Mañoso Pacheco, Lidia lidia.mannoso@uam.es
Actividades
- Artículos 23
- Libros 2
- Capítulos de libro 11
- Congresos 46
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 3
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Editorial Introduction to Challenges of Teaching in Today’s Society: Factors Involved in Educational Quality
- Sanchez-Cabrero, Roberto
- Manoso-Pacheco, Lidia
Social Sciences (p. 102-102) - 1/2/2024
10.3390/socsci13020102 Ver en origen
- ISSN 01345486
Gender-inclusive language usage in academia: exploring pre-service teachers' perspectives
- Mañoso-Pacheco L
- Sánchez-Cabrero R
Issues in Language Studies (p. 87-102) - 5/12/2024
- ISSN 21802726
Mapping Australian Culture and Society in the Animated Series Bluey-The Use of Audiovisual Material in Early EFL Learning
- Arigita-Garcia, Amaya
- Mañoso-Pacheco, Lidia
- Estrada-Chichon, Jose Luis
- Sanchez-Cabrero, Roberto
Societies - 1/12/2024
- ISSN 20754698
Inclusive Education in Bilingual and Plurilingual Programs
- Mañoso-Pacheco, L., Estrada Chichón, J. L., & Sánchez-Cabrero, R.
Igi Global - 31/1/2024
Gender-Differentiated Perceptions of Teaching among Preservice Teachers of Secondary Education
- Sanchez-Cabrero, Roberto
- Manoso-Pacheco, Lidia
- Leon-Mejia, Ana Cristina
Social Sciences - 1/8/2023
10.3390/socsci12080431 Ver en origen
- ISSN 01345486
Perspectives and Good Practices in English Language Teacher Training. Alonso, I. & Criado, R. (Coords.), Luque, G. & Torres, L. (2022). Editorial Síntesis, 180 pages, ISBN: 978-84-1357-163-8
- Mañoso-Pacheco, Lidia
Porta Linguarum (p. 310-312) - 1/6/2023
10.30827/portalin.vi40.26806 Ver en origen
- ISSN 16977467
Perspectives on the Effectiveness of Madrid's Regional Bilingual Programme: Exploring the Correlation between English Proficiency Level and Pre-Service Teachers' Beliefs
- Manoso-Pacheco, Lidia
- Sanchez-Cabrero, Roberto
Education Sciences - 1/8/2022
10.3390/educsci12080522 Ver en origen
- ISSN 22277102
La manipulación de la identidad y perfiles virtuales en las redes sociales
- Juárez Escribano, María Beatriz
- Mañoso-Pacheco, Lidia
Chasqui-Revista Latinoamericana De Comunicacion (p. 69-80) - 23/8/2021
https://doi.org/10.16921/chasqui.v1i147.4384 Ver en origen
- ISSN 13901079
Models on Teaching Effectiveness in Current Scientific Literature
- Sanchez-Cabrero, Roberto
- Luis Estrada-Chichon, Jose
- Abad-Mancheno, Alfonso
- Manoso-Pacheco, Lidia
Education Sciences - 1/8/2021
10.3390/educsci11080409 Ver en origen
- ISSN 22277102
Pre-eminence of determining factors in second language learning: An educator's perspective from Spain
- Arigita-Garcia, Amaya
- Sanchez-Cabrero, Roberto
- Barrientos-Fernandez, Amelia
- Manoso-Pacheco, Lidia
- Javier Pericacho-Gomez, F
Heliyon - 1/2/2021
10.1016/j.heliyon.2021.e06282 Ver en origen
- ISSN 24058440
Cross-Cultural Perspectives on Technology-Enhanced Language Learning
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA
1/6/2018
- ISBN 9781522554646
- iMarina
Teachers Code-Switching in Bilingual Primary Education: A Literary Review of its Pedagogical Functions
- Mañoso-Pacheco L
Example Of A Clil Teaching-Learning Sequence About Geology And Evolution For Pre-Service Teachers (p. 22-40) - 6/2/2023
10.4018/978-1-6684-6179-2.ch002 Ver en origen
- ISSN 23295929
- iMarina
- iMarina
PERCEPCIÓN DIFERENCIADA DE LA DOCENCIA SEGÚN GÉNERO ENTRE FUTUROS DOCENTES DE EDUCACIÓN SECUNDARIA EN ESPAÑA
- Sánchez-Cabrero, Roberto
- Mañoso-Pacheco, Lidia
- León Mejía, Ana C
Interculturalidad, Inclusión Y Equidad En Educación (p. 425-434) - 15/1/2023
- iMarina
Uso del lenguaje inclusivo en el entorno académico: percepciones de futuros docentes en formación
- Mañoso-Pacheco, Lidia
- Sánchez-Cabrero, Roberto
Agenda 2030: Teoría Y Práctica: Una Mirada Constructiva Desde La Academia (p. 113-126) - 1/1/2023
- iMarina
La formación inicial docente en España según Talis y su (NO)Evolucióndesde 1978
- Sánchez-Cabrero, Roberto
- Mañoso-Pacheco, Lidia
- Estrada Chichón, José Luis
Educación Y Sociedad: Claves Interdisciplinares (p. 1371 - 1385) - 1/1/2023
- iMarina
El empleo de la lengua materna como recurso para mejorar el bienestar del alumnado en programas bilingües: una revisión literaria
- Mañoso-Pacheco, Lidia
Proceedings 2nd International Congress: Education And Knowledge (p. 252-252) - 1/1/2023
- iMarina
The Relationship between Anxiety and Foreign Language Acquisition: A Methodological Proposal
- Palazzi, L.
- Mañoso-Pacheco, L.
- Casasnovas, M.
De la emoción al conocimiento: ecosistemas emergentes de aprendizaje lingüístico (p. 9-14) - 8/7/2021
- iMarina
Building letter-sound awareness in the classroom
- Mañoso-Pacheco, Lidia
La Docencia Blending-Learning En Estadística Económica: El Uso Del Foro Y Corubrics. (p. 343-343) - 1/1/2020
- iMarina
Lexical creativity in the efl classroom. Modern-day neologisms
- Mañoso-Pacheco, Lidia
La Docencia Blending-Learning En Estadística Económica: El Uso Del Foro Y Corubrics. (p. 344-344) - 1/1/2020
- iMarina
Female sources of information: Fostering gender equity in the classroom
- Mañoso-Pacheco, Lidia
La Docencia Blending-Learning En Estadística Económica: El Uso Del Foro Y Corubrics. (p. 291-291) - 1/1/2020
- iMarina
Female sources of information: Fostering gender equity in the classroom
- Mañoso-Pacheco, Lidia
Ii Congreso Internacional De Innovación Docente E Investigación En Educación Superior: Avanzando En Las Áreas De Conocimiento (p. 291-291) - 1/1/2020
- iMarina
Curso de Formación de Evaluadores S.L.P. Nivel Funcional
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA
- iMarina
Debating education policies online: Insights from a polarized community of practice
- Fernández-Agüero, M., & Mañoso-Pacheco, L.
24/2/2025
- iMarina
Voces desde la práctica docente: el programa bilingüe de la comunidad de madrid y los auxiliares de conversación. II Jornadas de ApS sobre bilingüismo y educación bilingüe (UCM)
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA
7/5/2024
- iMarina
Digital discourse on education policies: the case of an online community of practice in the context of Madrids Bilingual Programme. AILA World Congress
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA
5/7/2023
- iMarina
Polarised discourse in online communities of practice: Madrid’s bilingual programme through the eyes of language assistants. 1st Polarization and Digital Discourses online seminar series (PODDS23)
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA
22/5/2023
- iMarina
The Role of Language Assistants in Bilingual Education: Their Needs and Expectations. XVII Congreso de Bilingüismo de UCETAM
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA
10/5/2023
- iMarina
Uso del lenguaje inclusivo en el entorno académico: Percepciones de futuros docentes en formación. Las Jornadas por los Objetivos de Desarrollo Sostenible 2023
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA
28/3/2023
- iMarina
What do student teachers think about Pre-Primary CLIL?
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA
20/6/2022
- iMarina
Congreso internacional sobre Bilingüismo y educación bilingüe (UNED). Ponencia: Pre-Primary and Primary Student Teachers\' Opinions on the Bilingual Education Programme in the Region of Madrid
- ALONSO BELMONTE, ISABEL & MAÑOSO PACHECO, LIDIA
11/11/2022
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Students Mastering English with Advanced Resources and Technology via UDL (SMART-UDL)
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA (Autor o Coautor)
Ejecución: Desde 01-09-2025
- iMarina
Proyecto de Aprendizaje y Servicio (ApS) "Escuela para madres y padres sobre bilingüismo y aprendizaje del inglés"
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA (Autor o Coautor)
Ejecución: Desde 05-12-2024
- iMarina
Polarización y discursos digitales: perspectivas críticas y socio-cognitivas
- MAÑOSO PACHECO, LIDIA (Miembro del equipo de investigación)
Ejecución: 01-09-2021 - 31-08-2024
Tipo: Nacional
Importe financiado: 48400,00 Euros.
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Análisis Del Discurso Y Comunicación Intercultural
Rol: Miembro
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Publons
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id

