Mañoso Pacheco, Lidia lidia.mannoso@uam.es

Actividades

Are Writers Committed to What They Report? a Taxonomy of Reportive Verbal Expressions in the British and Spanish Press

  • Lidia Mañoso

COMMUNICATIONS OF THE ACM (p. 165-172) - 1/1/2016

  • ISSN 00010782
  • iMarina

La manipulación de la identidad y perfiles virtuales en las redes sociales

  • Juárez Escribano, Mª Beatriz
  • Mañoso-Pacheco, Lidia

Chasqui-Revista Latinoamericana De Comunicacion (p. 69-80) - 23/8/2021

https://doi.org/10.16921/chasqui.v1i147.4384 Ver en origen

  • ISSN 13901079

Measurement of different types of intelligence (general, verbal vs. non-verbal, multiple), academic performance and study habits of secondary students at a Music Integrated Centre

  • Amelia Barrientos-Fernández
  • Roberto Sánchez-Cabrero
  • Amaya Arigita-García
  • Lidia Manoso-Pacheco
  • Francisco Javier Pericacho-Gómez
  • Miguel Ángel Novillo Lopez

Data In Brief - 1/8/2019

Editor: Elsevier Inc.

10.1016/j.dib.2019.104124 Ver en origen

  • ISSN 23523409
  • ISSN/ISBN 2352-3409

Demographic data, habits of use and personal impression of the first generation of users of virtual reality viewers in Spain

  • Sánchez-Cabrero R
  • Barrientos-Fernández A
  • Arigita-García A
  • Mañoso-Pacheco L
  • Costa-Román O

Data In Brief (p. 2651-2657) - 1/12/2018

10.1016/j.dib.2018.11.127 Ver en origen

  • ISSN 23523409

Orígenes del conectivismo como nuevo paradigma del aprendizaje en la era digital

  • Sánchez-Cabrero, Roberto
  • Costa Román, Óscar
  • Mañoso-Pacheco, Lidia
  • Novillo López, Miguel Ángel
  • Pericacho Gómez, Francisco Javier

Educación Y Humanismo (p. 121-142) - 1/1/2019

Editor: Universidad Simón Bolívar Colombia

10.17081/eduhum.21.36.3265 Ver en origen

  • ISSN 01242121
  • ISSN/ISBN 0124-2121

Perspectives on the Effectiveness of Madrid's Regional Bilingual Programme: Exploring the Correlation between English Proficiency Level and Pre-Service Teachers' Beliefs

  • Manoso-Pacheco, Lidia
  • Sanchez-Cabrero, Roberto;

Education Sciences - 1/8/2022

10.3390/educsci12080522 Ver en origen

  • ISSN 22277102

Models on Teaching Effectiveness in Current Scientific Literature

  • Sanchez-Cabrero, Roberto
  • Luis Estrada-Chichon, Jose
  • Abad-Mancheno, Alfonso
  • Manoso-Pacheco, Lidia;

Education Sciences - 1/8/2021

10.3390/educsci11080409 Ver en origen

  • ISSN 22277102

History of the Spanish Pedagogical Renewal Through its Education Centers: 1876-1972

  • Francisco Javier Pericacho
  • Miguel Ángel Novillo
  • Amaya Arigita
  • Roberto Sánchez-Cabrero
  • Amelia Barrientos
  • Lidia Mañoso-Pacheco

Educational Process: International Journal (p. 134-134) - 1/1/2019

10.22521/edupij.2019.82.4 Ver en origen

  • ISSN 21470901
  • ISSN/ISBN 2147-0901

Pre-eminence of determining factors in second language learning: An educator's perspective from Spain

  • Arigita-García, A.
  • Sánchez-Cabrero, R.
  • Barrientos-Fernández, A.
  • Mañoso-Pacheco, L. & Pericacho-Gómez, F.J

Heliyon - 1/2/2021

10.1016/j.heliyon.2021.e06282 Ver en origen

  • ISSN 24058440

Gender asymmetries in news reports

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

Miscelanea (p. 121-139) - 1/1/2018

  • ISSN 11376368
  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene libros.

The Relationship between Anxiety and Foreign Language Acquisition: A Methodological Proposal

  • Palazzi, L. Mañoso-Pacheco, L. y Casasnovas Ponseti, M.

De la emoción al conocimiento: ecosistemas emergentes de aprendizaje lingüístico (p. 9-14) - 8/7/2021

  • iMarina

Teachers Code-Switching in Bilingual Primary Education: A Literary Review of its Pedagogical Functions

  • Mañoso-Pacheco L

Example Of A Clil Teaching-Learning Sequence About Geology And Evolution For Pre-Service Teachers (p. 22-40) - 6/2/2023

10.4018/978-1-6684-6179-2.ch002 Ver en origen

  • ISSN 23295929

PERCEPCIÓN DIFERENCIADA DE LA DOCENCIA SEGÚN GÉNERO ENTRE FUTUROS DOCENTES DE EDUCACIÓN SECUNDARIA EN ESPAÑA

  • Roberto Sánchez-Cabrero
  • Lidia Mañoso-Pacheco
  • Ana León-Mejía

15/1/2023

  • iMarina

Female sources of information. Fostering gender equity in the classroom

  • Mañoso-Pacheco, L.

Actas del I Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: (p. 291-291) - 11/11/2020

  • iMarina

Building letter-sound awareness in the classroom

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior (p. 343-343) - 11/11/2020

  • iMarina

Lexical creativity in the EFL classroom. Modern-day neologisms

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior (p. 344-344) - 11/11/2020

  • iMarina

Teaching gender-inclusive language. An innovative approach for writing

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

Innovación docente e investigación en artes y humanidades (p. 351-357) - 20/11/2019

  • iMarina

Creative writing in higher education. News headlines

  • Mañoso-Pacheco, Lidia
  • Juárez Escribano, Mª Beatriz

Innovación docente e investigación en artes y humanidades (p. 329-335) - 20/11/2019

  • iMarina

Alfabetización digital. Facebook en el aula

  • Beatriz Juárez Escribano, Lidia Mañoso Pacheco, Beatriz Talavera Velasco

Jornadas Universitarias de Tecnología Educativa (p. 437-440) - 26/6/2019

  • iMarina

Teaching English Informal Language through the Sitcom The Big Bang Theory

  • Casasnovas Ponseti, María del Mar
  • Mañoso-Pacheco, Lidia
  • Palazzi, Lindsay Ann

Teoría y práctica en investigación educativa: una perspectiva internacional (p. 323-331) - 9/12/2020

  • iMarina

X International Conference on Research, Practice, and Contexts in Education. Ponencia: Interacciones grupales y el desarrollo de la expresión oral en inglés: una experiencia con la plataforma Microsoft Teams en el ámbito de la enseñanza superior

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA

28/5/2021

  • iMarina

Interacciones grupales y el desarrollo de la expresión oral en inglés: una experiencia con la plataforma Microsoft Teams en el ámbito de la enseñanza superior

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

28/5/2021

  • iMarina

I Congreso internacional en Interculturalidad, Inclusión y Equidad en Educación. Ponencia: Percepción diferenciada de la docencia según género entre futuros docentes de Educación Secundaria en España

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA

1/12/2021

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Polarización y discursos digitales: perspectivas críticas y socio-cognitivas

  • Molina Plaza, Silvia (Investigador/a)
  • COCCETTA, FRANCESCA (Investigador/a)
  • ALLANI ALLANI, SAMIRA (Investigador/a)
  • BROUWER HERNÁNDEZ, ANGELA (Investigador/a)
  • GARCIA VILLA, PELAYO (Investigador/a)
  • Peterssen Fernández, Silvia (Investigador/a)
  • Silva Soares da, Augusto (Investigador/a)
  • CUENCA ORDIÑANA, MARIA JOSE (Investigador/a)
  • Romano Mozo, Manuela (Investigador principal (IP))
  • Alonso Belmonte, Maria Isabel (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-09-2021 - 31-08-2024

Tipo: Nacional

Importe financiado: 48400,00 Euros.

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 18/03/24 14:26