RODRIGO SAN JUAN, COVADONGA
Actividades
- Artículos 31
- Libros 2
- Capítulos de libro 22
- Congresos 64
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 9
- Patentes o licencias de software 0
Service-learning for accessibility: understanding WCAG errors and successes in Spanish city council websites
- Iniesto,F.
- Rodrigo,C.
Universal Access in the Information Society - 2025
Editor: Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
10.1007/s10209-025-01252-0 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1615-5297
The use of WCAG and automatic tools by computer science students: a case study evaluating MOOC accessibility
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
Journal of Universal Computer Science (p. 85-105) - 2024
Editor: IICM
10.3897/jucs.101704 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0948-6968
Understanding Accessibility in MOOCs: Findings and Recommendations for Future Designs
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
Journal of Interactive Media in Education - 2024
Editor: Ubiquity Press
10.5334/jime.897 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1365-893X
Applying andragogy for integrating a MOOC into a formal online learning experience in computer engineering
- Rodrigo, C.
- Iniesto, F.
- Garcia-Serrano, A.
Heliyon - 15/01/2024
Editor: Elsevier Ltd
10.1016/j.heliyon.2023.e23493 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2405-8440
A Case Study to Explore a UDL Evaluation Framework Based on MOOCs
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
- Hillaire, G.
Applied Sciences (Switzerland) - 1/01/2023
Editor: MDPI
10.3390/app13010476 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2076-3417
Development of an educational application for software engineering learning
- Sarasa-Cabezuelo, A.
- Rodrigo, C.
Computers - 2021
Editor: MDPI AG
10.3390/computers10090106 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2073-431X
Open Educational Practices in Learning and Teaching of Computer Science
- Delgado, José Luis
- Rodrigo, Covadonga
EDEN Conference Proceedings (p. 203-212) - 2021
10.38069/edenconf-2021-ac0020 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2707-2819
Challenges to Achieving a More Inclusive and Sustainable Open Education
- Iniesto, F.
- Tabuenca, B.
- Rodrigo, C.
- Tovar, E.
Journal Of Interactive Media In Education - 13/12/2021
Editor: Ubiquity Press
10.5334/jime.679 Ver en origen
- ISSN 1365893X
- ISSN/ISBN 1365-893X
Learning ecologies in online students with disabilities
- Covadonga Rodrigo
- Bernardo Tabuenca
Comunicar (p. 53-65) - 1/1/2020
Editor: Grupo Comunicar
10.3916/c62-2020-05 Ver en origen
- ISSN 11343478
- ISSN/ISBN 1134-3478
How to interweave accessibility with didactic and technological quality of digital educational materials
- Moreno, Lourdes
- Fernández-Pampillón, Ana María
- Sarasa, Antonio
- Rodrigo, Covadonga
- García-Villalobos, Julián
- González, Yolanda
- García-Mata, Ricardo
Journal of Accessibility and Design for All (Journal of Accessibility and Design for All) (p. 141-168) - 11/2019
Editor: Càtedra d'Accessibilitat
https://doi.org/10.17411/jacces.v9i2.193 Ver en origen
- ISSN 2013-7087
- ISSN/ISBN 2013-7087
Introducción a la informática básica
- Chaos, Dictino
- Gómez Palomo, Sebastián Rubén
- Letón Molina, Emilio
- Rodrigo San Juan, Covadonga
- Rubio González, Miguel Ángel
2017
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-362-7199-7
Quality Assessment for E-learning: a Benchmarking Approach (Third edition)
- Kear, Karen
- Rosewell, Jon
- Williams, Keith
- Ossiannilsson, Ebba
- Rodrigo, Covadonga
- Sánchez-Elvira Paniagua, Ángeles
- Santamaría Lancho, Miguel
- Vyt, André
- Mellar, Harvey
2016
Editor: European Association of Distance Teaching Universities
How to make Museums Autism-friendly. The Erasmus+ Spektrum Project
- Poce, Antonella
- Re, MARIA ROSARIA
- Paul, Swift
- Alexander Vander Stichele,
- Rodrigo San Juan, Covadonga
- Beata, Cichy
Pensiero critico tra scuola, università e mondo del lavoro. Esperienze innovative di formazione / Critical thinking between schools, universities and the workplace. Innovative learning experience (p. 123-140) - 2023
Editor: Edizioni Scientifiche Italiane.
- ISSN/ISBN 978-88-495-4829-7
Riesgos de discriminación al utilizar tecnologías educativas basadas en Inteligencia Artificial
- Covadonga Rodrigo San Juan
Visiones en educación sin barreras, ni fronteras: Un homenaje al Maestro Lorenzo García Aretio. (p. 106-115) - 2021
Editor: Sello Editorial UNAD Universidad Nacional Abierta y a Distancia (Colombia)
- ISSN/ISBN 978-958-651-826-0
Museos accesibles con apoyo de realidad mixta y gamificaciones: una narrativa artística enriquecida en el proyecto MUSACCES
- Ana García-Serrano
- Alicia Lara Ciares
- Covadonga Rodrigo
- Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
Cultura y tecnologías digitales socialmente responsables e innovadoras (p. 69-82) - 2020
Editor: Trea
- ISSN/ISBN 978-84-17987-59-6
Reflections on Instructional Design Guidelines From the MOOCification of Distance Education: A Case Study of a Course on Design for All
- Covadonga Rodrigo
- Francisco Iniesto
- Ana García-Serrano
UXD and UCD Approaches for Accessible Education (p. 21-37) - 2020
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-7998-2325-4.ch002 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781799823254
Mejora del sistema recomendador que acccede al repositorio Cadena Campus a través de la aplicación UNED Play
- José Antonio Ledesma
- Covadonga Rodrigo
ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (p. 507-515) - 2020
Editor: Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 978-84-18254-84-0
Museum Accessibility through Technology. The MUSACCES Project Experience
- Covadonga Rodrigo
- Ana García Serrano
- Ángeles Sánchez-Elvira
STUDI AVANZATI DI EDUCAZIONE MUSEALE. LEZIONI Experimental Education Studies Series (p. 113-124) - 2019
Editor: Edizioni Scientifiche Italiane SPA (Italia)
- ISSN/ISBN 9788849539011
Applying UDL principles in an inclusive design project based on MOOCS reviews
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
- Hillaire, G.
Universal Access Through Inclusive Instructional Design: International Perspectives on UDL (p. 197-207) - 6/09/2019
Editor: Taylor and Francis
- ISSN/ISBN 9781138351073
Incorporación de estándares de accesibilidad en el desarrollo de una aplicación móvil de acceso a un repositorio audiovisual
- Covadonga Rodrigo
- Noe Vázquez
- Marta Vázquez
- Luis Miguel de Frutos
ATICA2018: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad : libro de actas (p. 135-143) - 2018
Editor: Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 978-84-17729-63-9
Laboratorios virtuales, remotos y presenciales: preferencias de estudiantes y profesores universitarios. Un estudio comparativo
- Gamo Benito, Francisco Javier
- Novakova, Jirina
- Medina, Antonio
- Rodrigo San Juan, Covadonga
Simbiosis del aprendizaje con las tecnologías: experiencias innovadoras en el ámbito hispano (p. 161-172) - 2016
Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza
- ISSN/ISBN 978-84-16515-59-2
Estrategias para la mejora del nivel de accesibilidad en el diseño de servicios de aprendizaje basados en MOOC
- Francisco Iniesto
- Covadonga Rodrigo
XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (p. 39-44) - 2016
Editor: Ediciones Universidad de Salamanca
- ISSN/ISBN 978-84-9012-630-1
The Application of Natural Language Interface Accessibility User Requirements by Computer Science Students: The Case Study of an IT Support Chatbot
- Iniesto,F.
- Rodrigo,C.
Proceedings of TEEM 2024 (p. 365-374) - 2025
Editor: Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
10.1007/978-981-96-5658-5_37 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9789819656578
The added value of combining evaluation methods for the accessibility analysis of city council chatbots and their websites
- Iniesto,F.
- Zapata,M.
- Díaz,A.
- Rodrigo,C.
CEUR Workshop Proceedings - 2025
Editor: CEUR-WS
- ISSN/ISBN 1613-0073
Análisis generacional de la accesibilidad en los videojuegos
- Blanco, Daniel
- Rodrigo, Covadonga
- Iniesto, Francisco
XXIV International Conference on Human Computer Interaction (Interacción '24) (p. 32-39) - 2024
Editor: https://interaccion24.citius.gal/wp-content/uploads/2024/06/Actas.pdf
- ISSN/ISBN 978-84-09-62293-1
Exploring the accessibility evaluation of city council websites by computer science students using a service-learning approach
- Iniesto, Francisco
- Rodrigo, Covadonga
Proceedings of the XXIV International Conference on Human Computer Interaction - 2024
Innovation in Inclusive Museums Education and Training Through an Online Pilot Course
- Rodrigo, Covadonga
- Iniesto, Francisco
- Arnardóttir, Halldora
- Sánchez-Elvira, Ángeles
- Garcia-Serrano, Ana
- Hafsteinsson, Sigurjón
2024 International Symposium on Computers in Education (SIIE) - 2024
YourMOOC4all: A Recommender System for MOOCs Based on Collaborative Filtering Implementing UDL
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 746-750) - 2019
Editor: Springer Verlag
10.1007/978-3-030-29736-7_80 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1611-3349
YourMOOC4all: A MOOCs Inclusive Design and Useful Feedback Research Project
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
Proceedings of 2018 Learning With MOOCS, LWMOOCS 2018 (p. 147-150) - 13/11/2018
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/lwmoocs.2018.8534644 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781538665336
Enrichment of accessible ld and visualization for humanities: MPOC model and prototype
- Lara-Clares, A.
- Garcia-Serrano, A.
- Rodrigo, C.
Communications in Computer and Information Science (p. 327-332) - 2017
Editor: Springer Verlag
10.1007/978-3-319-70863-8_31 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1865-0929
Los minilibros electrónicos modulares: elemento basal de la digitalización
- Emilio Letón
- Dictino Chaos
- Sebastián R. Gómez
- Covadonga Rodrigo
- Macarena Romo
- Elisa M. Molanes
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 449-455) - 2017
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9
E-xcellence methodology: Lessons learned over ten years of development and implementation
- Jon Rosewell
- Karen Kear
- Keith Williams
- Covadonga Rodrigo
- Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
The Online, Open and Flexible Higher Education Conference: Higher Education for the Future: Accelerating and Strengthening Innovation - 2017
Editor: Open Research Online. Open University UK
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Accessible collaborative learning environments for mobile devices
- Rocío Calvo
- Ana Iglesias (dir. tes.)
- Lourdes Moreno López (dir. tes.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (pres.)
- Belén Ruiz Mezcua (secr.)
- Leonel Caseiro Morgado (voc.)
2017
Defensa realizada en: Universidad Carlos III de Madrid
Evaluación de la calidad de objetos de aprendizaje y cursos online a través de estándares y metadatos
- Daniel Pons Betrián
- José Ramón Hilera González (dir. tes.)
- Carmen Pagés Arévalo (dir. tes.)
- José Antonio Gutiérrez de Mesa (pres.)
- Salvador Otón Tortosa (secr.)
- Rafael Tolosana Calasanz (voc.)
- Ana Fernández-Pampillón Cesteros (voc.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (voc.)
2016
Defensa realizada en: Universidad de Alcalá
Aproximación didáctico-tecnológica a los laboratorios virtuales remotos en enseñanza universitaria
- Francisco Javier Gamo Aranda
- Antonio María Medina Rivilla (dir. tes.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (dir. tes.)
- María Concepción Domínguez Garrido (pres.)
- Taieb Gasmi (secr.)
- Javier Macías Guarasa (voc.)
2015
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Desarrollo de aplicaciones XML mediante herramientas de construcción de procesadores de lenguaje.
- Antonio Sarasa Cabezuelo
- José Luis Sierra Rodríguez (dir. tes.)
- María del Carmen Fernández Chamizo (pres.)
- Ana Fernández-Pampillón Cesteros (secr.)
- Miguel Rodríguez Artacho (voc.)
- Jesús Angel Velázquez Iturbide (voc.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (voc.)
2012
Defensa realizada en: Universidad Complutense de Madrid
Contribución al diseño y modelado de plataformas de gestión e impartición de titulaciones conjuntas en ambientes de e-learning
- MIGUEL MORO, Tomás Pedro de (Director) Doctorando: RODRIGUEZ RIBÓN, JULIO CESAR
1/1/2012
Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Innovación tecnológica aplicada al Espacio Europeo de Educación Superior: la herramienta docente audiovisual sobre tecnología IP (AVIP) : una red nacional de servicios de formación, información y comunicación
- Jorge Vega Núñez
- José Luis Calvo González (dir. tes.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (dir. tes.)
- José Luis Prieto Arroyo (pres.)
- Timothy Read (secr.)
- Alvaro Manuel Gómez Vieites (voc.)
- Fernando Díez Rubio (voc.)
- Gerino Calvo Maquieira (voc.)
(p. 1-644) - 2010
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Optimización física y lógica de consultas en mediadores de fuentes web
- Justo Hidalgo Sanz
- Carlos Alberto Pan Bermúdez (dir. tes.)
- Víctor Carneiro (dir. tes.)
- Luis E. Anido Rifón (voc.)
- Francisco Valera Pintor (voc.)
- Carlos Delgado Kloos (pres.)
- Fidel Cacheda (secr.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (voc.)
2007
Defensa realizada en: Universidade da Coruña
Micro pantallas de cristal líquido sobre silicio basadas en materiales esmécticos quirales con respuesta en V
- José Manuel Otón (Director) Doctorando: Virginia Urruchi Del Pozo
1/1/2004
Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Desarrollo y caracterización electrooptica de pantallas planas de cristal liquido de gama alta
- OTON SANCHEZ, JOSE MANUEL (Autor o Coautor)
- José Manuel Otón (Director) Doctorando: Covadonga Rodrigo San Juan
1/1/1999
Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id

