LERTOLA, JENNIFER

Actividades

Creativity in didactic audiovisual translation Possibilities and preliminary findings

  • Talaván,N.
  • Lertola,J.

Translation Spaces (The Netherlands) - 2025

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/ts.25016.tal Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2211-372X

Exploring the Pedagogical Potential of Didactic Audiovisual Translation in Plurilingual Pre-school Education: A Mixed Methods Study with Pre-service Teachers

  • Fernández Costales, Alberto
  • Bobadilla Pérez, María
  • Lertola, Jennifer

RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales - 2024

Editor: Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)

10.47553/rifop.v99i38.3.108033 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0213-8646

Didactic voice-over in Secondary Education to develop integrated language skills and raise ecological awareness: A case study with pre-service teachers

  • Jennifer Lertola
  • Edurne Goñi Alsúa

Alfinge: revista de filología - 2024

Editor: Facultad de Filosofía y Letras. Sección de Filología

10.21071/arf.v36i.17648 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0213-1854

Revoicing Science: Exploring Didactic Voice-Over with English for Specific Purposes Among Postgraduate Students of Biology

  • Lertola, J.

Journal of Audiovisual Translation - 26/04/2024

Editor: European Association for Studies in Screen Translation

10.47476/jat.v7i1.2024.303 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2617-9148

Audiovisual translation as a didactic resource in foreign language education: a methodological proposal

  • Noa Talaván
  • Jennifer Lertola

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 23-39) - 2022

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

10.37536/ej.2022.30.1931 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1989-0796

Didactic audiovisual translation in teacher training

  • Jennifer Lertola
  • Noa Talaván

LFE: Revista de lenguas para fines específicos (p. 133-150) - 2022

Editor: Servicio de Publicaciones

10.20420/rlfe.2022.555 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1133-1127

Editorial

  • Arias Careaga, Raquel

Na (p. 3-3) - 1/1/2020

Editor: Asociación Española de Informática y Automática

10.1080/17535069.2021.1896203 Ver en origen

  • EISSN 1741-8089
  • ISSN 11378042
  • ISSN/ISBN 1465-3435

Second language vocabulary learning through subtitling

  • Jennifer Lertola

Revista española de lingüística aplicada (p. 486-514) - 2019

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

10.1075/resla.17009 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0213-2028

From Translation to Audiovisual Translation in Foreign Language Learning

  • Lertola, Jennifer

TRANS: revista de traductología (p. 185-202) - 2018

Editor: Departamento de Traducción e Interpretacion

10.24310/trans.2018.v0i22.3217 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1137-2311

Active audiodescription to promote speaking skills in online environments

  • Noa Talaván
  • Jennifer Lertola

Sintagma: Revista de lingüística (p. 59-74) - 2016

Editor: Área de Lingüística

  • ISSN/ISBN 0214-9141

Audiovisual translation in applied linguistics: educational perspectives

  • Laura Incalcaterra McLoughlin (coord.)
  • Jennifer Lertola (coord.)
  • Noa Talaván (coord.)

2020

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027207555

La competencia temática y la lucha contra la homofobia en el aula de inglés jurídico-económico a través de la traducción audiovisual didáctica

  • María Luisa Rodríguez Muñoz
  • Jennifer Lertola

De la investigación a la práctica educativa: enfoques interdisciplinares desde la Psicología, la Educación y las Humanidades (p. 111-119) - 2025

Editor: Octaedro

  • ISSN/ISBN 978-84-1079-110-7

Audiovisual Translation in Language Education: an introduction

  • Laura Incalcaterra McLoughlin
  • Jennifer Lertola
  • Noa Talaván

Audiovisual translation in applied linguistics: educational perspectives (p. 1-8) - 2020

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027207555

Subtitling in language teaching: Suggestions for Language teachers

  • Jennifer Lertola

Subtitles and language learning: Principles, strategies and practical experiences (p. 245-268) - 2015

Editor: Peter Lang

  • ISSN/ISBN 9783034315296

Learn through subtitling: subtitling as an aid to language learning

  • Incalcaterra, Laura
  • Lertola, Jennifer

Audiovisual translation: subtitles and subtitling : theory and practice (p. 243-264) - 2011

Editor: Peter Lang

  • ISSN/ISBN 9783034302999

Educación inclusiva y desarrollo de la competencia temática en el aula de inglés para estudiantes de Empresariales a través de la traducción audiovisual didáctica

  • Rodríguez Muñoz, María Luisa
  • Lertola, Jennifer

Actas del VI Congreso Internacional de Educación Intercultural y de Género: Construyendo Espacios de Paz: educación para la No Violencia (p. 61) - 2025

Editor: Universidad de Córdoba

  • ISSN/ISBN 978-84-9927-866-7

Didactic Audiovisual Translation (DAT) and Specialised Translation (Tourism): a Key Combination to Foster English Learning

  • Jennifer Lertola
  • Antonio Jesús Tinedo-Rodríguez

Actas del VIII Congreso Internacional sobre Educación Bilingüe: Libro de Actas (p. 59-60) - 2023

Editor: Universidad de Córdoba

  • ISSN/ISBN 978-84-9927-743-1

Audio Description and Subtitling for the Deaf and Hard of Hearing: Media Accessibility in Foreign Language Learning

  • Talaván, N.
  • Lertola, J.
  • Moreno, A.I.

Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020 (p. 938) - 28/02/2020

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

10.1075/ttmc.00082.tal Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2352-1813

Subtítulos para sordos como herramienta para mejorar las destrezas orales y escritas en el aprendizaje de lenguas extranjeras

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Tomás Costal Criado
  • Jennifer Lertola
  • Pilar González Vera
  • Ana María Hornero Corisco
  • Stavroula Sokol
  • Alicia Sánchez Requena
  • Carme Calduch Ríos
  • Rosa Alonso Pérez
... Ver más Contraer

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 226-236) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 24/11/25 21:39