Hernandez Garcia, Angel angel.hernandez@upm.es
Actividades
- Artículos 47
- Libros 0
- Capítulos de libro 5
- Congresos 71
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 6
- Tesis dirigidas 5
- Patentes o licencias de software 0
Conceptualising involvement in fashion social media brand communities
- Hernandez-Garcia, Angel
- Iglesias-Pradas, Santiago;
European Journal Of International Management (p. 149-167) - 1/1/2022
10.1504/ejim.2022.119744 Ver en origen
- ISSN 17516757
Sustainable Rural Electrification Project Management: An Analysis of Three Case Studies
- Del-Río-carazo L
- Acquila-Natale E
- Iglesias-Pradas S
- Hernández-García Á
Energies - 1/1/2022
10.3390/en15031203 Ver en origen
- ISSN 19961073
May I have your attention, please? An investigation on opening effectiveness in e-mail marketing
- Chaparro-Pelaez, J
- Hernandez-Garcia, A
- Lorente-Paramo, AJ
Review Of Managerial Science (p. 2261-2284) - 1/1/2022
10.1007/s11846-022-00517-9 Ver en origen
- ISSN 18636683
A balancing act: how risk mitigation strategies employed by users explain the privacy paradox on social media
- Gruzd A
- Hernández-García Á
Behaviour & Information Technology - 1/1/2022
10.1080/0144929x.2022.2152366 Ver en origen
- ISSN 0144929X
Your Teammate Just Sent You a New Message! The Effects of Using Telegram on Individual Acquisition of Teamwork Competence
- Conde, Miguel A.
- Rodriguez-Sedano, Francisco J.
- Hernandez-Garcia, Angel
- Gutierrez-Fernandez, Alexis
- Guerrero-Higueras, Angel M.;
International Journal Of Interactive Multimedia And Artificial Intelligence (p. 225-233) - 1/6/2021
10.9781/ijimai.2021.05.007 Ver en origen
- ISSN 19891660
Modelling e-mail marketing effectiveness – An approach based on the theory of hierarchy-of-effects
- Lorente-Páramo ÁJ
- Hernández-García Á
- Chaparro-Peláez J
Cuadernos De Gestion (p. 19-27) - 1/1/2021
10.5295/cdg.191094ah Ver en origen
- ISSN 19882157
Modelado de la efectividad en el e-mail marketing – Una aproximación basada en la teoría de jerarquía de efectos.
- Angel José Lorente Páramo
- Angel Hernández García
- José Julián Chaparro Peláez
Cuadernos De Gestion (p. 19-27) - 1/1/2021
- ISSN 19882157
- iMarina
The digital transformation of the retail electricity market in Spain
- Chaparro-Peláez J
- Acquila-Natale E
- Hernández-García Á
- Iglesias-Pradas S
Energies - 1/4/2020
10.3390/en13082085 Ver en origen
- ISSN 19961073
Social media marketing: Who is watching the watchers?
- Jacobson J
- Gruzd A
- Hernández-García Á
Journal Of Retailing And Consumer Services - 1/3/2020
10.1016/j.jretconser.2019.03.001 Ver en origen
- ISSN 09696989
How to improve e-mail click-through rates – A national culture approach
- Lorente-Páramo ÁJ
- Chaparro-Peláez J
- Hernández-García Á
Technological Forecasting And Social Change - 1/12/2020
10.1016/j.techfore.2020.120283 Ver en origen
- ISSN 00401625
Este/a investigador/a no tiene libros.
Business simulation games as learning tools in engineering courses: Aiming for inclusion
- Emiliano Acquila Natale
- Ángel F Agudo Peregrina
- Angel Hernández García
- José Julián Chaparro Peláez
- Santiago Iglesias Pradas
Edunovatic 2017. Conference Proceedings (p. 24-30) - 1/1/2018
- iMarina
New market segmentation paradigms and electronic commerce adoption: An exploratory study
- Agudo-Peregrina Á
- Chaparro-Peláez J
- Hernández-García Á
Mobile Commerce: Concepts, Methodologies, Tools, And Applications (p. 1303-1327) - 19/6/2017
10.4018/978-1-5225-2599-8.ch062 Ver en origen
- ISSN 19352700
Actuación de los profesionales sanitarios en la violencia de género
- Angel Hernández García, Silvia Hernández Herrero
Cambio De Paradigma En La Prevención Y Erradicación De La Violencia De Género (p. 151-156) - 1/1/2017
- iMarina
Enhancing education for the knowledge society era with learning ecosystems
- García-Peñalvo F
- Hernández-García Á
- Conde M
- Fidalgo-Blanco Á
- Sein-Echaluce M
- Alier-Forment M
- Llorens-Largo F
- Iglesias-Pradas S
Open Source Solutions For Knowledge Management And Technological Ecosystems (p. 1-24) - 11/10/2016
An analysis of the impact of 2.0 tools and technologies on organizational processes
- Pascual-Miguel F
- Chaparro-Peláez J
- Hernández-García Á
Governance, Communication, And Innovation In A Knowledge Intensive Society (p. 128-139) - 30/6/2013
InDash: An Interactions Dashboard to Analyze Moodle Logs
- Nwachukwu U
- Hernández-García Á
- Cuenca-Enrique C
- Del-Río-Carazo L
Ceur Workshop Proceedings (p. 18-25) - 1/1/2022
- ISSN 16130073
- iMarina
Concluding remarks of the NetSciLA22 Workshop
- Saqr M
- López-Pernas S
- Hernández-García A
- Conde MA
- Poquet O
Ceur Workshop Proceedings (p. 41-46) - 1/1/2022
- ISSN 16130073
- iMarina
Investigating the Variables Influencing Consumers Attention Toward Promotional e-Mails
- Julián Chaparro-Peláez, Ángel Hernández-García and Ángel-José Lorente-Páramo
Proceedings Of The 14th Academy Of Innovation, Entrepreneurship, And Knowledge Conference - 14/6/2021
- iMarina
Miembro del comité científico 16th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2021
- Hernández García, Ángel (Miembro del comite cientifico)
25/1/2021
- iMarina
Learning Analytics: Moving on?
- Conde MÁ
- Hernández-García Á
- Chaparro-Peláez J
Acm International Conference Proceeding Series (p. 583-586) - 1/1/2021
15th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2020
- Hernández García, Ángel (Miembro del comite cientifico)
14/9/2020
- iMarina
An Introduction to the 2020 International Conference on Social Media and Society: Diverse Voices-Promises and Perils of Social Media for Diversity
- Gruzd A
- Mai P
- Recuero R
- Hernández-García Á
- Sian Lee C
- Cook J
- Hodson J
- McEwan B
- Hopke J
Smsociety'20: International Conference On Social Media And Society (p. 1-4) - 22/7/2020
11th International Conference on Social Media & Society
- Hernández García, Ángel (Presidente del Comité Científico)
22/7/2020
- iMarina
The moderating role of national culture in click-thru rates of e-mail marketing campaigns
- Lorente-Páramo, Á.J.
- Chaparro-Peláez, J.
- Hernández-García, Á.
Academy Of Innovation, Entrepreneurship, And Knowledge Conference (Aciek) - 23/6/2020
- ISBN 978-84-09-20310-9
- iMarina
Stay or switch? Investigating lock-in effect in multi-channel apparel retailing
- Emiliano Acquila Natale
- Angel Hernández García
- Santiago Iglesias Pradas
- José Julián Chaparro Peláez
Economics And Business Letters (p. 298-305) - 1/12/2020
10.17811/ebl.9.4.2020.298-305 Ver en origen
- ISSN 22544380
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
SISTEMA DE INFORMACION PARA LA DIGITALIZACIÓN DEL ACCESO A SERVICIOS BÁSICOS UNIVERSALES
- CUENCA ENRIQUE, CARLOS (Colaborador/a)
- DEL RIO CARAZO, LAURA (Colaborador/a)
- CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Colaborador/a)
- IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Colaborador/a)
- ACQUILA NATALE, EMILIANO (Colaborador/a)
- Hernández García, Ángel (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-05-2022 - 31-12-2022
Tipo: Interno
- iMarina
Digitalización de acceso universal a servicios básicos: Desarrollo de un sistema de información de gestión de electrificación rural con un piloto de pago móvil en Panamá
- IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Investigador principal (IP))
- DEL RIO CARAZO, LAURA (Investigador/a)
- ACQUILA NATALE, EMILIANO (Investigador/a)
- Hernández García, Ángel (Investigador/a)
- CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Investigador/a)
- CUENCA ENRIQUE, CARLOS (Investigador/a)
- Sierra Castañer, Manuel (Investigador/a)
- LAMBEA OLGADO, MANUEL MARIA (Investigador/a)
Ejecución: 01-04-2022 - 31-03-2023
Tipo: Internacional
Importe financiado: 9390,00 Euros.
- iMarina
Fortalecimiento del servicio de agua potable, saneamiento y energía en comunidades rurales remotas de Oaxaca: Proyecto EncASa Oaxaca 2020
- CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Investigador principal (IP))
- IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Miembro del equipo de investigación)
- Hernández García, Ángel (Miembro del equipo de investigación)
- ACQUILA NATALE, EMILIANO (Miembro del equipo de investigación)
- DEL RIO CARAZO, LAURA (Miembro del equipo de investigación)
- CUENCA ENRIQUE, CARLOS (Miembro del equipo de investigación)
Ejecución: 15-01-2021 - 14-07-2022
Tipo: Internacional
Importe financiado: 250000,00 Euros.
- iMarina
Escalado del servicio eléctrico con renovables en comunidades amazónicas de Loreto (Perú): LCNapo18
- IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Investigador principal (IP))
- ACQUILA NATALE, EMILIANO (Investigador/a)
- GONZALO ALONSO, JORGE (Investigador/a)
- CHAPARRO PELÁEZ, JULIÁN (Investigador/a)
- Hernández García, Ángel (Investigador/a)
Ejecución: 01-02-2019 - 31-07-2020
Tipo: Nacional
Importe financiado: 22460,00 Euros.
- iMarina
Urban Forest Innovation Lab Cuenca is an incubation and training program aimed to generate creative business and job skills around Forest Bioeconomy Sector implementing a policy ¿from prevention to use forest asset¿ combining rural-urban challenges.
- CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Participante)
- Hernández García, Ángel (Participante)
- IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Participante)
- ACQUILA NATALE, EMILIANO (Participante)
- MUÑOZ ARENAS, CAMILO (Participante)
- TORO GONZALEZ, DANIEL (Participante)
- FERRANDEZ VEGA, DANIEL (Participante)
- RODRIGUEZ OLALLA, ANA (Participante)
- GOMEZ FERNANDEZ, LUIS (Participante)
- AMBROSIO TORRIJOS, YOLANDA (Participante)
- GONZALEZ GONZALEZ DE LINARES, VICTOR MANUEL (Participante)
- RUBIO SANCHEZ, AGUSTIN (Participante)
- MORILLAS GUERRERO, JUAN JOSE (Participante)
- LOPEZ PARRONDO, MANUEL (Participante)
- Giménez Suárez, Martín (Participante)
- AVILES PALACIOS, M. CARMEN (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-11-2018 - 31-10-2022
Tipo: Internacional
Importe financiado: 195935,60 Euros.
- iMarina
Estudio del impacto y alcance de la difusión científico-tecnológica por parte de los Organismos Públicos de Investigación en redes sociales.
- DEL RIO CARAZO, LAURA (Participante)
- Ureña López, Alberto (Participante)
- LÓPEZ RODRÍGUEZ, VICENTE (Investigador principal (IP))
- FERNANDEZ-CREHUET SANTOS, JOSE MARIA (Miembro del equipo de trabajo)
- PASCUAL MIGUEL, FELIX JOSE (Miembro del equipo de trabajo)
- HIDALGO NUCHERA, ANTONIO (Miembro del equipo de trabajo)
- Hernández García, Ángel (Miembro del equipo de trabajo)
- CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Miembro del equipo de trabajo)
- AGUDO PEREGRINA, ANGEL FRANCISCO (Miembro del equipo de trabajo)
Ejecución: 01-01-2017 - 31-03-2018
Tipo: Nacional
- iMarina
La efectividad en el e-mail marketing: modelo teórico unificado y estudio de las influencias culturales
- Hernández García, Ángel (Director)
- CHAPARRO PELAEZ, JOSE JULIAN (Director) Doctorando: Lorente Páramo, Ángel José
1/1/2020
- iMarina
Análisis de las variables de influencia en la preferencia de uso de canal por parte de los consumidores españoles en entornos de múltiples canales
- Hernández García, Ángel (Director)
- IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Director) Doctorando: ACQUILA NATALE, Emiliano
1/1/2019
- iMarina
Analysis of consumer-brand engagement with fashion brands in social media
- Hernández García, Ángel (Director)
- Lamberti, Lucio (Director) Doctorando: ANANDA, Artha Sejati
1/1/2019
- iMarina
Análisis de los factores de influencia en la adopción de herramientas colaborativas basadas en software social. Aplicación a entornos empresariales.
- Hernández García, Ángel (Director)
- IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO (Director) Doctorando: FERNANDEZ CARDADOR, Pedro
1/1/2015
- iMarina
Análisis de los factores de adopción de comercio electrónico en segmentos de consumidores finales. Aplicación al caso español.
- PASCUAL MIGUEL, FELIX JOSE (Director)
- Hernández García, Ángel (Director) Doctorando: AGUDO PEREGRINA, Angel Francisco
1/1/2014
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
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