Hernandez Garcia, Angel angel.hernandez@upm.es

Actividades

Conceptualising involvement in fashion social media brand communities

  • Hernandez-Garcia, Angel
  • Iglesias-Pradas, Santiago;

European Journal Of International Management (p. 149-167) - 1/1/2022

10.1504/ejim.2022.119744 Ver en origen

  • ISSN 17516757

Sustainable Rural Electrification Project Management: An Analysis of Three Case Studies

  • Del-Río-carazo L
  • Acquila-Natale E
  • Iglesias-Pradas S
  • Hernández-García Á

Energies - 1/1/2022

10.3390/en15031203 Ver en origen

  • ISSN 19961073

May I have your attention, please? An investigation on opening effectiveness in e-mail marketing

  • Chaparro-Pelaez, J
  • Hernandez-Garcia, A
  • Lorente-Paramo, AJ

Review Of Managerial Science (p. 2261-2284) - 1/1/2022

10.1007/s11846-022-00517-9 Ver en origen

  • ISSN 18636683

A balancing act: how risk mitigation strategies employed by users explain the privacy paradox on social media

  • Gruzd A
  • Hernández-García Á

Behaviour & Information Technology - 1/1/2022

10.1080/0144929x.2022.2152366 Ver en origen

  • ISSN 0144929X

Your Teammate Just Sent You a New Message! The Effects of Using Telegram on Individual Acquisition of Teamwork Competence

  • Conde, Miguel A.
  • Rodriguez-Sedano, Francisco J.
  • Hernandez-Garcia, Angel
  • Gutierrez-Fernandez, Alexis
  • Guerrero-Higueras, Angel M.;

International Journal Of Interactive Multimedia And Artificial Intelligence (p. 225-233) - 1/6/2021

10.9781/ijimai.2021.05.007 Ver en origen

  • ISSN 19891660

Modelling e-mail marketing effectiveness – An approach based on the theory of hierarchy-of-effects

  • Lorente-Páramo ÁJ
  • Hernández-García Á
  • Chaparro-Peláez J

Cuadernos De Gestion (p. 19-27) - 1/1/2021

10.5295/cdg.191094ah Ver en origen

  • ISSN 19882157

Modelado de la efectividad en el e-mail marketing – Una aproximación basada en la teoría de jerarquía de efectos.

  • Angel José Lorente Páramo
  • Angel Hernández García
  • José Julián Chaparro Peláez

Cuadernos De Gestion (p. 19-27) - 1/1/2021

  • ISSN 19882157
  • iMarina

The digital transformation of the retail electricity market in Spain

  • Chaparro-Peláez J
  • Acquila-Natale E
  • Hernández-García Á
  • Iglesias-Pradas S

Energies - 1/4/2020

10.3390/en13082085 Ver en origen

  • ISSN 19961073

Social media marketing: Who is watching the watchers?

  • Jacobson J
  • Gruzd A
  • Hernández-García Á

Journal Of Retailing And Consumer Services - 1/3/2020

10.1016/j.jretconser.2019.03.001 Ver en origen

  • ISSN 09696989

How to improve e-mail click-through rates – A national culture approach

  • Lorente-Páramo ÁJ
  • Chaparro-Peláez J
  • Hernández-García Á

Technological Forecasting And Social Change - 1/12/2020

10.1016/j.techfore.2020.120283 Ver en origen

  • ISSN 00401625

Este/a investigador/a no tiene libros.

Business simulation games as learning tools in engineering courses: Aiming for inclusion

  • Emiliano Acquila Natale
  • Ángel F Agudo Peregrina
  • Angel Hernández García
  • José Julián Chaparro Peláez
  • Santiago Iglesias Pradas

Edunovatic 2017. Conference Proceedings (p. 24-30) - 1/1/2018

  • iMarina

New market segmentation paradigms and electronic commerce adoption: An exploratory study

  • Agudo-Peregrina Á
  • Chaparro-Peláez J
  • Hernández-García Á

Mobile Commerce: Concepts, Methodologies, Tools, And Applications (p. 1303-1327) - 19/6/2017

10.4018/978-1-5225-2599-8.ch062 Ver en origen

  • ISSN 19352700

Actuación de los profesionales sanitarios en la violencia de género

  • Angel Hernández García, Silvia Hernández Herrero

Cambio De Paradigma En La Prevención Y Erradicación De La Violencia De Género (p. 151-156) - 1/1/2017

  • iMarina

Enhancing education for the knowledge society era with learning ecosystems

  • García-Peñalvo F
  • Hernández-García Á
  • Conde M
  • Fidalgo-Blanco Á
  • Sein-Echaluce M
  • Alier-Forment M
  • Llorens-Largo F
  • Iglesias-Pradas S
... Ver más Contraer

