Ortega Ruipérez, Beatriz beatriz.ortega@urjc.es
Actividades
- Artículos 18
- Libros 0
- Capítulos de libro 0
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Relationship between knowledge, perception of competence and teachers' performance against cyberbullying
- Sanchez, Almudena Castellanos
- Ortega-Ruiperez, Beatriz
- Alos, Lucia Granados
- Sierra, David Aparisi
Innoeduca: International Journal Of Technology And Educational Innovation (p. 134-149) - 1/6/2025
10.24310/ijtei.111.2025.20665 Ver en origen
- ISSN 24442925
Metadig: an application for self-regulated learning in distance education
- Beatriz Ortega-Ruipérez
Edutec. Revista Electrónica De Tecnologíaeducativa (p. 310-328) - 27/3/2025
10.21556/edutec.2025.91.3517 Ver en origen
- ISSN 1135-9250
Self-directed study in online teacher education with MetaDig: a digital tool for self-regulated learning
- Ortega-Ruiperez, Beatriz
- Pereles, Ana
- Lazaro, Miguel
Revista Complutense De Educacion (p. 289-300) - 1/1/2025
10.5209/rced.93803 Ver en origen
- ISSN 19882793
A digital world toolkit: enhancing teachers' metacognitive strategies for student digital literacy development
- Pereles, A
- Ortega-Ruipérez, B
- Lázaro, M
Ried-Revista Iberoamericana De Educacion A Distancia (p. 267-294) - 1/7/2024
10.5944/ried.27.2.38798 Ver en origen
- ISSN 11382783
Peer assessment to promote self-regulated learning with technology in higher education: systematic review for improving course design
- Ortega-Ruipérez, B
- Correa-Gorospe, JM
Frontiers In Education - 8/4/2024
10.3389/feduc.2024.1376505 Ver en origen
- ISSN 2504284X
Learning Trajectories in the Social Vocation of Future Teachers
- Ruipérez, B
- Gorospe, JM
- Aberasturi-Apraiz, E
Reice. Revista Iberoamericana Sobre Calidad, Eficacia Y Cambio En Educación (p. 87-106) - 1/10/2024
10.15366/reice2024.22.4.005 Ver en origen
- ISSN 16964713
THE POWER OF METACOGNITIVE STRATEGIES TO ENHANCE CRITICAL THINKING IN ONLINE LEARNING
- Pereles A
- Ortega-Ruipérez B
- Lázaro M
Journal Of Technology And Science Education (p. 831-843) - 1/1/2024
10.3926/jotse.2721 Ver en origen
- ISSN 20136374
THE ROLE OF METACOGNITIVE STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF DIGITAL COMPETENCE IN STUDENTS OF COMPULSORY SECONDARY EDUCATION: MEDIA AND INFORMATION PROCESSING LITERACY
- Ortega-Ruiperez, Beatriz
- Asencio, Enrique Navarro
Bordón. Revista De Pedagogía - 1/1/2024
10.13042/bordon.2024.99978 Ver en origen
- ISSN 02105934
I MPACT OF A D IGITAL T OOL TO I MPROVE M ETACOGNITIVE S TRATEGIES FOR S ELF-R EGULATION D URING T EXT R EADING IN O NLINE T EACHER E DUCATION
- Ortega-Ruipérez, B
- Pereles, A
- Lázaro, M
Journal Of Information Technology Education: Innovations In Practice - 1/1/2024
- ISSN 21653151
Guidelines for instructional design of courses for the development of self-regulated learning for teachers
- Ortega-Ruiperez, Beatriz
- Castellanos-Sanchez, Almudena
South African Journal Of Education - 1/8/2023
10.15700/saje.v43n3a2202 Ver en origen
- ISSN 20763433
Este/a investigador/a no tiene libros.
Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.
DESIGN AND DEVELOPMENT OF A DIGITAL TOOL FOR METACOGNITIVE STRATEGIES IN SELF-REGULATED LEARNING
- Beatriz Ortega-Ruipérez
- Almudena Castellanos
Edulearn16: 8th International Conference On Education And New Learning Technologies - 26/7/2021
10.21125/edulearn.2021.0300 Ver en origen
- ISSN 23401117
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID

