García Esteban, Soraya

Publications

Students’ Perception of Metaverses for Online Learning in Higher Education: Hype or Hope?

  • Rojas, E.
  • Hülsmann, X.
  • Estriegana, R.
  • Rückert, F.
  • Garcia-Esteban, S.

Electronics (Switzerland) - 2023

Editor: MDPI

10.3390/electronics12081867 View at source

  • ISSN/ISBN 2079-9292

Integrating the Global Competence with Telecollaboration in CLIL Teacher Training

  • Soraya García Esteban
  • Jozef Colpaert

RED: revista de educación a distancia (p. 3) - 2022

Editor: Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación

10.6018/red.491281 View at source

  • ISSN/ISBN 1578-7680

The effect of telecollaboration in the development of the Learning to Learn competence in CLIL teacher training

  • Garcia-Esteban, S.
  • Villarreal, I.
  • Bueno-Alastuey, M.C.

Interactive Learning Environments (p. 973-986) - 2021

Editor: Routledge

10.1080/10494820.2019.1614960 View at source

  • ISSN/ISBN 1744-5191

Welcome Message from the Chairs Message from the Chairs Welcome to the 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education (OT4ME! 2021)!

  • Rojas, E.
  • Garcia-Esteban, S.
  • Burguillo, M.
  • Januszkiewicz, A.
  • Bērziņa, K.
  • Palazuelos, S.
  • Dunai, L.
  • López-Pajares, D.
  • Rojas, E.
  • Álvarez-Horcajo, J.
  • Arco, J.M.
  • Martínez-Yelmo, I.
  • Carral, J.A.
  • Sathiyanarayanan, M.
... View more Collapse

2021 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education, OT4ME 2021 (p. I) - 2021

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/ot4me53559.2021.9638836 View at source

  • ISSN/ISBN 9781665428149

Skills in European higher education mobility programmes: outlining a conceptual framework

  • Garcia-Esteban, S.
  • Jahnke, S.

Higher Education, Skills and Work-based Learning (p. 519-539) - 2020

Editor: Emerald Group Holdings Ltd.

10.1108/heswbl-09-2019-0111 View at source

  • ISSN/ISBN 2042-390X

Can telecollaboration contribute to the TPACK development of pre-service teachers?

  • Bueno-Alastuey, M.C.
  • Villarreal, I.
  • García Esteban, S.

Technology, Pedagogy and Education (p. 367-380) - 2018

Editor: Routledge

10.1080/1475939x.2018.1471000 View at source

  • ISSN/ISBN 1747-5139

Linking technology and reflective practice in primary ELT teacher education

  • Soraya García Esteban
  • Jesús García Laborda

Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile (p. 78-94) - 2018

Editor: Pontificia Universidad Católica de Chile

  • ISSN/ISBN 0717-1285

Do video learning objects develop digital competence in teacher training?

  • Soraya García Esteban

RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada (p. 85-102) - 2017

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 1885-9089

Telecollaboration to Improve CLIL and TPACK Knowledge: Aid or Hindrance?

  • María Camino Bueno Alastuey
  • Soraya García Esteban

ESE: Estudios sobre educación. (p. 117-138) - 2016

Editor: Departamento de Educación

10.15581/004.31.117-138 View at source

  • ISSN/ISBN 1578-7001

Human communicative dialogic practices in content and language-based educational interactions with technology

  • Garcia Laborda, J.
  • García Esteban, S.

Anthropologist (p. 220-228) - 2016

Editor: Kamla-Raj Enterprises

10.1080/09720073.2016.11892110 View at source

  • ISSN/ISBN 0972-0073

Inglés para el Grado en Magisterio de Educación Infantil: aspectos básicos, propuestas y actividades

  • Manuel Francisco Rábano Llamas (coord.)
  • Soraya García Esteban (coord.)

2015

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-16133-71-0

El desarrollo de la competencia intercultural con rescursos tecnológicos en la formación docente

  • Soraya García Esteban

Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective (p. 21-26) - 2016

Editor: Alcalá de Henares : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 2016

  • ISSN/ISBN 978-84-16599-83-7

Storytelling como recurso de enseñanza y aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera en educación infantil

  • Soraya García Esteban

Inglés para el Grado en Magisterio de Educación Infantil: aspectos básicos, propuestas y actividades (p. 71-89) - 2015

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-16133-71-0

Aspectos curriculares y didácticos en la educación infantil

  • Soraya García Esteban

Inglés para el Grado en Magisterio de Educación Infantil: aspectos básicos, propuestas y actividades (p. 129-147) - 2015

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-16133-71-0

Integración tecnológica: el aprendizaje de la lengua inglesa a través de actividades de construcción, cooperación y colaboración

  • Soraya García Esteban
  • Isabel de la Cruz Cabanillas
  • Cristina Tejedor Martínez

Delineando lazos hacia nuevas propuestas innovadoras [Recurso electrónico]: la interdisciplinariedad como punto de partida (p. 549-556) - 2013

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-15834-03-8

Recursos online para la enseñanza del inglés de los negocios

  • Soraya García Esteban

Researching and teaching specialized languages: new contexts, new challenges (p. 41) - 2008

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 978-84-691-5718-3

Analytics and predictive models of student's activity in off/on-line learning environments

  • Estriegana, R.
  • Garcia-Esteban, S.
  • Rojas, E.
  • Medina-Merodio, J.-A.

2021 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education, OT4ME 2021 (p. 124-131) - 2021

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/ot4me53559.2021.9638830 View at source

  • ISSN/ISBN 9781665428149

Online teaching methodologies in higher education credit mobility courses: ErasmusX pilot project

  • Garcia-Esteban, S.
  • Rojas, E.
  • Burguillo, M.

Proceedings of the International Conference on e-Learning, ICEL (p. 263-266) - 2020

Editor: Academic Conferences and Publishing International Limited

  • ISSN/ISBN 2048-8890

El desarrollo de las competencias transversales mediante la enseñanza de contenidos de sostenibilidad medioambiental en los estudios de magisterio y Turade

  • Soraya García Esteban
  • Verónica González Araujo

XV Foro internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: (FECIES), 2018 (p. 652-657) - 2018

Editor: Asociación Española de Psicología Conductual AEPC

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02098-0

Aprendiendo a enseñar lenguas extranjeras mediante el modelo reflexivo-experiencial y los entornos virtuales en el grado en magisterio

  • Manuel Francisco Rábano Llamas
  • Juan Manuel Camacho Ramos
  • Soraya García Esteban

Comunicación, cognición, cibernétic@: actas (p. 131-140) - 2014

Editor: Ana Díaz Galán

  • ISSN/ISBN 978-84-616-8680-3

Análisis y evaluación de cursos de inglés de los negocios a distancia asistido por las nuevas tecnologías de la información y la comunicación

  • Soraya García Esteban

Cuartas Jornadas de Jóvenes Investigadores de la Universidad de Alcalá: Humanidades (p. 329-335) - 2013

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-15834-16-8

Criterios para la evaluación de herramientas tecnológicas de apoyo para la enseñanza virtual del inglés de los negocios

  • Soraya García Esteban

Las lenguas para fines específicos ante el reto de la Convergencia Europea [Recurso electrónico]: VIII Congreso Internacional AELFE. Universidad de La Laguna 3, 4 y 5 de septiembre de 2009 (p. 507-522) - 2009

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 978-84-7756-804-9

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 9/16/23 6:21 PM