Mañoso Pacheco, Lidia lidia.mannoso@uam.es

Actividades

Editorial Introduction to Challenges of Teaching in Today’s Society: Factors Involved in Educational Quality

  • Sánchez-Cabrero R
  • Mañoso-Pacheco L

Social Sciences - 1/2/2024

10.3390/socsci13020102 Ver en origen

  • ISSN 01345486

Gender-Differentiated Perceptions of Teaching among Preservice Teachers of Secondary Education

  • Sánchez-Cabrero, R
  • Mañoso-Pacheco, L
  • León-Mejía, AC

Social Sciences - 1/8/2023

10.3390/socsci12080431 Ver en origen

  • ISSN 01345486

Perspectives and Good Practices in English Language Teacher Training. Alonso, I. & Criado, R. (Coords.), Luque, G. & Torres, L. (2022). Editorial Síntesis, 180 pages, ISBN: 978-84-1357-163-8

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

Porta Linguarum (p. 310-312) - 1/6/2023

10.30827/portalin.vi40.26806 Ver en origen

  • ISSN 16977467

Perspectives on the Effectiveness of Madrid's Regional Bilingual Programme: Exploring the Correlation between English Proficiency Level and Pre-Service Teachers' Beliefs

  • Manoso-Pacheco, Lidia
  • Sanchez-Cabrero, Roberto;

Education Sciences - 1/8/2022

10.3390/educsci12080522 Ver en origen

  • ISSN 22277102

La manipulación de la identidad y perfiles virtuales en las redes sociales

  • Juárez Escribano, María Beatriz
  • Mañoso-Pacheco, Lidia

Chasqui-Revista Latinoamericana De Comunicacion (p. 69-80) - 23/8/2021

https://doi.org/10.16921/chasqui.v1i147.4384 Ver en origen

  • ISSN 13901079

Models on Teaching Effectiveness in Current Scientific Literature

  • Sanchez-Cabrero, Roberto
  • Luis Estrada-Chichon, Jose
  • Abad-Mancheno, Alfonso
  • Manoso-Pacheco, Lidia;

Education Sciences - 1/8/2021

10.3390/educsci11080409 Ver en origen

  • ISSN 22277102

Pre-eminence of determining factors in second language learning: An educator's perspective from Spain

  • Arigita-García, A.
  • Sánchez-Cabrero, R.
  • Barrientos-Fernández, A.
  • Mañoso-Pacheco, L. & Pericacho-Gómez, F.J

Heliyon - 1/2/2021

10.1016/j.heliyon.2021.e06282 Ver en origen

  • ISSN 24058440

Spanish efl teachers and ict tools. A survey-based analysis

  • Blanco González, Nerea
  • Mañoso-Pacheco, Lidia

Revista Inclusiones (p. 174-186) - 1/1/2021

  • ISSN 07194706
  • iMarina

Evidentiality in the discourse. Setting boundaries

  • Mañoso-Pacheco, Lidia
  • Sánchez-Cabrero, Roberto
  • Arigita García, Amaya
  • Pericacho Gómez, Francisco Javier

Quaestiones Disputatae (p. 58-77) - 1/6/2020

  • ISSN 20110472
  • iMarina

News values and the information source: The discourse of eliteness and personalisation in the digital press

  • Mañoso-Pacheco L

Texto Livre : Linguagem e Tecnologia (p. 1-19) - 1/4/2020

10.17851/1983-3652.13.1.1-19 Ver en origen

  • ISSN 19833652

Este/a investigador/a no tiene libros.

Teachers Code-Switching in Bilingual Primary Education: A Literary Review of its Pedagogical Functions

  • Mañoso-Pacheco L

Example Of A Clil Teaching-Learning Sequence About Geology And Evolution For Pre-Service Teachers (p. 22-40) - 6/2/2023

10.4018/978-1-6684-6179-2.ch002 Ver en origen

  • ISSN 23295929

PERCEPCIÓN DIFERENCIADA DE LA DOCENCIA SEGÚN GÉNERO ENTRE FUTUROS DOCENTES DE EDUCACIÓN SECUNDARIA EN ESPAÑA

  • Sánchez-Cabrero, Roberto
  • Mañoso-Pacheco, Lidia
  • León Mejía, Ana C

Interculturalidad, Inclusión Y Equidad En Educación (p. 425-434) - 15/1/2023

  • iMarina

Uso del lenguaje inclusivo en el entorno académico: percepciones de futuros docentes en formación

  • Mañoso-Pacheco, Lidia
  • Sánchez-Cabrero, Roberto

Agenda 2030: Teoría Y Práctica: Una Mirada Constructiva Desde La Academia (p. 113-126) - 1/1/2023

  • iMarina

La formación inicial docente en España según Talis y su (NO)Evolucióndesde 1978

  • Roberto Sánchez-Cabrero
  • Lidia Mañoso-Pacheco
  • José Luis Estrada Chichón

Educación Y Sociedad: Claves Interdisciplinares (p. 1371 - 1385) - 1/1/2023

  • iMarina

The Relationship between Anxiety and Foreign Language Acquisition: A Methodological Proposal

  • Palazzi, L. Mañoso-Pacheco, L. y Casasnovas Ponseti, M.

De la emoción al conocimiento: ecosistemas emergentes de aprendizaje lingüístico (p. 9-14) - 8/7/2021

  • iMarina

Building letter-sound awareness in the classroom

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

La Docencia Blending-Learning En Estadística Económica: El Uso Del Foro Y Corubrics. (p. 343-343) - 1/1/2020

  • iMarina

Lexical creativity in the efl classroom. Modern-day neologisms

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

La Docencia Blending-Learning En Estadística Económica: El Uso Del Foro Y Corubrics. (p. 344-344) - 1/1/2020

  • iMarina

Female sources of information: Fostering gender equity in the classroom

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

La Docencia Blending-Learning En Estadística Económica: El Uso Del Foro Y Corubrics. (p. 291-291) - 1/1/2020

  • iMarina

Reporting the source of information in the British and Spanish press: A taxonomy of expressions

  • Pacheco LM

Evidentiality And Modality In European Languages: Discourse-Pragmatic Perspectives (p. 95-112) - 8/8/2017

10.3726/b11226 Ver en origen

Curso de Formación de Evaluadores S.L.P. Nivel Funcional

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA

  • iMarina

Digital discourse on education policies: the case of an online community of practice in the context of Madrids Bilingual Programme. AILA World Congress

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA

5/7/2023

  • iMarina

The Role of Language Assistants in Bilingual Education: Their Needs and Expectations. XVII Congreso de Bilingüismo de UCETAM

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA

10/5/2023

  • iMarina

Uso del lenguaje inclusivo en el entorno académico: Percepciones de futuros docentes en formación. Las Jornadas por los Objetivos de Desarrollo Sostenible 2023

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA

28/3/2023

  • iMarina

What do student teachers think about Pre-Primary CLIL?

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA

20/6/2022

  • iMarina

Congreso internacional sobre Bilingüismo y educación bilingüe (UNED). Ponencia: Pre-Primary and Primary Student Teachers\' Opinions on the Bilingual Education Programme in the Region of Madrid

  • ALONSO BELMONTE, ISABEL & MAÑOSO PACHECO, LIDIA

11/11/2022

  • iMarina

Interacciones grupales y el desarrollo de la expresión oral en inglés: una experiencia con la plataforma Microsoft Teams en el ámbito de la enseñanza superior

  • Mañoso-Pacheco, Lidia

28/5/2021

  • iMarina

X International Conference on Research, Practice, and Contexts in Education. Ponencia: Interacciones grupales y el desarrollo de la expresión oral en inglés: una experiencia con la plataforma Microsoft Teams en el ámbito de la enseñanza superior

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA

28/5/2021

  • iMarina

I Congreso internacional en Interculturalidad, Inclusión y Equidad en Educación. Ponencia: Percepción diferenciada de la docencia según género entre futuros docentes de Educación Secundaria en España

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA

1/12/2021

  • iMarina

“I think Spanish is being replaced by English”: Prospective teachers’ opinions on Madrid’s bilingual education programme

  • Alonso-Belmonte, Isabel
  • Mañoso-Pacheco, Lidia

28/10/2021

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Polarización y discursos digitales: perspectivas críticas y socio-cognitivas

  • MAÑOSO PACHECO, LIDIA (Miembro del equipo de investigación)

Ejecución: 01-09-2021 - 31-08-2024

Tipo: Nacional

Importe financiado: 48400,00 Euros.

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 28/08/24 12:07