RODRIGO SAN JUAN, COVADONGA
Publications
- Articles 25
- Books 2
- Book chapters 22
- Conferences 59
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 9
- Patent or software license 0
A Case Study to Explore a UDL Evaluation Framework Based on MOOCs
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
- Hillaire, G.
Applied Sciences (Switzerland) - 2023
Editor: MDPI
10.3390/app13010476 View at source
- ISSN/ISBN 2076-3417
Development of an educational application for software engineering learning
- Sarasa-Cabezuelo, A.
- Rodrigo, C.
Computers - 2021
Editor: MDPI AG
10.3390/computers10090106 View at source
- ISSN/ISBN 2073-431X
Challenges to Achieving a More Inclusive and Sustainable Open Education
- Iniesto, F
- Tabuenca, B
- Rodrigo, C
- Tovar, E
Journal Of Interactive Media In Education - 13/12/2021
Editor: Ubiquity Press
10.5334/jime.679 View at source
- ISSN 1365893X
- ISSN/ISBN 1365-893X
Learning ecologies in online students with disabilities
- Rodrigo, Covadonga
- Tabuenca, Bernardo;
Comunicar (p. 53-65) - 1/1/2020
Editor: Grupo Comunicar
10.3916/c62-2020-05 View at source
- ISSN 11343478
- ISSN/ISBN 1134-3478
How to interweave accessibility with didactic and technological quality of digital educational materials
- Moreno Lopez, Lourdes
- Fernandez-pampillon, Ana Maria
- Sarasa, Antonio
- Rodrigo, Covadonga
- Garcia-villalobos, Julian
- Gonzalez, Yolanda
- Garcia-mata, Ricardo
Journal of Accessibility and Design for All (Journal of Accessibility and Design for All) (p. 141-168) - 11/2019
Editor: Càtedra d'Accessibilitat
https://doi.org/10.17411/jacces.v9i2.193 View at source
- ISSN 2013-7087
- ISSN/ISBN 2013-7087
Accesibilidad del modelo de educación a distancia para estudiantes con discapacidad visual
- Boulbaba Othamni
- María Luz Cacheiro González
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Víctor Alberto Lorenzo Pérez
Revista de Educación Inclusiva (p. 25-38) - 2018
Editor: Grupo de investigación: "Desarrollo e Investigación de la Educación en Andalucía" (D.I.E.A.)
- ISSN/ISBN 1889-4208
A preliminary study for developing accessible MOOC services
- Francisco Iniesto Carrasco
- Covadonga Rodrigo San Juan
Journal of accessibility and design for all: JACCES (p. 125-149) - 2016
Editor: Càtedra d'Accessibilitat
- ISSN/ISBN 2013-7087
Validación de requisitos funcionales de un Laboratorio Virtual Remotocomo apoyo al blended learning
- Javier Gamo Aranda
- Jirina Novakova
- Antonio María Medina Rivilla
- Covadonga Rodrigo San Juan
RED: revista de educación a distancia (p. 1-37) - 2015
Editor: Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
10.6018/red/45/gamo View at source
- ISSN/ISBN 1578-7680
Proyectos de innovación en entornos B-Learning masivos: la experiencia de la UNED
- Covadonga Rodrigo San Juan
RUIDERAe: Revista de Unidades de Información (p. 2) - 2014
Editor: Universidad de Castilla-La Mancha
- ISSN/ISBN 2254-7177
Introducción a la informática básica
- Dictino Chaos
- Sebastián Rubén Gómez Palomo
- Emilio Letón Molina
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Miguel Ángel Rubio González
2017
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-362-7199-7
Quality Assessment for E-learning: a Benchmarking Approach (Third edition)
- Kear, Karen
- Rosewell, Jon
- Williams, Keith
- Ossiannilsson, Ebba
- Rodrigo, Covadonga
- Sánchez-Elvira Paniagua, Ángeles
- Santamaría Lancho, Miguel
- Vyt, André
- Mellar, Harvey
2016
Editor: European Association of Distance Teaching Universities
How to make Museums Autism-friendly. The Erasmus+ Spektrum Project
- Poce, Antonella
- Re, MARIA ROSARIA
- Paul, Swift
- Alexander Vander Stichele,
- Rodrigo San Juan, Covadonga
- Beata, Cichy
Pensiero critico tra scuola, università e mondo del lavoro. Esperienze innovative di formazione / Critical thinking between schools, universities and the workplace. Innovative learning experience (p. 123-140) - 2023
Editor: Edizioni Scientifiche Italiane.