Open Source Solutions For Knowledge Management And Technological Ecosystems (p. 1-24) - 11/10/2016

10.4018/978-1-5225-0905-9.ch001 Ver en origen

An analysis of the impact of 2.0 tools and technologies on organizational processes

  • Pascual-Miguel F
  • Chaparro-Peláez J
  • Hernández-García Á

Governance, Communication, And Innovation In A Knowledge Intensive Society (p. 128-139) - 30/6/2013

10.4018/978-1-4666-4157-0.ch011 Ver en origen

InDash: An Interactions Dashboard to Analyze Moodle Logs

  • Nwachukwu U
  • Hernández-García Á
  • Cuenca-Enrique C
  • Del-Río-Carazo L

Ceur Workshop Proceedings (p. 18-25) - 1/1/2022

  • ISSN 16130073
  • iMarina

Concluding remarks of the NetSciLA22 Workshop

  • Saqr M
  • López-Pernas S
  • Hernández-García A
  • Conde MA
  • Poquet O

Ceur Workshop Proceedings (p. 41-46) - 1/1/2022

  • ISSN 16130073
  • iMarina

Investigating the Variables Influencing Consumers Attention Toward Promotional e-Mails

  • Julián Chaparro-Peláez, Ángel Hernández-García and Ángel-José Lorente-Páramo

Proceedings Of The 14th Academy Of Innovation, Entrepreneurship, And Knowledge Conference - 14/6/2021

  • iMarina

Miembro del comité científico 16th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2021

  • Hernández García, Ángel (Miembro del comite cientifico)

25/1/2021

  • iMarina

Learning Analytics: Moving on?

  • Conde MÁ
  • Hernández-García Á
  • Chaparro-Peláez J

Acm International Conference Proceeding Series (p. 583-586) - 1/1/2021

10.1145/3486011.3486519 Ver en origen

15th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2020

  • Hernández García, Ángel (Miembro del comite cientifico)

14/9/2020

  • iMarina

An Introduction to the 2020 International Conference on Social Media and Society: Diverse Voices-Promises and Perils of Social Media for Diversity

  • Gruzd A
  • Mai P
  • Recuero R
  • Hernández-García Á
  • Sian Lee C
  • Cook J
  • Hodson J
  • McEwan B
  • Hopke J
... Ver más Contraer

Smsociety'20: International Conference On Social Media And Society (p. 1-4) - 22/7/2020

10.1145/3400806.3400807 Ver en origen

11th International Conference on Social Media & Society

  • Hernández García, Ángel (Presidente del Comité Científico)

22/7/2020

  • iMarina

The moderating role of national culture in click-thru rates of e-mail marketing campaigns

  • Lorente-Páramo, Á.J.
  • Chaparro-Peláez, J.
  • Hernández-García, Á.

Academy Of Innovation, Entrepreneurship, And Knowledge Conference (Aciek) - 23/6/2020

  • ISBN 978-84-09-20310-9
  • iMarina

Stay or switch? Investigating lock-in effect in multi-channel apparel retailing

  • Emiliano Acquila Natale
  • Angel Hernández García
  • Santiago Iglesias Pradas
  • José Julián Chaparro Peláez

Economics And Business Letters (p. 298-305) - 1/12/2020

10.17811/ebl.9.4.2020.298-305 Ver en origen

  • ISSN 22544380

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

SISTEMA DE INFORMACION PARA LA DIGITALIZACIÓN DEL ACCESO A SERVICIOS BÁSICOS UNIVERSALES

  • CUENCA ENRIQUE, CARLOS (Colaborador/a)
  • DEL RIO CARAZO, LAURA (Colaborador/a)
  • CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Colaborador/a)
  • IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Colaborador/a)
  • ACQUILA NATALE, EMILIANO (Colaborador/a)
  • Hernández García, Ángel (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-05-2022 - 31-12-2022

Tipo: Interno

  • iMarina

Digitalización de acceso universal a servicios básicos: Desarrollo de un sistema de información de gestión de electrificación rural con un piloto de pago móvil en Panamá

  • IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Investigador principal (IP))
  • DEL RIO CARAZO, LAURA (Investigador/a)
  • ACQUILA NATALE, EMILIANO (Investigador/a)
  • Hernández García, Ángel (Investigador/a)
  • CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Investigador/a)
  • CUENCA ENRIQUE, CARLOS (Investigador/a)
  • Sierra Castañer, Manuel (Investigador/a)
  • LAMBEA OLGADO, MANUEL MARIA (Investigador/a)
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-04-2022 - 31-03-2023

Tipo: Internacional

Importe financiado: 9390,00 Euros.

  • iMarina

Fortalecimiento del servicio de agua potable, saneamiento y energía en comunidades rurales remotas de Oaxaca: Proyecto EncASa Oaxaca 2020

  • CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Investigador principal (IP))
  • IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Miembro del equipo de investigación)
  • Hernández García, Ángel (Miembro del equipo de investigación)
  • ACQUILA NATALE, EMILIANO (Miembro del equipo de investigación)
  • DEL RIO CARAZO, LAURA (Miembro del equipo de investigación)
  • CUENCA ENRIQUE, CARLOS (Miembro del equipo de investigación)

Ejecución: 15-01-2021 - 14-07-2022

Tipo: Internacional

Importe financiado: 250000,00 Euros.

  • iMarina

Escalado del servicio eléctrico con renovables en comunidades amazónicas de Loreto (Perú): LCNapo18

  • IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Investigador principal (IP))
  • ACQUILA NATALE, EMILIANO (Investigador/a)
  • GONZALO ALONSO, JORGE (Investigador/a)
  • CHAPARRO PELÁEZ, JULIÁN (Investigador/a)
  • Hernández García, Ángel (Investigador/a)

Ejecución: 01-02-2019 - 31-07-2020

Tipo: Nacional

Importe financiado: 22460,00 Euros.

  • iMarina

Urban Forest Innovation Lab Cuenca is an incubation and training program aimed to generate creative business and job skills around Forest Bioeconomy Sector implementing a policy ¿from prevention to use forest asset¿ combining rural-urban challenges.

  • CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Participante)
  • Hernández García, Ángel (Participante)
  • IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Participante)
  • ACQUILA NATALE, EMILIANO (Participante)
  • MUÑOZ ARENAS, CAMILO (Participante)
  • TORO GONZALEZ, DANIEL (Participante)
  • FERRANDEZ VEGA, DANIEL (Participante)
  • RODRIGUEZ OLALLA, ANA (Participante)
  • GOMEZ FERNANDEZ, LUIS (Participante)
  • AMBROSIO TORRIJOS, YOLANDA (Participante)
  • GONZALEZ GONZALEZ DE LINARES, VICTOR MANUEL (Participante)
  • RUBIO SANCHEZ, AGUSTIN (Participante)
  • MORILLAS GUERRERO, JUAN JOSE (Participante)
  • LOPEZ PARRONDO, MANUEL (Participante)
  • Giménez Suárez, Martín (Participante)
  • AVILES PALACIOS, M. CARMEN (Investigador principal (IP))
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Ejecución: 01-11-2018 - 31-10-2022

Tipo: Internacional

Importe financiado: 195935,60 Euros.

  • iMarina

Estudio del impacto y alcance de la difusión científico-tecnológica por parte de los Organismos Públicos de Investigación en redes sociales.

  • DEL RIO CARAZO, LAURA (Participante)
  • Ureña López, Alberto (Participante)
  • LÓPEZ RODRÍGUEZ, VICENTE (Investigador principal (IP))
  • FERNANDEZ-CREHUET SANTOS, JOSE MARIA (Miembro del equipo de trabajo)
  • PASCUAL MIGUEL, FELIX JOSE (Miembro del equipo de trabajo)
  • HIDALGO NUCHERA, ANTONIO (Miembro del equipo de trabajo)
  • Hernández García, Ángel (Miembro del equipo de trabajo)
  • CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Miembro del equipo de trabajo)
  • AGUDO PEREGRINA, ANGEL FRANCISCO (Miembro del equipo de trabajo)
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2017 - 31-03-2018

Tipo: Nacional

  • iMarina

La efectividad en el e-mail marketing: modelo teórico unificado y estudio de las influencias culturales

  • Hernández García, Ángel (Director)
  • CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Director) Doctorando: Lorente Páramo, Ángel José

1/1/2020

  • iMarina

Análisis de las variables de influencia en la preferencia de uso de canal por parte de los consumidores españoles en entornos de múltiples canales

  • Hernández García, Ángel (Director)
  • IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Director) Doctorando: ACQUILA NATALE, Emiliano

1/1/2019

  • iMarina

Analysis of consumer-brand engagement with fashion brands in social media

  • Hernández García, Ángel (Director)
  • Lamberti, Lucio (Director) Doctorando: ANANDA, Artha Sejati

1/1/2019

  • iMarina

Análisis de los factores de influencia en la adopción de herramientas colaborativas basadas en software social. Aplicación a entornos empresariales.

  • Hernández García, Ángel (Director)
  • IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Director) Doctorando: FERNANDEZ CARDADOR, Pedro

1/1/2015

  • iMarina

Análisis de los factores de adopción de comercio electrónico en segmentos de consumidores finales. Aplicación al caso español.

  • PASCUAL MIGUEL, FELIX JOSE (Director)
  • Hernández García, Ángel (Director) Doctorando: AGUDO PEREGRINA, Angel Francisco

1/1/2014

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 5/03/24 20:25