LERTOLA, JENNIFER

Publications

Creativity in didactic audiovisual translation Possibilities and preliminary findings

  • Talaván,N.
  • Lertola,J.

Translation Spaces (The Netherlands) - 2025

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/ts.25016.tal View at source

  • ISSN/ISBN 2211-372X

Exploring the Pedagogical Potential of Didactic Audiovisual Translation in Plurilingual Pre-school Education: A Mixed Methods Study with Pre-service Teachers

  • Fernández Costales, Alberto
  • Bobadilla Pérez, María
  • Lertola, Jennifer

RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales - 2024

Editor: Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)

10.47553/rifop.v99i38.3.108033 View at source

  • ISSN/ISBN 0213-8646

Didactic voice-over in Secondary Education to develop integrated language skills and raise ecological awareness: A case study with pre-service teachers

  • Jennifer Lertola
  • Edurne Goñi Alsúa

Alfinge: revista de filología - 2024

Editor: Facultad de Filosofía y Letras. Sección de Filología

10.21071/arf.v36i.17648 View at source

  • ISSN/ISBN 0213-1854

Revoicing Science: Exploring Didactic Voice-Over with English for Specific Purposes Among Postgraduate Students of Biology

  • Lertola, J.

Journal of Audiovisual Translation - 26/04/2024

Editor: European Association for Studies in Screen Translation

10.47476/jat.v7i1.2024.303 View at source

  • ISSN/ISBN 2617-9148

Audiovisual translation as a didactic resource in foreign language education: a methodological proposal

  • Noa Talaván
  • Jennifer Lertola

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 23-39) - 2022

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

10.37536/ej.2022.30.1931 View at source

  • ISSN/ISBN 1989-0796

Didactic audiovisual translation in teacher training

  • Jennifer Lertola
  • Noa Talaván

LFE: Revista de lenguas para fines específicos (p. 133-150) - 2022

Editor: Servicio de Publicaciones

10.20420/rlfe.2022.555 View at source

  • ISSN/ISBN 1133-1127

Editorial

  • Arias Careaga, Raquel

Na (p. 3-3) - 1/1/2020

Editor: Asociación Española de Informática y Automática

10.1080/17535069.2021.1896203 View at source

  • EISSN 1741-8089
  • ISSN 11378042
  • ISSN/ISBN 1465-3435

Second language vocabulary learning through subtitling

  • Jennifer Lertola

Revista española de lingüística aplicada (p. 486-514) - 2019

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

10.1075/resla.17009 View at source

  • ISSN/ISBN 0213-2028

From Translation to Audiovisual Translation in Foreign Language Learning

  • Lertola, Jennifer

TRANS: revista de traductología (p. 185-202) - 2018

Editor: Departamento de Traducción e Interpretacion

10.24310/trans.2018.v0i22.3217 View at source

  • ISSN/ISBN 1137-2311

Active audiodescription to promote speaking skills in online environments

  • Noa Talaván
  • Jennifer Lertola

Sintagma: Revista de lingüística (p. 59-74) - 2016

Editor: Área de Lingüística

  • ISSN/ISBN 0214-9141

Audiovisual translation in applied linguistics: educational perspectives

  • Laura Incalcaterra McLoughlin (coord.)
  • Jennifer Lertola (coord.)
  • Noa Talaván (coord.)

2020

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027207555

La competencia temática y la lucha contra la homofobia en el aula de inglés jurídico-económico a través de la traducción audiovisual didáctica

  • María Luisa Rodríguez Muñoz
  • Jennifer Lertola

De la investigación a la práctica educativa: enfoques interdisciplinares desde la Psicología, la Educación y las Humanidades (p. 111-119) - 2025

Editor: Octaedro

  • ISSN/ISBN 978-84-1079-110-7

Audiovisual Translation in Language Education: an introduction

  • Laura Incalcaterra McLoughlin
  • Jennifer Lertola
  • Noa Talaván

Audiovisual translation in applied linguistics: educational perspectives (p. 1-8) - 2020

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027207555

Subtitling in language teaching: Suggestions for Language teachers

  • Jennifer Lertola

Subtitles and language learning: Principles, strategies and practical experiences (p. 245-268) - 2015

Editor: Peter Lang

  • ISSN/ISBN 9783034315296

Learn through subtitling: subtitling as an aid to language learning

  • Incalcaterra, Laura
  • Lertola, Jennifer

Audiovisual translation: subtitles and subtitling : theory and practice (p. 243-264) - 2011

Editor: Peter Lang

  • ISSN/ISBN 9783034302999

Educación inclusiva y desarrollo de la competencia temática en el aula de inglés para estudiantes de Empresariales a través de la traducción audiovisual didáctica

  • Rodríguez Muñoz, María Luisa
  • Lertola, Jennifer

Actas del VI Congreso Internacional de Educación Intercultural y de Género: Construyendo Espacios de Paz: educación para la No Violencia (p. 61) - 2025

Editor: Universidad de Córdoba

  • ISSN/ISBN 978-84-9927-866-7

Didactic Audiovisual Translation (DAT) and Specialised Translation (Tourism): a Key Combination to Foster English Learning

  • Jennifer Lertola
  • Antonio Jesús Tinedo-Rodríguez

Actas del VIII Congreso Internacional sobre Educación Bilingüe: Libro de Actas (p. 59-60) - 2023

Editor: Universidad de Córdoba

  • ISSN/ISBN 978-84-9927-743-1

Audio Description and Subtitling for the Deaf and Hard of Hearing: Media Accessibility in Foreign Language Learning

  • Talaván, N.
  • Lertola, J.
  • Moreno, A.I.

Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020 (p. 938) - 28/02/2020

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

10.1075/ttmc.00082.tal View at source

  • ISSN/ISBN 2352-1813

Subtítulos para sordos como herramienta para mejorar las destrezas orales y escritas en el aprendizaje de lenguas extranjeras

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Tomás Costal Criado
  • Jennifer Lertola
  • Pilar González Vera
  • Ana María Hornero Corisco
  • Stavroula Sokol
  • Alicia Sánchez Requena
  • Carme Calduch Ríos
  • Rosa Alonso Pérez
... View more Collapse

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 226-236) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/24/25 9:39 PM