- ISSN/ISBN 978-88-495-4829-7
Riesgos de discriminación al utilizar tecnologías educativas basadas en Inteligencia Artificial
- Covadonga Rodrigo San Juan
Visiones en educación sin barreras, ni fronteras: Un homenaje al Maestro Lorenzo García Aretio. (p. 106-115) - 2021
Editor: Sello Editorial UNAD Universidad Nacional Abierta y a Distancia (Colombia)
- ISSN/ISBN 978-958-651-826-0
Museos accesibles con apoyo de realidad mixta y gamificaciones: una narrativa artística enriquecida en el proyecto MUSACCES
- Ana M. García Serrano
- Alicia Lara Ciares
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
Cultura y tecnologías digitales socialmente responsables e innovadoras (p. 69-82) - 2020
Editor: Trea
- ISSN/ISBN 978-84-17987-59-6
Reflections on Instructional Design Guidelines From the MOOCification of Distance Education: A Case Study of a Course on Design for All
- Covadonga Rodrigo
- Francisco Iniesto
- Ana García-Serrano
UXD and UCD Approaches for Accessible Education (p. 21-37) - 2020
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-7998-2325-4.ch002 View at source
- ISSN/ISBN 9781799823254
Mejora del sistema recomendador que acccede al repositorio Cadena Campus a través de la aplicación UNED Play
- José Antonio Ledesma
- Covadonga Rodrigo San Juan
ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (p. 507-515) - 2020
Editor: Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 978-84-18254-84-0
Applying UDL principles in an inclusive design project based on MOOCS reviews
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
- Hillaire, G.
Universal Access Through Inclusive Instructional Design: International Perspectives on UDL (p. 197-207) - 2019
Editor: Taylor and Francis
- ISSN/ISBN 9781138351073
Museum Accessibility through Technology. The MUSACCES Project Experience
- Covadonga Rodrigo
- Ana García Serrano
- Ángeles Sánchez-Elvira
STUDI AVANZATI DI EDUCAZIONE MUSEALE. LEZIONI Experimental Education Studies Series (p. 113-124) - 2019
Editor: Edizioni Scientifiche Italiane SPA (Italia)
- ISSN/ISBN 9788849539011
Incorporación de estándares de accesibilidad en el desarrollo de una aplicación móvil de acceso a un repositorio audiovisual
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Noe Vázquez
- Marta Vázquez
- Luis Miguel de Frutos Ruiz
ATICA2018: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad : libro de actas (p. 135-143) - 2018
Editor: Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 978-84-17729-63-9
Laboratorios virtuales, remotos y presenciales: preferencias de estudiantes y profesores universitarios. Un estudio comparativo
- Francisco Javier Gamo Benito
- Jirina Novakova
- Antonio Medina
- Covadonga Rodrigo San Juan
Simbiosis del aprendizaje con las tecnologías: experiencias innovadoras en el ámbito hispano (p. 161-172) - 2016
Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza
- ISSN/ISBN 978-84-16515-59-2
Estrategias para la mejora del nivel de accesibilidad en el diseño de servicios de aprendizaje basados en MOOC
- Francisco Iniesto Carrasco
- Covadonga Rodrigo San Juan
XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (p. 39-44) - 2016
Editor: Ediciones Universidad de Salamanca
- ISSN/ISBN 978-84-9012-630-1
YourMOOC4all: A Recommender System for MOOCs Based on Collaborative Filtering Implementing UDL
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 746-750) - 2019
Editor: Springer Verlag
10.1007/978-3-030-29736-7_80 View at source
- ISSN/ISBN 1611-3349
YourMOOC4all: A MOOCs Inclusive Design and Useful Feedback Research Project
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
Proceedings of 2018 Learning With MOOCS, LWMOOCS 2018 (p. 147-150) - 2018
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/lwmoocs.2018.8534644 View at source
- ISSN/ISBN 9781538665336
Enrichment of accessible ld and visualization for humanities: MPOC model and prototype
- Lara-Clares, A.
- Garcia-Serrano, A.
- Rodrigo, C.
Communications in Computer and Information Science (p. 327-332) - 2017
Editor: Springer Verlag
10.1007/978-3-319-70863-8_31 View at source
- ISSN/ISBN 1865-0929
Raising awareness of the accessibility challenges in mathematcs MOOCs
- Ramírez-Vega, A.
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
ACM International Conference Proceeding Series - 2017
Editor: Association for Computing Machinery
10.1145/3144826.3145435 View at source
- ISSN/ISBN 9781450353861
Los minilibros electrónicos modulares: elemento basal de la digitalización
- Emilio Letón Molina
- Dictino Chaos
- Sebastián R. Gómez
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Macarena Romo
- Elisa M. Molanes
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 449-455) - 2017
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9
E-xcellence methodology: Lessons learned over ten years of development and implementation
- Jon Rosewell
- Karen Kear
- Keith Williams
- Covadonga Rodrigo
- Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
The Online, Open and Flexible Higher Education Conference: Higher Education for the Future: Accelerating and Strengthening Innovation - 2017
Editor: Open Research Online. Open University UK
Challenges while MOOCifying a HE eLearning course on Universal Accessibility
- Rodrigo, C.
- García-Serrano, A.
- Delgado, J.L.
- Iniesto, F.
ACM International Conference Proceeding Series - 2016
Editor: Association for Computing Machinery
10.1145/2998626.2998659 View at source
- ISSN/ISBN 9781450341196
Strategies for improving the level of accessibility in the design of MOOC-based learning services
- Iniesto, F.
- Rodrigo, C.
2016 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2016: Learning Analytics Technologies - 2016
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/siie.2016.7751841 View at source
- ISSN/ISBN 9781509045969
Afrontando los retos de transformar un curso de Accesibilidad Universal online en un curso MOOC
- Covadonga Rodrigo San Juan
- José Antonio García Serrano
- José Luis Delgado Leal
- Francisco Iniesto Carrasco
Actas del XVII Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador. Interacción 2016 (p. 229-230) - 2016
Editor: Universidad de Salamanca
- ISSN/ISBN 978-84-9012-629-5
Social Accessibility Action to Improve Quality of OER User-generated Video-classes and Associated Resources
- Rodrigo, C.
- García-Serrano, A.
Procedia Computer Science (p. 19-27) - 2015
Editor: Elsevier B.V.
10.1016/j.procs.2015.09.245 View at source
- ISSN/ISBN 1877-0509
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
Accessible collaborative learning environments for mobile devices
- Rocío Calvo
- Ana Iglesias (dir. tes.)
- Lourdes Moreno López (dir. tes.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (pres.)
- Belén Ruiz Mezcua (secr.)
- Leonel Caseiro Morgado (voc.)
2017
Reading institution: Universidad Carlos III de Madrid
Evaluación de la calidad de objetos de aprendizaje y cursos online a través de estándares y metadatos
- Daniel Pons Betrián
- José Ramón Hilera González (dir. tes.)
- Carmen Pagés Arévalo (dir. tes.)
- José Antonio Gutiérrez de Mesa (pres.)
- Salvador Otón Tortosa (secr.)
- Rafael Tolosana Calasanz (voc.)
- Ana Fernández-Pampillón Cesteros (voc.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (voc.)
2016
Reading institution: Universidad de Alcalá
Aproximación didáctico-tecnológica a los laboratorios virtuales remotos en enseñanza universitaria
- Francisco Javier Gamo Aranda
- Antonio María Medina Rivilla (dir. tes.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (dir. tes.)
- María Concepción Domínguez Garrido (pres.)
- Taieb Gasmi (secr.)
- Javier Macías Guarasa (voc.)
2015
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Desarrollo de aplicaciones XML mediante herramientas de construcción de procesadores de lenguaje.
- Antonio Sarasa Cabezuelo
- José Luis Sierra Rodríguez (dir. tes.)
- María del Carmen Fernández Chamizo (pres.)
- Ana Fernández-Pampillón Cesteros (secr.)
- Miguel Rodríguez Artacho (voc.)
- Jesús Angel Velázquez Iturbide (voc.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (voc.)
2012
Reading institution: Universidad Complutense de Madrid
Contribución al diseño y modelado de plataformas de gestión e impartición de titulaciones conjuntas en ambientes de e-learning
- Tomás Pedro de Miguel Moro (Director) Doctorando: Julio Cesar Rodríguez Ribón
1/1/2012
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Innovación tecnológica aplicada al Espacio Europeo de Educación Superior: la herramienta docente audiovisual sobre tecnología IP (AVIP) : una red nacional de servicios de formación, información y comunicación
- Jorge Vega Núñez
- José Luis Calvo González (dir. tes.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (dir. tes.)
- José Luis Prieto Arroyo (pres.)
- Timothy Read (secr.)
- Alvaro Manuel Gómez Vieites (voc.)
- Fernando Díez Rubio (voc.)
- Gerino Calvo Maquieira (voc.)
(p. 1-644) - 2010
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Optimización física y lógica de consultas en mediadores de fuentes web
- Justo Hidalgo Sanz
- Carlos Alberto Pan Bermúdez (dir. tes.)
- Víctor Carneiro (dir. tes.)
- Luis E. Anido Rifón (voc.)
- Francisco Valera Pintor (voc.)
- Carlos Delgado Kloos (pres.)
- Fidel Cacheda (secr.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (voc.)
2007
Reading institution: Universidade da Coruña
Micro pantallas de cristal líquido sobre silicio basadas en materiales esmécticos quirales con respuesta en V
- José Manuel Otón (Director) Doctorando: Virginia Urruchi Del Pozo
1/1/2004
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Desarrollo y caracterización electrooptica de pantallas planas de cristal liquido de gama alta
- OTON SANCHEZ, JOSE MANUEL (Autor o Coautor)
- José Manuel Otón (Director) Doctorando: Covadonga Rodrigo San Juan
1/1/1999
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id