- Muñoz Medina, Maria Belén
- Blanco Ibáñez, Sergio
Iceri2022 Proceedings (p. 3826-3830) - 7/11/2022
- iMarina
Modifications in the teaching environment of the civil engineering school of UPM caused by the COVID-19 sanitary restrictions
- Muñoz Medina, Maria Belén
- García Alberti, Marcos
- Blanco Ibáñez, Sergio
- Muñoz Pavon, Rubén
- Enfedaque Diaz, Alejandro
5th International Conference Of Eduational Innovation In Building (p. 142) - 24/3/2021
- iMarina
University-High School Collaboration In Promoting Engineering Vocations Using Service-Learning Activities.
- S Blanco
- B Muñoz-Medina
- MG Alberti
- A Enfedaque
- AL Lara
Iceri2021 Proceedings (p. 264-271) - 8/11/2021
- iMarina
Support for secondary education and promotion of the engineering curriculum through a service learning methodology
- Muñoz Medina, Maria Belén
- Enfedaque Diaz, Alejandro
- García Alberti, Marcos
- Blanco Ibáñez, Sergio
International Conference Of Educational Innovation In Building. Cinie 2020 (p. 7-8) - 25/3/2020
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Nuevos modelos de cálculo para las solicitaciones fluidodinámicas y el riesgo de rotura de la aorta humana
- GABALDON CASTILLO, FELIPE (Participante)
- BLANCO IBAÑEZ, SERGIO (Participante)
- POLINDARA LÓPEZ, CÉSAR ANDRÉS (Participante)
- GOICOLEA RUIGOMEZ, JOSE MARIA (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-01-2012 - 31-12-2015
Tipo: Nacional
Importe financiado: 42350,00 Euros.
- iMarina
A study of the mechanical behaviour of the human aortic artery by means of non-linear finite element models
- José María Goicolea Ruigómez (Director)
- Sergio Blanco Ibáñez (Director) Doctorando: César Andrés Polindara López
1/1/2016
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Grupo de Mecánica Computacional
Rol: Miembro
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID