Zapata Cáceres, María maria.zapata@urjc.es
Actividades
- Artículos 4
- Libros 0
- Capítulos de libro 0
- Congresos 2
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
The competent Computational Thinking Test: Development and Validation of an Unplugged Computational Thinking Test for Upper Primary School
- El-Hamamsy, Laila
- Zapata-Caceres, Maria
- Barroso, Estefania Martin
- Mondada, Francesco
- Zufferey, Jessica Dehler
- Bruno, Barbara;
Journal Of Educational Computing Research (p. 1818-1866) - 19/5/2022
10.1177/07356331221081753 Ver en origen
- ISSN 15414140
Comparing the psychometric properties of two primary school Computational Thinking (CT) assessments for grades 3 and 4: The Beginners' CT test (BCTt) and the competent CT test (cCTt)
- El-Hamamsy, Laila
- Zapata-Caceres, Maria
- Marcelino, Pedro
- Bruno, Barbara
- Zufferey, Jessica Dehler
- Martin-Barroso, Estefania
- Roman-Gonzalez, Marcos;
Frontiers in Psychology - 12/12/2022
Editor: Frontiers Media S.A.
10.3389/fpsyg.2022.1082659 Ver en origen
- ISSN 16641078
- ISSN/ISBN 1664-1078
Collaborative Game-Based Environment and Assessment Tool for Learning Computational Thinking in Primary School: A Case Study
- Zapata-Caceres, Maria
- Martin-Barroso, Estefania
- Roman-Gonzalez, Marcos;
Ieee Transactions On Learning Technologies (p. 576-589) - 1/10/2021
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/tlt.2021.3111108 Ver en origen
- ISSN 19391382
- ISSN/ISBN 1939-1382
Applying Game Learning Analytics to a Voluntary Video Game: Intrinsic Motivation, Persistence, and Rewards in Learning to Program at an Early Age
- Zapata-Caceres, Maria
- Martin-Barroso, Estefania;
Ieee Access (p. 123588-123602) - 1/1/2021
10.1109/access.2021.3110475 Ver en origen
- ISSN 21693536
Este/a investigador/a no tiene libros.
Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.
Universal Structure for guided completion of ICT Engineering Final Degree Projects
- Guillen-Garcia J
- Zapata-Caceres M
- Ortega-Delcampo D
- Palacios-Alonso D
Proceedings of the 2021 IEEE 1st International Conference on Advanced Learning Technologies on Education and Research, ICALTER 2021 - 1/1/2021
Computational Thinking Test for Beginners: Design and Content Validation
- Zapata-Caceres, M
- Martin-Barroso, E
- Roman-Gonzalez, M
Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1905-1914) - 1/1/2020
Editor: IEEE Computer Society
10.1109/educon45650.2020.9125368 Ver en origen
- ISSN 21659567
- ISSN/ISBN 2165-9567
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Grupo de investigación de alto rendimiento en desarrollo de software de la Universidad Rey Juan Carlos / Research group on Software Development at Universidad Rey Juan Carlos
Rol: Colaborador
-
Grupo de investigación emergente en Sistemas y Aplicaciones Bioinspirados de la Universidad Rey Juan Carlos. / Bioinspired Systems & Applications Group at King Juan Carlos University
Rol: Colaborador
-
Laboratorio de Tecnologías de la Información en la Educación de la Universidad Rey Juan Carlos
Rol: Investigador
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID